Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Cay krijgt om 8 uur een tandartsbehandeling onder narcose. Manlief is met hem mee. Omdat ik zeker te weten onderuit ga als ik daarbij ben :oops: We hebben hem nauwelijks voor kunnen bereiden. Volgens mij is het normaal om eerst een gesprekje met de narcose arts te hebben. Wij hebben alleen maar een formulier meegekregen waarop we van alles in moesten vullen. Met daarbij een informatieblad. Meer niet. Ik heb Cay wel verteld dat de tandarts zijn tanden weer mooi en heel gaat maken. En dat hij daarvoor bij de tandarts gaat slapen. Ik heb hem ook verteld dat hij misschien een prikje gaat krijgen om te kunnen slapen. Dat vond hij absoluut niet leuk. Maar ja, als ik niets vertel en hij wordt weer eens geprikt, dan is het ook niet goed. We hebben hem net met moeite in de auto gekregen. Ik hoop dat alles goed gaat en dat ik straks mijn mannetje weer heerlijk bij me heb.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6264
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door J_udith »

sterkte met wachten. Hoelang duurt de behandeling?
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Mare »

Spannend! Hopelijk heeft hij weinig last van het hele gebeuren.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Judithmv2 schreef:sterkte met wachten. Hoelang duurt de behandeling?
Ook daar hebben we geen idee van :roll: Ik hoop dat manlief zo even belt. Hij zou dat allemaal vragen zodra hij daar was.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door JasmijnLinde »

Linde moet ook binnenkort. Ze heeft zogenaamde kaastanden. En heeft nu dus al 4 gaatjes. Echt heel sneu. Ik hoop echt dat als ze gaat wisselen dat ze gezonde tanden terug krijgt. Hier zei de tandarts dat het ongeveer 20 minuten per kies duurt. en dat gaat met een roesje.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Ik hoop dat dit ook een roesje is. Manlief had al 3 whats apps gestuurd. Ik dacht dat het mail was :roll: Cay sliep om half 9. Ik ga er vanuit dat ze ongeveer een uur bezig zijn. Dan is hij over een kwartiertje klaar.

Cay heeft twee verrotte voortandjes en een paar diepe gaten in vier kiezen. Misschien een domme vraag, maar wat zijn kaastandjes? Ik ga maar even googlen.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Emmy »

Sterkte vandaag voor hem en met hem... :wink:
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Oef, dat is niet leuk zeg. Sterkte met wachten.

Heeft hij vaak antibiotica gehad dat zijn gebit zo slecht is?
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14167
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door jikke »

een roesje vragen is dus niet zo raar. Mijn bikkel (9jaar) heeft laatst 2 gaatjes helemaal alleen zonder verdoving laten vullen bij de tandarts. Hij ging alleen omdat het niet lukte met mij er bij. blijkbaar was de tandarts asssitente liever. :) Ik wist niet dat het ook onder roesjes gedaan werd. Bij ons is het overigens alleen dicht gemaakt en niet netjes.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Angelique »

petra1969 schreef:Cay krijgt om 8 uur een tandartsbehandeling onder narcose. Manlief is met hem mee. Omdat ik zeker te weten onderuit ga als ik daarbij ben :oops: We hebben hem nauwelijks voor kunnen bereiden. Volgens mij is het normaal om eerst een gesprekje met de narcose arts te hebben. Wij hebben alleen maar een formulier meegekregen waarop we van alles in moesten vullen. Met daarbij een informatieblad.

Maar je weet dus niet of het een roesje is of narcose?
Dat vind ik nogal wat. Ik zou dat zéker willen weten van tevoren.

In Tsjechie voor de operatie wist ik wel dat het narcose zou zijn, verder ook geen gesprek met arts, wél een lichamelijk onderzoek. Ik was daar ook niet zo assertief dat ik het goed wist, maar dat was dus ook door gebrek aan communicatie mogelijkheden.
Maar als me dit gewoon in NL (of Duitsland :mrgreen: ) was overkomen dan had ik naadje van de kous willen weten.
:crazy:
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door J0p1e »

Het komt vreemd over, de gang van zaken. W@lt heeft twee kiezen moeten laten trekken onder narcose, maar dat is echt wel beter doorgenomen en ook naar hem toe heeft de anesthesist geprobeerd wat dingen duidelijk te maken. Dat dat niet lukte, ligt niet aan de anesthesist. ::wink:
Bij de laatste narcose (voor een MRI) heeft hij zelfs een verdovend drankje gekregen, nog voor de narcose, zodat de narcose beter kon verlopen. En ook dat is vanuit het ziekenhuis goed voorbereid, met mij en met W@lt.

Maar, hoe is het gegaan? Is het meegevallen? (ik hoop het voor jullie!)
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Om half 11 is Cay thuis gekomen. Helemaal overstuur. Gelukkig kon hij lekker tot rust komen op mijn schoot. Daar heeft ie ook de nodige tijd doorgebracht. Hij heeft zelfs een uur geslapen. Daarna is hij weer helemaal bijgekomen.

Ze hebben bijna zijn hele bovengebit getrokken. En nog een paar kiezen onder. Hij had last van zuigflescariës. Dat heeft zijn hele gebit geruïneerd :( Hij moet de eerste tijd zacht voedsel eten. Daarna maar kijken wat hij nog kan kauwen.

Hij heeft als troost een brandweerwagen gekregen. Daar speelt ie nu al uren mee. Hij heeft twee bakjes vla gegeten en ook weer wat gedronken. Hij lijkt geen pijn te hebben. Nu is het ook geen klager, hij is keihard voor zichzelf.

De gang van zaken was sowieso heel apart. Ik heb laatst gevraagd hoe alles zou gaan en toen werd er gezegd dat dat uitgelegd werd als we daar zouden zijn. Dat is dus niet gebeurd. Mijn man wilde na afloop snel met Cay naar huis, omdat Cay zo vreselijk overstuur was. Hij heeft dinsdag zelf een afspraak en zal het dan aanspreken. Want ook na afloop ging het er koud en kil aan toe. Gelukkig is het nu achter de rug.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door JasmijnLinde »

Aah dat klinkt echt heel zielig. :(
Toevallig heb ik net gebeld voor een afspraak. Eerst gaan we naar een angst kindertandarts. Zij gaat eerst nog kijken hoe of wat en de behandeling is weer ergens anders. Allemaal speciaal voor kinderen.

Kaastanden zijn zwakke gele tanden die ongelijk van struktuur zijn. De kans op gaatjes is dus heel groot. Hopelijk krijgt ze straks wel gezonde grote tanden. Het gekke is dat ze het vaak zien bij kinderen die hoge koorts hebben gehad. Maar Linde is nooit ziek. Vroeger kwam dit blijkbaar ook niet voor.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14167
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door jikke »

Wat een update wisten jullie niet hoeveel getrokken moest worden?
Sterkte
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Gootje »

Nou, daar zou ik ook door van de leg zijn. Wat een ingreep. Is dit dan de Duitse manier van handelen?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Mare »

Gootje schreef:Nou, daar zou ik ook door van de leg zijn. Wat een ingreep. Is dit dan de Duitse manier van handelen?
Nee! ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Gootje »

Mare schreef:
Gootje schreef:Nou, daar zou ik ook door van de leg zijn. Wat een ingreep. Is dit dan de Duitse manier van handelen?
Nee! ;)
Pffieeuw...
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Eve71ne »

Ach wat zielig :( en wat erg dat zo'n fles zoveel schade kan aanrichten zeg!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Hanne

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Hanne »

ach dat manneke, wat sneu zeg. heel veel beterschap en geen flesjes sap meer geven.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Truus »

Poeh, pittig voor je kereltje. Tot hij 'grote-mensen-tanden' krijgt, houdt hij dan een grotendeels tandenloos mondje?
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Althea »

En heeft de afwezigheid van de melktanden nu invloed op de ontwikkeling van mond, op de spraak, op hoe de definitieve tanden doorkomen? Lijkt me echt heel drastisch!
(Weet iemand van jullie die logopedist is daar iets over? Esther? S askia?)
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Angelique »

Althea schreef:En heeft de afwezigheid van de melktanden nu invloed op de ontwikkeling van mond, op de spraak, op hoe de definitieve tanden doorkomen? Lijkt me echt heel drastisch!
(Weet iemand van jullie die logopedist is daar iets over? Esther? S askia?)
Ja, dat vroeg ik me ook af. Bij volwassenen slinkt de kaak ook enigszins. Mijn vader was net 50 toen hij ivm zijn gewenste harttransplantatie alles moest laten trekken,
en zijn kaakvorm is sindsdien dus behoorlijk gewijzigd. Hij mocht de eerste jaren dus ook geen gebit laten aanmeten, omdat de kans op wondjes (infectie gevaar) aanwezig was. Ze zeiden dat je vaak blaren hebt omdat een gebit wordt aangemeten, de kaak slinkt,
en dan past het niet goed.
:crazy:
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Mare »

Hanne schreef:ach dat manneke, wat sneu zeg. heel veel beterschap en geen flesjes sap meer geven.
Hij kreeg kaba, een soort chocomelk met meer dan 80 procent suiker. Helaas niet gek dat dit met zijn tanden gebeurde.

Tjonge, wat sneu voor hem. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. David mist één tand en de andere tanden schuiven al naar elkaar toe. In het begin ging hij ook weer veel kwijlen. Hopelijk zijn c's blijvende tanden niet beschadigd :(
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Liesje28 »

Mare schreef:
Hanne schreef:ach dat manneke, wat sneu zeg. heel veel beterschap en geen flesjes sap meer geven.
Hij kreeg kaba, een soort chocomelk met meer dan 80 procent suiker. Helaas niet gek dat dit met zijn tanden gebeurde.
Is dat in Duitsland dan gangbaar, deze problemen, Nina, dat je dit weet? Wordt daar dan niet actief tegen gewaarschuwd?

Ik hoop dat Cay er niet te veel last van heeft en geen problemen met spraak enzo aan overhoudt!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Mare »

Liesje28 schreef:
Mare schreef:
Hanne schreef:ach dat manneke, wat sneu zeg. heel veel beterschap en geen flesjes sap meer geven.
Hij kreeg kaba, een soort chocomelk met meer dan 80 procent suiker. Helaas niet gek dat dit met zijn tanden gebeurde.
Is dat in Duitsland dan gangbaar, deze problemen, Nina, dat je dit weet? Wordt daar dan niet actief tegen gewaarschuwd?

Ik hoop dat Cay er niet te veel last van heeft en geen problemen met spraak enzo aan overhoudt!
Nee, maar Petra schreef laatst dat c van de één op de andere dag geen bv meer kreeg (toen zij opgenomen werd?) en al het drinken weigerde, behalve dit dus.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Ik ben destijds acuut opgenomen in de psychiatrie. Cay dronk alleen maar de borst. In eerste instantie weigerde hij alles, beker, spuitje, lepel en de fles. Hij was bijna weer uitgedroogd. Uiteindelijk heeft hij een fles met een bepaalde speen geaccepteerd. Met Kaba. Kaba heeft trouwens 25% suiker en het poeder wordt verdund met melk. Maar goed, dat maakt het niet minder slecht. Manlief en ik lopen beiden met een flink schuldgevoel rond. We weten dondersgoed dat we hier zelf verantwoordelijk voor zijn.

Wat me verbaasd heeft, is dat veel meer kinderen dit hebben. Ik heb er met een aantal mensen over gepraat. En bijna iedereen had een kind of kende een kind met zuigflescariës. Misschien niet typisch Duits, maar blijkbaar komt het hier wel veel vaker voor.

Gister bij zwemles vertelde een moeder dat haar kind ook een narcose behandeling had bij dezelfde tandarts. Zelfde verhaal. Weinig info vooraf, en achteraf veel meer getrokken dan gedacht. Haar zoon was toen al 5, dus die heeft veel minder lang zonder tanden rond gelopen.

Ik denk dat het zeker invloed op zijn spraak zal hebben. Zonder boventanden kun je bepaalde klanken amper of niet maken. Ik zal met zijn kinderarts overleggen of er nog iets mee te doen is. Eten zal ook een probleem worden. Als je bijna geen kiezen meer hebt, kun je ook niet goed kauwen. Ik maak voor nu maar weer babyprakjes klaar. In ieder geval tot de hechtingen zijn opgelost.

De fles was al in de ban. Hij is ook niet meer zo klein dat je hem niet uit kunt leggen dat de fles niet zo goed is. Dat heeft hij gewoon geaccepteerd.

Gelukkig gaat het verder best goed met Cay. Hij heeft weer praatjes voor 10. Gisteravond gaf hij pijn aan. Ik heb hem paracetamol gegeven en toen is hij lekker gaan slapen.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Mare »

Nou dat is niet wat ik vind op internet, maar ik heb geen kabaverpakking in huis, ik kan het dus niet checken.
Maar ik schreef met mijn telefoon en besef dat ik verwijtend overkwam. Dat was niet mijn bedoeling. Ik vind het alleen zo sneu dat hij dit moest ondergaan. Voor jullie zal dit inderdaad ook zwaar zijn, ik zou mij ook zo schuldig voelen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12567
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door monika »

Wat een geluk dat je dit niet van te voren wist toen je opgenomen moest worden. Ik weet nog hoe moeilijk je het er mee had om Cay achter te laten. In sommige situaties doe je zoveel mogelijk je best en had je graag gewild dat het anders was. Ik hoop dat hij snel weer goed kan kauwen. Al zal sommig vlees als biefstuk niet lukken. Maar braatworst moet toch wel gaan :wink: Past beter bij de portemonee.

Jort heeft ook een aantal volwassen tanden en kiezen met slecht glazuur waarschijnlijk omdat hij als peuter 3x vrij snel achter elkaar antibiotica heeft gehad. Had ik de risico's geweten dan had ik denk ik langer de tijd genomen om hem de kans te geven zelf beter te worden. Maar het kan ook zijn dat zijn tanden zo zijn omdat ik zoveel was afgevallen tijdens de zwangerschap.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

Mare schreef:Nou dat is niet wat ik vind op internet, maar ik heb geen kabaverpakking in huis, ik kan het dus niet checken.
Maar ik schreef met mijn telefoon en besef dat ik verwijtend overkwam. Dat was niet mijn bedoeling. Ik vind het alleen zo sneu dat hij dit moest ondergaan. Voor jullie zal dit inderdaad ook zwaar zijn, ik zou mij ook zo schuldig voelen.
Is wel goed hoor. Ik ben een beetje sneller op mijn tenen getrapt juist omdat ik me zo schuldig voel tegenover Cay :oops: En het ís sneu voor Cay. Hij heeft vandaag best veel pijn en hij begint nu te beseffen dat hij niet zomaar alles kan eten op het moment. En het is niet zwaar voor ons, het is juist zwaar voor Cay. Wij hoeven er alleen maar naar te kijken. Hij heeft het moeten ondergaan en zit met de gevolgen. Nu realiseert hij zich nog niet dat hij geen tanden meer heeft. Maar er komt natuurlijk een tijd waarin hij erop aangesproken gaat worden. Tanden bepalen toch wel voor een deel van hoe je eruit ziet.

Achteraf gezien, heeft die opname mijn toestand destijds alleen maar verslechterd in plaats van verbeterd. Dat is het verwijt wat ik mezelf nog dagelijks maak. Ik had me nooit op moeten laten nemen. De kinderen ineens wekenlang zonder moeder, Cay die ineens niet meer aan de borst kon, mijn man die voor een voldongen feit stond en ga zo maar door. Maar ik kan helaas de tijd niet meer terug draaien :(
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Katje »

brrrr ik krijg het gewoon koud van het hele verhaal. Meid wat ellendig voor jullie.

Een vriendin van mij kreeg het advies om haar dochter weer een fopspeen te geven voor de vorming van de mond toen haar dochter al haar voortanden uit de mond was gevallen. Het is een tijd geleden alweer dus ik weet niet of dat nog een actueel advies is.
Mink@ mv B. 22 jaar
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door JasmijnLinde »

Even snel: allebei mijn kinderen waren ruim 15 maanden toen ze eindeljk tanden kregen en zij kon ook alles eten. Ik op die leeftijd aten ze nog geen biefstuk. Na een tijdje wennen en helen komt het best goed met het eten.

Sterkte en een dikke knuffel voor C ay.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9552
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door muppet »

wat sneu voor het manneke.
Althea schreef:En heeft de afwezigheid van de melktanden nu invloed op de ontwikkeling van mond, op de spraak, op hoe de definitieve tanden doorkomen? Lijkt me echt heel drastisch!
(Weet iemand van jullie die logopedist is daar iets over? Esther? S askia?)
ik heb eerlijk gezegd geen idee, zal er eens kijken of ik er wat over kan vinden.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6775
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door petra1969 »

muppet schreef:wat sneu voor het manneke.
Althea schreef:En heeft de afwezigheid van de melktanden nu invloed op de ontwikkeling van mond, op de spraak, op hoe de definitieve tanden doorkomen? Lijkt me echt heel drastisch!
(Weet iemand van jullie die logopedist is daar iets over? Esther? S askia?)
ik heb eerlijk gezegd geen idee, zal er eens kijken of ik er wat over kan vinden.
Ik zou je heel dankbaar zijn als je iets vindt. Ik wil zoooooo graag dat hij er weinig last van zal hebben.

@Jasmijn: Dat is natuurlijk ook zo. Elise kreeg ook heel laat tanden en die at ook gewoon mee. Ik zal de knuf aan Cay doorgeven.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
wennetje

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door wennetje »

Bah wat een vervelende ervaring zeg. Ik hoop dat Cay snel herstelt van die heftige ervaring!

Even ter info, zuigflescaries kunnen ook bij borstvoeding voorkomen en peuters die continu met een tuitbeker rondsjouwen zijn ook een risicogroep. Dus term is beetje misleidend.
Laatst gewijzigd door wennetje op zo dec 09, 2012 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Cay gaat zo onder narcose (tandartsbehandeling)

Bericht door Emmy »

Volgens mij kun je best aardig eten hoor, zonder tanden en kiezen....Ik heb oudere mensen gezien die prima konden kauwen zonder gebit en gewoon brood, aardappels en groente aten. Alleen vlees was soms wat lastiger. Ik zou niet te lang geprakt en zacht voer geven aan Cay, de kans dat hij dan daar weer teveel aan went en hij geen normaal eten meer wil, ligt altijd op de loer.....
Sterkte met je mannetje....voel je niet teveel schuldig hoor. We maken allemaal fouten, de ene fout heeft helaas meer consequenties dan de ander maar daar hebben we allemaal in ons leven wel eens mee te maken...
Plaats reactie