baby ruikt naar parfum

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

baby ruikt naar parfum

Bericht door monika »

Nic gaat 3 dagen per week naar kdv en op sommige dagen als een bepaalde leidster werkt ruimt hij altijd naar haar parfum als ik hem ophaal.
Van het begin af heb ik dat niet zo leuk gevonden, maar goed je kan niet op alle slakken zout leggen.
Vandaag haalde ik hem op en constant als ik hem oppakte rook ik eerst die parfum, het was wel heel erg. Ik was niet van plan om hem in bad te doen, laat staan zijn haren te wassen. Maar omdat ik vannacht niet met een vreemde vrouw in bed wil liggen, maar met mijn baby moest hij er toch aan geloven.

Kan ik het maken om te vragen of niet zo veel of zulke parfum wil opdoen? En zo ja, moet ik het dan tegen haar zelf zeggen? Ze is er niet altijd en meestal niet als ik hem 'sochtends breng. Of kan ik het ook met de hoofdleidster van de groep bespreken? Ik vind het echt heel lastig. Verder is ze echt heel lief voor hem en heb ik weinig op het kdv aan te merken. Hooguit dat ze zo ontzettend streng zijn met kinderen die een beetje ziek zijn.

Wat denken jullie?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Susan »

oh bah, ik kan me dat nog herinneren van Sam vroeger, 1 van de dames van de oude opvang had ik ook altijd nog bij me thuis vanwege de parfum...... Ik heb er toen niets van gezegd maar ergerde me er wel aan :roll:
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door JasmijnLinde »

Oh vre-se-lijk! Als mijn babymeisjes bij oma vandaan kwamen roken ze ook echt helemaal naar de parfum. Vond ik echt niet leuk en fijn.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Hanne

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Hanne »

hahaha mijn kinderen ruiken ook altijd naar oma's parfum als ze daar zijn geweest. veel geknuffeld denk ik dan maar. ik zou er denk ik niks van zeggen tegen de leidster, omdat ik dan bang zou zijn dat ze mijn kind niet meer zo vaak op zou pakken. het zou me ook niet zo heel erg storen.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door maartje12 »

O, daar stoor ik me ook altijd zo enorm aan. Dat ze naar vreemde vrouw ruiken.
Daarom stop ik ze altijd in bad als bij de opvang zijn geweest. Meestal is dat ook om andere redenen nodig (goed gespeeld zullen we maar zeggen :wink: ).
Ik heb zelf niet eens parfum, vind het erg vies, dus dan ruik je het extra sterk. Ik heb er nooit wat van durven zeggen....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14168
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door jikke »

Hanne schreef:hahaha mijn kinderen ruiken ook altijd naar oma's parfum als ze daar zijn geweest. veel geknuffeld denk ik dan maar. ik zou er denk ik niks van zeggen tegen de leidster, omdat ik dan bang zou zijn dat ze mijn kind niet meer zo vaak op zou pakken. het zou me ook niet zo heel erg storen.
dit dus.
altijd jammer als je kind zijn/jou eigen geurtje kwijt is maar komt toch zo weer terug?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Emmy »

Ik zou er niks van zeggen, ik zou wat vrees hebben dat ik haar beledig wat dan misschien weer een nadelige invloed op mijn kind zou kunnen hebben. Ver gedacht, maar toch...
Drie keer per week in bad is toch redelijk normaal? Ik zou er verder niet zo'n punt van maken, maar hem lekker in bad doen op die "parfumdagen".
Ilse

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Ilse »

Hmmm ik zou daar denk ik niet zo'n moeite mee hebben, eventjes in bad en ze ruiken weer naar 'zichzelf'. Erger is het al ze naar rook ruiken. Als mijn kinderen bij opa en oma zijn geweest (die overigens dan op dat moment niet in huis roken hoor) gaan zij en alle kleding linea recta in de was. Nu heb ik een erg gevoelige neus, want ik ruik het ook als ze bijvoorbeeld bij een roker op schoot hebben gezeten.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door marjolein62b »

