Praten in haar slaap

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Praten in haar slaap

Bericht door mamavans »

Onze dochter van bijna 1 jaar brabbelt al een paar maanden in haar slaap. Dat wil zeggen, met een maand of 8 begon ze heel af en toe kreetjes als mam en mama in haar slaap te zeggen. Nu is het dus inmiddels overgegaan in echt praten en op vol volume hele gesprekken voeren met zichzelf terwijl ze slaapt (wel in eigen taaltje natuurlijk want praten kan ze nog niet). Ze slaapt bij ons in bed en we liggen er iedere nacht wel een tijd wakker van. Is het een probleem waar iets aan te doen is of is de enige oplossing haar in een eigen kamer leggen? Eigenlijk wil ik nog lang niet stoppen met samen slapen maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat we zelf niet meer slapen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Ana »

Geen ervaring mee (denk ik), maar voor mij zou dit een moment zijn om de overgang langzaam te gaan maken. Want als samen slapen samen wakker liggen wordt... dat kan de bedoeling ook niet zijn.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Emmy »

Mijn 11-jarige zoon praat al 10 jaar in zijn slaap, slaapt ook heel licht en heeft ook periodes last gehad van slaapwandelen. Van de week heeft hij nog bij mij in bed geslapen, maar ik vond het geen doen.....Hij hield hele gesprekken met zijn broertje in zijn slaap, grappig om te horen maar zeker niet rustgevend... :)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Praten in haar slaap

Bericht door monika »

lijkt me een goed moment om in iedergeval de nachten in het eigen bed te beginnen, zodat je eerst een paar uur zelf slaapt.

Mijn oudste praat wel wat in z'n slaap en slaaptwandelt ook zo nu en dan, maar dat deed hij niet toen hij zo klein was, op de night terrors na dan. Wat bij hem wel helpt is magnesium suplementen geven, kinder dosering. (Stay Calm) heeft het goedje hier. Maar geen idee of dat geschikt is voor babies en in NL te verkrijgen is.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Mare »

Mijn kinderen zijn allebei onrustige slapers en ik ben een lichte slaper, maar toch slapen wij samen. Tenminste Sem ligt nog in de co-sleeper naast mij. Sinds zijn geboorte snurkt hij ontzettend hard, echt harder dan zijn vader :roll: Maar ik ben er nu zo aan gewend dat ik het mis als hij niet naast mij ligt. :P

Slaap is heel belangrijk. Ik denk dat het even uitproberen is wat het beste voor je werkt. Als je kind op een andere plek niet slaapt, slaap jij ook niet. Maar misschien slaapt zij op een eigen kamertje wel helemaal prima. Dan lijkt mij dat toch fijner voor je humeur. ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Praten in haar slaap

Bericht door drus »

Bij mij praat @nne in haar slaap. Als kleintje tussen ons in, hielp het dan ook wel om haar gewoon even om te draaien of op haar zij te leggen.

Ik ben op een gegeven moment ook overgestapt om ze te laten beginnen in hun eigen bed en dan komen ze in de loop van de nacht wel aanhaken. De jongste doet dat nog iedere nacht, de andere twee steeds incidenteler.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Praten in haar slaap

Bericht door maartje12 »

Als je er vaak wakker van ligt lijkt het mij tijd voor haar eigen kamertje. Niets is zo belangrijk als je eigen nachtrust, wat mij betreft tenminste...
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Hemmie »

Misschien slaapt ze in haar eigen bed op jullie kamer ook al wat rustiger, of heb jij er minder last van? Abel was en is ook een vrij onrustige slaper (begint nu wel beter te gaan), hij sliep bij ons op de kamer tot hij 1,5 was, wel na de eerste maanden het eerste deel van de nacht in zijn eigen bed. En nog steeds belandt hij elke nacht bij ons, hoe laat is variabel. Hij slaapt toevallig nu doordat we bezoek hebben weer een paar weken bij ons, en ik merk dat ik er heel weinig last van heb dat hij bij ons op de kamer ligt, pas als hij in ons bed ligt merk ik iets van zijn onrust.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Praten in haar slaap

Bericht door mamavans »

Ik denk dat we dan inderdaad eigen bedje maar wel bij ons op de kamer gaan proberen. Ik zou het zo jammer vinden als het samen slapen nu al voorbij zou zijn, ondanks het praten is het echt enorm genieten en daar wil ik eigenlijk nog geen afscheid van nemen. Ik zou alleen willen dat ze haar mond eens hield :razz:
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Praten in haar slaap

Bericht door vuurvonk »

geen idee wat ik zou doen maar zowel fr als y doen het...zowel praten als huilen in hun slaap heb menig keer aan bed gestaan en was er niks aan de hand.
fr wandeld wel eens of zit geregeld rechtop in haar bed meestal met gezicht naar het raam toe.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Wanda

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Wanda »

Oh, dat zou idd jammer zijn om nu het samen slapen er al aan te geven. Doet ze het elke nacht? Bij mijn snurkende man heb ik een tijdje oordopjes gebruikt. Ik weet niet hoe hard haar vol volume is?
mamavans

Re: Praten in haar slaap

Bericht door mamavans »

Best behoorlijk volume. Ze heeft van zichzelf een hele harde en schelle stem. Het is niet de hele nacht dat ze het doet gelukkig. Meestal is het enkel in het midden van de nacht dus ruwweg ergens tussen 2 en 4.
Wanda

Re: Praten in haar slaap

Bericht door Wanda »

Hmm..lekkere tijd om wakker te worden :-) sterkte ermee!
Plaats reactie