Niet luisteren

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Claudiac

Niet luisteren

Bericht door Claudiac »

Hallo,

A is ontzettend lief en grappig, maar ook vaak onhandelbaar. Als iets niet naar z'n zin is, gaat hij stampvoeten, schreeuwen en krijsen en hij houdt niet op.

Dat is wel lastig en ik ben het ook niet gewend van de andere kinderen. Soms verlies ik mijn geduld en dan zet ik hem op de trap of begin te schreeuwen, dan is hij wel weer stil. Hij begrijpt het wel, maar het lijkt wel of hij het niet onder controle heeft.

Ook gaat hij vaak uit het niets zijn broer slaan. Die slaat dan terug en dan gaat hij huilen.

Volgend jaar zouden we graag een Djoser junior reis doen, maar niet met zo'n onhandelbaar kind. Heeft iemand een idee hoe je dit er uit kunt krijgen? Gewoon een fase en afwachten?? Ik had gehoopt dat het beter zou gaan nu hij beter kan praten, maar dat is jammer genoeg niet het geval.
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Niet luisteren

Bericht door Charlotte »

Herkenbaar. J doet dat ook en het enige wat hier helpt is rust bewaren en vragen of ie mama gehoord heeft. Soms is t gewoon sterker dan hemzelf en dan hoord hij me niet, dan kan je roepen en schreeuwen tot je een ons weegt, maar niets helpt. Bewaar de rust voor À en jezelf, dat helpt. Sterkte.

Geef ook aan dat zijn emoties er mogen zijn, misschien is t ook een deel frustratie, dat ie niet weet wat ie met zijn emoties aan moet.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8097
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Niet luisteren

Bericht door channiemam »

Ik denk dat t een fase is. Vera heeft ook dit soort perioden. Gewoon volgend jaar lekker die reis doen. Waar zou je naartoe willen?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Niet luisteren

Bericht door Eve71ne »

Naar mijn idee is dit gewoon normaal kindergedrag, althans, bij ons thuis wel :lol: Hier is het vooral Benthe die zich op deze manier laat gelden. Ik denk dat ze op die leeftijd gewoon nog moeten leren hun boosheid, frustratie, verdriet en al dat soort emoties beter te reguleren. Voor ons volwassenen ziet dat er uit alsof ze in één keer ontploffen, en tja, als je zo in die emotie zit ben je niet meer voor rede vatbaar. Ik zou me zeker niet druk maken over je reis.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Niet luisteren

Bericht door monika »

gewoon kindergedrag. Misschien helpt het om hem uit de situatie te halen voor jij je geduld verliest. Mijn oudste moest vaak op de trap of in zijn kamer zitten om kalm te worden.
Als ik begon te schreeuwen werd het meestal alleen maar ingewikkelder.

Ik las vandaag dat jongens moeten ravotten omdat ze moeten leren wanneer te stoppen. Het is beter dat ze het leren voor ze 12 zijn dan wanneer ze het moeten leren wanneer ze groot en sterk zijn. Nu is hij nog klein genoeg om onder je arm mee te nemen en even appart te zetten om af te koelen. Dat lukt ook vast wel op die groepsreis als het nodig is.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6770
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Niet luisteren

Bericht door petra1969 »

Cay had en heeft dat ook. Wij halen hem nu eruit door hem een paar minuten apart te zetten. Meestal is het daarna weer een poosje over.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Claudiac

Re: Niet luisteren

Bericht door Claudiac »

petra1969 schreef:Cay had en heeft dat ook. Wij halen hem nu eruit door hem een paar minuten apart te zetten. Meestal is het daarna weer een poosje over.
Ja, dat klopt. Als het lukt hem af te leiden, gaat het snel weer goed. Behalve als hij moe is, dan gaat dat niet en moet hij daarna even uitrazen.
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Niet luisteren

Bericht door Hermien »

Janiek doet dat ook dat razen als ze boos is... En als ze boos is moet ik me vooral niet bemoeien met haar. Het is het snelst klaar als ik haar even laat begaan. Afleiden helpt geen drol dat maakt het allemaal alleen maar erger..
Was met onze andere 2 óók zo.
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6770
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Niet luisteren

Bericht door petra1969 »

Claudiac schreef:
petra1969 schreef:Cay had en heeft dat ook. Wij halen hem nu eruit door hem een paar minuten apart te zetten. Meestal is het daarna weer een poosje over.
Ja, dat klopt. Als het lukt hem af te leiden, gaat het snel weer goed. Behalve als hij moe is, dan gaat dat niet en moet hij daarna even uitrazen.
Dat heeft Cay ook. Logisch, als je moe bent, kun je net even wat minder hebben. Heb ik zelf ook last van.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Plaats reactie