Setjes per maat

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Setjes per maat

Bericht door mamavans »

Gooi ik er meteen even een vraag in. Hoeveel setjes kleding hebben jullie per maat? Onze dochter groeit uit haar maat dus we zijn weer nieuw aan het aanschaffen en ik vind dat we inmiddels genoeg hebben (10 setjes). Maar mijn partner klaagt dat er meer bij moet want anders moet ze zo vaak dezelfde kleding aan :roll: .
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Setjes per maat

Bericht door Appendix »

Haha, dat is lief! Het lijkt mij wel voldoende, maar wij tellen dat niet zo. Je merkt vanzelf als je tekort komt een dan kun je lekker weer even shoppen.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
mamavans

Re: Setjes per maat

Bericht door mamavans »

Wij hadden van de vorige maat echt belachelijk veel en veel daarvan heeft ze maar 1 of 2 keer aangehad. Maar blijkbaar is dat normaal en is het helemaal niet chic als een kind meer dan 2 keer dezelfde kleding moet dragen? :lol:
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Setjes per maat

Bericht door Hemmie »

In de praktijk valt niet alles hetzelfde, dus zo strikt is het toch niet. Abel draagt nu zowel 80 als 86, sommige dingen in 80 zijn al lang te klein, sommigs dingenin 86 nog veel te groot. Korte broeken in 74 of zelfs 68 passen soms ook nog wel, en een klein vallende 92 kan binnenkort ook wel. Gewoon afwachten dus, en kopen wat je nodig hebt. Is ook juist leuk om af en toe wat te kopen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ilse

Re: Setjes per maat

Bericht door Ilse »

Hier heeft ze ongeveer 4 broeken en 6 truitjes. Wat jurkjes en that's it.
Ik merkte met de oudste dat er veel bleef liggen en dat vind ik zonde. Ik koop op dit moment ook bijna alleen 2e hands en niet veel. Prijstechnisch aantrekkelijker en ook nog beter voor het milieu.

Ik vind het persoonlijk belangrijker dat je aan het milieu denkt, dan dat iets al dan niet chic is ;-)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Setjes per maat

Bericht door Ana »

Hoe groter ze worden, hoe langer ze met dezelfde maat doen. Dus dan ga je ook veel meer kleding 'afdragen'.
Ik doe het meestal met wat ik 'heb' dwz krijg van neefjes en nichtjes.
En dan koop ik erbij wat ik nog mis. Ik tel geen setjes.

Voor J0ela heb ik nu voor voorjaar-zomer een groot pakket via MP gekocht. Niet alles is helemaal mijn smaak, maar het meeste wel en ze zal er leuk bij lopen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Setjes per maat

Bericht door monika »

Nic heeft zat kleren en dat zijn ongeveer 8 korte broeken (het is nu eind zomer hier) en zo'n 8 korte mouwen Tshirts, sommigen nu te klein, ik ben pas aan de grotere begonnen. Ik draai zeker 3x per week een bonte was. Dus hij heeft altijd schone kleren in de kast liggen. Hij heeft vooral kleren van z'n broer en een paar nieuwe dingen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Setjes per maat

Bericht door LauramvAnneenLisa »

bij mij is meer bepalend hoe vaak ik was en strijk en of ik dan niet mis grijp in de kast. en ik strijk niet zo vaak.
bij zowel lisa als iris zouden ze het liefst steeds dezelfde favoriete setjes dragen dus dat is geen probleem. en wat de buitenwereld daarvan zou vinden boeit me niet.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Suuz

Re: Setjes per maat

Bericht door Suuz »

Hier erg veel maar allemaal 2de of 3de hands gekregen dus kasten zitten vol. ;)

Jongenste heeft nu 8 jumpsuits en 3 setjes die ik aandoe.. Dus 10 setjes is best begrijpelijk ;)
Plaats reactie