Twee-talig prietje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eghosa01
J&J SANTORINI

Twee-talig prietje

Bericht door Eghosa01 »

S@sh@ word twee-talig opgevoed (Engels en Nederlands) en ze verstaat vloeiend Engels, maar spreekt over het algemeen NL terug. Af en toe komt er een Engels woord doorheen en dat klinkt dan zo grappig.

Papa had zondag "fried rice" gemaakt, rijst gekookt in kippenbouillon met gebakken stukjes wortel, paprika, mais en doperwten. S@sh@ houdt helemaal niet van stukjes in haar eten en krijgt dan ook meestal alleen de rijst te eten. Maar toen zei ze opeens tegen papa (ik was op de slaapkamer H aan het voeden en hoorde het dus alleen maar):

"Papa, ik wil die green one wel hoor"... waarmee ze de doperwten bedoelde :D en dat terwijl ze in het NL tegen iets groens steevast blauw zegt en ik al twijfelde of ze nou kleurenblind is of niet :?
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Annet
J&J MAURITIUS

Re: Twee-talig prietje

Bericht door Annet »

mooi!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Haha, het blijft bijzonder die tweetaligheid. Heeft ze de green ones uiteindelijk ook gegeten?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Leuk he, die tweetaligheid bij jonge kinderen. Mijn jongste zit net 4 weken op de basisschool hier in Oz en ik sta versteld hoe snel dat gaat met de taal bij hem. Hij gooit regelmatig engelse woorden door het nederlands heen, zo grappig!
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

grappig. misschien bedoelt ze met green ones niet eens de groene maar de doperwtjes. Dus niet de kleur maar als naam voor de erwtjes.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Hanne

Bericht door Hanne »

grappig die twee talen door elkaar. Nog grappiger: Espen zegt ook altijd dat ik dat blauwe uit zijn rijst moet halen, dus ook doperwtjes.
Emma

Bericht door Emma »

Leuk is dat tweetalige he? Ik geniet ook van alle grappige dingen die Isla zegt. Soms verzint ze ook haar eigen vertalingen, zoals bijvoorbeeld 'walking bike' voor loopfiets :)
Plaats reactie