Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Charlotte »

Ik heb een vraag Hoeveel slaapt een baby? Ik ben bij J gewend dat ie veel slaapt, nu nog steeds. tussen de voedingen was ie niet veel/lang wakker. H daarentegen valt bij het bv drinken in slaap en zodra je haar weg wil leggen is ze wakker, andere borst en dan weer hetzelfde. 's nachts gaat het beter, maar overdag is ze bijna de hele dag wakker. In de doek slaapt ze ook goed, maar ja ik kan/wil niet de hele dag met haar slepen. Iemand herkenning of ideeën tips en trucs!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Katje »

misschien is ze wel een buikslaper? Dat mag eigenlijk helemaal niet, dat weet ik wel, maar als je haar op de buik legt in de box of de wandelwagenbak, zodat je erbij kunt blijven, slaapt ze dan wel?

Ik had een buuv die laat al haar kinderen op de buik slapen. Ze slapen allemaal heerlijk en het is ook altijd goed gegaan. Achteraf denk ik ook dat mijn kind een buikslaper was. De enige keer dat hij echt lekker lag te slapen was op zijn buik in de box. Ik weet het nog zo goed want ik heb er een foto van gemaakt omdat het zo opvallend was.

Ik zou je niet durven adviseren om je meisje op de buik te laten slapen want ik snap waarom rugslaap wordt aangeraden maar een keer proberen om te zien of ze dan beter slaapt en er zelf bij blijven.... Dan kan je daarna altijd nog een afweging maken.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Charlotte »

Katje, Ik zat mij hetzelfde af te vragen want bij ons slaapt ze wel op haar buik... Ik zal t nog eens overleggen met ml, want ik wil haar niet verliezen. Maar zo langzamerhand word ik hier ook gek van (hoeveel ik ook van haar houd!!!) Via Google kom ik ook nergens op, helaas.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Katje »

Ik had voor zoontje ook zo'n driehoek kussentje zodat hij op zijn zij kon slapen. Dat hielp al best wel wat. Geen idee of die nog te koop zijn. Misschien mogen die ook niet meer inmiddels? We worden best wel angstig gemaakt met al die voorlichting, vind ik.

Zoiets bedoel ik: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=1296
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Ana »

J0ela heeft dit ook heel lang gedaan, viel heerlijk in slaap bij het voeden maar was vervolgens niet weg te leggen.
Buikslapen kan sowieso helpen, bij ons kwam het vooral door verborgen reflux, schuinleggen deed wonderen. Maar dan nog heeft het lang geduurd voordat ze echt want langer bleef slapen overdag.

Sterkte ermee want het is voor jou ook vermoeiend.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Esther »

Is herkenning ook goed? Ik leg me er bij nummer 5 maar bij neer.. Ben altijd blij als ze toe zijn aan 2 slaapjes op een dag, dat gaat wel goed. Maar tot die tijd inderdaad hazeslaapjes aan de borst.
Overigens zijn de oudsten alle 4 buikslapers, dus ik denk zeker dat het ermee te maken heeft.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5055
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Hemmie »

Ja, ik herken het ook van de jongste 2, zeker Marrit sliep absoluut niet totdat ze een keer per ongeluk op de buik lag. Daarna sliep ze dus op de buik. Abel sliep ietsje beter, maar niet veel, en dus ook op een gegeven moment maar op de buik geprobeerd, wat een verademing.
Ik heb me er eigenlijk nooit heel druk om gemaakt, het waren 2 hele sterke kinderen die al vanaf de geboorte hun hoofd wat konden optillen. Darnaast sliepen ze overdag altijd in de woonkamer.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Charlotte »

H@nnah slaapt ook bij mij in de buurt, vind ik wel zo prettig. Ik heb vanmiddag uit pure wanhoop maar op haar buik gelegd en zo slaapt ze al een paar uur!!! ik ben zo blij, heb al een heleboel kunnen doen met J0chem, heerlijk! Ik denk dat ik dit morgen ook maar eens uit ga proberen en anders maar gewoon accepteren....
Verder kwam ik er achter dat ze 5 weken is.. SPRONGETJE!!! heb oei ik groei maar even gepakt, dat helpt ook.
Ben blij met jullie herkenning, dat geeft ook wel weer rust. Weet ik iig zeker dat t niet aan mij ligt :oops:
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Eghosa01 »

Hier sliep Hug0 ook niet... heb vanalles geprobeerd.. hij bleef zichzelf wakker maaien met zijn armen. Toen heb ik het overdag geprobeerd.. buikslapen dan... en hij sliep! Eerst ging ik letterlijk elke 5 min kijken... later werd dat minder. Hij kon wel al zijn hoofd goed optillen (Vanaf zijn geboorte al). Maar vanaf dat hij 2 weken is slaapt hij al op zijn buik overdag (of in de draagdoek, soms wel 4 uur achter elkaar...), en niet veel later ook 's nachts... En tuurlijk, iedere ouder wil dat het goed gaat, maar een keer uitproberen terwijl je er naast gaat zittten met een boekje ofzo moet kunnen toch??
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Dragoste

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Dragoste »

Herkenning, ik ben bij lars toen begonnen met hem op de buik te laten slapen! Dat scheelde echt 70% slaap!
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door michelle »

Ook herkenning. Ik liet ze veel in de box slapen zodat ik er zicht op had en ik heb voor mijn eigen gemoedsrust een aerosleep gekocht.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
mamaanna
J&J TEXEL
Berichten: 186
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:54 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door mamaanna »

Ook herkenning, ik heb het nooit durven proberen, maar vanaf het moment dat Juliane zelf op haar buik kon draaien sliep ze beter (lees: langer dan 20 minuten) (en een speen heeft ook veel geholpen, kwamen we via een laten we zeggen initiatiefrijke juf van de crèche achter...). Nu slaap ze meestal op haar rug trouwens, armen en benen helemaal uitgespreid, zoo relaxed!
Annemieke, mama van Juliane (april 2008)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Liesje28 »

Wordt het al afgezaagd? Joas bleek ook een buikslaper, hij sliep zoveel beter toen...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4088
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Eeffie »

Nou, dat zou fijn zijn als dat de oplossing is.
Waarom ben je bang om haar op haar buik te leggen? Ben je bang dat ze stikt, als ze spugen ofzo? Daarvoor is de aerosleep een uitkomst. Ik heb er eventueel eentje in de aanbieding die je tegen een heel kleine vergoeding over kunt nemen? Moet je zelf alleen een toplaagje aanschaffen. Via Marktplaats.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Hoeveel slaapt een baby??!! Help

Bericht door Charlotte »

Ben niet meer bang om haar op haar buik te leggen. Ze heeft vanmorgen en nu ook weer bewezen dat ze een goede buikslaper is. Aerosleep hebben we al, die ligt al op haar bedje. Al heeft ze daar nog niet in geslapen... Snachts gaat t slapen wel goed, dan valt ze bij mij in slaap en papa legt haar dan op haar zij weg. Al met al vandaag dus een betere dag dan gisteren.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Plaats reactie