Drie slabben en een spuugdoek...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

...gebruikt Job bij sommige voedingen. Hij spuugt soms erg veel (dan plenst het op de grond) en soms erg zuur (drie setjes kleren per dag de was in).
Het zit hem niet lekker :( Morgen ga ik de huisarts bellen, maar heeft iemand hier nog een briljant idee? Sinds ik alle melk weglaat gaat het beduidend beter, maar het lijkt erop dat de symptomen langzaamaan weer terugkomen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door drus »

Ik zeg: osteopaat...
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Mirjam »

Ik heb helaas geen tips voor je.
Ik hoop dat de huisarts een goed advies voor je heeft. Succes!
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Ana »

Hoop dat je snel de juiste adviezen krijgt, ik denk dan gelijk, reflux, maar met kma enz heb ik geen ervaring.

Maar - J is toch geen drie weken meer (volgens je onderschrift wel) Ik schrok ervan, dacht dat ik iets ontzettend gemist had!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Truus »

Hè, vervelend zeg! Was er maar een simpele oplossing voor, die meteen werkte.
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door nikky »

Bah, dat is niet leuk :(
Ik zou uitzoeken welke allergieën e.d. nog meer in de familie voorkomen, misschien is het wel voor iets anders.
En ook naar de huisarts gaan. Sterkte en succes.
Hoe was dat bij de meisjes dan?

:stampen: zie je dat dit is mijn 1000 bericht! Jubel!
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Mare »

Oh vervelend dat hij toch weer meer gaat spugen. Ik zit gelijk te denken of je misschien meer soja bent gaan eten/drinken om melk te vervangen. Soja is ook bekend als allergene stof. Een bezoekje aan de manuele therapeut zou je ook nog kunnen doen. En in je hoofd houden dat het op gegeven moment wel beter wordt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Zit soja verwerkt in dingen? Ik ben niet mijn zuivel gaan vervangen door iets anders in ieder geval.

De meisjes spuugden ook veel, maar niet zo lang na een voeding nog. En dat lag ook aan slecht kunnen boeren, daar heeft Job geen last van.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door TinekedH »

Heb je de ha al gesproken inmiddels?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Suuz

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Suuz »

Kan zijn dat hij reageert op lactose :( en dan moet je helaas stoppen met de bv. :( dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Mare »

Suuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactose :( en dan moet je helaas stoppen met de bv. :( dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Het spijt mij zeer, maar dit is echt onzin advies. Huisartsen gaan dit ineens heel vaak roepen en daarom heb ik het laatst eens aan de lk gevraagd. Een lactoseintolerantie bij zuigelingen komt haast niet voor. En dan bedoel ik dat de kans groter is dat je een miljoen wint. ;) Hiermee stoot ik vast weer iemand mee voor het hoofd omdat het bij haar echt zo was, maar goed.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Pauwtje »

Suuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactose :( en dan moet je helaas stoppen met de bv. :( dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Kindjes die vanaf de geboorte structureel niet tegen lactose kunnen zijn heel, heel, heel zeldzaam. Veel groter is de kans dat hij last heeft van iets anders. Er zijn denk ik wel 100 andere dingen waar je eerst aan denkt voordat je aan een structurele lactose intolerantie denkt
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Pauwtje »

Sneu Esther, voor jou en Job dat het zo moeizaam gaat nog steeds. Ik hoop dat de ha constructief kan meedenken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Mare »

Pauwtje schrijft het wat netter. ;) maar dit is een irritatiepuntje van mij. Zoveel mensen (bijvoorbeeld huisartsen en cb) gaan dit roepen en zo veel moeders gaan dit geloven.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door TinekedH »

Mare schreef:
Suuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactose :( en dan moet je helaas stoppen met de bv. :( dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Het spijt mij zeer, maar dit is echt onzin advies. Huisartsen gaan dit ineens heel vaak roepen en daarom heb ik het laatst eens aan de lk gevraagd. Een lactoseintolerantie bij zuigelingen komt haast niet voor. En dan bedoel ik dat de kans groter is dat je een miljoen wint. ;) Hiermee stoot ik vast weer iemand mee voor het hoofd omdat het bij haar echt zo was, maar goed.

