Wekadvies opvolgen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Wekadvies opvolgen?

Bericht door Eeffie »

Tsja... Kiyo net met zijn bolletje op de punt van het tv-meubel gevallen. Dikke put in zijn voorhoofd, net onder de haargrens, en net bij de HA geweest. Het is gelijmd en meer hoeft gelukkig niet. Mannetje heeft gewoon lekker gedronken en zit nu als vanouds gewoon lekker te kleuren en te babbelen.
Ik heb van de HAP een wekadvies gekregen om hem elk uur :shock: wakker te maken. Vind ik zelf een beetje veel.
Lastig. Ik wil niet het risico lopen dat er iets ergs gebeurd vannacht, maar elk uur worden we geen van alleen vrolijker van, denk ik.
Zou het ook genoeg zijn als ik hem wakker maak als ik zelf naar bed ga en daarna nog eens halverwege de nacht?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door debby »

Ik zou het advies van de arts opvolgen. Maar ik ben daar ook wel een Miep in, veel te bang dat er iets zou gebeuren, wellicht zou het ook genoeg zijn zoals jij het opschrijft maar voor mijn eigen gevoel zou ik toch elk uur doen.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door monika »

ik zou samen slapen met kind onder mijn arm en op mijn instinct vertrouwen dat ik wakker word als het niet goed is. Geen alcohol en medicijnen nemen zelf. Maar ja, ik ben dan ook wel eigenwijs hoor. Maar een kind heeft toch slaap nodig om te herstellen.

Heeft hij gespuugd of misselijk geweest?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door Eeffie »

Helemaal niet. Hij heeft gelijk gedronken en at net als een dokwerker.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door Kimmie »

Het is belangrijk dat hij alert wakker word.
Je kan het de eerste uren proberen en daarna uitbreiden.
Er zou van alles kunnen gebeuren, het werk advies is niet voor niets en vooral uit voorzorg.
Ik kreeg t zelf niet voor elkaar en denk ook dat slaap belangrijk is en je intuïtie en rol kan spelen.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8097
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door channiemam »

Wekadvies is achterhaald. Mag niet meer gegeven worden door huisarts en ambulancepersoneel. Wanneer wekadvies gegeven zou worden zou je eigenlijk naar het ziekenhuis moeten voor een ct scan maar die is zonder slaapmiddel eigenlijk niet te maken. Dus dan blijft opname ter observatie over. In jouw geval zou ik vertrouwen op je instinct. Wakker maken heeft nauwelijks effect want kinderen slapen diep en kunnen heel vreemd wakker worden. Ik zou straks kijken hoe hij slaapt. Hoe snel hij ongeveer ademhaalt en hoe diep bijvoorbeeld. Klinkt dat anders dan normaal dan kun je hem porren of wakker maken om te kijken of je een normale reactie krijgt. Morgenvroeg iets eerder wakker worden/ maken voor wederom controle?
Overigens is wekadvies à 1 uur niet te doen en werd ook nooit zo geadviseerd, minimaal à 2 uur.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door ailay »

Onze boef is een tijd terug met zijn koppie op de verwarming gevallen. Een beste snee in zijn hoofd die ook geplakt moest worden. Wij hebben toen geen wekadvies meegekregen.
Ik zou dus op jezelf vertrouwen en misschien wat vaker gaan kijken. Ieder uur wakker maken, lijkt mij echt niet te doen. Slaapt dat arme jongetje net, moet je hem weer wakker maken. Daar wordt toch niemand beter van?
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8097
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door channiemam »

Overigens geld bovenstaand verhaal als hij nadien buiten westen geweest en/ofandere klachten zoals misselijk, braken oid. Zonder die klachten is controle ip niet nodig.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door Eeffie »

Ik heb nogmaals gekeken maar het staat er echt: eerste 6 uur 1x per uur wakker maken, daarna 2x per uur.

Ik heb daarnet gekeken en ga straks nog kijken. Maak hem dan even wakker om een slok te geven en kijk hoe hij het dan doet.

Brrrr, zie net dat er een bloedvlek op het tv-meubel zit. Hij is echt voorover op de punt gevallen. Sielug.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door drus »

Hoe is het nu met je mannetje en met jou? Nacht goed doorgrkomrn?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Wekadvies opvolgen?

Bericht door Eeffie »

Ik ben afgegaan op mijn intuïtie.
Hij ging om half 8 liggen en ik had in gedachten om hem rond tien uur wakker te maken. Hij begon uit zichzelf al te huilen, meestal wordt hij wel wat wakker na die tijd slapen, en toen heb ik hem echt helemaal wakker-wakker gemaakt. De horror. Hij werd inderdaad wakker maar deed zijn ogen niet open, haha. Ik heb "met geweld" zijn ogen opengedaan om de pupilreflex te controleren. Die was goed en ik merkte aan zijn bewegingen enzovoorts dat hij echt goed wakker was.
Nou, toen kreeg hij een slok om in slaap te gaan komen (lang leve de (.)(.) voeding) en toen reageerde hij ook gewoon op me als ik zijn naam noemde. M.a.w. dat was helemaal goed.
Vervolgens heeft hij een uur !! liggen huilen en mekkeren omdat het niet meer lukte om in slaap te komen. Ik denk dat hij ook misschien wel hoofdpijn gehad kan hebben. In app-overleg met mijn man besloten om hem rond drie uur nog eens wakker te maken. Dat werd uiteindelijk half vier omdat moeders de wekker uit had gedrukt in haar slaap :oops: Hij werd echter alweer uit zichzelf wakker en met een lekkere slok heb ik hem weer rustig verder laten slapen.
Hij werd rond 7 uur ook nog eens wakker en toen is manlief naar hem toegegaan. Uiteindelijk heeft hij nog tot half tien doorgeslapen en is hij vandaag ultiem lief, knuffelig en vrolijk. Ligt nu weer lekker in bedje te knorren.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Plaats reactie