krentenbaard

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

krentenbaard

Bericht door ailay »

Naast de waterpokken heeft onze kleine vent ook nog eens krentenbaard te pakken. Geen idee hoe hij daar nou weer aan komt, want niemand in onze omgeving heeft krentenbaard.
Het arme drupje ziet er nu echt niet uit en voelt zich ook wat min. Huilerig, nog slechter slapen dan hij al deed en bij tijd en wijle enorm chagrijnig.

Hopelijk knapt hij snel op, want we hebben dit weekend 2 feestjes.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: krentenbaard

Bericht door Rijntje »

Krentenbaard komt van een bacterie die veel mensen bij zich dragen. Dezelfde bacterie veroorzaakt ook steenpuisten (vaker bij volwassenen). Als je eczeem hebt ben je vatbaarder voor krentenbaard. Ik kan me voorstellen dat dat ook zo is als je waterpokken hebt.

Beterschap!
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: krentenbaard

Bericht door mama talla »

Mijn broertje en ik hebben ook allebei krentenbaard in de waterpokken gekregen. Ik was nog geen 6, maar herinner het me nog heel goed. Die jeuk.......... Echt niet leuk. Omdat ik er steeds aan krabde heb ik nu nog steeds littekens. Sterkte en beterschap voor je mannetje!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: krentenbaard

Bericht door channiemam »

Gelijk naar de huisarts hoor met de krentenbaard. Ht is zo verschrikkelijk besmettelijk. De zalf kan helpen maar als het op meerdere ledematen zit dan is een antibiotica kuur noodzakelijk. Kijk ook uit bij jezelf en de andere kids want voor je het weet zit iedereen eronder.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: krentenbaard

Bericht door ailay »

We waren al bij de huisarts geweest, Chantall. Zo weet ik ook dat het krentenbaard is, want dit is de eerste keer dat ik er mee te maken heb. Hebben zalf gekregen en moeten het goed in de gaten houden. Als het zich uitbreidt of met een week niet beter is, moesten we aan de bel trekken.

Grappige is wel dat bij ons verder niemand het heeft. Maar de oppas heeft het nu dus ook (tot grote hilariteit van haar moeder.)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: krentenbaard

Bericht door channiemam »

Het is ook niet perse een kinderziekte hè? Je kunt het dus tien keer na elkaar weer terug krijgen. Ht is een bacterie. Een staffylokok. Zit normaal braaf in je neus te wachten tot je weerstand naar beneden gaat. Bij wondjes kan het te voorschijn komen en de pus is dan uiterst besmettelijk. Speelgoed ed mag je allemaal gaan ontsmetten. Wij hebben er veel last van gehad.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: krentenbaard

Bericht door ailay »

Ik vind het eerder grappig dat wij die praktisch de hele dag in contact zijn met hem niets hebben en dat de oppas die hem eens in de zoveel dagen ziet meteen besmet is.
(Haar moeder lacht zich overigens helemaal ziek door iedereen te vertellen dat ze het heeft opgelopen door met een jongen te zoenen. Eentje van 1, 5 wel te verstaan.... Arme meid)
Plaats reactie