hulp gezocht met verjaardagtaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

hulp gezocht met verjaardagtaart

Bericht door mamaanna »

Juliane is over een paar weekjes jarig en het is hier (Luxemburg) de gewoonte om op school te trakteren op taart (zo jammer, ik had me al verheugd op het freubelen van de origineelste traktaties, maar dat gaat dus niet door :( ). Die taart wil ik graag zelf maken. Het probleem is dat we net op de zondag voor haar verjaardag terugkomen van vakantie, met jetlag en al. Die taart zou ik dus graag al gedeeltelijk van te voren maken, ook om eventuele mislukkingen nog te kunnen rechtzetten. Ik ben niet zo goed in taart bakken en doe het ook eigenlijk haast nooit (ik bak wel vaak brood, maar dat is toch iets anders). Heeft iemand van jullie ervaren bakkers een idee voor een feestelijke taart, die van te voren te maken is, en die ik dan zondags alleen nog hoef te ontdooien en versieren? Juliane houdt van chocola, slagroom en aardbeien.

Alvast bedankt!
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: hulp gezocht met verjaardagtaart

Bericht door channiemam »

Wat bijna niet kan mislukken en bij kinderen een hit is: chocobiscuit afgewisseld met chocopudding, afsmeren met ganache ( of voor het gemak chocopasta) smarties bovenop en de rand van kitkat.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: hulp gezocht met verjaardagtaart

Bericht door jikke »

zelf geen ervaring. maar volgens mij kan je een marsepijntaart invriezen en later ontdooien. ben je direct helemaal klaar.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: hulp gezocht met verjaardagtaart

Bericht door JasmijnLinde »

Waarom doe je niet een lekkere Hollandse appeltaart
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: hulp gezocht met verjaardagtaart

Bericht door drus »

Of trekt je niets aan van de traditie en trakteert wat jij wil? Wie weet zet je een nieuwe trend?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie