Mark is ziek... tips?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Mark is ziek... tips?

Bericht door Chantal »

Ons kleine schatje is ziek en heel zielig. Hij wil niks eten, zelfs niet zijn favo koekje.
Gelukkig drinkt hij wel, en veel ook!
Melk geven we hem nu even niet vanwege de slijmvorming die dan erger wordt.
Water, af en toe een diksapje of appel/perensap.
Hij heeft bijna de hele dag geslapen en had net 39.7 koorts.
Ook weer een bloedneus gehad net toen we hem uit bed haalden.

Zijn hartje gaat snel, maar hij is niet piepend benauwd of zo.

Nog iets anders wat we moeten doen? Zo krijgt hij een paracetamolletje om lekker te kunnen slapen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12750
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Pauline »

Niet te warm wegleggen? Als ze koorts hebben moeten ze hun warmte kwijt, als je hem dan extra warm aankleed lukt dat niet.vooral de beentjes niet te warm heb ik me laten vertellen.

Oh ja beterschap!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Chantal »

sokjes heb ik idd uit en heb hem een gewoon pyamapakje aangetrokken ipv trui en joggingbroek. tis nogal een kouwkleum ;)
hij is een uurtje uit bed geweest net.. halve fles sap opgedronken en niks gegeten. dat niet eten is toch niet zo erg?

maar hij is echt zielig, moest net bijna meehuilen :( gelukkig viel hij echt binnen een minuut weer in slaap.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door channiemam »

Vera is ook zo ziek, sneu hè? Duurt ongeveer twee dagen, deze griepvariant.
Water, ijsje, evt cola zonder prik als je bang bent voor uitdroging. Als je pcmol geeft dan uitkijken dat je niet te grote temp schommelingen krijgt want dat kan koortsstuipen uitlokken. Dan liever paar keer pcmol achter elkaar. Koeler de nacht in. En veel knuffelen en vertroetelen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Mare »

Och sneu. Drinken is veel belangrijker dan eten. Zo te horen gaat dat wel goed. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door wennetje »

Nou, de ECHTE griep die nu heerst (oftewel influenza) duurt heel wat langer. Mijn peuter heeft voor de 5e dag op rij koorts en is nog steeds vreselijk ziek. Zelf was ik geveld door een virusje (in volksmond griep maar is het niet) en dan is het na 2 dagen idd wel een beetje bekeken. Hoop van harte dat Mark het laatste heeft want het is echt doodzielig zo'n ziek kind. Zit me dan met een mager bleek smoeltje, met knalrode oogjes, loopneus en al hoestend en proestend aan te kijken :(

Joris krijgt gewoon alles wat hij wil, melk is zo'n beetje het enige dat hij wil en ik merk geen verschil voor of na de melk dus geef het gewoon maar hij drinkt ook slecht op het moment dus ik ben al blij met ieder drupje vocht. 3dd paracetamol, eten ze vaak ook beter. Bij deze griep hoort ook keelpijn en dat maakt eten lastig. Joris spuugt op het moment snel dus ieder uur bied ik iets kleins aan, biscuitje, stukje banaan, paar chipjes, kwart boterham, etc. Hij wilde de eerste dagen echt niets, is ondertussen ook een gratenpakhuisje, wat gaat dat toch hard. Maar als ik iets geleerd heb van de kinderarts is dat je bij een ziek kind los moet laten dat het gezond moet zijn, gewoon alles geven dat het wil hebben. Ben nog nooit zo blij geweest dat hij een paar patatjes van MacDonalds gegeten heeft.
Verder koele kamer, dunne pyjama, Joris vind het lekker om een koel washandje op zijn voorhoofd te krijgen. Water bij de hand, onder zijn neusje dikke laag bepanthen (continue loopneus maakt zo schraal) en verder vooral heel veel TLC (Tender Loving Care)

Mijn ervaring is dat als ze opgeknapt zijn ze gaan eten als een bootwerker om het in te halen dus maak je niet teveel zorgen om eten. Drinken is het belangrijkste (minimaal de helft van wat hij gewoonlijk drinkt)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Nanda »

Oh vervelend! Idd is niet eten niet zo erg, gelukkig drinkt hij wel! Je kunt idd 3x daags pcm geven. Ook kreeg ik ooit de tip om sokjes aan te doen die gedrenkt zijn in citroensap. dan kan de lichaamswarmte eruit bij de voetjes. Dit heb ik zelf nooit geprobeerd.
Beterschap
Trotse mama van J en T
Marijn

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Marijn »

Juul is ook ziek. Echt sneu!!! Ik kreeg van de dokter de tip om vaak te neussprayen met zoutoplossing om de neus open te houden. En nog het hoofdende omhoog, ui naast t bed.
Marijn

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Marijn »

En niet teveel PCM. Koorts zorgt ook dat hij beter wordt en anders onderdruk je dat steeds.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Chantal »

uiteinde van het bed kan niet omhoog, want hij draait ;)
hij heeft niet echt last van zijn snot, het loopt er makkelijk uit zeg maar. elke dag schoon hoesje om zijn matras is geen overbodige luxe...
neusspray heb ik in huis voor als hij wel last krijgt!

nu slaapt hij al 3 uur achter elkaar.. al hoorde ik net wel een vuurwerk knal. hopelijk blijft het bij deze ene :?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sietske

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Sietske »

Hier is Tos op het moment ziek. We zitten nu op dag 4 en ik hoop dat we er na het weekend zo'n beetje vanaf zullen zijn. Gijs en Sil hebben het deze vakantie ook gehad. En het duurt gewoon echt een dag of 5. Veel snot, veel hoesten en hoge koorts. Sil heeft er ook een oorontsteking bij, maar gelukkig heeft hij buisjes dus de rommel kan er meteen uit.

Ik probeer het geven van pcm altijd zoveel mogelijk te beperken. Alleen als ik merk dat ze écht last hebben van de koorts (m.n. 's nachts als ze er niet van kunnen slapen) geef ik ze een pcm.

Zelf ben ik helemaal op. Ik ben al de hele kerstvakantie aan het zorgen voor zieke kinderen. Zelf aan het begin van de vakantie een fikse verkoudheid gehad. Gijs en Sil zitten elkaar constant in de haren na twee weken bijna constant binnen zitten en Tos wil alleen maar bij mij hangen. Ik krijg hem met geen mogelijkheid in bed, dan is het meteen brullen.
Ik had gehoopt dit weekend even bij te kunnen tanken omdat Ies vrij is, maar die kwam gisteren ook (weer) met een zieke kop thuis en ligt nu dus nog op bed terwijl ik weer met de kinderen beneden zit. Heb ernstig behoefte aan wat tijd voor mezelf. Ik zal blij zijn als de vakantie maandag voorbij is.
Mv2jongens

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Mv2jongens »

T hijmen is nu eindelijk wat beter! Ziek sinds 26/12 :( L ucas was er iets sneller vanaf, 1 januari (sinds 26/12). Maar het is echt heel sneu ja :( T hijmen heeft echt een onwijs dikke pijnlijke korstlip van het vele snot afvegen (hij gaat elke minuut met z'n arm langs z'n neus). Ziet er heel zielig uit :(
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door channiemam »

Hoe is het bij jullie? Vera is ook langer ziek dan ik dacht. Zwaar hoesten, bleek, ingevallen snoetje en maar net aan genoeg drinken. Ze heeft niet meer die hele hoge koorts. Die was idd maar twee dagen maar nu zit ze rond de 38-39 graden.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11987
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door MarietteD »

Wat zielig al die zieke kindjes. Hoe is het nu Chantal? Beterschap!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Chantal »

Hij heeft vandaag wel een half champignonnetje en 3 rozijntjes gegeten!
voor de rest is hij niet zo gloeiend heet meer, en hij heeft 2 x een beetje gespeeld op de grond vandaag.
Alleen niet zoveel gedronken, hij had wel een plas maar die stonk wel echt.
Ook een flinke poepluier (groen!) dus ik hoop dat alle afvalstoffen er nu wel uit zijn en dat hij toch echt wel beter is maandag...
Gister heeft hij een bloedneus gehad, en net weer een grote.. Hij, zijn bed en slaapzak zaten weer onder het bloed. Hij laat het ook niet merken als hij in bed ligt, af en toe een beetje jammeren mag van mij best in bed, dus ik ga er niet gelijk heen.
Heb er wel een foto van gemaakt.
Is het normaal dat een kindje van net 1 al 7 x een bloedneus heeft gehad?

Chris hoest nog steeds erg veel, maar is niet ziek. Jeroen is verkouden en dus ook ziek ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door wennetje »

Weet je, dan bel je toch even met de HAP om te overleggen over die bloedneuzen? Gewoon telefonisch overleg om je gerust te laten stellen of misschien willen zij wel even dat hij langs komt?

Hier nog steeds (dag 7) een erg zieke peuter :(
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Nanda »

Ik had toen ij klein was ook vaak bloedneuzen. Ik ben na de derde bloedneus onderzocht in het ziekenhuis omdat de hoeveelheid bloed extreem was. Bij mij bleek het slijmvlies geheel los te laten elke keer. Dus ik zou zeker de huisarts bellen vóór die bloedneuzen. 7 x vindt ik wel erg vaak
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mark is ziek... tips? update: oorontsteking

Bericht door Chantal »

ik ben naar de huisarts met hem geweest.
hij heeft oorontsteking links.. dus antibiotica. en neusspray.

hopelijk knapt hij daar snel van op!
de bloedneuzen vond de huisarts niet zo erg, als het echt elke week zou voorkomen gaan ze er wat mee doen. ik denk wel dat ik weet hoe ze komen. hij slaat zichzelf zo hard met zijn hand tegen zijn neusje. en dat de hele tijd door. snotjes kriebelen natuurlijk.
hij komt helemaal niet aan zijn oor, maar dus wel veel aan zijn neus.
dus ik denk dat hij zichzelf een bloedneus slaat. maar het doet natuurlijk geen pijn, dus huilt hij ook niet. en als je dan in zijn slaapkamer komt... zit alles onder het bloed.

even een vraagje over de oorontsteking die ik vergeten ben te vragen (dame van de apotheek wist het antwoord niet!).
de huisarts vertelde dat de trommelvlies helemaal bol stond.
betekend dit dat hij gaat knappen en dan de troep eruit komt?
of gaat het weer gewoon worden door de antibiotica?

tis het derde kind, maar de eerste keer oorontsteking :) hopelijk ook de laatste keer..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Jo Jo »

Hopelijk slaat de AB aan, en wordt het vanzelf opgeruimd. Anders zou het idd wel eens door het trom melvlies heen kunnen komen. Dan heb je dus een loopoor.
Voordeel is dan wel dat de pijn weg is, omdat de druk eraf is.
wennetje

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door wennetje »

Bijna te hopen voor Mark dat het gaat knappen, knapt hij ook in 1 keer op. Maar liever niet en dat hopen ze te voorkomen met AB. Mijn ervaring: knapt vaak wel.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Chantal »

jeej, de antibiotica lijkt te werken! hij eet weer en haalt slaap in. afgelopen dagen waren het 3 of 4 kleine slaapjes van een uurtje overdag.
en vandaag... vanochtend 2,5 uur geslapen, 2 uur wakker en vanmiddag 3 uur geslapen!
heeft net een wortel en een hapje aardappel op, broodje ging goed..
gelukkig maar :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door Nanda »

Oh wat fijn!! Ik hoop dat hij snel de oude is!
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: Mark is ziek... tips?

Bericht door wennetje »

Goed te horen! :D
Plaats reactie