hoe lang in de co-sleeper?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door Anne »

Feline slaapt 's nachts in de co-sleeper naast ons bed. Overdag en 's avonds slaapt ze op haar eigen kamer, in een ledikant. Maar ze is bijna te lang voor de co-sleeper, ze ligt zo'n beetje met haar hoofd tegen de achterkant. Bovendien heb ik 'm beloofd aan een collega, die in januari is uitgerekend.
Ik had verwacht dat ze met 6 maanden ook 's nachts op haar kamer zou gaan slapen, maar ze komt nog steeds 2 keer per nacht, en dan vind ik de co-sleeper wel héél erg handig..

Ik twijfel dus wat ik moet doen. Nog een ledikant kopen en die tot co-sleeper ombouwen zodat ze nog langer 's nachts naast ons kan slapen? Of is het na een half jaar toch niet handig meer omdat ze dan veel gemakkelijker kan rollen? Wat zijn de ervaringen van andere co-sleepermoeders?
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5055
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door Hemmie »

Kan ze niet 'gewoon' bij jullie in bed? Ik heb nooit een co-sleeper gehad, en eigenlijk ook nooit gemist. Wel heb ik zo'n uitvalbeveiliging.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door Ilse501 »

P ieter had een omgebouwd ledikantje. Hij kon al heel snel zelf veilig van het bed afkomen. Hij ging dan bij het traphekje op me zitten wachten. Probeerde ik hem in zijn bed of op onze kamer (hij had geen eigen kamertje) op te sluiten met de deur dicht of in een dicht bedje, dan brak de hel los.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
annelinda

Re: hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door annelinda »

Hier hebben we een ledicant als co sleeper. Maar toen ze een maand of 6 a 7 was, was het hier niet meer veilig. Als ze nu nog bij ons slaap is het tussen ons in. Het ledicant is nog wel vol op ingebruik. Sinds dat Lieke eruit is ligt Anne er veel in. En dat heeft toch een hoop meer ruimte om te liggen!
Jettepet

Re: hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door Jettepet »

A heeft tot een maand of 15 in de co-sleeper gelegen (omgebouwd ikea-ledikant), ook met middagslaapjes, bleef braaf op haar plek liggen, de hoofdkussens die ik langs haar legde kon ze natuurlijk allang overheen kruipen.
Ondertussen slaapt ze 's middags in haar eigen bed en 's nachts in principe ook, maar als ze 's nachts wakker wordt slaapt ze in de co-sleeper verder, dat is vaak niet, soms al om 24.00, soms om 6.00 en alles daartussen in. :wink:
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: hoe lang in de co-sleeper?

Bericht door Anne »

Hemmie schreef:Kan ze niet 'gewoon' bij jullie in bed? Ik heb nooit een co-sleeper gehad, en eigenlijk ook nooit gemist. Wel heb ik zo'n uitvalbeveiliging.
Na de eerste weken heb ik dat niet meer gedaan. Ik merk dat ik dan toch een heel stuk minder rustig slaap.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Plaats reactie