dat lust hij vast niet...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

dat lust hij vast niet...

Bericht door monika »

We aten vandaag vissticks met 2 minute noodles en advocado. Vraag me niet naar de combinatie... dat was wat in huis was.
Nic mocht dus advocado met citroensap eten (ik had expres de peper en zout weg gelaten). Ik dacht dat hij 1 hapje zou nemen en het zou uitspugen. Misgerekend :oops: , zat meneertje daar een kwart advocado weg te happen en daarna te schreeuwen dat hij die noodles en vissticks ook wel wilde vasthouden. Gelukkig was hij met een rijstwafeltje en een paar schepjes yochurt toe ook tevreden. Zijn we al 3 weken bezig met vast voedsel?
Holle bolle Gijs :wink:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door MarietteD »

Haha cool hoor, dat hebben die van mij zelfs nog nooit gezien, avocado :-)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door kes »

Avocado is hier altijd een zeer welkome vervanger voor soep of pizza (dat lust Floor niet). Op brood dan. En de rest uitlepelen! :-)
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

heerlijk dat enthousiasme he!! vooral vergeleken met alle kuren rond eten van mijn oudste ;)

Maar, je geeft dus al citroen en yoghurt? Ik heb hier de lijst van Kleintjes bij de hand, maar op websites voor BLW lees ik ook dat ze sommige dingen al veel eerder geven.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Marijn

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Marijn »

@Ana: wat is BLW?

Leuk joh, monika, dat hij zo enthousiast is!
Emma

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Emma »

@monika, leuk dat hij echt al dingen naar binnnen werkt! Hier gaat het ook bizar hard, als je Carly een stuk peer geeft is het na een paar minuten verdwenen. Avocado moet ik ook eens gaan proberen, Isla lustte dat nooit en ik denk dan automatisch dat Carly het ook wel niet zal lusten, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Moet er nog een beetje aan wennen dat het twee verschillende persoontjes zijn :)

@Marijn, BLW is de Engelse naam van Rapley, Baby-led weaning.

@Ana dat schema van Stefan Kleintjes is redelijk conservatief - volgens mijn lactatiekundige is het eigenlijk voor kindjes met kansen op allerlei allergieen. Ik check meestal voor de zekerheid waar iets staat in het schema en dan beslis ik zelf of ik het nu al geef of nog even wacht. Carly heeft al yoghurt op (nou ja, op haar gezicht gesmeerd :) ), vond ze heerlijk, op een gegeven moment dook ze met haar hele hoofd in de kom. Daarna moest ze in bad :)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Oke dat is goed om te weten! dan ga ik wat meer experimenteren.

Baby Led Weaning inderdaad. Heel veel informatie en recepten te vinden.

We hebben nu het eten van banaan en peer onder de knie, plus brood en aardappel en rijstwafel - en broccoli. Groenten gaat nog niet zo hard, er is hier op het moment ook erg weinig keus eigenlijk.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door monika »

ik geef yochurt om te proeven, omdat ventje anders zo zielig zit te kijken als wij aan de yochurt zitten. Dus mag hij een paar lepeltjes uit mijn bakje. citroensap was de eerste keer,
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8037
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Sarina »

Heerlijk!

Wij hadden dat een keer met kaki, R3ns van ongeveer 7 maanden oud begon gewoon te krijsen toen hij daar iets van proefde; zwaaien met de handjes en benen en krijsen naar "meer, meer, meer"!!!
Mijn ouders hebben speciaal voor hem een kakiboom in hun tuin geplant, haha. Helaas vindt hij het tegenwoordig niet meer lekker en de boom heeft het trouwens ook niet gehaald...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Wanda

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Wanda »

Avocado ligt qua smaak het allerdichts bij borstvoeding!
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Gisteren paprika gegeten - en er zaten zowaar een paar stukjes in de luier. :mrgreen:
Op de champignon heeft hij wel dapper gesabbeld maar verder niet echt iets mee gedaan.

Zouden jullie al een schijfje citroen proberen?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Mare »

Ana schreef:Gisteren paprika gegeten - en er zaten zowaar een paar stukjes in de luier. :mrgreen:
Op de champignon heeft hij wel dapper gesabbeld maar verder niet echt iets mee gedaan.

Zouden jullie al een schijfje citroen proberen?
Bij een kind met reflux niet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Nou dat kan ik me voorstellen. Als dat de reden is dat ze het voor wat later aanraden, dan zal ik er wel mee wachten. Ik vind het zo'n leuk gezicht, van die filmpjes op internet.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Marijn

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Marijn »

Een schijfje citroen??? Dat eet je zelf toch ook niet?9
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door kes »

Marijn schreef:Een schijfje citroen??? Dat eet je zelf toch ook niet?9
Nou jek, dat dacht ik ook meteen... :?
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Nee het zou ook nooit in me opgekomen zijn als ik het niet overal tegenkwam op Amerikaanse sites over rapley. Ze schijnen zure dingen wel lekker te vinden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ess »

Ik eet met liefde een citroen. En mijn dames vinden het ook lekker, dus wat dat betreft zou het kunnen.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Even terugkomend op rapley... na een zeer enthousiaste eerste periode van ongeveer 7 weken is I.van nu ineens niet meer zo enthousiast. Eigenlijk wil hij zo goed als niets aan vast voedsel, hij duwt het weg en gooit het op de grond.
Herkenbaar? Tandjes?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Emma »

Heel herkenbaar! Carly maakte ook een vliegende start en heeft nu even wat minder eetlust. Bij haar komt er een tandje door en ze is verkouden en heeft net waterpokken gehad, dus dat zijn wat mij betreft allemaal goede verklaringen. Ik maak me er niet zo druk om, ze krijgen alles wat ze nodig hebben uit de bv en ze gaat vast wel weer een keer meer eten.

Ik vind het wel moeilijk om de verleiding te weerstaan om haar dan maar dingen aan te bieden waarvan ik weet dat ze die nog wel eet - maar ik wil haar niet leren dat als ze iets minder lekker vindt en het weigert er daarna iets lekkerders wordt aangeboden :)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Hemmie »

Ik heb alleen ervaring met kinderen die sowieso al niet veel eten, maar Abel wilde toch meestal wel wat proberen en even lekker kauwen. Sinds een paar weken eet hij echt vrijwel niets, het komt zijn mond niet in, maar in 2 weken tijd ook al 2 tanden en een kies, en tand nr 3 verwacht ik ook elk moment. Ik denk ook dat het daardoor komt dat hij niets wil eten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

Ik denk al twee maanden dat er een tandje komt haha en nog altijd staat de stand op nul.
Maar dit herken ik wel van J0ela hoewel die geen rapley deed. Bij elk tandje ging ze eten weigeren.
Dus zou het nu dan toch echt?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door monika »

Heb je dat voedsel weigeren ook met zachte dingen? Ik zie hier wel dat harde dingen niet zo geliefd zijn bij het doorkomen van tanden, maar zachte dingen zoals peer en rijpe banaan willen nog wel.

We hebben wel last van de verzetten van de klok (nu naar wintertijd), ventje zit te schreeuwen van de honger als ik kook. Gisteren heb ik maar gauw wat uit de vriezer getrokken en aan hem gegeven tijdens het koken. Terwijl ik helemaal niet voor 'vooruit eten' ben.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door Ana »

nee hoor als ik het fijn prak en met een lepeltje geef, dan eet hij het allemaal op.

joh maar jij zit al echt in een ritme met hem dan? Ook met borstvoeding? ik zou in zo'n geval even aanleggen tussendoor.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
MvOM

Re: dat lust hij vast niet...

Bericht door MvOM »

Grappig om te lezen! :lol:
Zo dachten wij een kind (geen idee hoe oud hij toen precies was, nog klein iig) te gaan zien wat een vies gezicht zou trekken na het eten van een zure augurk. Maar hij at 'm met smaak op en vroeg om nog 1. Niks aan. :lol:
Plaats reactie