Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

Ha Dames,

Vandaag was ik de vernieuwde Ikea in Duiven om samen met Rein en de twee kleinsten wat te eten. Het restaurant daar is prachtig, geweldige voorzieningen voor kinderen en babys, zelfs een hoekje om heel relaxed en rustig te kunnen voeden!

Nu ben ik het type, maakt niet uit hoe en waar ik zit, ik voed gewoon, wel discreet, in de zin dat ik zorg dat niet iedereen ongemakkelijk wordt van het zien van (delen) van lichaamsdelen die je normaal ook niet in het openbaar toont.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen? Ik heb een zus die gewoon de boel omhoog trekt, alles open en bloot, en dan het kind aanlegt, mijn schoonzusje voedt uit principe niet in het openbaar, zelfs niet bij familie of vrienden. Ikzelf plof dus overal neer, in de auto, in een restaurant, op de stoeprand of op een omgevallen boom in het bos....

Hoe en waar voeden jullie wel of niet? En waarom?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door niekje »

ik wou dat ik dat kon maar ik had een kind die altijd erg snel afgeleid was met voeden in het openbaar, dus dan nam hij een paar slokjes en was het weer klaar voor hem, gelukkig was hij daarna wel voor een poosje tevreden en hoefde we niet persee naar huis om te gaan voeden....

Ik zou anders denk ik ook het type zijn van overal voeden maar wel discreet...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
edevries

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door edevries »

ik heb altijd een doek of grote sjaal bij me zodat ik overal kan voeden.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door marije1977 »

Ik heb altijd overal gevoed, maar dan wel zo discreet mogelijk. Als ik van tevoren wist dat ik ergens in het openbaar zou moeten voeden hield ik daar qua kleding rekening mee. Ik heb nooit een doek of zo meegenomen. Ook liet m.n. Neline nog wel eens los tijdens het voeden. Dat was wel eens lastig.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Ester »

Ik heb geen problemen met openbaar voeden en voedde (tot voor kort) ook overal, maar niet met m'n borsten bloot. Gewoon eerst m'n bh open en hempje naar beneden en pas m'n shirt omhoog als 't kind hapt, zeg maar.
Helaas is Sjoerd geen openbare drinker, mijn huiskamer biedt al veel te veel afleiding, dus ik voed alleen nog op de slaapkamer. Om nu in het openbaar te voeden en steeds met een blote borst te zitten wanneer hij z'n hoofd weer naar achter gooit vind ik heel onprettig.
Famke kon altijd zo heerlijk rustig liggen drinken, wat er ook om haar heen gebeurde. Ik heb haar een keer gevoed in ballorig op zo'n speelmat. Ze was toen ruim een jaar denk ik, en er speelden heel veel kindjes om ons heen. Heerlijk om zo te voeden.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Miranda »

ik heb ook geen problemen met openbaar voeden en deed dat dan ook overal, maakt niet uit waar.
Met Danique in het begin niet zo veel gedaan. Aanhappen ging moeizaam, ze iet vaak os en spuugde veel. Dan is in het openbaar voeden toch niet zo fijn/ handig.
Een sjaal oid had ik niet mee, er zat altijd wel ergens een hydrofiele luier in die ik in geval van nood kon gebruiken.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Hemmie »

Ik voed overal, wanneer het maar nodig is. Ik let er wel een beetje op dat de boel zo veel mogelijk bedekt blijft, zeker hier in de VS, waar je vrijwel niemand zomaar ziet voeden. Ik draag meestal een voedingsshirt als ik verwacht buiten de deur te gaan voeden. Bedekken doe ik principieel niet, want dan wordt openbaar voeden nooit normaal (nog afgezien van het feit dat mijn kinderen daar niet van hielden). Hier gebruikt iedereen die voedingsschorten, vreselijk!
Abel zit nu ook in de veel-te-snel-afgeleid-fase, nu vind ik die voedingsshirts nog makkelijker, die kan ik er weer snel voorschuiven. En als hij een paar keer loslaat gaat de boel weer dicht, dan probeer ik het later wel weer.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door mama talla »

TinekedH schreef:Vandaag was ik de vernieuwde Ikea in Duiven om samen met Rein en de twee kleinsten wat te eten. Het restaurant daar is prachtig, geweldige voorzieningen voor kinderen en babys, zelfs een hoekje om heel relaxed en rustig te kunnen voeden!
Daar heb ik ook gezeten vandaag! Hadden we zomaar samen kunnen zitten voeden. Ik vond het wel relaxt hoor, die stoelen zaten heerlijk om te voeden. beter dan de stoel waar ik even daarvoor op zat te eten. Ik vond het wel mooi, vooral ook omdat Anna de laatste dagen ineens super afgeleid is tijdens het drinken. En ik vind het toch minder charmant dat dan iedereen mijn tepel kan zien plus borst. Is je trouwens opgevallen dat je wel van buiten af gezien kan worden? Ramen lopen helemaal tot onderaan door. Toen ik later buiten was en omhoog keek zag ik zo de plek waar ik even daarvoor zat te voeden. Daar ga ik misschien nog even een mailtje aan wagen.

Maar verder voed ik overal en nergens hoor. Ik gooi er evt een spuugdoekje overheen als mijn kleding iets minder netjes is. Maar ik ga me niet in allerlei bochten wringen om maar zo ver mogelijk in een hoekje te gaan zitten om te voeden. Als het zo uit gekomen was was ik ook rustig in de showroom gaan zitten ergens op een comfortabele bank of stoel (maar dan wel een beetje uit het zicht hoor).

De enige plek waar ik pas ook ben weg gegaan om te voeden was tijdens een begrafenisdienst in de kerk. Dat vond ik minder gepast. maar verder voed ik net als jij overal waar het maar uit komt. Als mijn kind honger heeft, dan krijgt het ook eten, waar we ook zijn.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
wennetje

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door wennetje »

Voedde ook overal, liefst gewoon op een bankje buiten oid. Sloeg dan draagdoek over schouder, zowel om borst uit het zicht te houden als te voorkomen dat Joris afgeleid werd. Maar toen ik Joris net aan de borst had (heeft wat maandjes geduurd) kon het nog wel eens hannesen zijn voor beiden en uit frustratie liet ik Joris dan heel open en bloot aanhappen en daarna dekte ik wel toe zeg maar.
Tijdens BV periode had ik overigens wel ernstig decorum verlies, bijna met shirt nog omhoog en BH omlaag mijn werkkamer uitgelopen na het kolven....

Niets mooiers dan een voedende moeder en genietend kindje!
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

mama talla schreef:
TinekedH schreef:Vandaag was ik de vernieuwde Ikea in Duiven om samen met Rein en de twee kleinsten wat te eten. Het restaurant daar is prachtig, geweldige voorzieningen voor kinderen en babys, zelfs een hoekje om heel relaxed en rustig te kunnen voeden!
Daar heb ik ook gezeten vandaag! Hadden we zomaar samen kunnen zitten voeden. Ik vond het wel relaxt hoor, die stoelen zaten heerlijk om te voeden. beter dan de stoel waar ik even daarvoor op zat te eten. Ik vond het wel mooi, vooral ook omdat Anna de laatste dagen ineens super afgeleid is tijdens het drinken. En ik vind het toch minder charmant dat dan iedereen mijn tepel kan zien plus borst. Is je trouwens opgevallen dat je wel van buiten af gezien kan worden? Ramen lopen helemaal tot onderaan door. Toen ik later buiten was en omhoog keek zag ik zo de plek waar ik even daarvoor zat te voeden. Daar ga ik misschien nog even een mailtje aan wagen.

Maar verder voed ik overal en nergens hoor. Ik gooi er evt een spuugdoekje overheen als mijn kleding iets minder netjes is. Maar ik ga me niet in allerlei bochten wringen om maar zo ver mogelijk in een hoekje te gaan zitten om te voeden. Als het zo uit gekomen was was ik ook rustig in de showroom gaan zitten ergens op een comfortabele bank of stoel (maar dan wel een beetje uit het zicht hoor).

De enige plek waar ik pas ook ben weg gegaan om te voeden was tijdens een begrafenisdienst in de kerk. Dat vond ik minder gepast. maar verder voed ik net als jij overal waar het maar uit komt. Als mijn kind honger heeft, dan krijgt het ook eten, waar we ook zijn.

Groetjes Jikke
Ik heb je gezien denk ik! Donkere man, donker rode wagen? Ik héb het nog even gedacht! Zat je naast dat mooie voedingshoekje?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

Trouwens, ik zag dat hoekje te laat, Vera was al uitgedronken.... Terwijl ik er al voedend met mijn neus heen wees ;)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Emmy »

Ik ben net als je zus, voedde overal waar het mij uitkwam en trok me niks van anderen aan. Discreet was ik ook niet echt. Waarom? Omdat het het leven van mij en mijn kind een stuk makkelijker maakte.. :wink:
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Pauline »

Ik heb overal gevoed. Daar had ik geen problemen mee.

Ot: Ook kolven deed waar het net uitkwam. Ik heb gekolft in een restaurant (wel met mijn rug naar de mensen), in een juryboot, een startschip, een bestuurskamer, jurykamer (natuurlijk)... Etc. als er dan per ongeluk mensen langskwamen dan kreeg ik vaak leuke reacties. Zo van wat goed dat je dat doet. Of dat doet mijn vrouw ook! De kleine is inmiddels .... De grappigste was wel toen ik aan boord van een startschip had zitten kolven. Ze hadden daar ook een koelkast dus dat was ideaal. Ik kon daar meteen mijn melk koud zetten. De kokkin riep kei hard naar buiten (het was een belgisch schip) awel mensen wel even opletten als ge straks melk in de koffie wilt. Er staat hier ook een pakske mamamelk.

Toen ik de melk kwam afhalen aan het einde van de middag werd er hartelijk gelachen om de heerlijke slagroom in de koffie :D
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Gerrie »

Ook overal en nergens gevoed (en gekolft).
Een beetje discreet probeerde ik wel te zijn.
Gelukkig kinderen die over het algemeen niet snel werden afgeleid en snel dronken. .
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Mare »

Ik voed ook overal, als mijn kind wil drinken dan mag dat. Echt discreet ben ik meestal niet. Ik denk er niet echt over na. Ik heb wel altijd een hydrofiel in de buurt (reflux hè) en die houd ik snel voor de borst als mijn kind weer eens loslaat, zo bloot met tepel en al blijf ik niet lang zitten.

De meeste blikken kreeg ik op de pond naar Ameland :) David was ruim anderhalf en de mensen hadden kostelijk om hem gelachen toen hij in de wachtruimte voetbalde. Eenmaal op de boot was hij moe en wilde drinken, dus hup blouse open, hemdje omlaag en voeden maar. Echt iedereen keek verbaasd naar mij. Én een 'groot' kind aan de borst én ook nog best bloot :p Ik pakte mijn broodje en ging ook lunchen :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door mama talla »

TinekedH schreef:Ik heb je gezien denk ik! Donkere man, donker rode wagen? Ik héb het nog even gedacht! Zat je naast dat mooie voedingshoekje?
Yep, dat waren wij! Ik heb jou echt niet gezien. Moet ook eerlijk zeggen dat ik op dat moment alleen dacht: pfffffffff ikea was toch wel wat veel gevraagd nog. Snel eten, voeden en naar huis.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Mamarielle »

de eerste maanden voedde ik ook overal, dat maakte me niks uit, maar wel zo discreet mogelijk. Ik heb ook weleens bij de Ikea in Duiven zitten voeden :)
Na een paar maanden waren ze alledrie zo snel afgeleid, en voedde ik alleen nog maar op hun slaapkamer, voordat ze gingen slapen. Dus dan voedde /voed ik ook niet meer ergens anders.
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Miep »

Ik heb eigenlijk overal gevoed maar wel altijd discreet. Ik vind het geweldig als ik andere moeders zie voeden maar ik hoef niet zoveel onbedekte huid te zien :oops:.
Nu W ouder wordt, vind ik het lastiger om in het openbaar te voeden dan toen ze nog zo klein was. Dat ligt niet aan W want zij drinkt nog steeds voorbeeldig maar ligt meer aan mijn eigen gevoel. Ik ben teveel bezig met te bedenken wat anderen van mij vinden (en op die manier wordt lang voeden natuurlijk nooit normaal..).
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Esther »

Miep schreef:Nu W ouder wordt, vind ik het lastiger om in het openbaar te voeden dan toen ze nog zo klein was. Dat ligt niet aan W want zij drinkt nog steeds voorbeeldig maar ligt meer aan mijn eigen gevoel. Ik ben teveel bezig met te bedenken wat anderen van mij vinden (en op die manier wordt lang voeden natuurlijk nooit normaal..).
Ik heb ook niemand na het jaar nog in het openbaar gevoed. Peuters en kleuters aan de borst hoef ik ook niet in het openbaar te zien, dat mag van mij lekker in de slaapkamer blijven.

Verder ben ik net als jij, Tineke, met voeden. Geen grote stukken borst zichtbaar maar ook niet bang om waar dan ook een kind aan te leggen (tegenover oma was geloof ik nog de grootste uitdaging, die had er zichtbaar moeite mee dat ik er zo vrij mee omging!). Heb ook wel in de kerk gevoed, maar dat was in Engeland, daar was dat wat gebruikelijker dan hier.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

Esther schreef: Heb ook wel in de kerk gevoed, maar dat was in Engeland, daar was dat wat gebruikelijker dan hier.
In de kerk voedt ik eigenlijk standaard elke zondag (beide diensten een keer) :mrgreen: Ik neem Vera altijd gewoon mee, aangezien Rein de enige is die van voren naar me kijkt, is hij ook bijna de enige die ziet dat ik aan het voeden ben! :)

Ik ben trouwens ook gestopt met in het openbaar voeden rond een jaar. Vond het dan ook niet meer nodig, door alle 'gewone' maaltijden en ook de mogelijkheid om er wat water/diksap/limonade in te gieten was het ook veel minder een 'must'.

En bezig zijn met wat de mensen vinden; dat herken ik wel, maar ik zeg altijd heel bewust tegen mezelf dat ik me daar niet door moet laten afleiden, wat ik dan vervolgens ook niet doe... maar ik weet dat het niet bij iedereen zo 'gemakkelijk' werkt!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Miep »

TinekedH schreef:En bezig zijn met wat de mensen vinden; dat herken ik wel, maar ik zeg altijd heel bewust tegen mezelf dat ik me daar niet door moet laten afleiden, wat ik dan vervolgens ook niet doe... maar ik weet dat het niet bij iedereen zo 'gemakkelijk' werkt!
Dat ben ik met je eens hoor maar het lukt mij niet altijd om me daar helemaal door te laten leiden.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

Miep schreef:
TinekedH schreef:En bezig zijn met wat de mensen vinden; dat herken ik wel, maar ik zeg altijd heel bewust tegen mezelf dat ik me daar niet door moet laten afleiden, wat ik dan vervolgens ook niet doe... maar ik weet dat het niet bij iedereen zo 'gemakkelijk' werkt!
Dat ben ik met je eens hoor maar het lukt mij niet altijd om me daar helemaal door te laten leiden.
dat kan ik me voorstellen hoor!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door Mare »

Mijn kind at met een jaar nog bijna niets laat staan dat hij water wilde drinken, dan heb je dus al weinig keus ;) En als hij echt heel moe, verdrietig of overprikkeld was dan bood de borst troost. Ik weet niet waarom dat met een jaar ineens buitenshuis moet stoppen.

