Te koop

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Es

Te koop

Bericht door Es »

Ik heb een, eigenlijk nieuwe, Fondant Ribbon Cutter liggen. Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, maar ik gebruik alleen marsepein. Ik heb hem 1x uitgeprobeerd op marsepein, maar dat werk dus echt niet. Echt geschikt voor Fondant. Heel erg jammer, want ziet er leuk uit. Hij staat op de grote MP.

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/hobby ... mympSeller
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Re: Te koop

Bericht door Hanneke »

Es schreef:Ik heb een, eigenlijk nieuwe, Fondant Ribbon Cutter liggen. Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, maar ik gebruik alleen marsepein. Ik heb hem 1x uitgeprobeerd op marsepein, maar dat werk dus echt niet. Echt geschikt voor Fondant.
Echt waar? Ik heb 'm ook en dat gaat prima met marsepein (ik heb nooit fondant)!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Te koop

Bericht door LauramvAnneenLisa »

helaas, ophalen in zwolle gaat me niet lukken ;-)

maar je brengt me wel op een idee, ik zocht nog iets voor mijn zusje voor sinterklaas, en die gebruikt juist alleen fondant omdat haar kinderen allergisch zijn voor noten.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Te koop

Bericht door Mara »

Als dat de enige reden is om hem te verkopen: hij werkt bij mij iig. wel gewoon met marsepein. Ik heb dezelfde (W ilt0n toch)?
Ik vind hem heel goed werken voor nette randen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Te koop

Bericht door JasmijnLinde »

Als je hem nog wilt verkopen: wat wil je er voor hebben? En kan het door de brievenbus?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Es

Re: Te koop

Bericht door Es »

Mara schreef:Als dat de enige reden is om hem te verkopen: hij werkt bij mij iig. wel gewoon met marsepein. Ik heb dezelfde (W ilt0n toch)?
Ik vind hem heel goed werken voor nette randen.
Ja het is van Wilton maar dan de hele witte en niet met de paarse die nu op de leukste taarten staat. Maar bij mij glijd het in de marsepein weg. Ben benieuwd hoe je t doet??!!
Es

Re: Te koop

Bericht door Es »

JasmijnLinde schreef:Als je hem nog wilt verkopen: wat wil je er voor hebben? En kan het door de brievenbus?
Vind je t erg als ik nog even het antwoord afwacht van Mara?? Het leek me een heel handige tool, maar bij mij werkte het niet. Als ik hem toch verkoop, hou ik hem voor jou gereserveerd!! Hij kan door de brievenbus dacht ik ja.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Te koop

Bericht door JasmijnLinde »

Es schreef:
JasmijnLinde schreef:Als je hem nog wilt verkopen: wat wil je er voor hebben? En kan het door de brievenbus?
Vind je t erg als ik nog even het antwoord afwacht van Mara?? Het leek me een heel handige tool, maar bij mij werkte het niet. Als ik hem toch verkoop, hou ik hem voor jou gereserveerd!! Hij kan door de brievenbus dacht ik ja.
Begrijp ik helemaal! Ik wacht rustig af.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Te koop

Bericht door Mara »

Eh, dat is bij mij echt nog nooit gebeurd.
Zitten de moeren niet te strak waardoor hij niet goed rolt? De wieltjes moeten goed los zitten om te rollen.
Wat ik wel automatisch doe, is hem een cm. van de kant laten starten (vanwege het rommelige randje wat er dan toch af moet) en dan rollen maar.

Ik rol uit op Crisco, dan ligt het redelijk vast op de mat. Heb je er misschien poedersuiker onder liggen waardoor de lap te los ligt?

Verder zou ik het niet weten. Is het anders iets om op het deleukstetaartenforum te plaatsen?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Re: Te koop

Bericht door Hanneke »

Es schreef:Ja het is van Wilton maar dan de hele witte en niet met de paarse die nu op de leukste taarten staat. Maar bij mij glijd het in de marsepein weg. Ben benieuwd hoe je t doet??!!
marsepein dat wegglijdt? daar kan ik me geen voorstelling bij maken eigenlijk....
Ik rol uit op zo'n Ikea bureaumat, en dan rollen maar. ik heb trouwens het "bolletjes" randje niet geprobeerd, wel recht en golvend, en dat ging prima!

Ik heb geen hele duidelijke foto's, maar kijk, hier de rechte repen:
Afbeelding

En hier een golfje
Afbeelding
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Te koop

Bericht door Chantal »

gebruik hem ook regelmatig hoor bij mijn marsepein, gaat super! zonde om hem weg te doen als je hem wel wilt gebruiken..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Es

Re: Te koop

Bericht door Es »

Bij mij krijg ik dus geen rechte strepen in de marsepein en rol hem uit op Ikea mat. Crisco eronder is misschien nog een idee. Ik had eerder het idee dat ik de schroefjes te los had zitten en toen strakker gezet waardoor het niet meer draaide. Met het los zitten gaan ze zwieberen nml. Mmmmm Misschien dat ik hem nog een keer uit moet proberen met jullie tips...

Sorry Jasmijn, als het me echt niet bevalt op de marsepein, dan is hij voor jou. Moeten we alleen nog een prijs afspreken.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Te koop

Bericht door Chantal »

het ijzeren staafje in het midden moet vol zitten met die rondjes, tot aan het einde. en daartussen dus 2 of 3 snijmestjes, de rechte of de golfjes.
het schroefje moet net niet vast zitten. dus niet helemaal los want dan gaat hij zwabberen, maar net los genoeg dat het wel draait.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Es

Re: Te koop

Bericht door Es »

Chantal schreef:het ijzeren staafje in het midden moet vol zitten met die rondjes, tot aan het einde. en daartussen dus 2 of 3 snijmestjes, de rechte of de golfjes.
het schroefje moet net niet vast zitten. dus niet helemaal los want dan gaat hij zwabberen, maar net los genoeg dat het wel draait.

Dank!! Ik ga het snel een keer weer uitproberen!!
Plaats reactie