Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekentjes?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ilse

Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekentjes?

Bericht door Ilse »

Bij ons op de slaapkamer is het 's nachts echt heel koud (vrijstaand huis/niet super geisoleerd). Zelf kruip ik dan heerlijk onder mijn dekbed en heb het lekker warm.
Sofie ligt nu in een winterslaapzak van de Hema (in een rompertje met lange mouw), een gebreid wollen dekentje, een lakentje en vaak nog een extra dekentje......en halverwege de nacht heeft ze dus een koud nekje en is wakker. Soms leg ik haar dan bij mij, maar dan heeft ze binnen no-time klefhandjes en te warme voetjes.

Waar slapen jullie kindjes in en onder nu het kouder aan het worden is.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Ana »

hier niet zo koud in de flat gelukkig, ik lig zelf onder een wat dunner dekbed. I.van draagt een rompertje plus een pyjama(pakje), en ik rol hem in een fleecedeken zodat hij rustiger ligt, daaroverheen sinds kort nog een dekentje.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door michelle »

Jasmijn had het ook te koud en die heeft nu een romper met lange mouw + wollen jumpsuit + slaapzak met mouwen aan. Dekentje gaat hier niet meer werken helaas. Dus ik zou denken aan wollen kleding, en eventueel een lamsvachtje. Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee maar op Dragen en Voeden zijn ze heel enthousiast hierover.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Emma

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Emma »

Wij hadden hetzelfde probleem, het is bij ons ook behoorlijk fris 's nachts. Wij hebben het opgelost door Carly twee slaapzakken aan te trekken, een van de Hema met lange mouwen en daaroverheen een zomerslaapzak zonder mouwen in een grotere maat. Een soort zelfgemaakte combisleeper dus :) Dan ligt ze ook nog onder een wollen dekentje, maar dat ligt eigenlijk alleen over haar beentjes dus ik vermoed dat dat niet zoveel uitmaakt.
annelinda

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door annelinda »

Anne lag toen ze een babytje was in een combisleeper met romper, pyjamaatj en deken. En eigenlijk is ze nooit wakker geworden omdat ze het koud had. En ml zegt in de winter vriest bij ons boven, wat natuurlijk onzin is. Ml kan zich nog wel eens aanstellen :roll:
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door kaatje71 »

ik gaf mijn winterbaby kruikjes toen ze nog een kleine baby was en aangezien er toch genoeg nachtvoedingen waren ging mijn vriend die dan verversen zo halverwege de nacht.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Miep »

Een dekentje werkt bij W illemijn ook niet meer want daarvoor beweegt ze teveel. Ze heeft 's nachts een romper met lange mouw, een pijama en een combisleeper aan en volgens mij is ze daarmee altijd goed op temperatuur.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door monika »

Het wordt nu zomer hier, maar een paar maanden geleden had Nic snachts een rompertje met lange mouwen, een pyamaatje of gewoon zijn babykleren aan en een marino-wollen slaapzakje zonder mouwen. Daar over heen een flanellen lakentje en fleece dekentje. Het wordt bij ons ongeveer 5 graden in de slaapkamers snachts. Als hij bij mij in bed kwam om te voeden lag hij niet onder het dekbed, want dat lag tot mijn middel. Ik draag dan een flanellen pyama jasje met knopen los en een babyfleece dekentje om mijn schouders, wat ook een stukje over Nic ging.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door juudje »

Hier ging roos, dat was de grootste kou kleum, in combi sleper met een pyjama en een romper met lange mouwen. Ze had ook wel een deken en een sprei, maar die lagen vaak niet meer over haar heen door het woelen.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Kimmie »

Ik zou proberen wat meer laagjes aan te doen om de warmte te isoleren. Een flanellen onderlaken wil misschien ook wel helpen en stokjes aan of een idee?
Ik had P uck een domper aan met lange mouwen, daarover een pyjama, en dan een winter slaapzak met lange mouwen. Dekentje met wol erin en evt nog een extra dekentje omdat het op onze slaapkamer de vorst ook echt aan stond. Brrr... Nu zet ik gewoon ff de verwarming aan voordat ze gaat slapen:)
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Suuz

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Suuz »

M heeft een wollen romper aan met lange mouwen. Shirt en in slaapzak (heb ook een wollen variant) onder 1 of 2 dekentje. Zonder sokken maar wel broekje.

Maar hij slaapt wel bij mij in bed. ;) dus kou kleum dus ;)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Wat heeft jouw baby aan 's nachts en wat voor een dekent

Bericht door Liselotte »

D slaapt bij mij. Ik heb de deken tot zijn voeten over me heen. Hij slaapt in een wollen slaapzak en een (vaak) wollen romper met lange mouwen. Ik heb dan nog een badlaken als deken die ik voor ons tweeen gebruik.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Plaats reactie