Schoenen in voren kopen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Schoenen in voren kopen

Bericht door Kimmie »

Doen jullie dat wel eens?
En hoe bereken me dan de maat?
Ik vind het lastig!

Bijv. P uck heeft nu maat 27, welke maat zou ik dan voor de zomer moeten nemen?
En hoe vallen teva s ook alweer?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Pauline »

Nee, omdat de voeten iedere keer onvoorspelbaar groeien. Maarten heeft anderhalf jaar in maat 27 gezeten en heeft nu ineens maat 29...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door monika »

zelfs als ik aan het begin van de zomer de sandalen koop heb ik jaren gehad dat ik 6 weken later toch een maat groter moet kopen. Maar ik heb ook wel gehad dat ik ze op de groei kocht en dat ze te groot bleven tot ze versleten waren. :roll: Schoenmaten vind ik gewoon erg moeilijk.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Esther »

Wij gaan altijd naar een echt goede schoenenwinkel (eigenaar is podoloog) en daar calculeren ze de groei voor een half jaar in als dat mogelijk is. Anders geven ze aan dat we halverwege nieuwe nodig hebben, maar dat gebeurt niet vaak.
Teva's hebben wij in alle maten (meest tweedehands ook nog) maar ik heb dan ook 4 meisjes die ze kunnen dragen.
Het is erg lastig in te schatten en ik ben altijd bang dat je dan vanwege miskopen toch duurder uit bent.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door MarijeO »

Nee, ik koop nooit schoenen vooruit. Ten eerste omdat mijn kinderen zwakke voeten hebben en de schoenen moeten écht goed sluitend zitten, ten tweede om wat eerder al genoemd is: voeten groeien onvoorspelbaar. Mijn kinderen zitten meestal minimaal een half jaar in dezelfde maat. Maar dat kan gerust uitlopen naar een jaar. En wat als ze ineens toch een enorme groeispurt krijgen? Juist door vooruit te kopen zou ik volgens mij duurder uit zijn dan nu.
Toevallig komt het meestal wel zo uit dat ik in een of andere uitverkoop kan kopen of dat er een leuke aanbieding is. Erg tof, met moeilijke voeten die goeie schoenen nodig hebben. :)
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door mama talla »

toevallig gisteren 3 paar schoenen in het voren gekocht voor Nathan, Melvin en Anna. Dat laatste slaat natuurlijk nergens op, Anna is 7 maanden, loopt nog niet en ik heb geen flauw idee welke schoenmaat ze straks zal hebben. Maar deze schoentjes waren gewoon te schattig :oops: En ook nog eens een ongelooflijk goede aanbieding, van 70 voor 20 euro.
Voor de jongens precies zo, de schoenen zijn nu nog iets te groot (maar wel bijna passend). Maar ze waren ook 20 euro, afgeprijsd van 75 en 100 euro. Dat kon ik gewoon niet laten liggen. Ik had uiteindelijk 4 paar schoenen voor 90 euro. Allemaal merken: red rag, develab en teva. Prijs voor de aanbieding: 280 euro.
Maar ik koop normaal geen schoenen op de groei, dat durf ik idd vanwege de onvoorspelbare groei van de voet niet aan. Ik ga meestal naar een schoenwinkel met een digitaal meetapparaat, die de lengte van de voet meet. En daar meten ze dan de binnenkant van de schoen ook op en meestal adviseren ze om 5 à 7 mm extra te nemen.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door channiemam »

Ik koop wel schoenen in voren. Maar dan wel alleen merken die bij hen voeten passen. Ik weet dat nynke bredere schoenen nodig heeft en welke merken daarbij passen. Ze zitu in 32 dus ik zou nu rustig een maatje groter voor haar kopen voor de zomer. Slippers moeten juist niet te groot gekocht worden.
En ter vergelijking. Ik heb carmen deze winter twee keerieuwe schoenen gekocht, die perfect zitten maar ze na twee weken niet meer wil dragen omdat ze zeer doen. Beiden aangemeten in een goede schoenenzaak.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6779
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door petra1969 »

Ik doe dat nooit. Elise heeft lastige voeten, die moet echt passende schoenen hebben. En daarbij is het, zoals al gezegd, nooit in te schatten hoeveel en wanneer de voeten gaan groeien.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
wennetje

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door wennetje »

Nee, doe ik nooit. Heb zelf door slechte schoenen behoorlijk doorgezakte voeten gehad (gelukkig volledig gecorrigeerd dankzij afschuwelijk verantwoorde schoenen die toen echt niet in hippe modelletjes te krijgen waren) dus schoenen haal ik alleen bij een echte kinderschoenen speciaalzaak (en daarvan is de ene zaak ook de andere niet) waar ik goed advies krijg en ik bezuinig er niet op. Zij calculeren altijd een bepaalde groei in maar voetjes groeien een beetje schoksgewijs dus dat is onvoorspelbaar. De ene keer is hij er na een maand al uit en de andere keer doet hij er een heel seizoen mee.

Ik heb hier 2 kinderschoenenzaken in de buurt maar 1 daarvan lijkt zich alleen te richten op hippe schoenmerken. Heb daar een keer hele stoere sandalen gekocht. Ik twijfelde in de winkel al of ze niet te breed waren maar de verkoopster zei me dat ze echt goed zaten. Uiteindelijk zaten die Joris helemaal niet lekker, liep hij er niet goed op. Kortom, een kinderschoenen speciaalzaak is meer dan een winkel voor kinderschoenen.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Esther »

wennetje schreef:dus schoenen haal ik alleen bij een echte kinderschoenen speciaalzaak (en daarvan is de ene zaak ook de andere niet)
Dat is zo lastig. Wij waren in Groningen een keer bij wat we dachten dat een goede zaak was, die maten Anna gewoon te kleine schoenen aan. Wij zijn zó blij met onze huidige winkel. Daar meten ze geen voeten, daar passen ze de schoenen en voelen ze heel goed hoe ze zitten, en ze kijken hoe de kinderen erop lopen. En dan kunnen we altijd maar kiezen uit 1 of 2 paren voor elk kind, uit het hele assortiment, zo nauw nemen ze het.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
wennetje

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door wennetje »

Esther schreef:
wennetje schreef:dus schoenen haal ik alleen bij een echte kinderschoenen speciaalzaak (en daarvan is de ene zaak ook de andere niet)
Dat is zo lastig. Wij waren in Groningen een keer bij wat we dachten dat een goede zaak was, die maten Anna gewoon te kleine schoenen aan. Wij zijn zó blij met onze huidige winkel. Daar meten ze geen voeten, daar passen ze de schoenen en voelen ze heel goed hoe ze zitten, en ze kijken hoe de kinderen erop lopen. En dan kunnen we altijd maar kiezen uit 1 of 2 paren voor elk kind, uit het hele assortiment, zo nauw nemen ze het.
Ja idd, bij de zaak waar ik nu vaste klant ben meten ze alleen voor een indicatie welke maten ze moeten pakken, maar ook dat is weer per merk verschillend dus altijd extra maatje mee. Het is verder hoe ze erop lopen. Ik ben ook al eens binnen gestapt, ze voelden goed aan hoe de oude schoen zat bij Joris en hoe hij liep en gaven aan dat hij nog geen nieuwe schoenen nodig had. Ben ik dus zonder aankoop weer naar buiten gelopen en maand later terug gekomen. Waar doen ze dat nou? Daarnaast houden ze de gegevens bij.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13314
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Gootje »

Hier geen lastige voeten en al ietsje grotere kinderen. Ik koop geen schoenen een jaar vooruit. Maar ik koop gerust in augustus winterlaarzen als ik een goede aanbieding tegenkom. Of in februari/maart zomerschoenen. Ik ga niet naar een dure zaak, maar naar de markt :oops: . Daar staat een man met overjarige gattino's, braquees en kanjers. Dat zijn goede schoenen die mijn kinderen goed passen en waarvan ik dus weet dat ik er goed mee zit. En de prijs telt dan natuurlijk ook mee, vorige week nog voor allebei de meiden een nieuw paar Gattino-laarzen gekocht voor 29 euro per paar. Volledig leer. Ik geloof dat ik ooit één miskoopje heb gehad.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door vuurvonk »

gympjes die ze lekker mee buiten kan spelen koop ik weleens van te voren maar moet ik het toevallig tegenkomen maar zomaar winterschoenen of zomerschoentjes doe ik niet.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8037
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Sarina »

Ik koop het liefst niet te ver van tevoren (vanwege bovengenoemde redenen), maar ik zit me vooral te verbazen over de uitdrukking "in voren". Die kende ik helemaal niet! Is dat misschien een streekuitdrukking?
Sorry voor de wending...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Ana »

ja ik ben ook heel benieuwd naar die uitdrukking, elke keer als ik het draadje zie!
verder kan ik nog niet over schoenen meepraten, tot nu toe draagt ze dingen van haar nichtje.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Esther »

Als ik de uitdrukking gebruik, zeg ik 'in het voren' of 'in 't voren'. Misschien is het iets noordelijks?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3566
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Althea »

Esther schreef:Als ik de uitdrukking gebruik, zeg ik 'in het voren' of 'in 't voren'. Misschien is het iets noordelijks?
Wij zeggen 'van te voren' of 'op voorhand' :wink:
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13314
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Gootje »

Althea schreef:
Esther schreef:Als ik de uitdrukking gebruik, zeg ik 'in het voren' of 'in 't voren'. Misschien is het iets noordelijks?
Wij zeggen 'van te voren' of 'op voorhand' :wink:
Ik kom ook uit het noorden maar sluit me heel zuidelijk bij Althea aan!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door kes »

Althea schreef:
Esther schreef:Als ik de uitdrukking gebruik, zeg ik 'in het voren' of 'in 't voren'. Misschien is het iets noordelijks?
Wij zeggen 'van te voren' of 'op voorhand' :wink:
wzz!
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Hemmie »

Het is volgens mij niet Fries, ik heb het nooit gehoord en man uit Friesland. Ik heb de zin wel 3x gelezen voor ik het snapte ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Kimmie »

ohje... in voren kopen.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt maar zeg het wel vaker... misschien dat ik beter van te voren ofzo had neer kunnen zetten.
Misschien iets heel N ijmeegs of gewoon een Kim-zinnetje... komt wel vaker voor ;)

Maar toevallig was ik gister ook bij houd of shoes geweest gister en zag de mega uitverkoop en ze hadden echt nog leuke kinder schoenen. Twijfel twijfel...
Ik durf het niet.
Heb ook al twee keer eerder gehad dat ik winterschoenen in oktober kocht (voor der verjaardag) en dat ze er tot dec mee kon doen... nou daar wordt ik echt niet bkij van.
Zeker in de afgelopen tijd is ze enorm gegroeit, van schoenmaar 25 naar 27 in 4 maanden geloof ik.
Ik laat het mooi, en tegen de tijd dat het mooi weer word zie ik het wel weer ;)

dank jullie wel!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Pauline »

Is het misschien achthoeks? In t voren kopen? Ik ken de uitdrukking wel, ik ben opgegroeid in de achterhoek, maar mijn ouders zijn dat niet.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door Kimmie »

Kan, ik weet t echt niet. Ik heb door heel Nederland familie met dialecten.
ABN is het in ieder geval niet... Haha
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Schoenen in voren kopen

Bericht door MarietteD »

Ik voel me Vlaams :-)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Plaats reactie