Update over R00s

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Update over R00s

Bericht door Moosje »

Behalve genieten is het lekker druk ! Ik zit samen met Roos aan mijn bank gekluisterd ......
Haar gewicht is nogal een aandachtspunt. Net na de geboorte woog ze precies 3 kilo.
Daarna viel ze af naar 2750 gram en dat bleef ze een dag of drie. Toen kwam de vk natuurlijk met het woord bijvoeding aanzetten.....
Uiteindelijk ging ze ermee akkoord dat ik erbij zou kolven en dit dan na een volgende voeding als bijvoeding zou geven. Daarmee kwam Roos de dagen erna wel weer wat aan, toen de kraamverzorgster er vrijdag voor het laatst was woog Roos 2810 gram (we hadden inmiddels een weegschaal bij de thuiszorgwinkel gehuurd).

In het weekend hebben we haar niet gewogen. Maandag bleek ze opeens weer afgevallen te zijn..... Juist die middag kwam de verpleegkundige van het cb op huisbezoek voor een intake gesprek (ik weet meteen weer waarom ik een hekel aan het cb had ).
Ze ging Roos ook weer wegen.... 2760 gram was ze.
Tja ze vond Roos ook wel mager hoor (tja zo was ze de week ervoor geboren, dan is het na een week sowieso niet opeens een mollige baby ....)

Dus legde ik haar vaker aan en probeerde daarnaast nog steeds wat bij te kolven. Voor zover dat kan, want N!kk! en Lec0 zijn er ook nog. Best even puzzelen soms hoor met schooltijden en zo.....

Gisteren woog ik haar weer en was ze weer afgevallen. Ze zit nu echt op 10% onder haar geboortegewicht....
Dus meteen een lk gesproken, ze komt zaterdag bij mij thuis om oa bij een voeding mee te kijken.

Verder ook toch even naar het inloopspreekuur van het cb geweest om haar daar te laten wegen. Ze was inderdaad nog steeds niet aangekomen, dus vlak daarna zat ik bij de ha (zit allemaal bij elkaar in hetzelfde gebouw hier bij ons). Die belde vervolgens de kinderarts in het zh om te overleggen. Zijn advies was ten eerste voor de bv inderdaad een lk inschakelen. En voor Roos nu wel bijvoeding, want ze moet nu eerst echt aankomen en aansterken. En dan vandaag en maandag weer even laten wegen op het cb.
Liefst had ik alles wat ze erbij moest krijgen (met een cupje) zelf gekolfd, maar helaas krijg ik niet voldoende gekolfd om haar na elke voeding bij te kunnen geven :(

Verder gaat het prima. Ze is lekker aanwezig en N!kk! En Lec0 zijn helemaal trots op hun kleine zusje. Ze hebben al afspraken gemaakt wie er wanneer de kinderwagen mag duwen van school naar huis ;)


Afbeelding

Afbeelding
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Update over R00s

Bericht door MarietteD »

Jee wat een gevecht zo joh! Compliment voor je doorzettingsvermogen. En hopelijk vanaf morgen met de hulp van de lk weer snel verbetering in haar gewicht!

Trek je de zorg voor drie kids ook een beetje? Is je vriend veel in de buurt?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Update over R00s

Bericht door Ilse501 »

Pittig meid. Ik hoop dat de lk morgen goed kan helpen!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1945
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Mirjam »

Wat vervelend dat R niet goed groeit. Dat zal best heel frustrerend voor je zijn

Krijg je niet genoeg gkolft omdat je geen tij hebt of omdat je niet mr bv hbt.
Bij mij hielp oxytocin hl goed voor het kolvn en volgens mij kun je je productie heel goed opkrikken met domperidon.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Charlotte »

Wat een herkenning op t bijvoeden en bv verhaal. En kan je vertellen t komt goed! T is mij en H ook gelukt om de bv omhoog te krijgen en ze drinkt nu alleen maar bv bijj mij! Zet door en heb vertrouwen in jezelf. Je hebt een mooi meisje gekregen.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6264
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Update over R00s

Bericht door J_udith »

Niets zo frustrerend als borstvoeding die niet lekker loopt.

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat ze op verschillende weegschalen is gewogen? dit kan namelijk ook verschil maken. Probeer zoveel mogelijk te wegen op steeds dezelfde weegschaal en steeds hetzelfde moment met alleen luiertje aan. Met voeden kun je een 3e of 4e borst geven (extra stimulatie borsten). Bijvoeden kan ook met de bijvoeden aan de borstset van eurolac.net (met sonde die je op je borst plakt waar je gekolfde melk doorspuit terwijl Roos bij je drinkt), scheelt je tijd en energie!
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Gerrie »

Wat vervelend dat Roos niet aankomt.
Mocht je met borstvoeding willen bijvoeden, ik heb best nog een vriezer voorraadje en anders wil ik ook werk elke ochtend voor je kolven, laat maar weten. Kan het zo langs brengen
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Emma

Re: Update over R00s

Bericht door Emma »

En een hulpset heb ik nog liggen, mag je zo hebben als je wil (als de lk dat aanraadt)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3502
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Appendix »

Wat is ze mooi, moosje!! En fijn dat ze zo leuk alert is en dat ze al zo echt een deel van jullie gezin is.

En natuurlijk ontzettend balen dat ze niet goed groeit, daar wil je nu helemaal niet mee bezig zijn. Ik hoop dat de lk je goede adviezen kan geven en dat ze dan snel gaat aankomen.

Alle liefs, @
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Nicole »

Gerrie schreef:Wat vervelend dat Roos niet aankomt.
Mocht je met borstvoeding willen bijvoeden, ik heb best nog een vriezer voorraadje en anders wil ik ook werk elke ochtend voor je kolven, laat maar weten. Kan het zo langs brengen
Wat lief Gerrie :)
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Ana »

Wat een lief poppetje. Veel succes met de bv, heel frustrerend natuurlijk op dit moment!

(Goed advies van de huisarts trouwens. Wanneer komt de lk?)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Moosje »

Dank je wel Gerrie en Emma, wat lief ! Ik zal jullie aanbod onthouden, even afwachten hoe het morgen met de lk gaat hier.

Het is inderdaad ook wel zo dat er met verschillende weegschalen gewerkt is, en omdat het bij zo'n kleintje echt om tientallen grammen gaat....
Net na de geboorte is ze door de vk gewogen met haar ....(hoe noem je zo'n ding ook al weer waar ze de baby in een doek aan hangen ??)
Tijdens de kraamweek gebruikte de kraamverzorgster een weegschaal die we bij de thuiszorgwinkel gehuurd hadden, bij de intake van het cb had die verpleegkundige weer net zo'n ding mee als de vk had en gisteren/vandaag is ze op de vaste weegschaal op het cb gewogen. Maar goed, op die laatste zal ze vanaf nu steeds gewogen worden.

Mijn vriend komt nu wel iets vaker hier dan voorheen. En ook mijn moeder komt soms overdag om te helpen. Het is nog wel even puzzelen namelijk soms om al dat voeden te combineren met de dingen die N!kk! en Leco doen (vaste schooltijden, gymlessen juist weer op een andere locatie, zwemles, streetdance......)
Komt straks vast wel weer goed als Roos en ik wat meer een ritme gevonden hebben....
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Moosje »

De lk heeft gisteren meegekeken/bijgestuurd bij een voeding. Gelukkig vond ze wel wat punten ter verbetering. Dat zuinige mondje waarmee Roos steeds aanhapt kan ik nu beter bijsturen en dat alleen al scheelt een stuk.
Verder ook wat andere houdingen geprobeerd en bortcompressie. Daardoor ging Roos niet meer (zo snel ) slapen/sabbelen maar bleef ze goed doordrinken.

We blijven nog wel even bijvoeden totdat zij zelf wat meer aangesterkt en gegroeid is. Morgen weer langs het cb om te laten wegen. Ik hoop dat ze dit weekend wat aangekomen is. In ieder geval is ze merkbaar een stuk rustiger geworden, dus we merken aan haar gedrag wel verschil.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3502
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Appendix »

Dat klinkt maar vast goed, het is zo rot als je kind na een voeding niet lekker voldaan is.

Ik hoop dat je het in haar groei terug kunt zien!
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Update over R00s

Bericht door juudje »

Dat klinkt wel goed, hopelijk vertaalt dat zich op de weegschaal. De borstcompressie heeft hier ook altijd veel opgeleverd in het begin. Toen ze nog zo slaperig waren. Uiteindelijk ben ik bij Lola aan de domperidon gegaan en groeide ze als kool!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Update over R00s

Bericht door drus »

Ik weet zeker dat het goed komt. Bij mij had ik na drie dagen na lk al gevoel dat navoeden niet meer hoefde en dat klopte. Ik hoop dat jij ook nu verandering merkt
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Update over R00s

Bericht door Moosje »

Fijn om te lezen dat het bij jullie uiteindelijk goed kwam !
Hopelijk gaat dat hier ook lukken.

In ieder geval was ze afgelopen weekend goed gegroeid !
Sinds vrijdag was ze 120 gram zwaarder toen ze gisteren gewogen werd.
Ik zie en hoor haar nu ook echt beter en langer achter elkaar drinken.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Update over R00s

Bericht door drus »

Wat fijn!! Dat gaat goedkomen vast en zeker
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie