hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Bericht door marije1973 »

Ik post bijna nooit meer op Jip, maar hoop dat ik toch een vraag mag stellen...

Carlijn wil graag een prinsessentaart voor haar verjaardag en die maak ik door een blandakapsel (20 cm) op een kapsel van een ronde springvorm (22 cm) te zetten en die bij te snijden tot er een jurkmodel ontstaat. Vorig jaar ook gedaan en dochter en ik waren heel tevreden over het (boven verwachting) ontstane resultaat. Ik heb alleen geen idee meer hoeveel marsepein ik heb gebruikt voor het bekleden van de totale jurk. Iemand enig idee? Ik heb nog ongeveer 650 gram lichtblauwe marsepein. Zou dat voldoende zijn? (ik maak zo zelden taarten dat ik liever niet te royaal marsepein inkoop, want er is al een paar keer keiharde marsepein in de prullenbak beland...).

Wish me luck, want ik vind het een enorme klus...
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Bericht door Nancy »

Jahoor, 650 gram is voldoende. En weet je, een prinsessentaart is qua bekleden simpeler dan een gewone ronde taart. De marsepein hoeft namelijk niet helemaal strak, maar mag eroverheen gedrapeerd worden. Als je maar zorgt dat je lap groot genoeg is, dan komt het helemaal goed. (rollen op een stuk tafelzeil, optillen met stuk tafelzeil en al, erop leggen, en langzaam het tafelzeil van het marsepein losmaken)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

Re: hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Bericht door marije1973 »

Oh, dus het wás helemaal niet knap van mij dat de prinsessentaart vorig jaar zo geslaagd was;
het is helemaal niet zo moeilijk :wink:
Nou, het wat lossere bekleden, met plooien, viel me inderdaad mee, in vergelijking met een ronde taart. Maar ik vond het wel heel veel werk om aaaaaaaaallemaal bloemetjes uit te steken en op elkaar te plakken (bloemen van verschillende grootte). Ik heb het toen in etappes gedaan, maar er zaten behoorlijk wat uurtjes werk in de taart. Voordeel is wel dat er enorm veel stukken uit één taart gaan en dat het hele gezelschap ervan heeft gegeten.

Bedankt voor je antwoord en de tips, Nancy!
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Bericht door Nancy »

Als je het jezelf echt makkelijk wilt maken, ga je voor een structuur mat of een structuurroller. En dan laat je de bloemetjes achterwege ::wink:
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

Re: hoeveelheid marsepein prinsessentaart

Bericht door marije1973 »

Goed idee, maar Carlijn wil een blauwe jurk met roze en gele bloemen..... (lijkt me niet prachtig, maar ík word dan ook geen vijf :wink: )
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
Plaats reactie