Hanne schreef:hahaha mijn kinderen ruiken ook altijd naar oma's parfum als ze daar zijn geweest. veel geknuffeld denk ik dan maar. ik zou er denk ik niks van zeggen tegen de leidster, omdat ik dan bang zou zijn dat ze mijn kind niet meer zo vaak op zou pakken. het zou me ook niet zo heel erg storen.
dat dus.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Suuz

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Suuz »

Juist een teken dat hij veel geknuffeld wordt ;)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door monika »

OK bedankt voor het advies. Dan laat ik het maar.
Ik vind het wel onhandig om juist op mijn werkdagen nog een keer de baby in bad te doen voor hij instort om 18:15 terwijl ik om 17:15 thuis kom. Tussendoor nog eten koken en opeten :roll:
3x per week in bad is niet veel, maar op andere dagen is handiger.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9552
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door muppet »

van parfum heb ik gelukkig geen last gehad, ze ruiken soms we naar mijn moeder, maar dat vind ik niet erg. Rooklucht vind ik veel erger en idd als we bij mijn schoonvader geweest zijn gaat alles in de was en iedereen in bad/onder de douche. Ik was mijn haren dan ook.
Is het een mogelijkheid om op die dagen samen te douchen?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Katje »

ik deed om die reden nooit parfum op als ik ging werken. Ik vind dat niet prettig naar de kinderen toe en ook niet naar de ouders. Misschien ben ik daar wel vreemd in? Ik hou zelf niet van luchtjes van anderen aan mij dus dat speelt zeker mee.

Toen mijn gup nog een gupje was, kreeg ik hem ook wel eens met geur terug van het kinderdagverblijf. Ik dacht daarbij vooral "ah, hij is vandaag veel geknuffeld door [naam leidster]" Dat vond ik niet zo heel erg. De leidster was ook een collega van mij dus misschien scheelt dat ook wel?

Ik denk ook niet dat ik er wat van zou zeggen maar het praktisch zou aanpakken. Schone kleren en een lapje over het hoofd scheelt al een boel denk ik.
Mink@ mv B. 22 jaar
marincke

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door marincke »

Bij de intake van nieuwe stagiaires bespreek ik dit punt wel altijd. Ik vraag ze om niet teveel geurtjes op te doen. Juist omdat ik dit veel meer hoor. Als niemand er wat van durft te zeggen, blijft het altijd een probleem. Zelf draag ik op werkdagen ook nauwelijks geurtjes, op deo na.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door monika »

De geur van kdv, weet je.... de geur van kdv zonnebrand creme, ook zo'n typische geur die Jort kon hebben, vind ik best. Want dat is niet typisch iets voor volwassenen of kinderen. Meer neutraal. Maar volwassen vrouwen parfum vind ik toch weer anders. Ik heb me er maar bij neer gelegd en zal maar bedenken dat hij veel geknuffeld en gedragen wordt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4088
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Eeffie »

Ik vind dat je het moet kunnen zeggen. Ook al is het heel fijn om te weten dat je kind geknuffeld word, dat ze een heel andere geur een tijd met zich meedragen vind ik eigenlijk not-done.
Als je er last van hebt, mag je dit gewoon opmerken. Misschien is ze het zich niet eens bewust hoor.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door Mare »

Ik ben heel gevoelig voor geuren. Als mijn baby naar een sterk luchtje ruikt kan ik min daar echt aan storen. Ik ruik het dan ook constant. Bij ons gebeurt het maar incidenteel als hij bij iemand op schoot heeft gezeten. Als het bij een kdv leidster zou zijn zou ik er zeker moeite mee hebben. Niet alleen omdat ik het zelf niet fijn vind, maar zeker voor de baby. Baby's hebben zo'n sterke reukzin en een luchtje is toch een behoorlijke prikkel.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: baby ruikt naar parfum

Bericht door monika »

Vandaag weer lekker in bad gedaan en haren gewassen met baby shampoo. Arme kind, bij mijn oudste waste ik niet zo veel de haren :oops: Maar vrijdag is ze er niet dus dan hoeft hij niet in bad :D En gisteren rook hij niet zo sterk naar parfum, dus kon zijn eigen pyama de lucht overheersen :wink:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie