Roos één maand oud (met foto's)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5078
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Moosje »

Eén maand is er al weer voorbij :shock:
Het was even lastig opstarten doordat ze in eerste instantie niet wilde aankomen maar juist afviel, maar inmiddels groeit ze goed en is ze haar geboortegewicht gelukkig ook al weer ruimschoots voorbij. De bijvoeding die ze nodig had als extra zetje de goede kant op zijn we nu weer aan het afbouwen en vervangen door live bv. Ben zó blij met de goede lk die ik daarbij ook gevonden had !

De grote broer en zus zijn helemaal weg van hun kleine zusje. Het eerste was ze 's morgens doen is naar haar toe om te kijken. Vervolgens wordt er druk onderhandeld wie de kinderwagen naar/van school mag duwen....... En 's avonds gaan ze pas naar bed als ze R00s gedag gezegd hebben.

Met mij en mijn vriend gaat het goed. Ondanks onze bizarre start en het feit dat we daardoor nu niet samenwonen.... Onze band wordt steeds hechter, we hebben het erg gezellig samen en genieten echt van ons kleintje.

Enige puntje van zorgen is nu nog wel haar gehoor. Bij de gehoorscreening die tegelijkertijd met de hielprik gedaan wordt gaf haar linkeroortje te weinig reactie. Deze test is twee weken later nogmaals gedaan, maar helaas met hetzelfde resultaat.
Daarom kwam er vorige week iemand van het audiologisch centrum met andere (gevoeligere) meetapparatuur langs, maar ook die kreeg na drie keer testen niet voldoende reactie.
Dus nu moeten we komende maand met R00s naar het audiologisch centrum in het zh waar ze haar oren uitgebreider gaan onderzoeken om uit te vinden waarom het linker oortje te weinig reageerde en of dit iets tijdelijks of blijvends is.
Ik hoop voor nu maar op het eerste. Al ben ik in ieder geval blij dat ze sowieso met het rechteroortje goed kan horen, zodat ze wel gewoon kan leren praten.
Mij is uitgelegd dat iemand met gehoor aan één kant niet kan bepalen waar vandaan een geluid komt en dat zo iemand meer last van rumoer uit de omgeving heeft (zoals op school in de klas).

Uiteraard ook nog wat foto's :



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Moosje op di okt 29, 2013 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Charlotte »

Wat een plaatje! En wat ben ik blij dat ook bij jou de bv goedgekomen is!!! Ik hoopte dat al. Heerlijk genieten van allemaal.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Gerrie »

Bedankt voir de update.
Stond op het punt je een pb te sturen hoe het nu allemaal ging/gaat.
Fijn dat ze lekker groeit en zo'n lieve broer en zus heeft.
Spannend dat van het gehoor. Hopelijk valt het mee. Gelukkig in iedergeval 1 kant in basis goed.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Wat een mooi, fijn kindje zeg!
Leuk om te lezen dat alles goed gaat met jullie.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door MarietteD »

Tjee joh wat een gedoe met haar gehoor. We hebben met L aura ook zo'n test gehad rond de 3 maanden. Best een ding hoor, zo'n klein wurmpje dat dan allemaal draadjes krijgt opgeplakt waarmee ze reacties meten. Ze moet dan slapen, dus lekker voeden vlak voor de test. Ze kunnen dan misschien ook de oorzaak achterhalen.

En tips over aan een kant horen kun je ook bij mij krijgen. Inderdaad is het lastiger richting bepalen. Als ik L aura roep in het zwembad of in de supermarkt, dan kijkt ze om zich heen omdat ze niet weet van welke kant het geluid komt. En tussen geroezemoes kan ze slecht horen, met 1 oor is dat achtergrondgeluid moeilijker weg te filteren. We vonden het heel spannend toen ze baby was, zo van 'wat staat dat arme kind later te wachten' maar uiteindelijk valt er gewoon prima mee te leven. Bij haar was meteen duidelijk dat er aan dat slechte oor niets te doen was, dus is de focus altijd op het goede oor, of dat wel voldoende werkt. Ze bleef tot haar 5e jaarlijks gehoortesten krijgen op het audiologisch centrum, maar daar zijn we zelf mee gestopt.

En wat zoet die foto's!! Heel fijn dat alles zo goed gaat, ook met je vriend :-)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5078
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Moosje »

Dat vlak van te voren voeden stond inderdaad in de brief van de zh als tip. Dan hoop ik maar dat we haar slapend hebben die ochtend..... want momenteel is ze behoorlijk wakker en aan het clusteren overdag, waarschijnlijk omdat we de bijvoeding door live bv aan het vervangen zijn. Ik heb wel moeten kolven op de momenten dat zij bijvoeding kreeg/krijgt, maar in kolven ben ik niet zo goed dat daar mooie hoeveelheden uit komen, dus nu moet de productie wel opgekrikt worden.
Nou ja, we hebben nog een paar weken tot de afspraak.

@Mariette: Heeft L aura er geen last van in de klas ? Of zit ze vooraan en helpt dat al voldoende ?
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Kimmie »

Wat goed je update te lezen, ik was al benieuwd! Wat knap zeg jullie doorzettingsvermogen en dat t dan ook nog beloond word door R, mooier compliment kan je niet krijgen toch? Dan het clusteren maar even voor lief hè.
Spannend met t gehoor!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door MarietteD »

Moosje schreef:Dat vlak van te voren voeden stond inderdaad in de brief van de zh als tip. Dan hoop ik maar dat we haar slapend hebben die ochtend..... want momenteel is ze behoorlijk wakker en aan het clusteren overdag, waarschijnlijk omdat we de bijvoeding door live bv aan het vervangen zijn. Ik heb wel moeten kolven op de momenten dat zij bijvoeding kreeg/krijgt, maar in kolven ben ik niet zo goed dat daar mooie hoeveelheden uit komen, dus nu moet de productie wel opgekrikt worden.
Nou ja, we hebben nog een paar weken tot de afspraak.

@Mariette: Heeft L aura er geen last van in de klas ? Of zit ze vooraan en helpt dat al voldoende ?
Ik zat toen best in de stress of ze wel zou slapen, of dat ze in de auto in slaap zou vallen en dan daarna niet meer. Maar ze namen er echt de tijd voor en het is gelukt. Ik weet niet meer hoe :-)

In de kleuterklas zat ze in de kring altijd 3 stoeltjes van de juf vandaan, met haar goede oor naar de juf toe. Nu in groep 3 zat ze eerst in een groepje vooraan in de klas. Sinds de herfstvakantie zit ze achterin. We kijken wel of dat werkt, we weten het gewoon niet. Ze heeft goede resultaten en is denk ik heel handig geworden in het om zich heen kijken wat iedereen doet. Als het nou niet zo goed zou gaan op school, dan zou ik meer hameren op een plekje voorin. Voordeel van aan 1 kant horen is dat je je ook makkelijker af kunt sluiten en op je werk kunt concentreren :wink:
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door juudje »

Wat fijn om een update te horen. Fijn dat de bv nu de goeie kant op gaat.
En dan toch ook zorgen om het gehoor, hopelijk lukt de test goed en slapend en valt de uitslag mee!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door kaatje71 »

wat een mooie kindjes heb je toch!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Pauwtje »

Wat jammer van de zorgen rondom haar gehoor. Maar los daarvan, wat een goede update! Wat een liefie!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door Appendix »

Wat fijn, zo'n update. En wat is ze lief! Jammer van haar gehoor, hopelijk is er een makkelijke oplossing voor of krijgt ze er weinig last van.

Geniet lekker van je meisje!
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
annelinda

Re: Roos één maand oud (met foto's)

Bericht door annelinda »

spannend hoor van haar oortjes!

Wat een lieve foto's met een mooi meidje.
Plaats reactie