Nou ik denk het niet hoor Mare ;)

Maar het is zowiezo lastig om op afstand te beoordelen wat er aan de hand is, zeker op grond van een verslag wat hier op internet (of via de telefoon) wordt gegeven. Vaak reageren we vanuit eigen ervaringen, dat kan verrijkend zijn, maar ook... zoals suggestie van Suuz, juist heel onrustbarend.

Ik ben echt voorstander van het naar de huisarts gaan, gewoon omdat die er op getraind is om meer aspecten mee te nemen, die kan ook ergens over heen kijken en een verkeerde diagnose stellen...maar het is wel iemand met kennis van zaken, achtergrondinformatie etc.

Wat er met Job aan de hand is kan ik hier niet inschatten, dat hij ergens last van heeft is wel duidelijk.

Dus Esther, top dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt! Ik hoop dat hij/zij je een eindje op weg kan helpen naar meer rust en meer relaxed leventje voor je lieve Job!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Je moet reacties natuurlijk wel op waarde schatten. Ik vind het fijn om veel mogelijke opties te kennen, maar ga niet meteen over op kv omdat hij bij koemelkvrij dieet onrustig blijft. Dan zijn er denk ik eerst andere opties (hopelijk weet de ha er een paar).
De positieve kant van het meedenken heb ik ervaren toen ik inwendige spruw had en niemand wist wat het was, ikzelf incluis. Door een tip van hier ben ik er toen achter gekomen.

Maar dank dus voor jullie inbreng, morgenochtend kan ik bij de huisarts terecht, hopelijk levert het wat op. Al was het maar iets minder was ::wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door TinekedH »

Esther schreef:Je moet reacties natuurlijk wel op waarde schatten. Ik vind het fijn om veel mogelijke opties te kennen, maar ga niet meteen over op kv omdat hij bij koemelkvrij dieet onrustig blijft. Dan zijn er denk ik eerst andere opties (hopelijk weet de ha er een paar).
De positieve kant van het meedenken heb ik ervaren toen ik inwendige spruw had en niemand wist wat het was, ikzelf incluis. Door een tip van hier ben ik er toen achter gekomen.

Maar dank dus voor jullie inbreng, morgenochtend kan ik bij de huisarts terecht, hopelijk levert het wat op. Al was het maar iets minder was ::wink:

Lijkt me duidelijk inderdaad dat er een enorme pré aan zit dat je hier gewoon lekker kunt steggelen over allerlei symptomen, oorzaken en gevolgen...

Trouwens...zielig dat je op je verjaardag naar de huisarts moet met Job :)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Suuz

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Suuz »

Ik zei tot ook ha? En trouwens j had dat wel wat ik zeg! Ok zeldzaam maar je zult net zien.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Mare »

Ja het is heel fijn dat we hier de mogelijkheid hebben met elkaar mee te denken. Maar op zulke momenten mis ik m.arina soms. :oops:
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door TinekedH »

Suuz schreef:Ik zei tot ook ha? En trouwens j had dat wel wat ik zeg! Ok zeldzaam maar je zult net zien.

Dat is natuurlijk ook zo hé...zeldzame ziektes komen ook voor en ze gaan niet automatisch je gezin voorbij omdat ze zeldzaam zijn. Het is ook gewoon lastig. Aan de ene kant kun je elkaar steunen en helpen, aan de andere kant ook juist verontrusten en op het verkeerde been zetten...

