mijlpaal

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

mijlpaal

Bericht door wilmama »

Jaaaa ik heb vandaag het eerste plasje van M in het potje gekregen.

Hij heeft nog nooit interesse getoond maar nu liep hij even zonder luier. Ineens zei hij dat hij moest plassen. Er kwam al een drup. Razendsnel het potje tevoorschijn gehaald en ja hoor hij bleef langer dan 2 seconden zitten. Met een plas in het potje als resultaat.

Hij is zeker veel later dan A nne.
Is hij nu erg laat over 4 maandjes wordt hij 3 of zijn er meer kindjes die op deze leeftijd zijn begonnen?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: mijlpaal

Bericht door Pauline »

Wow! Goed zeg! =D>
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Chabeli

Re: mijlpaal

Bericht door Chabeli »

Leuk! Weer een mijlpaal inderdaad!
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 17001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: mijlpaal

Bericht door LindaJager »

Knap hoor! Lucas begon ook op ongeveer die leeftijd dus laat is hij zeker niet hoor.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: mijlpaal

Bericht door Chantal »

helemaal niet laat hoor.. femke was ook zo iets, chris heb ik moeten dwingen toen hij nog een jaar ouder was ;)

goed dus!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: mijlpaal

Bericht door Corina »

Nee hoor helemaal niet laat. Bertrik was net 3, maar toen was hij ook van de ene op de andere dag zindelijk. Heeft ook zo z'n voordelen ;)
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: mijlpaal

Bericht door Rijntje »

Emma was pas helemaal zindelijk in de zomer voor ze naar school ging (had wel fases gehad van interesse in t potje en ook wel plasjes gedaan daarop, maar het lukte eigenlijk niet) en Lara nu net een week of 3 (van de een op de andere dag, alleen poepen lukt haar nog niet op potje/wc).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: mijlpaal

Bericht door Miranda »

Goed zeg! Danique was een maand voor haar 3e verjaardag ineens (overdag) zindelijk. Daarvoor (rond zomer vakantie) deed ze wel eens wat op de wc, maar minimaal. In september viel het kwartje blijkbaar ineens. 's Nachts is ze nog niet helemaal zindelijk maar daar doe ik ook niet veel moeite voor.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Mieke

Re: mijlpaal

Bericht door Mieke »

Als ik vergelijk met mijn jongens valt het mee hoor. Jon@than was zindelijk met 3 jaar en 8 maanden, en R uben met 3 jaar en 3 maanden. Lis@nne was met 2 jaar en 4 maanden al zindelijk.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: mijlpaal

Bericht door wilmama »

Ooooooh ik maakte me ook nog lang geen zorgen hoor. A was heel snel met plasjes in het potje maar met 3 en een paar maand zonder luier.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
wennetje

Re: mijlpaal

Bericht door wennetje »

Laat? Welnee. Joris was 3,5 jaar toen hij eens soortgelijke aanstalten maakte. Was toen snel plaszindelijk, poepzindelijk duurde iets langer. Nu zelf bezig met nachtzindelijk worden.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: mijlpaal

Bericht door Emmy »

Corina schreef:Nee hoor helemaal niet laat. Bertrik was net 3, maar toen was hij ook van de ene op de andere dag zindelijk. Heeft ook zo z'n voordelen ;)
Same here, ik was een luie moeder, begon laat met trainen en was dan binnen een week klaar, ze waren dan meteen dag en nacht zindelijk. :)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6784
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: mijlpaal

Bericht door petra1969 »

Hier ook een luie moeder. Cay is nu bijna 3,5 en loopt nog altijd met luier rond. Hij wil absoluut niets van het potje of de wc weten. Dwingen gaat niet. Het komt vast wel een keer goed :D
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: mijlpaal

Bericht door Mare »

Jaaa, wat goed dat hij er zelf mee kwam!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Mv2jongens

Re: mijlpaal

Bericht door Mv2jongens »

laat??? voor mij niet hoor! Knap van hem!

T hijmen geeft nu elke keer als hij plast aan dat hij plast (in z'n luier dus) en dat hij poept hoeft hij niet te zeggen, dat zien we ;) Maar als ik het heb gemist (bijv. gister voordat hij in bad ging) en ik vraag of hij gepoept heeft zegt hij nu ja als het zo is en nee als het niet zo is; dus wel bewust. De training wacht ik mee tot de zomer. Bij L ucas ook gedaan in de zomer dat hij net 3 was en hij was binnen een dag plaszindelijk. 1 dag bloot lopen en plassen op het potje, 1 keer werd hij nat, dat was genoeg, de keren erna koos hij de wc :) Poep- en nachtzindelijk kwam later (poepzindelijk duurde nog 3 maanden ofzo en nachtzindelijk tot bijna z'n 5e jaar, dus nog bijna 2 jaar 's nachts een luier). Nu heeft hij echt nooit meer een ongelukje (misschien 3 per jaar ofzo).

Dus ik juich nu met T mee als hij het zegt/voelt/goed heeft en wacht met de wc tot de zomer. Dan start hij na de zomer droog op de psz :)

Maar fijn voor jullie! Gefeliciteerd, zeker een mijlpaal!
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: mijlpaal

Bericht door maartje12 »

Nee hoor, helemaal niet laat!
Hier bij F totale desinteresse tot 3,5. Toen was het ook in een week bekeken.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: mijlpaal

Bericht door MarijeO »

Knap hoor!
Vergeleken met mijn kinderen is hij vroeg. :P Ster zit standaard bij elke verschoning op de wc, reuze interessant, maar er komt niks. De vroegste waren zindelijk met 3,5 (wel meteen dag en nacht), de lateren pas tegen hun vierde.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: mijlpaal

Bericht door Deborah »

Mijn jongens waren heel vroeg zindelijk. Met 2 jaar al. Dochterlief wil met vlagen op de pot. Van de zomer maar eens goed aanpakken.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Plaats reactie