nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ongelofelijk hè, dat de novemberkindjes alweer bijna peuter zijn...

Ze gedraagt zich overigens al een tijdje als een peuter. Wil met alles meedoen met haar grote broers, maakt grappen en grollen, is zou eigenwijs als ik weet niet wat, rent door het huis als een dolleman (kan zo op atletiek :D ) en als je het over je schoenen/jas of iets anders hebt komt zij het aan je brengen.

Praten begint langzaam op gang te komen. Elke dag weer een of twee nieuwe woordjes erbij. Ze kan steeds beter duidelijk maken wat ze wil. En als ze het niet duidelijk kan maken, regelt ze het zelf wel. Staat ze een boterham te smeren bij het aanrecht, of heeft ze zelf al een koekje geregeld uit de koektrommel :roll:.

Eten doet ze uitstekend, de kale pasta fase die f en v hadden heeft ze overgeslagen. Ze eet gewoon lekker met de pot mee. Heerlijk zo'n normaal kind :D.

Spelen gaat ze steeds meer doen. Gelukkig maar, want de afgelopen maanden kon ik echt niets voor mezelf doen. Altijd stond er een dametje naast me te gillen, of ze klom op mijn schoot, of trok aan mijn arm... Probeer dan maar eens te typen of was op te vouwen of een ander simpel klusje. Gek werd ik ervan...

Slapen 's middags is er ineens vanaf. Helaas (f sliep zelfs tot 3,5, kennelijk was ik verwend...) . Sinds ze (vanwege het klimmen uit het ledikant) in het juniorbedje ligt is het helemaal over met het slapen. Als ik haar wel in bed leg gaat ze enorm keten en alles overhoop halen en op de deur bonzen. Ze vind het gewoon veel te gezellig en interessant om beneden te zijn... Wel jammer hoor, dat die 2 uurtjes rust voorbij zijn. Dit heeft als gevolg dat ze zodra ze in de kinderwagen zit, in de bakfiets of in de auto pardoes in slaap valt. Tsja, je moet het ergens vandaan halen.

Met f en v heeft ze de grootste lol. Ze is dol op hen, geeft ze de hele dag kusjes en knuffels en zij zijn dol op haar :verliefd: . Daar kan ik echt van smelten...

En Chantal, ik heb ook (zelfs bij nr 3) geen idee wat normaal is. Af en toe spookt ze dingen uit dat ik denk, dat kan toch niet, ze is nog geen eens 2. Ze is volgens mij nog sneller dan haar broers...

Hoe is het met Roos en Daan, dames?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Zo das lang geleden!! Wat had ik het eerste jaar deze plek nodig om staande te blijven.

En nu zijn we al bijna 2 jaar verder.
Chantal, Daan draagt nu die spijker broek die ik van jou heb over genomen een jaar geleden.

Leuk om over jullie kleinjes te lezen. Wat praat mark al veel!!!!!!!! En kleuren herkennen....tjonge volgens mij is dat niet gemiddeld. Dat het samenspelen niet zo lekker gaat is dan wel weer lastig he? Helemaal in vakanties :-)

L klinkt ook als een kleine wijsneus. Zo grappig!! Alleen het niet meer willen slapen linkt me niet zo handig nee. Net dat moment voor jezelf dat nu ook weg is.

Kleine daan...tja wat ben ik dol op hem!! Hij is ook ondeugend maar kan zo lekker spelen. Ook met zn boers. Die kunnen veel van hem hebben. Vooral J. Bij L moet ik soms wat sturen. D kan de laatste tijd ook heel boos/verdrietig worden. Hij kan zich niet goed verwoorden. Wil dan iets of wil nog niet mee en word dan echt boos. Stuk onmacht.

Hij is vorige week ziek geweest. Hoop niet dat het weer het begin van gekwakkel is. Dat leek achter de rug sinds zijn buisjes.
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Owja....hij krijgt krulletjes :verliefd:
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Hèhè, spuit elf ;)

Leuk om te lezen over onze baby's van toen! En over die beginperiode, tsjongejonge. Pittige tijden. En nu op naar de peuterpuberteit! Want Roos hanteert het woord NEE vakkundig. De eerste weken van Job waren lichtelijk dramatisch in combinatie met Roos, zo ondernemend als ze was. Klom overal op, deed van alles wat niet mocht... Toen heb ik vaak terugverlangd naar ins oude huis met aparte serre/speelkamer en dichte keuken. Dit huis is onmogelijk helemaal peuterproof te maken. Op een gegeven moment heb ik Maartjes slaapkamer maar leeggehaald en voorzien van een trhekje in de deur, dan kon ik Job rustig voeden terwijl ze speelde. Nu nog zit ze vaker dan me lief is in de stoel vastgesnoerd, omdat ik iets moet doen. Ester heeft me op een moment 'gered' door Roos een af in de week op te halen. En nu ik op een melkvrij dieet ben is Job veeeeel rustiger, eigenlijk een makkelijke baby. Heb ik nog nooit gehad, dus daar geniet ik erg van!

Met Roos gaat het erg goed, ze is eigenwijs en ondernemend en altijd vrolijk en doelbewust. Communiceert fantastisch met iedereen, heel gaaf om te zien. Een stevig kind, dat een paar maanden geleden op het cb obees werd genoemd :( dus ik heb niet zo'n zin in het volgende bezoek. Boekjes lezen vindt ze het einde! En ze kent na een keer al de namen va Anna's vriendinnen, zo leuk. Dan zit ze in de toen en roept:Hee, Inge! Lief toch?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Enne... Een foto zou wel leuk zijn hè?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

dat is niet leuk dat ze obees genoemd wordt. maarja, ik weet echt wel zeker dat jij je kinderen niet volpropt met suiker en vet.
hopelijk loopt ze dit er straks gewoon weer af als ze kleuter wordt.
en foto's ga ik zondag maken, dan vieren we de verjaardag van de jongens! chris en mark tegelijk.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ik moet er niet aan denken Esther, dat ik naast ons pittige dametje nog een baby zou hebben :shock: . Kan me voorstellen dat het voor jou Bijzonder Pittig is.
En Roos is toch altijd stevig geweest? Lekker als ze met dat soort termen gaan strooien.

Hier trouwens nog steeds een klein meisje. Ze is nu 83 cm en past qua bovenkleding eindelijk een beetje in maatje 86. Broeken nog niet.... En aangezien ze de hele dag rondrent alsof ze net als haar grote broer op atletiek wil, komt er weinig gewicht aan.

Ik zal eens kijken of ik een leuke foto heb.

En o ja, ik las al wat op fb over verjaardagscadeaus bij Chantal, maar ik heb dus echt geen flauw idee wat we voor haar moeten vragen. We hebben al zooooooooveeeeeeeel speelgoed... Iemand nog een geniaal meisjesidee?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Gefeliciteerd met je Peuter, Chantal! :-D
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Dankjewel! :D

Tja. peuter... Over 2 maanden en een week gaat hij naar de peuterspeelzaal voor 2 ochtendjes! Ben heel benieuwd!

Zijn favoriete woorden op dit moment zijn 'mij!!' en 'ik ook'.
En dan natuurlijk erachteraan wat iemand anders in zijn handen heeft/mee speelt/eet/drinkt/doet... :P

Maar ook 3 of 4 woordenzinnetjes komen al voorbij, zo grappig om hem echt te horen praten. Vanochtend was zijn vriendje van 1 week ouder te spelen.. Maar hij mocht niet in de buurt van zijn speelgoed komen. Isse mij!!! NEEE isse mij!! Arme niels ;) Dat wordt nog wat op de peuterspeelzaal :mrgreen:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

En alweer een november-peuter!

Van harte gefeliciteerd met Daan, Heleen!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Gefeliciteerd, Heleen!
Leuke dag gehad?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

En ook de laatste november-baby is een peuter.
Gefeliciteerd, Esther!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Dankjewel!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Plaats reactie