Dus maar op zoek naar de gulden middenweg 8)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

TinekedH schreef: Trouwens...zielig dat je op je verjaardag naar de huisarts moet met Job :)
ja hè? 8)
Voordeel is dat ik alleen kan, Wilbert neemt natuurlijk vrij die dag!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Anne »

Oh, da´s geen fijne update, het leek zo goed te gaan! Geen tips helaas, maar wel een knuffel! Ik hoop dat je wat hebt aan je bezoekje aan de huisarts morgen.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Suuz

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Suuz »

Wat zei de ha?
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door nikky »

ja wist de ha een oplossing?
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Suuz

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Suuz »

Esther?
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

De huisarts veegde kma van tafel en hield het op reflux. Nog een maand of 9 bikkelen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Emmy »

Esther schreef:De huisarts veegde kma van tafel en hield het op reflux. Nog een maand of 9 bikkelen.
Neem je daar genoegen mee dan? Ook al is het "alleen" reflux, er zijn toch wel mogelijkheden om het beter te laten verlopen dan het nu gaat?
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8097
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door channiemam »

En hoe nu verder dan? Want met die diagnose moet hij nog wel wat mee toch? Medicatie? Kinderarts?
Dat hij KMA van tafel veegt vind ik getuigen van overschatting, ( mss niet het goede woord maar kom zo niet op een andere). Allergieën en overgevoeligheden zijn zeer moeilijk aan te tonen dus als hij dit na 1 bezoekje af kan schrijven???
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12557
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door monika »

Heeft je beeb er zelf last van? Dan zou ik zeker geen genoegen nemen met 'bikkel nog maar een jaartje door'. Dat is geen start van je leventje.
Als het er geen last van heeft en het er blij uitplenst weet ik niet wat ik zou doen. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kindje er geen last van heeft.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Miranda »

Ik ben blij dat ik met de reflux van Danique naar de kinderarts ben geweest. Danique spuugde ook ontzettend veel, groeide daarnaast ook maar minimaal. Kinderarts schreef gelijk medicatie voor en binnen 4 dagen had ik een ander kind wat veel minder spuugde. Als jij denkt dat Job reflux heeft zou ik toch echt een kinderarts raadplegen en zeker niet nog zoveel maanden doorbikkelen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door nikky »

Miranda schreef:Ik ben blij dat ik met de reflux van Danique naar de kinderarts ben geweest. Danique spuugde ook ontzettend veel, groeide daarnaast ook maar minimaal. Kinderarts schreef gelijk medicatie voor en binnen 4 dagen had ik een ander kind wat veel minder spuugde. Als jij denkt dat Job reflux heeft zou ik toch echt een kinderarts raadplegen en zeker niet nog zoveel maanden doorbikkelen.
Maar dit lees ik in combi met minimaal groeien. Groeit het zoontje van Esther niet goed dan?
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Nou, inmiddels ben ik het officieel niet met de huisarts eens. Omdat hij zo stellig was dat het geen KMA kon zijn, ben ik twee dagen minder streng geweest met m'n dieet (stukje chocola en een bolletje gegeten). Nou, we merkten het meteen! Inmiddels en ik weer streng en Job is weer helemaal rustig.
Voor mij is het dus wel duidelijk, ik blijf lekker op dieet!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

O ja, het voornaamste argument tegen allergie was dat Job wel goed groeide. En de Ha had ook zijn pyloris gecheckt, of hij geen vernauwing had die oorzaak kon zijn van het spugen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Suuz

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Suuz »

Ja belachelijk. Ik kreeg eerder te horen, hij kan geen kma hebben omdat hij geen eczeem had.. Zucht.. Vraag evt verwijzing naar de ka.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door mama talla »

Esther schreef:O ja, het voornaamste argument tegen allergie was dat Job wel goed groeide.
Dat is echt onzin. Nathan groeide als kool (geboorte 3 kg, na 3 maanden 9 kg), maar was allergisch voor melk, kippenei en soja. Wel fijn dat je zelf het idee hebt dat melkvrij eten helpt. Het dieet is zwaar, maar als je daar een rustig jongetje van krijgt absoluut de moeite waard.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Annet »

hoe gaat het nu?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Lief dat je het vraagt, Annet!
Ik ben nog steeds op dieet en blijf dat ook voorlopig. Val er lekker van af (netjes 500g per week, dus ideaal) en Job doet het er echt beter op. Straks met bijvoeding ga ik rond een jaar eerst zelf zure zuivel proberen en dan verder kijken. Ik heb liever het gedoe van een dieet (valt me vest mee, nu we daar een ritme in hebben is het eigenlijk alleen buitenshuis lastig) dan een krijsend kind...
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Overigens vroeg de wijkverpleegkundige gisteren op het cb of hij dan speciale flesvoeding kreeg. Zucht. Toch jammer dat ze zo van kunstvoeding uitgaan.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
annelies

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door annelies »

Esther schreef:Lief dat je het vraagt, Annet!
Ik ben nog steeds op dieet en blijf dat ook voorlopig. Val er lekker van af (netjes 500g per week, dus ideaal) en Job doet het er echt beter op. Straks met bijvoeding ga ik rond een jaar eerst zelf zure zuivel proberen en dan verder kijken. Ik heb liever het gedoe van een dieet (valt me vest mee, nu we daar een ritme in hebben is het eigenlijk alleen buitenshuis lastig) dan een krijsend kind...
fijn dat je effect ziet!
Heb je wel begeleiding van een dietist hierbij?
Ik volg nog steeds een koemelkeiwitvrij dieet en heb goede ervaringen met Stefan kleintjes, misschien wat voor jou? (kan allemaal telefonisch/online)

Het provoceren gaat nu ook anders dan voorheen, niet provoceren maar opbouwen, heel verhaal, kan Stefan je goed vertellen.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Esther »

Oh, ik dacht dat zuivel weglaten niet zo'n probleem was. Of bedoel je voor de bijvoeding van Job straks?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
annelies

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door annelies »

zuivel weglaten (langdurig) is wel iets om te laten begeleiden, ik zou het je dus wel aanraden. (voor jezelf en voor Job)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door Jo Jo »

annelies schreef:zuivel weglaten (langdurig) is wel iets om te laten begeleiden, ik zou het je dus wel aanraden. (voor jezelf en voor Job)
Eh... mensen hebben, behalve hun eerste levensjaren, geen zuivel nodig, dus waarom zou je je dan laten begeleiden?
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5608
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door JasmijnLinde »

Jo Jo schreef:
annelies schreef:zuivel weglaten (langdurig) is wel iets om te laten begeleiden, ik zou het je dus wel aanraden. (voor jezelf en voor Job)
Eh... mensen hebben, behalve hun eerste levensjaren, geen zuivel nodig, dus waarom zou je je dan laten begeleiden?
Ik eet/drink mijn hele leven al (bijna) geen zuivel. Ik neem ook niets vervangends. Nee, ons lichaam heeft het niet nodig.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
annelies

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door annelies »

ik heb zelf wel ervaren dat het prettig was te kunnen overleggen met een deskundige diëtist. Zo kwam ik erachter dat koemelkeiwitten in veel meer produkten zitten dat dat ik in eerste instantie dacht bijvoorbeeld en ik kon ook overleggen als het ging om bijvoeding vanaf 6 maanden.
Zelf heb ik er dus wel degelijk veel aan (gehad), ook omdat ik erg ging afvallen tijdens de BV periode (toen ik het dieet ging volgen). Ik kreeg goede tips om daar een beetje een rem op te zetten. Nu is mijn gewicht stabiel, ik volg nog wel steeds het dieet.

wat ik ook prettig vond: wanneer ik vragen kreeg (denk aan CB, huisarts, anderen) die me irriteerden dan kon ik simpel zeggen dat "mijn diëtist"me aanraadde om het zo of zo te doen. (scheelde weer wat discussies :wink: ).

we kunnen inderdaad prima zonder koemelk, het lastige is wel dat het hier in nederland overal in gestopt wordt, dus je moet echt alles checken.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8097
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Drie slabben en een spuugdoek...

Bericht door channiemam »

Ik zou ook een dietiste inschakelen. Juist omdat koemeld bijna overal inzit tegenwoordig.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Plaats reactie