eruptie cyste (kies)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

eruptie cyste (kies)

Bericht door monika »

Ik denk dat Nic een eruptie cyste heeft. Hij heeft al een week wisselende temperaturen tussen normaal en 39+. Is bleek, zich zelf niet, kermt af en toe, gewoon zielig, maar ook niet constant ziek. De huisarts kon afgelopen maandag niets vinden, z'n urine test die we op maandag afnamen is kwijtgeraakt bij labtest (kreeg ik vandaag te horen) maar omdat hij wel wat beter is dan in het weekend herhaal ik hem niet...

Hij is druk bezig met kiezen krijgen (2 doorgebroken / 2 nog niet) en ik wilde weten hoe het er mee stond. Maar ventje doet natuurlijk zijn mond niet open. Dus met een spelletje op z'n kop hangen toch eens een goed kijkje kunnen nemen. Nu heeft hij links boven een blauw/paarse plek waar z'n kies zou moeten komen.
Wat rond gegoogled... en het kan een cyste zijn. Dat zou de koorts en misere kunnen verklaren. Morgen eens de kindertandarts bellen of hij nog gezien kan worden voor het weekend. Wat ik lees maken ze die cystes open. hmm vast ook geen pretje.

Iemand ervaring met dit soort dingen? Hoe lang duurde het voor jij of je kind weer opknapte? Deed het erg zeer? Hoe prutsen ze in een mond bij een peuter? Met verdoving of een roesje of gemartel in de houdgreep? (brr)
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mama van b en c

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door mama van b en c »

He Gadver dat klinkt niet leuk. Hoe is het afgelopen?
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door monika »

leuk dat je het vraagt.

Op vrijdag hebben 2 tandartsen hem gezien, de eerste wilde dat een senior meekeek want ze wist het niet zo en had het ook nog nooit gezien. De tweede bevestigde dat het een eruptie cyste is, boek er op na geslagen... en omdat hij niet ontstoken is hoeft hij niet opengemaakt te worden. Er stond nog bij dat ze de ouders moesten geruststellen :wink:

OK ik hoop maar dat het kreng snel doorkomt. Slecht slapen en kort lontje zijn troef hier. :cry:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Emmy »

Ik had er nog nooit van gehoord, zo leer je nog eens wat. :wink:
Sterkte met je mannetje!
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6153
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Mamalon »

Arme N ic. Hopelijk komt ie snel door. Lijkt me erg pijnlijk. Hoe bepaalden ze dat ie niet ontstoken was?
Mamalon
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8030
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Sarina »

Sterkte! Ik had er weleens over gelezen, B heeft het geloof ik ook eens gehad, al viel het slechte slapen hier niet op, die sliep altijd al slecht. Is vanzelf weer goedgekomen.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Ilse501 »

Hier had ik nog nooit van gehoord. Klinkt wel heel erg naar. Hopelijk is de kies gauw door!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Wanda

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Wanda »

Niet ontstoken, maar wel koorts? Dat snap ik niet..
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door Mare »

Nog nooit van gehoord. Hebben ze jullie ook volgens het boekje gerustgesteld? ;) Hopelijk gaat het snel beter en komt de kies door.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: eruptie cyste (kies)

Bericht door monika »

de koorts is weer weg sinds woensdag, dus ik denk dat de koorts samenhing met de 2 kiezen die tussen vrijdag en dinsdag doorkwamen. Daarom geloof ik ook wel dat de cyste niet ontstoken is en gewoon een holte gevuld met bloed is. Ik hou het in de gaten (voor zo ver ik ooit in Nic's mond mag kijken sinds we bij de tandarts waren).
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie