Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

ah wat een heerlijk berichtje, annelies. kan mij voorstellen dat je daar enorm van geniet. wat een knapperd dat ze al met een lepel eet :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: Zomerbabies

Bericht door Suuz »

Mace voor het eerst rapley eten. :D en trots dat hij was!

Gisteren nog bij CB geweest. 7975 gram en 65cm met bijna 6 maanden.
Bijlagen
IMG-20130323-WA0000.jpg
IMG-20130323-WA0000.jpg (54.76 KiB) 5380 keer bekeken
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Ja leuk een foto rondje! Ik zal morgen mijn prinsesje eens op haar meest voordelig fotograferen :) Vera doet nog niets meer dan omrollen trouwens. Wat ik lastig vind met het eten Is dat ze ook echt nog niet kan zitten. ..maar het Is zo'n heerlijk schatje!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

leuk dat Mace zo veel plezier had in eten. Hij zit lekker stevig in zijn stoeltje zeg.

Hier zijn we opeens een onrustige fase in gedoken. Ik was verwend met mijn 1x per nacht wakker worden rond 3 uur. Nu is ventje opeens 4-6 x wakker per nacht. Gaaaaap. Nog meer tanden (zure spuug en poep), onrust van rollen en staan overdag enzo denk ik. Nic is erg gefrustreerd dat hij zich niet echt kan verplaatsen. Hij kan net achteruit billen schuiven als hij zit, maar dat gaat meer per ongeluk tijdens het spelen. Het liefst staat hij zich vast te houden in de box, maar dan moet je hem wel eerst zo neer zetten :lol: , want optrekken snapt hij nog niet.
Laatst gewijzigd door monika op zo mar 24, 2013 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Wat een lekker ventje, Suuz!

en wat knap dat hij al echt kan staan, Monika. Hier heeft hij zich een paar keer opgetrokken in de fauteuil maar erg lang kan hij nog niet op zijn beentjes staan. Dat komt nog wel.

Maar die onrust... pfff!! Overdag is hij nu sinds een dag of twee, drie gelukkig gekalmeerd en weer lekker vrolijk aan het spelen. maar de nachten zijn, wat jij zegt: 4 tot 6 keer wakker! Zo vermoeiend.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Aaah wat is Mac e een leuk ventje! Stoer pakje heeft hij aan.
Dan iel oefent af en toe even in de kinderwagen. Hij moest eerder zo huilen dat ik hem tot nu toe altijd gedragen heb. Maar soms vind ik een wagen ook makkelijk. En de kleine man weeg met zijn 6 maandjes 9010 kg.

Kunnen jullie kindjes 'zelf' in slaap vallen? Dat gaat hier echt niet. Ben er ook niet actief mee bezig geweest, dat draait toch uit op huilen, maar ik vroeg me af hoe anderen dat doen.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

wow, 9 kilo met 6 maanden!

zelf in slaap vallen lukte eerst wel, maar nu steeds minder. Nu is het toch meestal aan de borst, soms in de wandelwagen of in de auto. Ik leg ventje wel weg als hij moe is en niet in slaap valt aan de borst, meestal huilt hij dan 5-10 minuten en geef ik hem de andere borst en dan valt hij wel in slaap. Af en toe lukt het dat ik hem in bed leg en hij draait zich op zijn zij en gaat slapen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Wauw 9 kilo :) Gelukkig voor je armen gaat de groei nu afremmen.

I.van kan ook niet zelf in slaap vallen hoor. Ik maak me daar ook niet druk over, omdat ik bij J0ela heb gezien dat het vanzelf komt als ze iets ouder zijn.
Als hij alleen is met mijn man, dan doen ze het op hun manier, en bij mij wil hij alleen aan de borst in slaap vallen. Behalve als hij al volgegeten is - dan wil hij gewoon rustig op mijn arm liggen. Zodra hij slaapt laat hij zich vrijwel altijd gewoon in zijn bedje leggen. Meestal duurt het inclusief voeden vijf tot tien minuten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Nee hoor, Sem kan echt niet zelf in slaap komen. Maar dat verwachtten jullie vast niet met zo'n dramatische slechte slaper. Het zure is dat hij eigenlijk veel makkelijker erin was, maar die stomme reflux maakt het moeilijker voor hem. Hij valt aan de borst in slaap of in de draagdoek.

Er zit algemeen wel wat verbetering erin. Het spugen wordt wat minder, soms kan ik hem 's avonds wegleggen en weglopen en dan blijft hij slapen, af en toe zijn autoritten niet meer heel erg vervelend...hij wordt echt groter. En het blijft mijn heerlijke, vrolijke vent. Wij krijgen dat ook zo vaak te horen. Hij lacht gewoon altijd en is zo vriendelijk naar anderen (zolang hij bij mij op de schoot of arm mag blijven ;) )
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

even opscheppen hoor :wink:

Mijn meisje (8,6 kilo trouwens :D ) ging vandaag meerdere keren STAAN in haar bedje!
Ze is nog niet eens 8 maanden, ik ben reuze trots :D
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

oooh wat goed!!!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

sterke benen heeft die dame van jou Annelies!

wat me opvalt is dat het allemaal van die grote kinderen zijn. Is dat echt zo of houden de moeders van de klein maar fijn babies hun mond over gewicht? Nic is nu wel groot, maar Jort was echt veel lichter en een klein beetje korter op deze leeftijd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: Zomerbabies

Bericht door Suuz »

Bedankt meiden.

Wat goed van jullie kleintjes!

Hier wel zelf in slaap vallen, ben er actief mee bezig geweest. Zonder! huilen. Nu sinds zaterdag in een bedje ipv wandelwagenbak ;) soms wil hij een klein doekje over zijn ogen hebben. Als hij alleen slaapt heeft hij behoefde aan een speen. Als snacht in mijn bed slaapt dan hoeft hij hem niet.
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Halooooo, daar ben ik ook eindelijk weer eens. Ik lees alles, maar schrijven komt er steeds niet van.

Om te beginnen, Monika: Juul is een kleintje. Iets meer dan 7,5 kilo. Dat is heel raar, want ik heb 2 beren van kinderen en nu zo'n poppie. Ben er af en toe ook een beetje onzeker over.

Juul is ook niet zo vlot. Ze heeft nog geen tanden, en kruipt, staat of zit nog niet. Staan op schoot wel, maar dat doet ze al vanaf haar geboorte. Verder overstrekt ze nog steeds veel. We lopen daarvoor ook nog bij de osteopaat.
Ze valt trouwens wel zelf in bed in slaap. Dat hebben we vanaf het begin geprobeerd. Ik vind dat ook belangrijk, want dat geeft mij wat mee vrijheid en Erik en de oppassen wat meer rust.

Over de nachten ben ik nog niet zo tevreden. Ik ben verwend, want Sam en Floor sliepen met 3 maanden door. Juul komt nog 2 of 3 keer. En omdat ze zo klein is, kan ik me best voorstellen dat ze die nachtvoedingen nog nodig heeft.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

D aniel komt ook nog voor nachtvoedingen. Gedeelde smart is halve smart! Hij heeft het qua gewicht niet nodig maar ach, we slapen allemaal lekker. En ik krijg vaak een uitslaapochtendje.
7,5 kilo is niet megalicht toch?

Hoe heb je dat gedaan suuz, zonder huilen? Klinkt goed! Ik vind hetnprima dat hij slaapt in de doek maar ik vind het soms wel eens sneu voor i lias... Het zou fijn zijn om thuis wat meer een op een met hem te kunnen doen.

Hoe vinden de kindjes bijvoeding?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Hier ook nachtvoedingen (gaat slapen om half acht en komt dan om uur of 11 en uur of 3 of 4 - ik kijk vaak niet eens hoe laat)
En tja de laatste week steeds eerder wakker, we zitten nu op half 6.

Bijvoeding- helemaal geweldig. Alles rapley. Vandaag had ik een klein potje fruit, ik wilde het eens proberen. Nou hij at het echt niet hoor! Heel vies gezicht. Gelukkig klaarde hij weer helemaal op van een stuk peer :mrgreen:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Da's grappig Nic doet precies hetzelfde met drinken en slapen. Gelukkig drinkt hij niet meer de halve nacht zoals hij 2 weken geleden deed.
Eten is nog steeds erg leuk, we doen ook rapley. Maar dingen zoals rijst lepel ik er toch in. Eigenlijk eet Nic alles wat wij ook eten, inclusief patat en ijs ( :oops: ). Er zijn maar weinig dingen die hij eigenlijk niet lust, sperciebonen en dat ene potje eten dat ik hem ooit gaf.

verder vindt hij het heerlijk om op stap te gaan, lekker lopen in een natuurpark bij ma of pa op de buik, naar de speeltuin, strand, zwembad, supermarkt, wandelen met de wandelwagen.... Het lijkt er meer op dat hij zich thuis eerder een beetje verveeld. Het wordt tijd dat hij gaat kruipen, dan zijn de dingen weer leuk.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Leuk hoor dat co-sleeping. Elke ochtend om half zes wakker gemaakt worden doordat er:
- aan je haar wordt getrokken
- op je hoofd en bij voorkeur ogen wordt geslagen zodat je sterretjes ziet
- aan je neus wordt gezogen
- in je oor wordt geschreeuwd.

Klaarder dan klaarwakker is hij dan en ik moet er wel uit met hem want anders is J0ela ook wakker. (Vaak is ze dat ook, maar meestal valt ze toch nog weer in slaap. Ik maak mijn koffie elke ochtend maar weer wat sterker pffff

Grappig Monica dat hij al helemaal met de pot mee eet, krijgt hij ook vlees dan?
Ik houd me min of meer aan de introductielijst van Kleintjes, met hier en daar een slippertje ;) Eergisteren bijvoorbeeld bruine bonen, helemaal lekker vond hij die.

Alles gaat beter dan een week of twee geleden he? Was het toch nog altijd die sprong misschien?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Ik hou me ook aan de lijst van Stefan kleintjes. Danië l heeft dauwworm en kan ook gevoelig zijn voor voedsel dus beter het zekere voor het onzekere. Het eten gaat heel goed. Hij krijgt al best wat binnen. Een derde banaan, een reepje avocado, korstje brood, rijstwafeltje, stukje gourgette. Hij lijkt het ook leuk te vinden aan tafel.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Vera valt ook zelf in slaap. Ze kan zowiezo heerlijk liggen kijken in bed. Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig voor hoeven doen, het is gewoon zo gegaan. Ik doe wel al vanaf haar geboorte hetzelfde. Dus op dezelfde manier in bed leggen, spreek nog een zachtjes en wens haar welterusten, leg haar in bed en geef een kus. Ze doet vanzelf haar vingers in de mond en gaat heerlijk liggen. Een enkele keer gaat ze huilen, ik kijk altijd op de klok en laat dat max. 10 minuten duren, (ze kan ook mopperen, dat is voor mij hetzelfde als huilen, dus een beetje jammeren is ook de klok er bij) na 10 minuten haal ik haar er uit, kijk ik of ze een schone luier moet, drinken wil of gewoon nog even spelen wil... een half uur later hetzelfde ritueel weer :)

Eigenlijk heeft ze een heel regelmatig ritme op een dag, terwijl ik nooit bezig ben geweest met het invoeren van een ritme. Voeden en eten gebeurt op vaste tijden en daaromheen slaapt ze op vaste tijden... dat het vaste tijden zijn realiseerde ik me pas vorige week...terwijl het al wel weken zo gaat!

Hier nog steeds nachtvoedingen ook...meestal 1. Nu wat vaker. De hele familie heeft buikgriep dus ook Vera heeft vervelende diarree. Afgelopen nacht wilde ze wel 4 keer en heeft ze ook veel gehuild... buikpijn w.s.

Eten gaat ook goed. Alles Rapley... al vanaf de allereerste keer dat ik haar iets aanbood (appel) eet ze netjes hele stukken! Het is een heerlijk gezicht zo'n smullend meisje met een appel of iets anders in haar hand. In verband met de buikgriep eet ze overigens nu weinig... ik heb in het gewone eten ook nog niet echt een vast ritme... bedacht me dat ik de fase wennen nu voorbij ben en dat ik best zou gaan kunnen bouwen aan een ritme met warm eten en brood etc. :)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Tineke, hoe doe je dat dan met die appel? Juul vind appel heerlijk, maar ze krijgt t niet weg...
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Ik geef Vera een plak, of 2 ;) dus schuil eraf en dan in plakken zoals je in appelbeignets gebruikt met het klokhuis eruit. Dan kan ze de appel zelf ook goed vastpakken. Al vanaf het begin hapt ze zo een halve appel weg! Daar doet ze wel een poosje mee maar het gaat perfect. .. Ik moet zeggen dat de appel tot nu toe zelfs het allerbeste gaat!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Ik geef hele dunne partjes appel, die kan ze ook makkelijk vasthouden. Of ik rasp appel en die geef ik dan op een boterham met notenpasta. Of geraspt door een bakje yoghurt, dan schep ik steeds een lepeltje vol dat ik aan haar geef (of ze probeert zelf te scheppen maar dat gaat natuurlijk nog niet)

Verder *gaap* had Carly eerst 2-4 nachtvoedingen maar op dit moment 4-6. En dan is ze ineens ook nog bijna elke nacht een uurtje of 2 achter elkaar wakker. Niet huilend, maar kletsend. En om 5 uur/half 6 begint haar dag. Had ik al gezegd dat ik een beetje moe ben? :)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

oh help wat vermoeiend Emma. Is Carly al bij het volgende sprongetje aanbeland zeker. Dat 'uurtje kletsend wakker' is echt vreselijk, ik ben blij dat I.van daarmee is opgehouden. Wel half 6 wakker dus

Appel vind ik beetje moeilijk omdat het zo hard is. Ik had gelezen dat je hem dan in de magnetron kunt doen, dan wordt het zacht (wel af laten koelen) Maar toen was het lang niet meer zo lekker.
Peer is veruit favoriet hier.
Banaan ook, maar daar ben ik niet meer zo happig op, want ik krijg het niet uit de kleding gewassen!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Suuz

Re: Zomerbabies

Bericht door Suuz »

Slapen:

Ik kijk goed naar M wanneer hij aangeeft moe te zijn. Daarbij ook een soort ritme.. Schone luier, drinken en dan naar bed. En ook hier mopperen is al een teken. Ik kijk niet op de klok maar luister goed. Kom regelmatig terug om speentje en/of aai over bolleke. Ook een doekje over ogen vind hij lekker. Ik geef hem ook een bed speeltje. Ik merk wel gelijk bij neerleggen of hij gelijk gaat slapen (want dan draait hij hoofd weg van mij, slaapt dan binnen 1 min) of niet gelijk gaat slapen (protest bij in bed leggen, ondanks dat hij moe is)

Maar hier zijn we nu. Hoe we hier komen is steeds langer de tijd tussen in slaap vallen en in bed leggen. Dus eerst boel hij in slaap bij mij in mijn armen. Dan bij eerste ogen dicht vallen weg leggen enz. heeft paar maanden geduurd. Bij kdv bakeren ze hem beetje nog in. Dat hebben ze zelf.verzonnen. Ach nu slaapt hij daar ook ;)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

fijn om te lezen dat er meer zo moe zijn. Niet fijn voor jullie natuurlijk.
Ik heb ook zo'n spierpijn overal. Ik kijk er bijna naar uit dat ik ga werken, dat is lichamelijk minder zwaar dan voor een baby zorgen. :) , maar ja, dan wel weer drukker natuurlijk.

Wat ook heel goed gaat met fruit is druiven en pruimen (beide ontvelt en ontpit door de midden gesneden).
En ja Nic krijgt al een beetje vlees, maar dat is niet veel hoor. We zijn geen grote vleeseters, maar er zit wel wat gehakt of ei in de nassi. soms een paar korte schilvertjes kip. Alles bij elkaar zou het nog op een theelepeltje passen denk ik.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Inmiddels heeft I.van ook 'vlees' op want J0ela heeft hem haar brood met smeerworst gevoerd. Dat heeft ze net door, dat ze hem kan voeren hahaha. Hij vond het wel lekker, ikzelf vind het minder geslaagd :roll:

Ze beginnen nu ook echt samen te spelen, dat wil zeggen dat zij hem aan het duwen en sjorren is, arm ventje haha. Het is gelukkig niet haar doel om hem pijn te doen, maar er valt nog wel een hoop te leren. Wel heel schattig hoe ze samen kunnen schaterlachen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Mag ik even stiekem klagen, gewoon een kort zinnetje eraan wijden? Ik word gek van die 8-mnd sprong! Heel de dag huilen en zeuren en zijn zus doet dan automatisch mee - hij wil niet slapen en ook niet echt veel eten en vooral alleen maar bij mama mama mama mama. Zo. Nog meer zomerbabies hier last van?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Oei dat klinkt niet leuk. Kun je even naar buiten met ze? Zal de spanning van het verhuizen ook meespelen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

al dagen regen, dat werkt ook niet mee he :roll:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Nic zit ook de hele dag te mekken hoor. Maar ik dacht dat dat kwam omdat hij wel wil kruipen maar het niet kan. Is het alweer tijd voor de volgende sprong?

Deze week 2x in het zwembad geweest. Daar pakt hij iedereen in met grote ogen en een blije lach. Daarna is hij lekker moe en slaapt tenminste. Maar ja, dat kan ook niet iedere dag.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

ja het is op zich tijd voor de sprong voor onze kindjes (jouw UD was toch ook begin aug?)

MAAR halverwege de middag heb ik hem in een opwelling paracetamol gegeven, daarna heeft hij ruim 2 uur geslapen en is nu is hij minder zeurderig. Ik durf er eigenlijk niets over te zeggen op het moment.....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ah baby's en babyprolemen. Je twijfelt zo vaak over wat er aan de hand is. Sem heeft gisteren een half uur lang gekrijst van de pijn en mij zo wanhopig aangekeken totdat hij eindelijk kon poepenn. Arm ventje. Ik denk aan een allergische reactie aangezien wij bij de schoonfamilie waren en niemand daar op voeding let.

Maar sem is ook wel wat huilerig. Aan de ene kant omdat hij niet kan kruipen maar alleen een beetje billenschuiven en aan de andere kant omdat zijn derde tandje er eindelijk aankomt. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij echt doorkomt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Ja, Nic is 27 juli, dus een paar dagen ouder. Ik heb Oei ik groei er eens op nageslagen, en ja daar passen we precies. Helemaal in het deuren open en dicht doen, telefoonboek scheuren :lol: , etc.

Ach die arme S em, wat een ramp lijkt me dat als ze niet kunnen poepen. ik hoop dat je gauw weet waar hij op reageerde, dan kan je dat een poosje vermijden.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Hij had het al een week of twee geleden een keer of wat gedaan, maar vandaag heeft hij de smaak echt te pakken - opstaan.

http://youtu.be/3v4CKefK6JM
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

knappe vent hoor! en zo vrolijk!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Leuk filmpje! Hij is echt heel erg vastberaden bezig, zo leuk!
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

knap hoor. Dat wordt vast een lekkere rauwdouwer.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Hij doet inmiddels voorzichtige stapjes langs de bank, pfff het gaat wel snel zo zeg....

Gelijk ook de eerste ongelukjes en er heeft zelfs al wat bloed gevloeid :mrgreen: ::cry:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Aaahhh ik word gek. Sem heeft sinds vandaag drie tandjes en nu is hij de hele tijd aan het knarsetanden :s dat vind ik zo'n naar geluid. ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

haha ja dat weet ik nog van J0ela ;) hier nog geen tandje tsss en toch al zoveel van die gebroken 'tandjes'nachten gehad.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ja de nachten zijn hier ook slechter dan slecht. En overdag plakt hij aan mij vast. Die tandjes....pfff
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Overdag ook idd! en het is me niet duidelijk waarom. Vanavond maar weer eens violet in zijn mondje gedaan.
Wat een vermoeiende periode weer he.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ik heb vooral last van de gebroken nachten, ja. Hij slaapt gewoon nog slechter dan David. Wie had dat ooit gedacht. Zolang hij overdag in mijn buurt is, is hij het vrolijkste kind van de wereld. Dat vind ik dus heel erg meevallen. Ik baal alleen zo dat hij ook zoveel drinkt, zo weinig slaapt en nul ritme heeft. Heb ik weer. ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

o ja, tanden knarsen, heel leuk. Nic kan er ook wat van.
de tanden stand is trouwens 6 of 7. Alsof hij niets anders doet dan tanden krijgen :roll:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

jaaaaa daar is hij dan eindelijk, tand nummer 1. J0ela was ook al zo'n laatbloeier. Maar I.van spant de kroon wat huilen en kwijlen betreft!!! pffff ik dacht dat ik helemaal gek werd begin van de middag. En ik heb toen nog uitgebreid gevoeld en zag onderin wel heel duidelijk dat er een tandje op doorkomen stond. Een uur brullen later is hij gewoon door, vlijmscherp. En nu huilt hij ook niet meer (maar heb ook paracetamol gegeven een uur geleden)

De combinatie van verhuizing, sprongetje en eerste tandjes is niet zo'n gelukkige, zal ik maar zeggen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Jaaa eindelijk! Fijn als die tanden dan door zijn. Hier wordt op het moment flink gekwijld en gebeten ivm tand nummer vier.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Fijn dat hij er eindelijk door is! Hopelijk heb je nu weer een iets makkelijker mannetje!

Hier ook pas 1 tandje, sinds vorige week. Ze heeft er eigenlijk niet veel last van gehad, wel problemen met inslapen 's avonds maar volgens mij is dat verlatingsangst die de kop opsteekt.

Vinden jullie het ook zo leuk om 's ochtends vroeg gepluk aan je pyama te voelen - mama ben je wakker, ik wil drinken! Zo lief... :verliefd:
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Hihi, euhm Sem wordt nog steeds om de twee uur wakker 's nachts. Soms na drie uur en begin van de maand elk uur. Dus nee, ik vind de nachtvoedingen nog steeds niet fijn. Maar wat ik altijd zo schattig vind zijn de voedingen waarbij hij in slaap valt. Dan gaat hij met zijn hele lijf tegen mij aanliggen en houdt zich met een arm vast en met de andere hand plukt hij aan zijn haren en oor. Zo lief!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Oh Carly voedt ook nog 2-4x 's nachts hoor - alleen dat gepluk doet ze alleen 's ochtends, of misschien doet ze het 's nachts ook maar slaap ik te diep en moet ze lawaai gaan maken voordat ik het door heb :)
Plaats reactie