Eind 2010 / Begin 2011

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Welkom Caroline, dat klinkt heerlijk met Thijme hoor, hij slaapt meer dan hij wakker is? wauw!

hier is het elke nacht feest.... vannacht heeft mijn man uiteindelijk tv zitten kijken met haar. Gaap.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Bericht door Charlotte »

Even een jubbel en trots berichtje over J.0chem!!! Hij zit nu naast me a la Rapley een peer te eten, helemaal zelf in zijn mond en weg is ie!!! Tussen de middag had ie ook al zo zelf zijn broodje naar binnen gewerkt :P :P . Ik ben zo blij hiermee ( want de afgelopen weken was hij een ramp met eten. Hap er in kauw kauw, alles er weer uit :evil: ). Verder gaat het hier dus goed. Hoe is het bij jullie???
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Rapley beperkt zich hier tot rijstwafels, sneetje kaal brood en soepstengels, verder geef ik het toch maar zelf.

ik had een foutje gemaakt, had een heel aantal groentehapjes gemaakt met aardappelpuree erin. En die puree had ik aangemaakt met gewone melk. Ik dacht, ze mag nu ook yoghurt dus dat kan toch geen kwaad, dat scheutje.

maar op de babygroep ging het daar gisteren over en dat de darmpjes dat dus niet kunnen hebben. Dat de ontlasting er heel hard van wordt. En inderdaad, laatste dagen was het echt hard. Gisteren dus gelijk een hapje zonder koemelk gedaan en vandaag gelijk weer normale ontlasting.

ik maak nu ook hapjes met gekookte rijst, dat vindt ze ook lekker.

weinig nieuws verder, ze klimt overal omhoog, en valt dan helaas ook weer om. ze kruipt nu op de normale manier, gaat overal zitten en dus staan, en is heel actief.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Knap zeg, van Joela dat ze zich zo goed kan voortbewegen.

Leuk dat Jochem rapley helemaal onder de knie lijkt te hebben!

Hier hebben we ook een rapley-er in huis. Maar het glibbert nog wel makkelijk uit haar handen. Dus soms help ik haar met vasthouden.
Ze eet brood, banaan, peer, aardappel, wortel, broccoli, bloemkool, sperzieboontjes, rijstewafeltje.
Eerder was het vooral kleien, afhappen en weer uit haar mond laten vallen. :) Nu krijgt ze echt wel wat binnen, merk ik ook aan haar ontlasting en er ligt achteraf minder rommel in & rond haar stoel. ;)

Ze lacht trouwens werkelijk de hele dag. Vindt alles grappig. Vaak ook hardop. Dol op haar grote zus. Doet ze haar armpjes al wijd en geeft ze een knuffel. Heel lief om te zien.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

Goed he dat Lotte al kan Rapleyen! en dat ze het ook echt binnenhoudt.

hier vannacht voor het eerst sinds een week allemaal geslapen. ze werd elke avond rond half 12 wakker, huilen huilen, en was dan gewoon zeker een uur wakker, wilde niet liggen. maar gisteravond niets ze sliep door tot half 1, even gevoed en toen sliep ze weer heerlijk verder in haar eigen bedje! tot 5 uur. Toen huilde ze niet eens maar was wakker, heb ik haar weer even gevoed en toen naast me gelegd, sliep ze nog tot 7 uur.
ik denk dan toch dat het door die koemelk kwam... heb ik haar een week lang gegeven, arm kind daar had ze dus blijkbaar echt last van s avonds laat.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

Het begint erop te lijken.
Thijme heeft van 19.30 tot 08.00 uur geslapen.
Had nog langer gekund maar ik moest en zou even kijken. hahahaha
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

Jeremy is gelukkig weer wat rustiger! hihi ik had 2 weken vakantie waarvan hij 1 1/2 week gejengeld heeft.
Maar nu is de rust weder gekeerd (qua jengelen dan :wink: )
Hij is vandaag voor het eerst zelf gaan staan!! ik ben supertrots.
verder vindt hij op de vloer spelen het leukste wat er is. lekker rond tijgeren en kruipen en dan lekker telkens even op
zijn billetjes zitten! zoo schattig!
Alleen het aankleden is hier echt een worsteling!! Jeremy ligt/zit geen seconde stil.
hij rolt continue om gaat op zijn knieen zitten of hij gaat staan! hmmmz
vorig week viel hij zelfs met zijn hoofdje op de rand van de commode! zooo zielig!
op de grond aankleden is helaas geen optie voor mij.
hoe gaat dat bij jullie? en hebben jullie nog tips??
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Nanda schreef: Alleen het aankleden is hier echt een worsteling!! Jeremy ligt/zit geen seconde stil.
hij rolt continue om gaat op zijn knieen zitten of hij gaat staan! hmmmz
vorig week viel hij zelfs met zijn hoofdje op de rand van de commode! zooo zielig!
op de grond aankleden is helaas geen optie voor mij.
hoe gaat dat bij jullie? en hebben jullie nog tips??
Idee om hem op zijn of jullie bed te leggen, zetten? Kan jij erbij zitten en als ie valt valt ie zacht... Of maak er een spelletje van, doen we hier ook. Samen spelen terwijl we de kleding aan doen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat Jochem nog niet staat of om rolt op de commode.

