wanneer naar ha?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

wanneer naar ha?

Bericht door HeleenW »

Even hier droppen...

Daan heeft vanaf zaterdag koorts. Zondag heel hoog, over de 40 graden.
Daarna knapte hij wel op wat koorts betreft, maar hij eet zo goed als niets en ook drinken is echt zeer minimaal.
Ik kan inmiddels zijn ribbetjes tellen... hij weegt al niet zoveel maar ik geloof echt dat hij veel is afgevallen.

Er zit nog wel plas in zijn luier, poepen doet hij ook bijna niet meer.

Hij heeft vandaag voor het eerste een koortsvrije dag tot nu toe. Hij hoest erg. En is behoorlijk neusverkouden.

Omdat hij zo klein is maak ik me wel een beetje zorgen. Hij heeft weinig energie, slaapt veel. Maar ja, als je niet eet dan krijg je ook geen energie.

Morgen belletje aan de huisarts wagen?
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Ilse501 »

Ik zou nu even bellen met de ha-post. Ik moest hier van de huisarts altijd bellen bij 40 graden, ook al lijkt het dan op zich goed te gaan. Beterschap en sterkte!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2767
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: wanneer naar ha?

Bericht door marije1977 »

Ik zou ook even bellen. Vooral dat hij weinig energie heeft en slecht wil drinken zou mij zorgen baren.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6798
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Betje »

Ik vind wat ik lees niet heel alarmerend. Wel vervelend, een flinke griep blijkbaar. Maar hij knapt nu op toch? Als je je zorgen maakt kun je best even bellen natuurlijk.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Wanda

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Wanda »

Lees hier nu geen leeftijd, maar ik zou me in jou geval flink storten op drinken. Maar hij drinkt dus dat is goed. Blijft eng he, zieke kinderen? Verder, koortsvrij een dag en daarna weer hoge koorts is reden voor huisarts bezoek!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Chantal »

daan is net 1.
lastig hoor... maar bellen kan natuurlijk altijd. en ors geven zodat je weet dat hij dat in ieder geval binnen heeft? of chippies en limo of zo?
beterschap in ieder geval!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8100
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door channiemam »

Ipv ors wat cola geven zonder prik. Evt met banaan en naturel chips. Ijs doet het ook vaak wel goed. Ors willen ze toch niet drinken want vies en dan vaak aversie tegen nieuw drinken. Jij vertrouwt het niet dus bel rustig?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
HeleenW

Re: wanneer naar ha?

Bericht door HeleenW »

Een positieve update:
daan heeft vanav een kwart potje 6 maanden voeding op en 50 cc melk!
laten we hopen dat hij weer gaat eten. We hebben hem net naakt rond laten lopen, zijn ribbekastje is zo goed te zien...

Hij wil echt geen eten en heel weinig drinken. Paar slokjes water en dan huilt hij.

Hij heeft nadat hij wat gegeten had ook weer een beetje gelachen. Het leek wel alsof hij geen energie meer had om te lachen. Ook kon hij niet meer lopen, wat hij toch al een poosje doet. Hij zakte echt door zijn beentjes.

Bij grotere maak ik me ook niet zo snel druk, maar hij piepte zo zielig, zo verdrietig, zo energie loos... Maak hem straks weer wakker voor een slokje melk!

Als hij morgen niet gaat eten, dan bel ik toch even de ha. Mogelijk heeft hij keelontsteking?
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Chantal »

dat ie zo slapjes is vind ik niet zo goed hoor! misschien toch een beetje een teken van uitdroging...
en lekkere dingen laten drinken? limonade of yoki of zo? als er maar wat in gaat...
toen mark ziek was 2 weken terug, at hij alleen 4 maanden potjes peer die ik toevallig nog had staan. gelijk nog een paar erbij gekocht, die hij trouwens nu niet meer moet ;)

wel is hij in die ziekteweek minstens 5 cm gegroeid volgens mij. maat 86 zit goed en hij kan overal bij!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: wanneer naar ha?

Bericht door wennetje »

Bij twijfel gewoon even overleggen met de assistente, die kan je wel vertellen of je langs moet komen of niet.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Gootje »

Hoe gaat het vandaag?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
HeleenW

Re: wanneer naar ha?

Bericht door HeleenW »

Gootje schreef:Hoe gaat het vandaag?

ik was gister aan het werk en ik kreeg van manlief een bericht dat hij heel veel sliep, maar wel wat had gegeten. Dat gaf de burger moed. Toen ik 's avonds nog een keer contact had, hoorde ik dat Daan goed warm had gegeten. Hij ook vrolijker was! Tjonge, wat viel er een last van mijn schouder. En nu? hij knapt op! Hij slaapt ontzettend veel, hangt heel veel aan mij, maar hij eet tenminste weer wat meer! Ik ben zo blij.

Het was echt niet goed, maar gelukkig is hij op het juiste moment toch weer ietsje gaan eten. Hij is heel schor, maar hij lacht tenminste weer!

@chantal: hij wilde geen eten of drinken. Zodra je een bakje of flesje liet zien/neer zette, begon hij zo zielig te huilen. Hij eet altijd al weinig, hij groeit natuurlijk ook weinig en is een mager kindje, maar dan zo'n ziekte periode er bovenop, dat is geen pretje.
HeleenW

Re: wanneer naar ha?

Bericht door HeleenW »

..
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8100
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door channiemam »

Kan me je zorgen goed voorstellen, zeker als hij al niet veel reserves heeft. Gelukkig eet hij weer wat beter!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Hanne

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Hanne »

he gelukkig gaat het al weer wat beter. arm mannetje, wat zal hij zich naar hebben gevoeld. fijn dat ie al weer iets eet en lacht.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Chantal »

gelukkig voelt hij zich weer beter!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: wanneer naar ha?

Bericht door Pauwtje »

Goed nieuws, fijn !
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Re: wanneer naar ha?

Bericht door wennetje »

Fijn te lezen dat hij zich beter voelt! Hoop dat hij snel weer de oude is.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: wanneer naar ha?

Bericht door kaatje71 »

fijn dat het beter gaat.
Over kleintjes maak je je idd toch meer zorgen dan over wat oudere kindjes die beter kunnen aangeven hoe ze zich voelen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
HeleenW

Re: wanneer naar ha?

Bericht door HeleenW »

die ... waren niet omdat ik geen reacties kreeg hoor. Maar: ik had een nieuwe telefoon en ik wilde weten of ik op jip een bericht kon plaatsen! En dat lukte!

Maar leuk dat jullie ook nog even reageerden hoor! Wij zijn weer blij met onze Daan die echt weer opknapt!
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: wanneer naar ha?

Bericht door kaatje71 »

HeleenW schreef:die ... waren niet omdat ik geen reacties kreeg hoor. Maar: ik had een nieuwe telefoon en ik wilde weten of ik op jip een bericht kon plaatsen! En dat lukte!

Maar leuk dat jullie ook nog even reageerden hoor! Wij zijn weer blij met onze Daan die echt weer opknapt!
haha ik reageerde niet vanwege de .. maar gewoon...tja, omdat ik even wilde reageren. ::wink: ::wink: ::wink:
Lekker genieten van een fitter mannetje!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Plaats reactie