Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door JasmijnLinde »

Pffff, in april wordt Linde 4 jaar en na de Carnavalsvakantie mag ze al gaan oefenen. En jeetje wat heb ik er een moeilijk mee. Mijn kleine meisje (nou ja, ze is 1,07m) die 5 dagen weg is bij mama.

Waarschijnlijk is het heel goed voor haar en ze is wel toe aan wat uitdaging maar phoe moet dat nu al?

De tijd dat ze (bijna) altijd bij je zijn, is straks gewoon echt voorbij.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Dorien »

Beetje afscheid nemen van een fase hè?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door MarietteD »

Aaaaaah dat kleine wurmpje? Maar ze vindt het vast geweldig hè? En bedenk eens wat jij allemaal in die vrije uurtjes kunt gaan doen! En ze blijft hoe dan ook je kleine meisje, ook als ze groter wordt (spreek ik uit ervaring :-)).
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door niekje »

Weer een nieuwe fase maar oooo zo leuk.....Jasper is afgelopen maandag begonnen en hij vind het super en ik moet zeggen, ik vind het ook heerlijk, ben ook wel meteen 2 ochtenden gaan werken, denk dat dat ook wel lekker is en misschien dat daar nog 1 ochtend bij komt........moest wel wennen aan de stilte maar dat ging wel snel, gewoon ff lekker je eigen ding kunnen doen, boodschappen doen zonder dat je tegen iemand iets hoeft te zeggen of op moet wachten.....

We hebben op zijn laatste vrije donderdag nog gezellig wat gedronken bij de Hema...

Succes komende weken

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8023
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Sarina »

Zo, wat gaat dat hard, die was toch niet zo lang geleden geboren? :)

Ik vond het eerlijk gezegd héérlijk en kon niet wachten :shock:
R3ns was er ook heel erg aan toe, zat al 8 maanden te zeuren wanneer hij nou eindelijk eens naar school ging, dat scheelt misschien ook.

Je hebt nog even, geniet maar dubbel zo hard dat ze thuis is!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Gerrie »

Sterkte dan, als je het zo moeilijk vind.
Kijkt ze er zelf naar uit? Of wil ze liever bij mama blijven.

Ik kijk er echt naar uit. Mirjam is nu al 2 halve dagen per week aan het wennen.
Zelf had en heeft ze er veel zin in.
Maar ja, ik zit nu natuurlijk wel in een andere fase, met nog een baby op komst.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door JasmijnLinde »

Gerrie schreef:Sterkte dan, als je het zo moeilijk vind.
Kijkt ze er zelf naar uit? Of wil ze liever bij mama blijven.

Ik kijk er echt naar uit. Mirjam is nu al 2 halve dagen per week aan het wennen.
Zelf had en heeft ze er veel zin in.
Maar ja, ik zit nu natuurlijk wel in een andere fase, met nog een baby op komst.
Hahha, ik wou net zeggen: ja maar jij hebt nog een baby in je buik.

Ik weet niet of ze beseft wat het is om 5 dagen in de week naar school te gaan. Ze vindt het wel leuk dat ze dan bij haar grote zus op school komt. Maar ze begint wel te stralen als we het over de grote school hebben en ze verteld aan iedereen dat ze al groot is.

Het komt ook allemaal best goed maar ik moet er nog echt aanwennen. Opeens gaat het zó snel en dat bevliegt me een beetje. Waarschijnlijk vind ik het straks heerlijk om even alleen te zijn. Maar hallo, de afgelopen 6,5 jaar was er altijd een meisje om mij heen. (behalve die 5 uur op de psz)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Corina »

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik moet er ook nog niet aan denken dat Annelieke naar school gaat. Maar volgend jaar naar kerst is het hier ook alweer zover. Daarbij is ANnelieke ook een heel makkelijk meisje.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Ess »

Ik herken het gevoel wel, maar dan bij de oudste. Ik vond het een hele stap en ookal ging ze 3 dagen per week naar het kdv, school leek mij veel 'onveiliger' voor zo'n kind.
Maar wat wende dat snel. Voor beiden.


(enne bij de jongste kon ik niet wachten totdat ze naar school ging, heerlijk 2 ochtenden in de week voor mezelf.)

Sterkte met deze stap.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door Mara »

Dat is een hele stap en echt een nieuwe fase. Ik zag er ook heel erg tegen op, maar Mrtn was er zo ontzettend aan toe en vond het bijna gelijk zo ontzettend leuk (ik zag hem letterlijk groeien en zelfbewuster worden), dat het heel snel wende.
Ik vind de woensdagochtend en vrijdagochtend zonder kids nu echt genieten :oops:
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
maartjemvmart

Re: Linde gaat bijna naar school en ik vind het zó moeilijk

Bericht door maartjemvmart »

Hier ook........Ook in april. Ze heeft er zelf heel veel zin in, gaat het liefste elke dag naar de psz (ze gaat maar twee dagen maar vraagt elke dag ga ik ook naar de peuterspeelzaal??) En als ik vier ben ga ik ook naar school!
Jeetje weer een fase afsluiten. Ik snap je gevoel.

Jolien lijkt me ook geen meisje wat nog niet een hele week heen naar school aan kan, anders kon ik haar mooi de middagen thuis laten ha ha...Maar dat wil ze vast niet...

Maar goed, tijd voor ons zelf..En allerlei freubel en klusjes die al lang blijven liggen oppakken. En heel misschien na de zomer meer werken of een andere baan.

Succes met het afsluiten van deze fase, ik doe met je mee :P
Plaats reactie