Hier gaat het goed en genieten we nog meer. Rapley gaat ook heel goed en de groente gaat steeds beter, ben nog trotser dan dat ik al was!!!!!!!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

ja aankleden is een crime... ze heeft op de commode wat favoriete 'speeltjes', dat is bijvoorbeeld een kartonnen doosje, een badspeeltje enz. die liggen alleen daar. Ze protesteert meestal flink als haar armen ergens in of uit moeten... en wil inderdaad niet op haar rug liggen. Waar mogelijk laat ik haar dus zitten. Maar echte tips heb ik verder niet...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

Vandaag weer naar het CB geweest:
Hij is weer helemaal goedgekeurd!
hij weegt nu 8360 gram en is 72,5 cm lang.

blijft hij op het CB ineens netjes stilliggen met aankleden!!

@ charlotte het spelend aankleden werkt niet echt hier. Elk speeltje gooit hij van de commode, en als je '' waar is je handje nou?'' methode toepast wordt hij alsnog woest!
op bed gaat hij helemaal alle kanten op! haha en is met mijn bekken nog niet echt ideaal.

maar we gaan gewoon door! :D
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

even een kort filmpje van mijn meisje showen hoor!!!
http://youtu.be/etNBXr0QwR0
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

Wauw wat goed, en snel.
thijme kruipt nog eens niet (en slaapt ook niet meer door hahah)

Je mag met recht trots zijn,echt knap
GerlizeenWillemijn

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Hey

Hier gaat het ook aardig goed. Met eten broodje tussen de middag en savonds aardappeltje met groente en vla gaat er lekker in.
Nu heeft ze behoorlijk last van dr tanden :? en verkouden dus dat is echt zo vervelend.
Trouwens het slapen gaat ook aardig. Regelmatig slaapt ze aardig door (22:00-06:00) nog niet alle nachten maar kom zelf ook beetje meer tot rust.

Ze zit op dr knieen bij de duplo bak ha wel grappig maar ze staat of op trekken doet ze nog niet en goed zitten doet ze eigenlijk ook nog niet maar goed komt vanzelf wel.

Veel plezier weer vandaag

groetjes
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Wat een goede updates allemaal!

En dat filmpje van Joela, leukkk! L.otta maakt precies dezelfde geluidjes, haha. Maar rechtop staan doet ze nog (lang?) niet. Ze kan wel sinds deze week tijgeren. En daardoor moeten we ineens erg opletten, want ze zit overal aan en alles stopt ze in haar mond. Grote zus M.irre kan dus niet meer zomaar van alles laten slingeren. ;)

Heb mijn kleine schatje, met haar grote zus, net bij mijn schoonouders gebracht. Ze gaan daar een nachtje logeren.

Nu ga ik eerst bij mn vriendin langs, die ernstig ziek is. *slik* 32 nog maar en onbekend hoe lang ze nog heeft. Tikkende tijdbom in haar hoofd. :(
Samen lunchen.

Vanavond 'uit' met mijn man. Daar is het ook echt weer eens tijd voor!
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Wat leuk dat ze allemaal iets anders goed kunnen. J.eremy was hier van de week en dan kan je echt goed het verschil zien. J.ochem doet niet aan kruipen, terwijl j.eremy overal naartoe ging op zijn buik. J.ochem heeft zijn ogen uitgekeken :lol: Wij mogen volgende week weer naar het CB dus dan krijgen jullie weer nieuwe cijfers. Geniet lekker van het weer!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Vandaag bij t cb geweest en we zijn weer goed gekeurd. Kreeg zelfs een compliment over de rietjesbeker die we gebruiken voor het water, dus die veer onthouden we nog even. Jochem is nu 9300gram tov 8700 gram en 74cm tov 70cm vorige keer. Hij mag nu gewoon met de pot meeeten.... Dus we gaan nog even door met de Rapley, waar ik nu ook ineens een compliment over kreeg. Terwijl ze vorige keer niet zo enthausiast waren, vreemd maar ik doe toch wat wij willen. Is misschien het verschil tussen de ka en de verpleegkundige.... Dus op naar de 14 mnd check. Hoe is het bij jullie???!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

Wat fijn dat J ochem weer helemaal goedgekeurd is! en hij is lekker gegroeid!
lekker doorgaan met de Rapley!! hij kan dat zo goed! Gaaf mannetje is het hoor!

hier nog steeds volop in de spuitluiers en J eremy valt dus af. gelukkig speelt hij wel maar hij
is niet zo fanatiek en ziet wit.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Ai jaj jaj, bijna een maand niet geschreven hier!

In huize K.leinhuis alles prima. Alleen de papa heeft afgelopen donderdag een teenoperatie gehad en mag ' m de komende 4 weken niet belasten. Dus hij is mankkk. Best lastig, als je een baby te verzorgen hebt...
Komt dus meer op mij neer. Ik Zat er zondagavond dan ook even helemaal doorheen. Nadat de dames op bed lagen, ben ik ook gelijk gegaan. Om 19:45. :)

Nu 2 daagjes gewerkt, dat vind ik wel even een lekkere afleiding.

L.otta is alweer 9 maanden. Waaaaah. Ze lijkt inmiddels wat meer in de lengte te groeien, oogt smaller en groter. Overdag drinken heeft ze géen tijd voor, dus ja, dat haalt ze 's nachts in....
Ze tijgert overal en nergens, stopt daarbij alles in haar mond en trekt alles van tafel of uit de kast. Ogen en oren heb ik dus gespitst en af en toe gaat ze even in haar 'gevangenisje'. :) ( vind ze meestal, na kort en luid protest, wel prima hoor)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

wat fijn dat het zo goed gaat Truus!
ik hoop dat het snel weer betere gaat met ml zijn teen!

hier gaat alles ook als een trein(ondanks het gepruttel), zoals ik al vertelde in mijn andere draadje.
hij loopt nu achter een loopautootje en hij zegt mama!
ook heeft hij de trap ontdekt!

het is echt een kereltje wat nooit stilzit!
het keukenkastje heeft hij ook ontdekt! haha dan sta ik de piepers te schillen en trekt hij deze leeg!
vrijdag was ik zijn box en speelgoed aan het schoonmaken, gaat hij ineens in de lade van de box zitten :lol: !!
en dan omkijken en lachen!
brood eten wil hij hetzelfde als mama, dus geen kleine stukjes neeee ik wil ook een dubbelgeklapte :shock: !

ondanks dat ik me de laatste tijd behoorlijk labiel kan voelen, kan ik lekker genieten van mijn ventje
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Gaat allemaal goed he dames!!! Jochem is nu 1 jaar en heeft in de vakantie een grote sprong gemaakt. Hij wil alleen maar staan en kruipt tegenwoordig op zijn knieen ipv 1 been voor en 1 been achter. de kv zijn we aan het afbouwen (ja daar ben ik heeel blij mee) en gewone voeding aan het opbouwen. Soms eet ie als een bootwerker en soms maar mondjes maat, maar hij eet Rapley met ons mee!! Vandaag nog even naar de ha om zijn oren en luchtwegen te checken en dan op naar de feestdagen....
Charlotte, J (3,5) en H (1)
GerlizeenWillemijn

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Hey,

Afgelopen zaterdag groot feest Willemijn alweer 1 jaar.
Het jaar is omgevlogen.
Ze is lekker verwent met kadootjes.

Gelukkig is ze weer op de gewone toer met eten pft vorige week heeft ze enorm gehoest zowat dr longetjes uit dr lijfje en had totaal geen behoefte aan brood en aardappeltjes met groente. Alleen maar gedronken (BV) waar ik met gemak een beetje moe van werd omdat ik zelf ook enorm hoestiger was.
Ze zal denk ik wel wat afgevallen zijn :? . Was juist blij dat ze over de 7 kilo woog pas op cb.
En ben bezig om uit een gewoon bekertje te laten drinken. Omdat flessen en tuitbekers uit de handen wordt geslagen.

Verder alles goed met jullie kindjes volgens mij wel.
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

thijme is weer naar de keuring geweest.
de oogtest vondt hij echt helemaal niks.

hij weegt nu 9080 gram en is 75 cm lang.
ze verwachten dat hij 1.90 wordt.

wel moet hij echt meer gaan eten,hij zit met zijn gewicht echt ver onder de lijn en met zijn lengte ver boven de lijn.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

caroline schreef:thijme is weer naar de keuring geweest.
de oogtest vondt hij echt helemaal niks.

hij weegt nu 9080 gram en is 75 cm lang.
ze verwachten dat hij 1.90 wordt.

wel moet hij echt meer gaan eten,hij zit met zijn gewicht echt ver onder de lijn en met zijn lengte ver boven de lijn.
Doet ie goed. Hoe zit hij op zijn eigen lijn? Want aan die gemiddelden heb je ook niet veel, vind ik.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

ik vindt ook dat een lange maar niet te dikke baby is.
ik ben niet ongerust ofzo plus hij drinkt genoeg borstvoeding .
hij krijgt wel genoeg binnen

hij eet ook heel slecht de laatste tijd,wil geen stukjes.
ben nu andere recepten aan het proberen kijken of ik hem goed aan het eten krijg
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

caroline schreef:
hij weegt nu 9080 gram en is 75 cm lang.
ze verwachten dat hij 1.90 wordt.

wel moet hij echt meer gaan eten,hij zit met zijn gewicht echt ver onder de lijn en met zijn lengte ver boven de lijn.

:shock: :shock: haha ik dacht dat valt toch wel mee die verhouding?? maar toen zag ik dat hij een stukje jonger is dan Jeremy!

Wij zijn ook gister naar het CB geweest:
jeremy is 75 cm lang en weegt 8830 gram!
hij volgt lekker zijn eigen lijntje!

Hij heeft wel de schade (van de 10 dagen diarree en ongeveer 300 gram afvallen) goed ingehaald!
maar dan eet hij ook als een bouwvakker!

Hij heeft nu erg last van zijn doorkomende boventanden. en is dus lekker aan het jengelen!
even niet zo'n goede combi met mijn labiele toestand!
Gelukkig is mijn man zo 2 weken vrij!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Alle 'baby's' die in de tussentijd 1 jaar zijn geworden en hun mama's: van harte. Wat een mijlpaal is dat toch.

L.otta gaat ook al hard die kant op. 't Wordt ook echt een kleine wijsneus. Probeert te praten, wijst waar ze heen wil als ze op de arm is. Zit heel vaak rechtop op de knietjes. Probeert je aan het lachen te maken. Eten wordt nog veel mee gegooid en geknoeid. Tis vooral leuk knutselmateriaal. : S
Ze heeft trouwens nog de waterpokken gehad half december. Het viel gelukkig mee. 1 dag erg ziek, 39 graden koorts erbij. Ze deed helemaal niks, alleen op schoot hangen. Nou, das niets voor haar, want ze kan absoluut niet stil zitten. Tis normaal een echte druktemaker. Sneu om te zien. Gelukkig bleek het van korte duur.

Vorige week donderdag lekker wezen shoppen voor de dames. Super geslaagd!
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Wie van jullie komt er trouwens naar de landelijke meeting?
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Truus schreef:Wie van jullie komt er trouwens naar de landelijke meeting?
Ikke!!!! Samen met Jochem
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

Gefeliciteerd met al die mijlpalen! J0ela is nu net de 11 maanden gepasseerd, dus ook richting verjaardag.
Hier een roerige periode. In de afgelopen 6 weken kreeg ze eindelijk tandjes en dat bijna elke week 1, ze heeft er nu al 6. En ze had er veel last van s nachts. Dit in combinatie met het heel snel teruglopen van de borstvoeding en ook nog een sprong - hmm!

Ik ben nu overgegaan op twee flessen fv later op de avond en s morgens. Vannacht heeft ze een soort van doorgeslapen voor het eerst in de 11 maanden dat ze oud is... Een beetje wrang is het wel, dat het met fv wel lijkt te lukken. Maar ach laat ik er maar van genieten. Ze werd om 5 uur wakker, toen heb ik haar naast me in bed gelegd maar geen bv aangeboden. En eigenlijk was het gewoon goed, ze viel niet als een blok in slaap en vanaf 6 uur was ze eigenlijk meer wakker dan dat ze sliep, maar voor het eerst in lange tijd geen huilend kind s nachts.

Ze ontwikkelt zich denk ik goed, al kiest ze echt haar terrein. Misschien herinner je je dat ze heel snel al achter de loopwagen waggelde en we dachten dat ze heel snel zou leren lopen. Maar nee :)
Ik denk dat ze het wel zou kunnen maar ze wil niet los staan of zelfs maar aan 1 handje lopen. Waarom zou je als kruipen ook prima gaat, ze komt overal, klimt desnoods ergens overheen, doet vooral alles wat niet mag. Haar motoriek is denk ik gewoon erg goed ontwikkeld, ze maakt een soort 'puzzel' (deel van een houten puzzel van drie stukken) waarbij ze een ovaal stuk in een ovale ring past.
Maar wat communicatie betreft blijft ze flink achter, ze zwaait niet, klapt niet in haar handen, gebruikt geen enkel woordje, en doet je absoluut in niks na. Ben benieuwd of ze na het sprongetje (was vorige week ongeveer) nu toch wel wat meer hiervan gaat laten zien. Ze begon dit weekend ineens met haar hoofd te schudden.

oh en ze weegt ongeveer 9400 (zelf gewogen) en ik weet niet hoe lang ze is, ik denk ongeveer 74 cm. We zijn al heel lang niet wezen wegen :oops: sinds begin september niet. maar ja we hebben hier ook geen cb waar we heen 'moeten'.

(ik kom niet naar de meeting maar dat werd denk ik ook niet verwacht)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Leuk Charlotte, dan zie ik jou in ieder geval. L.otta gaat trouwens waarschijnlijk toch niet mee. Omdat ik het organiseer, is het eigenlijk wat makkelijker om de handen vrij te hebben.

Ana, leuk, een lekker uitgebreid verhaal. Ja, dat wist ik nog, dat ze zo vroeg liep! L.otta die begint er nu net een beetje mee. Ze trekt zich continu op tot staan en gelukkig heeft ze gister ontdekt hoe ze ook weer naar beneden komt, al gaat dat nog wel een beetje lomp, haha. Laat zich gewoon vallen. L.otta is niet echt van de verfijning. Tegenovergestelde van haar zus, die was als baby echt héel anders.
Qua communicatie doet ze al veel ja. Ze klapt al een tijdje in haar handen, kan hoera doen, blub blub blub met haar mondje als een visje. Als je zegt aaien, dan doet ze dat. Boekje lezen vindt ze helemaal geweldig. Boekjes met flapjes vooral, dan doet ze die zelf omhoog.
Voor de rest gilt ze veel. Dat is wat minder. Voor de grap, omdat ze boos is, gefrustreerd is, overal ziet ze wel een reden. ;) Als ze iets niet mag of iets niet lukt, dan komt haar temperamentje flink boven. Zo vertelde mijn man net. Ik wwas M.irre naar school brengen. Dat ze boven op zolder ergens niet naar toe mocht, hij had de boel gebarricadeerd. Zij zwáar gefrustreerd. Is ze er tóch gekomen. Hoe? Door Onder! het (ikea) speelkeukentje door te tijgeren! Daar is haast geen ruimte onder en ze maakte een hoop kabaal en kreeg een rood hoofd van de inspanning, vertelde hij. Maar het lukte ook nog!!

Ana, fijn Joela lekker heeft geslapen, hopelijk blijft dat zo.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Truus schreef:Leuk Charlotte, dan zie ik jou in ieder geval. L.otta gaat trouwens waarschijnlijk toch niet mee. Omdat ik het organiseer, is het eigenlijk wat makkelijker om de handen vrij te hebben.
Jammer maar wel heel erg begrijpelijk. Zal ik ook weer eens een langere update geven (of was dat geen hint Truus :wink: )...
J ochem die groeit als kool, doet het erg goed en ontwikkeld zich prima, lekker vaag...
We zijn nu een aantal maanden samen thuis en je ziet dat hij het heerlijk vind, ik ook trouwens. Kindjes om hem heen mist hij niet want we hebben een heleboel kindjes om ons heen, van verschillende leeftijden. J ochem die staat nu erg vaak zelf los, toen hij het een paar weken geleden voor het eerst deed keek ie me steeds aan van zie je dat en plofte dan op zijn billen van schrik. Nu doet hij het gewoon en is het niet meer zo bijzonder. Wel wil hij veel samen stappen, stappen stappen.
Slapen is nog wel even afstasten per dag. We zitten nu eigenlijk op 1,5 slaapje, niet echt praktisch.. 'smorgens slapen gaat prima, maar 'smiddags is nog wel eens strijd. Voornamelijk als ie dan niet slaapt tegen etenstijd, dan hebben we een te moe ventje die niets meer wil of kan, behalve aan je vast geplakt zitten om je vervolgens weg te duwen. Gelukkig kan ik het goed inschatten tegenwoordig en gaan we (hij) dan eerder eten of we gaan tegen 5 uur nog een stukje lopen, kan ie even voor bijkomen om daarna met ons te eten en naar bed te gaan.
Eten gaat goed. Hij weet prima wat ie wel of niet wil eten :D. Makkelijk voor ons, zit alleen nog niet echt veel variatie in :cry:
Vlees is geen probleem, groente is iets lastiger, jammer komt vast goed (ik was ook geen makkelijke groente eter dus...)
Over een paar weken mogen we weer naar het CB dus dan volgen er weer cijfer, maar als ik moet gokken: 78 cm en 10kg.
Wie volgt??!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

ik heb een thuis-meting gedaan net :lol: hoofdje bij de muur, beentje plat trekken en dan vanaf dat punt meten tot de muur :mrgreen:
74 of 75 cm was het dus ik houd het op 74.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Charlotte »

Ana schreef:ik heb een thuis-meting gedaan net :lol: hoofdje bij de muur, beentje plat trekken en dan vanaf dat punt meten tot de muur :mrgreen:
74 of 75 cm was het dus ik houd het op 74.
Wij gaan over twwe weken dus ik wacht wel even. Mijn mannetje is niet zo rustig met stil liggen dus zij mogen stoeien met hem :D
Wel slim gevonden trouwens.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

ow joela is ook verre van rustig maar het gaat eigenlijk heel snel. Ze hoeven niet compleet plat te liggen volgens mij, want terwijl ik het voetje op de grond duw, probeert zij al overeind te komen. (weet niet of ik het duidelijk uitleg - heel betrouwbaar is het natuurlijk niet maar dat vind ik ook van de metingen daar want dat is inderdaad een worsteling met die kinderen!)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

ik zal ook eens even een update geven!
Jeremy is ondertussen ook 1 jaar en hij gaat erg hard!
hij stapt buiten al een blokje rond achter zijn loopauto, wil zelf de trap op kruipen en eet nog steeds als een bouwvakker!
per dag eet hij 4 boterhammen en 2 a 3 stukken fruit warme maaltijd (incl. yoghurt) en nog een fles.
kruipen doet hij gigantisch snel! Jeremy wil alles weten en zit lekker in de mama-fase!
Tanden beginnen nu ook wat meer te komen. hij heeft er nu 7 (nou ja de 2 onderste zijn er helemaal door en boven 3 een groot gedeelte en dan nog 1 onder en 1 boven die net door het tandvlees zijn)

Hoe lang hij zal zijn?? +/- 80 cm en 9,5 kg??

@ ana: wees gerust Jeremy klapt ook niet in zijn handjes en doet ook niet direct iets na :wink:
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

ow goed om te horen Nanda :) we hebben nu de 11-maanden sprong gehad en ze lijkt iets opener voor 'dingen nadoen' want ik heb haar nu min of meer geleerd om 'hoera' te doen dus handjes helemaal in de lucht.
nu nog zwaaien en klappen 8)

maar wat eet die zoon van jou goed zeg... wauw.
J0ela wil dus amper brood. dus gooi ik maar Bambix door het fruit en de yoghurt zodat ze toch vezels binnen krijgt.

Maar ik ben bang dat ik teveel blijf hangen op melk en yoghurt. Ik weet niet goed wat ik haar verder nog kan geven. (als ze geen brood wil) Heeft iemand van jullie tips voor me, dit doe ik nu:

7.30 fles 180ml fv
10.00 schaaltje yoghurt met bambix
12.00 fruithapje (1 stuk fruit + bambix) plus een kwart boterham
15.30 flesje koemelk 100 ml
16.30 warme maaltijd (hoeveelheid van zo'n groot potje van 180 tot 200 ml)
18.30 yoghurt of klein fruithapje
22.30 fles 180 ml fv

die laatste fles is wel heel laat maar zo slapen we alledrie tot 7 uur en dat is op dit moment echt een heel erg fijn iets... Ze heeft altijd nachtvoedingen gehad dus is echt gewend om s avonds laat te drinken en kwam dan ook nog een keer halverwege de nacht. Nu dus niet meer.

De warme maaltijd is misschien erg vroeg maar ik had het idee dat ze dan s avonds rustiger sliep ipv op een heel volle maag. (In deze cultuur is het overigens een heel normale tijd voor warme maaltijd, we hebben heel lang ook elke dag om half 5 warm gegeten.)
ik geef tussendoor soms een kwart rijstwafel en af en toe een klein kinderkoekje.
Verder drinkt ze nog 150 ml verdund sap over een dag.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

@ Ana:
ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar je kunt ook fruithap op brood doen.
misschien wil ze dan wel brood. Jeremy vindt dat erg lekker.

of brood in de melk dopen?

pas wel op met teveel zuivel (2x yoghurt-2x fles - en 100cc koemelk) hier wordt aangeraden om +/- 300 cc zuivelproducten te geven inclusief flesvoeding. dit door de teveel eiwitten die erin zitten. maar ja dat is in belgie ook weer anders.

het cb hier zij dat ik geen 2de fles meer mocht geven, maar dat advies heb ik niet opgevolgdt.
ik geef al vanaf week 9 flesvoeding op verzoek en Jeremy heeft het altijd zelf aangegeven en had dus wat langer die 2de flesvoeding nog nodig. Nu zit hij netjes op 1 flesvoeding per dag.

en het vroege avondeten: als dat bij jullie gewoon is moet je dat gewoon doen.

die fles van 22:30 is dat op jou verzoek of j oella's verzoek? en maak je haar wakker om 7 uur of wordt ze dan zelf wakker?
flesvoeding geeft een voller gevoel dan borstvoeding waardoor ze dus ineens niet meer om nachtvoedingen hoeft te vragen.

maar het allerbelangrijkste: volg je gevoel!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

dank voor het meedenken
ik dacht dat het 400 tot 500 ml was (met 11 maanden) maar ik kom heel verschillende adviezen tegen volgens mij.
gisteren had ik dat flesje koemelk en toen s avonds een fruithapje ipv yoghurt.

s avonds wordt ze zelf wakker ja, ook toen ik nog bv gaf kwam ze altijd rond die tijd voor een voeding.
ook s morgens rond 7 uur wordt ze zelf wakker. Haar nacht is nu van kwart voor 8 tot kwart voor 7. dus 11 uur. (en dan die ene voeding nog s avonds tussendoor. Voor ons is dit al zo geweldig heerlijk... ik kan me niet heugen dat ik zoveel uur ononderbroken geslapen heb.

ik probeer een beetje te bedenken wat ik haar dan kan geven om te eten. de opties zijn hier nogal beperkt, tenminste, wat er te koop is hier, is allemaal troep en zoetigheid. Ik dacht aan iets door de yoghurt om het wat substantieler te maken, en had een soort muesli gekocht maar dat wil ze echt echt echt niet, dikke tranen en kokhalzen.
Misschien ben ik een beetje te bezorgd of ze geen honger heeft :oops: en heb ik elke keer weer in mijn hoofd dat ze nu onderhand weer wat zou moeten eten.

Hoe dan ook ik heb een heel erg tevreden kindje en ik kom helemaal bij. Even geen tandjes meer en geen sprongetje, even geen slaaptekort meer...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

oh geniet maar lekker van je meisje!!
heerlijk even bijtanken!

kun je daar havermout kopen?? misschien ook nog een optie?
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

want dat kan zeker met water? wat ze hier ook veel aan kindjes geven is griesmeelpap. maar dat kook je ook met melk.
bij de dietale producten staan wel havervlokken dacht ik. En ook 'oats'. tarwe zemelen. Wat ik nu heb zijn denk ik tarwevlokken, die ook op grof volkorenbrood zitten geplakt. ik denk dat ik die maar even in de blender maal.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

En dan ineens staat je zoon daar in de box
zo trots,snel fototoestel,boem ,huil, weer staan


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

snif,wat gaat het toch snel
Hij zegt ook al mama

wat doen jullie kindjes het ook allemaal goedleuk om te lezen
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

wat leuk en wat kijkt hij trots :)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Goed zo Thijme! Leuk om een foto van hem te zien, stoer mannetje!

Ana, fijn dat je heerlijk bijkomt! Even geen bijzonderheden.
Als ik zo naar je ritme kijk, bied je meer dan genoeg aan. Maar ik zou inderdaad op de zuivel letten en hier en daar wat vervangen.

In jullie geval zou ik hiernaartoe proberen te werken:
's Morgens naast de fv zou ik bijv. een broodje aanbieden. Verschillend broodbeleg proberen. Wil ze niet, dan niet. Of een bordje pap maken van de fv + bambix.
Tussendoor, dus rond 10-en fruit met water of sap aangelengd met water.
De lunch brood aanbieden + fv. Evt daar weer pap van maken.
's Middags tussendoor fruit/rijstewafeltje + water of aangelengde sap.
Avondeten, doe ik ook vaak lekker vroeg. Evt. wat water na.
Voor het slapen gaan flesje fv. (rond 19:00 ipv 23:00 en om die tijd evt water)

Ik ga zelf altijd voor overdag (net als bij mezelf) 3 grote maaltijden (ontbijt-lunch-diner) en 2 keer een tusssendoortje. En dan dus 's avonds voor het slapen gaan lekker uitgebreid kunnen drinken. In L.otta's geval is het alleen nog bv en ze drinkt 's nachts nog 1 keer. Maar zodra ze 1 is, wil ik ook daarmee stoppen en alleen water aanbieden.

L.otta eet ook nog niet zoveel brood, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ze wel eet wat ze nodig heeft en dan compenseert door extra fruit of avondeten te eten of de bv nog extra goed te drinken (in jullie geval fv). Ik bied in ieder geval niets vervangends aan op dat moment.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Nanda »

zo we zijn vandaag weer naar het CB geweest!
de maten: 79,5 cm en ineens 9900 gram. (hij is voor het eerst op het stoeltje gewogen ipv de babyweegschaal hij is ineens een kilo zwaarder!in 3 maanden)

over zijn wankele/houterige lopen en meer slapen i.v.m hersenschudding: dit moet ik goed in de gaten blijven houden.

verder helemaal goedgekeurd!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Ana »

Fijn Nanda, hopelijk komt het snel goed wat de hersenschudding betreft.
wij waren vorige week geweest en J0ela is ongeveer net zo zwaar: 9840 gram en 77 cm.

We boeken hier succes wat het slapen betreft 8)
Inmiddels slaapt ze op haar eigen kamer. We leggen haar nu gewoon met haar flesje in bed en dan gaat ze redelijk snel slapen. Vaak speelt ze nog even maar het lijkt wel of ze meer en meer doorheeft dat ze dan moet gaan slapen. Zelfs s avonds doen we het nu zo.
Ik was altijd gewend om haar als ze s nachts huilend wakker werd, bij me in bed te nemen. Dan slaapt ze ook het best overigens.
Maar als je daar vanaf wilt, moet je er toch iets aan gaan doen.
Vannacht had ik haar om 2 uur een klein flesje aangelengde melk gegeven, gewoon zo in haar bedje, en weer weggegaan. Om half zes werd ze weer huilend wakker. We hadden bedacht dat we haar dan weer een klein flesje zouden geven, water dit keer. Helaas ging ze niet meer slapen maar na een tijdje huilen en mopperen ging ze vrolijk spelen. Dus ben er om half 7 maar uitgegaan met haar.
Hopelijk gaan de nachten beter worden, maar hoe dan ook - ze ligt de hele nacht in haar eigen bedje op haar eigen kamer. Dit had ik een maand geleden niet durven dromen.

Truus ik las nog even wat je hierboven schreef over de voeding over een dag verdeeld. Inmiddels is ze bijna 13 maanden en doe ik het zo:

7.00 150 ml melk (mix van fv en koemelk)
9.00 fruithap (vb 1 banaan en 1 kiwi) met een schep bambix - soms hier een (halve) boterham
9.30 in bed met flesje aangelengde melk (20 ml, rest water)
12.00 1 boterham - of hier die fruithap
14.30 in bed met flesje aangelengde melk (20 ml, rest water)
16.30 warm eten (ongeveer hoeveelheid van een groot potje) en eventueel nog een toetje
18.30 nog een fruithapje
19.30 in bed met fles 150 ml melk (mix van fv en koemelk)
1.30 of later als ze wakker wordt: flesje aangelengde melk (20 ml, rest water)

tussendoor krijgt ze flesjes aangelengd vruchtensap en soms gewoon water (maar daar drinkt ze niet zoveel van)
plus es een babykoekje, of halve rijstwafel of van die pepsels.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
caroline

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door caroline »

Thijme had een kado voor mij met zijn verjaardag.
Hij slaapt voortaan regelmatig de klok rond,afentoe huilt hij s'nacht s nog.
Maar hij krijgt ook kiezen,dus misschien daardoor.
Maar meestal slaapt hij van 19.00 tot 07.00.
heerlijk

Daardoor ben ik nu ook met de borstvoedingen gaan veranderen en vandaag ben ik de middag voeding weg aan het laten.
Hij eet zijn boterhammen nu iets beter,dus dan kan het ook.
Als het vandaag lukt zit ik voortaan op twee voedingen.

Hij tijgerd snel,en op zijn auto komt hij overal waar hij wil.
Ook begint hij aan één handje te lopen en langs alles af.
Het is echt een kleine boef,hij wacht tot ik kijk en dan doet hij snel iets wat hij echt niet mag.
Nu al moeilijk om mijn lach te houden.

Ook ben ik van de week voor het eerst echt boos geworden.
Hij bijt,afentoe uit liefde :wink: maar nu omdat hij boos was.
En ik heb er een flinke blauwe plek aan over gehouden.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Ook nog even hier, voor wie het misschien gemist heeft:

Morgen baby- en dreumesmeeting van Jip en Janneke in Zwolle.
Wie ook zin heeft om te komen, Welkom!!

Lees meer hier: http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... 22&t=27671
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Eind 2010 / Begin 2011

Bericht door Truus »

Zo leuk! Ik was het net eens allemaal terug aan het lezen. Wat lijkt het al lang geleden!
Plaats reactie