Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Eeffie »

Kiyo wordt elke nacht standaard 3, 4, 5 keer wakker. Hij heeft denk ik in totaal vanaf zijn geboorte 14 nachten lang doorgeslapen zonder wakker te worden. Needless to say dat ik daar erg moe van raak, buiten dat het gewoon heel erg vervelend is.
Hij slaapt door tot ongeveer een uur of half 12, 12. Daarna begint hij met zeuren en wat steeds meer over in hysterisch huilen. Soms valt hij weer in slaap, maar dan weet ik zeker dat hij een uur later hetzelfde riedeltje weer herhaalt.
Soms drinkt hij dan bij me, maar vaak genoeg ligt hij ook gewoon bij me te sucken zonder actief te drinken.

Ik weet gewoon écht niet wat ik moet doen of wat er aan de hand is. Qua voeding heeft hij het volgens mij niet nodig, want hij eet als een dokwerker.

Er schieten me zelf wat dingen te binnen:
Kou: Misschien heeft hij het te koud? Hoe kleden jullie je kindje warm aan voor de nacht? Hij slaap nu in een slaapzak, met een extra warme pyjama.
Aandacht: Hoe kom ik erachter of het geen aandachtvragerij is? Gewoon een paar nachten achter elkaar (kerstvakantie is bij uitstek geschikt) nemen om hem maar te laten huilen als we niet denken dat het echt noodzakelijk is om naar hem toe te gaan?
Liggen: Hij heeft een enorme hekel aan liggen in de ruimste vorm van het woord: aankleden, luiers verschonen... alles waarbij hij ligt is een worstelpartij en mén wat is hij sterk! Daarentegen gaat hij 's middags altijd blijd slapen, dus dat lijkt me wat vergezocht.
Sucken: Hij heeft nooit een speen gehad, maar misschien heeft hij toch een continue zuigbehoefte die voldaan moet worden?

Of zou een haptonoom iets voor ons kunnen betekenen?

Pffffffffffffffffffffff. Tips, ervaringen en reacties zijn erg welkom.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door marije1977 »

Vanwege het feit dat hij eigenlijk absoluut niet wil liggen, zou ik eerst een lichamelijke oorzaak uitsluiten via een osteopaat of een kinderfysiotherapeut.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door vogeltje »

Herkenbaar. Mette werd na 1, 5 jaar continu wakker. Achteraf bleek dat ze bijna continu oorontsteking had en dus oorpijn. Ze is toen geopereerd, buisjes enneusamaneusamandelen. Daarna sliep ze alle nachten door. Het is n dapper meisje, gaf niet vaak oorpijn aan. Als ze nu slecht slaapt heeft ze dan ook weer oorpijn. Idd iets lichamelijks uitsluiten.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door monika »

voor je besluit te laten huilen snachts, eerst lichamelijke klachten uitsluiten.

Ik kon er een paar weken geleden ook niet meer tegen. Manlief was thuis en was een voorstander van huilen. Omdat ik er helemaal doorheen zat besloot ik dat we dan dat maar gingen proberen. 1e nacht 3 uur gehuild en wij hadden echt het idee dat hij er niet aanwilde om te gaan slapen. 2e nacht 1,5 uur gehuild. 3e nacht 39 graden koorts. Omdat er 2 weken daarvoor ook al wat broedde toch maar weer naar de huisarts... zegt de schat 'waarschijnlijk broedde er toch al een infectie 2 dagen geleden' En bedankt, dat helpt lekker bij het schuldgevoel. Maar nu na een antibiotica kuur tegen blaasontsteking slaapt hij opeens veel beter. Wordt alleen tussen 23:30 en 02:00 wakker en dan tussen 5 en 6 nog een keer. En hij gaat na wat drinken bij mij weer lekker slapen, wat hij daarvoor ook niet altijd deed.

Dus eerst een rondje huisarts, evt haptonoom etc als je al besluit om de uithuil methode gaat proberen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Eeffie »

Nou, ik wist niet wat ik meemaakte vannacht! Klagen helpt???
Ik had hem extra warm aangekleed: romper lange mouwen, shirtje lange mouwen, daaroverheen pyjamatje gedaan en in zijn bedje niet alleen een slaapzak, maar ook een extra fleece dekentje.

Ik heb hem de hele nacht niet gehoord.
Oké, een zwaluw maakt absoluut nog geen zomer, maar meidmeid wat heb ík lekker geslapen vannacht!
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Gerrie »

Eeffie schreef:Nou, ik wist niet wat ik meemaakte vannacht! Klagen helpt???
Ik had hem extra warm aangekleed: romper lange mouwen, shirtje lange mouwen, daaroverheen pyjamatje gedaan en in zijn bedje niet alleen een slaapzak, maar ook een extra fleece dekentje.

Ik heb hem de hele nacht niet gehoord.
Oké, een zwaluw maakt absoluut nog geen zomer, maar meidmeid wat heb ík lekker geslapen vannacht!
Heerlijk. Genieten van de momenten.
Hopelijk was de kou het probleem en heb je het zo opgelost.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Miranda »

Hier ook een nachtbraker gehad. Danique werd structureel 4 x per nacht wakker, om gek van te worden.
Totdat we ontdekten dat ze oorpijn had. Bezoek aan KNO arts leverde de conclusie op dat ze alles dicht had zitten en dat het wel ontzettend veel pijn moest doen...
Neusamandelen eruit, buisjes erin en we hebben een kind wat sindsdien nooit meer 's nachts wakker wordt! We hebben 3 jaar aangemodderd, maar nu gaat het al een jaar goed, wat ben ik blij dat ik de stap naar de KNO arts heb gezet!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Chantal »

Misschien was het wel kou. Mark was ook niet stil te krijgen vorige winter. Tot ik hem echt heel dik ging aankleden 's nachts. Met winterslaapzak met mouw, en nog eentje daar overheen zonder mouwen. Toen sliep hij opeens stukken langer.

Hopelijk was dit het bij jullie ook!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Charlotte »

Misschien letten op z'n slaaphouding s nachts. H is een zijslaper en zolang ze op haar zij ligt, slaapt ze goed en veel door. Als ze komt is dat maar 1x :D
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Lampje »

Ik weet het niet hoor. Al gaan bij mij wel wat alarmbellen af als ik lees dat een kind warm wordt aangekleed bij het slapen. Jij slaapt toch ook niet in je skipak, hoop ik?

In de Scandinavische landen worden de kinderen, dik ingepakt dat wel, in de kou buiten gezet. Buiten in de kou slapen ze prima.
Hier in Nederland wordt toch aangeraden om de kamertemperatuur niet boven de 18 graden te laten uitkomen. Te warm is vele malen gevaarlijker dan 'te koud'. En wat is te koud? Beneden het vriespunt wordt het niet snel in je huis, toch?

Ik begrijp dat je alles aangrijpt om je kind te laten slapen. Maar blijf ook logisch nadenken.

Ik hoop dat je snel een manier vindt om hem beter te laten slapen. Ik ben te lang uit de 'kleintjes' om uit mijn ervaring te kunnen putten.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Lionette

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Lionette »

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er nog meer tips of ervaringen komen, maar ik herken je verhaal. Onze zoon is van december 2011. Hij wordt volgende week 2 jaar en hij heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen. Hij wordt nu meestal 2x wakker, maar binnen een week varieert dat van 2 tot 5x. Een paar maanden geleden was het nog erger. Hij heeft wel wat exceem en hij krapt regelmatig zijn armpjes open...maar we blijven aanmodderen. Je blijft zoeken naar een oorzaak...maar ook wij zijn soms ten einde raad. Heel herkenbaar!!!
Misschien toch maar weer eens naar de ha voor een check van de oren.

@Miranda: ben je na vele ha bezoeken naar de KNO arts gegaan? Wij gaan meestal niet zo snel omdat onze ha de insteek heeft dat een oorontsteking maar een paar dagen duurt en zolang het geen pussend loopoor is hij er niets aan doet.
@ri

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door @ri »

Lionette schreef:Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er nog meer tips of ervaringen komen, maar ik herken je verhaal. Onze zoon is van december 2011. Hij wordt volgende week 2 jaar en hij heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen. Hij wordt nu meestal 2x wakker, maar binnen een week varieert dat van 2 tot 5x. Een paar maanden geleden was het nog erger. Hij heeft wel wat exceem en hij krapt regelmatig zijn armpjes open...maar we blijven aanmodderen. Je blijft zoeken naar een oorzaak...maar ook wij zijn soms ten einde raad. Heel herkenbaar!!!
Misschien toch maar weer eens naar de ha voor een check van de oren.

@Miranda: ben je na vele ha bezoeken naar de KNO arts gegaan? Wij gaan meestal niet zo snel omdat onze ha de insteek heeft dat een oorontsteking maar een paar dagen duurt en zolang het geen pussend loopoor is hij er niets aan doet.
Ik zou zeker eens naar je ha gaan. Wij zijn met vergelijkbare klachten uiteindelijk bij een slaapcentrum terecht gekomen. En we kunnen nu zeggen dat ze eindelijk al 5 maanden doorslaapt! In het slaapcentrum zeiden ze als eerste dat we wel eerder hadden mogen komen..

Een oorontsteking kan een paar dagen duren, maar ook langer. En ook al duurt het een paar dagen, je kind kan er zeer veel pijn van hebben. Dus als je het idee hebt dat je kind vaker oorontsteking heeft kun je echt om een doorverwijzing naar de KNO vragen. Hier ook zonder buisjes iedere maand ontsteking, en met buisjes vrijwel nooit meer. Je krijgt er een heel ander kind voor terug...
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door Eeffie »

Lampje schreef:Ik weet het niet hoor. Al gaan bij mij wel wat alarmbellen af als ik lees dat een kind warm wordt aangekleed bij het slapen. Jij slaapt toch ook niet in je skipak, hoop ik?
Nee, dat klopt. Maar wel in een hemd en broekje én onder een dubbel dekbed met daarover een fleecedeken en een kruik :mrgreen:
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
annelies

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door annelies »

Lionette schreef:Hallo allemaal,

. Hij heeft wel wat exceem en hij krapt regelmatig zijn armpjes open...maar we blijven aanmodderen. Je blijft zoeken naar een oorzaak...maar ook wij zijn soms ten einde raad. Heel herkenbaar!!!
.
jeuk kan echt ondraaglijk zijn en dus ook een reden voor het slechte slapen.....(even los van de andere vraag die je had hoor, vergeet dit punt niet, zo zielig...
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Tips, meedenken en ervaringen gevraagd!

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb met anne ook erg aangemodderd,
toen ze jonger was was de oplossing op de buik laten slapen.
toen ze 1,5 was bleek ze lactoseintolerantie te hebben (kwam ik ook pas na een half jaar snachts hele nachten huilen achter)

sterkte met de zoektocht
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Plaats reactie