Krentenbaard of waterpokken? Foto

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door Betje »

Victor heeft krentenbaard. Het begon op zijn oor, toen zijn hals, opeens een plek op zijn schouder, achterhoofd en blaas er bij... we zijn toen gestart met orale antibiotica, een driedaagse kuur. Die is nu al afgelopen en de plekken zijn een stuk minder geworden.
Alleen nu heeft hij opeens allemaal kleine vlekjes en blaasjes op zijn romp. Het doet mij nogal aan waterpokken denken. Maar krentenbaard kan met ook van die kleine blaasjes beginnen, zag ik.
Kunnen dat er ook opeens een heleboel kleintjes zijn? Of klinkt dit meer als waterpokken?
Laatst gewijzigd door Betje op wo dec 12, 2012 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Wanda

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Wanda »

Echt blaasjes? Iemand met waterpokken in de omgeving? Misschien toch overleg arts vanwege de krentenbaard. Misschien gordelroos?
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Jo Jo »

Drie dagen kuur? Vind ik erg kort, zeker als hij er zó onder zat.
Hier was het eerst smeren, toen toch een kuur (week) en daarna verder met smeren tot het weg was.

En hier was de krentenbaard ook wel degelijk als blaasjes zichtbaar.
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Betje »

Ja ik vind die 3 dagen ook wel kort, hopelijk werkt het na de kuur nog wat door??
Maar inmiddels zit zijn hele romp onder de rode stippen. Ik ben bang dat deze arme jongen krentenbaard én waterpokken heeft :(
Zondag is hij jarig... hoe lang duurt dat eigenlijk, die ellendige waterpokken?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Emmy »

Betje schreef:Ja ik vind die 3 dagen ook wel kort, hopelijk werkt het na de kuur nog wat door??
Maar inmiddels zit zijn hele romp onder de rode stippen. Ik ben bang dat deze arme jongen krentenbaard én waterpokken heeft :(
Zondag is hij jarig... hoe lang duurt dat eigenlijk, die ellendige waterpokken?
Oh balen zeg...blijkbaar is zijn weerstand wat aan de lage kant dat hij nu zo de klos is... :?
Kans is groot dat hij zondag in ieder geval niet meer besmettelijk is en zich weer goed voelt.
Maar ik vrees dat je nog wel een gespikkeld kind op de foto's hebt...
Ik zou wel de krentenbaard goed in de gaten houden. Zeker nu zijn weerstand wat lager is, kan ie zo weer terugkeren...
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Betje »

Emmy schreef: Ik zou wel de krentenbaard goed in de gaten houden. Zeker nu zijn weerstand wat lager is, kan ie zo weer terugkeren...
Goed punt, de krentenbaard is nml nooit helemaal verdwenen en kan zich naar hartelust uitbreiden op het moment dat die pokken open gaan natuurlijk. Ik heb de huisarts dus maar weer gebeld en gelijk een tweede kuur gekregen.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
wennetje

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door wennetje »

Ik vind wel een verschil tussen de blaasjes van waterpokken en die van krentenbaard (die hier steeds op billen komt). Bij waterpokken begint het al meteen met het blaasje en bij krentenbaard heb je eerst een rood plekje/bobbeltje wat later een blaasje wordt. Waterpokken blaasjes blijven ook iets langer heel dan de krentenbaard blaasjes alhoewel die bij billen misschien weer eerder kapot gaan dan elders op het lichaam.

Edit: ik lees nu dat je al waterpokken vermoedde en idd die bacterie is er blijkbaar nog (of weer) van de krentenbaard dus plekjes van waterpokken worden makkelijk ook besmet
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door channiemam »

Heb je geen foto? De meiden hebben net ook onder de krentenbaard gezeten en ook na een AB kuur weer opnieuw uitbreiding ondanks dat het nagenoeg weg was. Het is zo besmettelijk!
Heel vervelend!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Nanda »

is het al duidelijker wat het is??

heeft hij er veel last van??
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Krentenbaard of waterpokken?

Bericht door Betje »

Huh? Ik had een reactie geplaatst maar die is verdwenen.
Nou ja, ik denk wel dat het waterpokken zijn, hier is een foto:
Afbeelding

Het enige gekke is dat het zo snel alweer beter gaat. Zondag de eerste paar pokjes, maandag flink wat pokken maar nog niet echt ziek. Die nacht wel bijna de hele nacht wakker geweest. Dinsdag echt ziek, hele dag op de bank en vandaag leek er eigenlijk niets aan de hand. Wel even geslapen in de wagen, dus nog wel moe maar dat was dan ook het enige.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door channiemam »

Ja dit lijkt meer op waterpokken. Wel voorzichtig zijn want krentenbaard kan zo op deze plekjes weer terugkomen. Dus krijg je echt grotere plekken dan gelijk even naar d eha.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door Emmy »

Ik zeg ook de waterpokken!
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door Eve71ne »

Gisteren zag ik wat plekjes bij Benthe, en moest gelijk aan dit topic denken. Waterpokken, maar ik heb wel even extra goed gekeken :wink: . Zij heeft iets minder plekjes (nog) dan Victor, en hij kijkt ook een stuk zieliger. Ik denk dat krentenbaard meer aansluitende plekken zou worden, grotere. Houdt het maar goed in de gaten, zo kort na een krentenbaardbesmetting zou ik ook niet gerust zijn!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
wennetje

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door wennetje »

Ik denk ook aan waterpokken, ze zijn zo lekker verdeeld over de huid terwijl krentenbaard vaak iets meer groepeert, toch? Maar dat ziek zijn, Joris was helemaal niet ziek van de waterpokken, hooguit avondje hangerig.
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door Betje »

Eve71ne schreef:Zij heeft iets minder plekjes (nog) dan Victor, en hij kijkt ook een stuk zieliger.
Haha! Victor was heerlijk aan het spelen. Toen vroeg ik hem of ik een foto mocht maken van zijn waterpokken en trok hij gelijk zo'n hoofd. Ik heb ook één waarbij het lijkt of hij op het punt staat te gaan huilen, de acteur :lol:
En Emma... die wilde ook graag op de foto. Maar ze wilde ook niet stoppen met knippen. Wat een stel hè?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door Jo Jo »

Haha, geweldig, zo'n verhaal achter een foto :-)

Maar ziek kunnen ze zéker wel van zijn van waterpokken hoor! Anna was wel jonger toen ze het had, maar oh mén... wat was ze ziek!

Hopelijk trekt het snel weg en gaat er geen krentenbaard nog weer overheen komen!

Mocht dat wel zo zijn, wij hebben bij Anna van 't zomer Betadinescrub gebruikt onder de douche, in combinatie met smeren en kuur, zij had het namelijk op haar romp, benen, armen en haar gezicht begon ook helemaal mee te doen.
En het heeft gelukkig in één keer goed gewerkt! Terwijl vrienden van ons er ook maanden mee bezig waren, allemaal kuren, omstebeurt, tegelijk etc, maar het hield pas écht op toen ze de Betadinscrub erbij gingen gebruiken.

groet,
Joke
wennetje

Re: Krentenbaard of waterpokken? Foto

Bericht door wennetje »

Maar ziek kunnen ze zéker wel van zijn van waterpokken hoor!
Klopt maar ook helemaal niet en alles daar tussen in
Plaats reactie