een keertje weg, hoe met de voeding

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Charlotte »

Ik ben door een vriendinnetje uitgenodigd om te gaan high tea-en, zo leuk. Maar nu zit ik met H@nnah... Hoe ga ik dat doen met haar voeding om dat bij elkaar te kolven? Ik wil haar voor de verandering eens niet meenemen, maar heb dit nog nooit gedaan.
Dus de vragen zijn:
Hoe lang van te voren begin ik met kolven? en bewaar ik dat dan in de vriezer of in de koelkast?
Wanneer is t t beste om te kolven, 's morgens, 's middags, voor of na een voeding?
Hoeveel hebben we nodig?
Hoe doen jullie dit, verdere nuttige tips en trucs zijn ook welkom.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ik vond het altijd het handigst om 'S morgens 1 kant te voeden en de andere kant te kolven. Zo heb ik voor S terre dagelijks gekolfd om op mijn werk dagen genoeg te hebben. Wanneer je moet beginnen met kolven hangt er van af hoeveel je kolft, gewoon proberen dus!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door MarietteD »

Ik kolfde sowieso elke ochtend dus had altijd een voorraadje in de vriezer voor als ik weer ging werken. Voor zo'n high tea zou ik dan een flesje in de koelkast achterlaten en bij thuiskomst weer voeden of kolven.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Deborah »

Vandaag had ik een dagopname in het ziekenhuis. Ben zondag begonnen met kolven voor vandaag. Daarvoor gekolfd om te oefenen met de fles. Ben geen ster in kolven. Kolfde s'avonds 2 uur na haar laatste voeding een krappe 100 cc per avond. Maar goed. Ze heeft het gered met de hoeveelheid die ik thuis had.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Hemmie »

Wil ze wel een fles?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Charlotte »

Hemmie schreef:Wil ze wel een fles?
Goede vraag, maar ik denk dat dat wel goed gaat. Ze is begonnen met de fles, dus ze is dat nog niet verleerd???
Met bovenstaande info kan ik iig iets dus ik ga eens kolven en oefenen. Bedankt dames!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Pauline »

Charlotte schreef:
Hemmie schreef:Wil ze wel een fles?
Goede vraag, maar ik denk dat dat wel goed gaat. Ze is begonnen met de fles, dus ze is dat nog niet verleerd???
Met bovenstaande info kan ik iig iets dus ik ga eens kolven en oefenen. Bedankt dames!!
Ik zou er niet standaard vanuit gaan. Het is heel normaal dat ze nu geen fles zou blieven hoor. Bel me anders straks even, dan spreken we het ff door.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Rijntje »

Charlotte schreef:
Hemmie schreef:Wil ze wel een fles?
Goede vraag, maar ik denk dat dat wel goed gaat. Ze is begonnen met de fles, dus ze is dat nog niet verleerd???
Met bovenstaande info kan ik iig iets dus ik ga eens kolven en oefenen. Bedankt dames!!
Lara heeft in het ziekenhuis gelegen als 2-tot-7-dagen oude baby en toen kreeg ze ook de fles. Best lastig om haar weer volledig aan de borst te krijgen (achteraf duurde het niet zo lang, maar het gaf wel stress bij mij). Maar later, toen ik weer aan het werk ging, was ze een heuse flesweigeraar! Gelukkig ook wel weer goed gekomen, maar ga er zeker niet van uit!
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: een keertje weg, hoe met de voeding

Bericht door Hemmie »

Oei, daar zou ik dan ook niet op rekenen. Abel nam toen hij klein was ook een paar keer de fles, maar doordat ik te lui was om vaak te oefenen was dat ook opeens voorbij, en kreeg ik er echt geen drup meer in.
Ik zou het maar gauw eens testen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie