Naar het audiologisch centrum geweest

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Moosje »

Wel een uitdaging hoor, ze moest tijdens het onderzoek slapen. Zie dat maar eens op commando te regelen bij een baby.....
Maar goed, na een uurtje voeden en knuffelen viel ze dan toch in slaap en kon er goed gemeten worden.

Conclusie: waarschijnlijk kan R00s met haar linkeroortje (bijna) niets horen :(
Rechts doet het echter juist erg goed, waardoor ze prima kan functioneren. Alleen zal ze niet kunnen horen waar een geluid vandaan komt en is horen in een rumoerige omgeving (zoals op school) lastiger. Maar daar zijn hulpmiddelen voor mocht vooraan zitten in de klas nier voldoende helpen.....

Er valt dus prima mee te leven. Maar toch niet leuk zulk nieuws .....
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door TinekedH »

Oh bah wat naar!

Ook al zal het uiteindelijk wel goed komen... en zal ze zich vast kunnen redden... toch lijkt het me heel vervelend om zo'n bericht te krijgen!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5055
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Hemmie »

Inderdaad, er zijn ergere dingen, maar leuk is anders, en toch wel even schrikken denk ik. Wel fijn dat jullie het nu al weten en er rekening mee kunnen houden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door MarietteD »

Dat is schrikken he? Weet je wat? Ik kom binnenkort op kraamvisite en dan ga ik je een beetje geruststellen, het komt echt goed met je meisje! Ze weet gewoon niet beter nu ze er van jongs af aan mee opgroeit. Of zoals een kdv-leidster tegen ons zei 'Tegenwoordig wéten ze het van kinderen. Bij mij kwamen ze er op m'n 12e pas achter dat ik al die tijd maar aan 1 kant hoorde'. Om maar aan te geven hoe handig kinderen er vanzelf mee omgaan.

Zonder je gevoel van nu te bagatelliseren hoor, je moet dit gewoon verwerken, het is vervelend nieuws. En gelukkig, wat fijn dat het andere oortje wel goed functioneert. En fijn dat ze uiteindelijk ging slapen voor die test, wat een stress is dat ja!...
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Kimmie »

Dat is geen nieuws waar je op gehoopt had, helemaal ad start van jullie kleine meisje.
Fijn dat t andere oortje juist erg goed functioneerd en er prima mee te leven valt...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Gerrie »

He bah, wat naar.
Dat is niet het nieuws waar je op hoopt of blij van wordt.

Fijn dat Mariette hier zit als ervaringsdeskundige. Hopelijk kan ze je met haar verhalen iets geruster stellen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Emmy »

Niet fijn inderdaad...Ik hoop dat Mariette je een beetje kan gerust stellen.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door juudje »

Dat is geen leuk nieuws inderdaad, maar gelukkig kan mariette als ervaringsdeskundige in ieder geval vertellen wat het een beetje inhoud. En je weet het nu inderdaad vroeg en kan je er ook rekening mee houden!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12565
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door monika »

He, jammer, je wilt zo graag dat al die dingen goed zijn voor je kinderen, zodat ze beste kansen hebben in het leven.
Nu gaan jullie uitvinden hoe je haar toch de beste kansen kunt geven.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Miem

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Miem »

He wat naar, ze zal er waarschijnlijk prima mee kunnen functioneren maar het is nooit leuk zulk nieuws te krijgen.
jolanda mv c/k/n

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Dat is geen leuk nieuws!

Maar zoals hierboven al geschreven wordt, zal zij zich een manier leren om er mee om te gaan. Mijn broer is ook zijn hele leven al doof aan zijn linker oor, maar daar merk je weinig van in het gewone leven. Hij weet ook niet beter dan dat het zo is
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3502
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Appendix »

He bah. Vooral voor jullie nu rotnieuws. R00s zelf weet straks niet beter.

Gaat het verder goed met jullie?
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6303
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door drus »

Geen leuk nieuws en goed mee te leven. Bij mij kwamen we er pas op mijn 20e achter dat ik slechthorend ben aan 1 oor..... Toen vielen wel wat kwartjes.

Hopelijk kan Mariette je nog veel meer geruststellen.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Ilse501 »

Dat zijn geen leuke dingen om te horen. Fijn dat het andere oortje het wel goed doet. Hoe is het nu, 24 uur later?
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door Moosje »

Dank je wel Mariette, sowieso goed idee om gauw eens af te spreken !

Tja dit kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, er waren al tot drie keer toe hier thuis testen gedaan waarbij er steeds nauwelijks reactie van het linkeroortje gemeten kon worden. Maar goed, het blijft toch even slikken. Ook al weten we wel dat ze met één goed oor prima kan functioneren, je wil toch altijd liefst dat alles helemaal in orde is.
Maar daarbij beseffen we ook wel dat er ergere dingen zijn. Dit was geen zwangerschap zonder risico's (alleen al gezien mijn leeftijd), dus we zijn blij dat ze verder helemaal gezond is.

Voor de rest gaat het goed. Wel druk doordat R00s zo veel aan het clusteren is, en dat is nu nog extra erg doordat we de bijvoeding die ze voor haar groei als extra zetje nodig had aan het afbouwen zijn. Maar het goed nieuws is dat ze de laatste paar dagen weer helemaal alleen bij mij gedronken heeft !
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
annelinda

Re: Naar het audiologisch centrum geweest

Bericht door annelinda »

Tuurlijk zijn er veel ergere dingen, maar kan me voorstellen dat je er toch mee zit en dat het j e bezig houd.

Maar wat goed dat ze alleen bij jou drinkt, super!
Plaats reactie