Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Marijn »

Juul heeft zich de afgelopen weken iets nieuws aangewend. Het zal me niks verbazen als daar die borstontsteking ook door kwam.

Ik voed Juul altijd boven op haar kamer, in de schommelstoel. Andere plek is niet te doen met madam. Als ze drinkt dan zet ze zich met beide armen af, tegen de stoel en tegen mijn borstkas. Mijn borst wordt dus helemaal uitgerekt en als ik niet oplet, heeft ze alleen het puntje van mijn tepel in haar mond. Ik heb haar al vaak losgekoppeld, 'nee' gezegd, geprobeerd haar hand vast te houden, maar ze blijft het doen.

Herkenbaar voor iemand? Tips?
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Pauline »

ik zei altijd "grote hap"! Want nee zegt natuurlijk niet hoe het wel moet ;) Verder maakte ik een "hamburgertje"van mijn borst (lees even platdrukken met duim en wijsvinger) zodat het aanhappen makkelijker gaat. verder steeds opnieuw aanleggen. blijven proberen. Op een gegeven moment gaat het wel weer goed komen. sterkte ermee.

Oh ja, meestal kwam er ook een grote ondeugende grijns, zo van ik weet wel dat ik het fout doe :roll:
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door AstridJordi »

Ja dat deed Robin ook wel, erg pijnlijk vond ik. Het zou best kunnen dat je daar die harde plek van hebt gekregen. Zo kan de borst volgens mij niet goed leeggedronken worden. Ik haalde
hem er dan af en probeerde het opnieuw. Ik hield hem ook wel goed tegen me aan. Als dat niet ging dan er toch weer afhalen.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Ana »

Ik heb hier geen ervaring mee maar als hij gaat lopen spelen e.d. dan stop ik er gewoon mee na een of twee keer waarschuwen, shirt omlaag, borst weg. Soms krijgt hij dan 'spijt' en als ik dan toch weer aanbied drinkt hij wel weer netjes.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Esther »

Herkenbaar!
Ik was heel consequent in 'als je niet gewoon kunt drinken, is het klaar.'
Na een poosje was het over.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Hemmie »

Ja, ik sluit me aan bij E sther, consequent doorgaan met loskoppelen en zonodig gewoon stoppen en later pas weer opnieuw proberen. Maar vervelend is het wel, zeg, hoop dat ze het gauw gaat snappen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Suuz

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Suuz »

Idd ermee gaan klieren is stoppen ;)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door marije1977 »

Nu ik dit lees, komt de (pijnlijke) herinnering weer boven. Neline nam ook regelmatig de tepel tussen haar kaakjes, duwde zich dan af om even naar me te kijken en kneep dan nog eens extra hard om heel schattig te kunnen glimlachten met de tepel in haar mond. Ik koppelde dan ook gelijk af en dan mocht ze het nog eens proberen. Deed ze het dan nog, dan legde ik haar weg.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door mama van Fenna »

marije1977 schreef:Nu ik dit lees, komt de (pijnlijke) herinnering weer boven.
Inderdaad. Ik weet niet eens meer wie van de twee het deed, misschien wel allebei :) Ik probeerde het kind dan steeds weer naar mij toe te duwen, maar het hielp niet erg :roll:
Ik geloof dat het na een tijd weer overging.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Claudiac

Re: Nieuwe drinktechniek, hoe afleren?

Bericht door Claudiac »

Bij mij ook een keer, maar toen bleek het spruw te zijn. Was daarna ook weer over.
Plaats reactie