Gisteren was ik in het ziekenhuis en net toen de arts vroeg of ik op dit moment bv geef (ivm meds) werd sem wakker. Ik antwoordde dat dit de reden is dat het mannetje wakker wordt. Ik vroeg haar hoelang het gesprek nog zou duren. Oh, nog maar tien minuutjes hoor. Oh goed zei ik en legde sem aan. Zij keek zo verbaasd. Zij bedoelde namelijk dat hij niet meer lang hoefde te wachten :P
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
annelies

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door annelies »

TinekedH schreef:
Esther schreef: Heb ook wel in de kerk gevoed, maar dat was in Engeland, daar was dat wat gebruikelijker dan hier.
In de kerk voedt ik eigenlijk standaard elke zondag (beide diensten een keer) :mrgreen: Ik neem Vera altijd gewoon mee, aangezien Rein de enige is die van voren naar me kijkt, is hij ook bijna de enige die ziet dat ik aan het voeden ben! :)
precies, ik heb dat afgelopen zondag ook gedaan, had wel iets "handigs"aangetrokken (met sjaal, dus mooi bedekt). Na afloop zei de dame die naast me zat dat e het zo leuk vond dat ik "gewoon ging voeden". Ze vertelde me dat ze het niet gezien had maar kon horen aan de (zachte) geluidjes van mijn dochter :)

Ik heb bij 1 persoon moeite om te voeden in zijn gezelschap, dat weet hij (nu) ook, en ik draai me dan eigenlijk altijd even om, prima. Verder heb ik er geen moeite mee, als het maar wat bedekt is allemaal (ik zou dus niet in het openbaar mn hele handel omhoog trekken).

Afgelopen week was ik een avond op de school van mijn puberzoon (15) en na een tijd werd ik gebeld of ik direct thuis wilde komen, ze brulde al een uur :? . ML en dochter waren bij haar, maar kregen haar niet stil. Dus ik ben opgestaan in die zaal (was een ouderavond) en heb gezegd dat mijn baby wilde eten, en dat ik dus naar huis ging.
Ik kreeg alleen maar lieve reacties (en verbaasde, dat ook, ze verwachten niet dat als je een puber van 15 hebt dat er ook nog een kleine baby thuis is :wink: ). Als ze groter zou zijn geweest zou ik denk ik dezelfde zin gebuikt hebben, ik verwacht minder begripvolle reacties wanneer het kind ouder si dan een jaar. (jammer, want ik vind het heel normaal, maar bij mijn andere kinderen merkte ik dat mensen langer voeden vaak raar vonden, zelfs artsen....)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door monika »

ik voed ook overal wanneer nodig, (nou ja, niet de supermarkt, dan moet ventje even wachten tot we weer bij de auto zijn) maar verder: schoolplein (toen Nic nog maar net een paar weken was en echt niet ging uitstellen), zwembad, park, parkeer terrein van de supermarkt, terasje, bij vrienden op bezoek, vliegtuig...

Ik doe niet aan speciale voedingskleding. Gewoon Tshirt omhoog als baby klaar is om te happen. Al dat gehussel met doeken of lappen over de baby heen krijg ik niet voor elkaar. En voor mijn gevoel valt dat alleen maar meer op.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door TinekedH »

monika schreef: Ik doe niet aan speciale voedingskleding. Gewoon Tshirt omhoog als baby klaar is om te happen. Al dat gehussel met doeken of lappen over de baby heen krijg ik niet voor elkaar. En voor mijn gevoel valt dat alleen maar meer op.
Dat vindt ik ook hoor! Alhoewel ik nog wel eens een doek wil omslaan om anderen niet in verlegenheid te brengen.
Aan de andere kant vind ik zelf kunnen voeden een groot voorrecht en iedereen mag weten maar ook merken!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
caroline

Re: Voeden, hoe en waar? (nieuwschierig)

Bericht door caroline »

Toen thijme nog heel klein was voedde ik overal.maar later was hij te snel afgeleid en moest ik echt apart gaan zitten.eigenlijk het liefste op bed gaan liggen.
Plaats reactie