maart-april-mei 2012 babies

Moderators: Ester, Yvonne

ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door ailay »

Dat is wel jammer dat hij dat net gemist heeft.

Wij hebben vandaag weer de APK gehad. Mannetje is nu 7870 gram en 71 cm lang. We hadden dit keer een leuke wijkverpleegkundige die niet zo zat te zeuren dat hij zo klein is. Hij heeft heerlijk zijn kunstjes vertoont, heeft haar compleet doen smelten door even gezellig met haar te giebelen en we zijn dus weer helemaal goedgekeurd.
Volgende afspraak is pas weer na onze vakantie.

Hij is overigens ook echt een klimgeit. Hij kan de trap al op. :shock: En hij sleept alles overal naar toe om overal op te klimmen. Favoriet op het moment is om eerst op een mand naast de bank te klimmen, daarna op de leuning van de bank en dan weer via de zitting van de bank naar beneden glijden. En dan begint het weer van voren af aan. En een lol dat hij dan heeft. Zo schattig om dat glunderende koppie te zien stralen als hij op de bank is geklommen. Vooral als hij dan papa even kan pesten. Dan ligt hij helemaal in een deuk.

Het gaat wel hard nu hoor. Volgende maand wordt hij alweer 1 jaar oud! De tijd is echt voorbij gevlogen.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Anna is ook weer goed gekeurd door het cb. Ze woog 8960 gram en is 71 cm lang. Niet echt groot dus, maar ik heb een heerlijk relaxt bureau die daar helemaal niet moeilijk over doet. Daar heb ik ze gisteren een compliment voor gegeven. Ze gaan echt uit van de eigen kracht van moeders, zonder dingen op te dringen. Ze luisteren goed en kijken naar het individuele kind en de bijbehorende ouders. Ook kreeg ze prikken, daar was ze wel even zielig van, beetje hangerig en verhoging. Maar dat was alleen de dag zelf, nu is ze alweer helemaal zichzelf.
Verder kruipt ze het hele huis door, als de deur open staat gaat ze het liefst meteen naar buiten. Lekker door de tuin kruipen, zand in haar mond stoppen en op de schommel.
Ze begint nu wel wat kieskeuriger te worden met eten. Dingen die ze eerst heerlijk vond eet ze nu niet meer. Broodkorstjes gooit ze zo uit haar hand op de grond. Ze wil het liefst dat wij het eten in haar mond stoppen en haar beker vasthouden als ze drinkt. Liever lui dan moe :mrgreen: ook wordt het tijd dat we een tuigje aan haar stoel vast gaan maken, want na elke hap doet ze een poging om te gaan staan.
Over 3 weken wordt ze alweer 1, kan het me bijna niet voorstellen, de tijd is zo snel gegaan!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Nou, wij zijn toe aan traphekjes. Anna zat net op de 3e tree van de trap naar boven. Slik, kleine meisjes worden groot.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

mama talla schreef:Nou, wij zijn toe aan traphekjes. Anna zat net op de 3e tree van de trap naar boven. Slik, kleine meisjes worden groot.

Groetjes Jikke
Leuk zo'n klauterkabouter :-) Hier zat de kleine aap vanmiddag ook halverwege de trap en bovenop de ikea-kruk, hmmmm
Fijne verjaardag alvast!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door ailay »

mama talla schreef:Nou, wij zijn toe aan traphekjes. Anna zat net op de 3e tree van de trap naar boven. Slik, kleine meisjes worden groot.

Groetjes Jikke
Dan zijn ze ineens heel groot hé?
Ons manneke is ook zo'n klauterkabouter. We konden laatst al naar de HAP, nadat hij over de leuning van de bank was geklommen en even nader kennis had gemaakt met de verwarming. De trap heeft ook een enorme aantrekkingskracht op hem en we moeten dan ook erg opletten dat we het traphekje dicht doen.

Hij loopt ook sinds vandaag. Geen gezicht eigenlijk, zo'n kleine opdonder die loopt.
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Tos klimt dus ook echt overal op. Gijs en Sil hebben deze vakantie een kabelbaan in de tuin gekregen. Hij hangt best hoog (zodat we er overal onderdoor kunnen lopen), dus ze hebben een trapje nodig om op te stappen. We hebben er nu een huishoudtrap met 6 treden bij staan maar als ik me ook maar even omdraai zit meneer Tos bovenaan op de trap. Het trapje ruim ik nu dus iedere keer op. Alleen als ik toezicht kan houden op Tos mogen Gijs en Sil de trap neerzetten om van de kabelbaan te gaan.

Tos loopt trouwens ook, sinds dit weekend. Hij loopt de hele serre door om van mij naar papa of iemand anders te lopen. Ook als hij ergens staat loopt hij nog wel eens een stukje "de ruimte" in. Maar de meeste stukken kruipt hij toch nog.

Vanmiddag weer naar het CB. Voorlopig zijn laatste prikken.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Met Anna gaat het heel goed. paar weken geleden is ze als laatste van de maart-april-mei baby's 1 jaar geworden. Het gaat ook zo hard. Vind ik eigenlijk niet echt leuk, maar ja. Ook aan deze fase zitten natuurlijk leuke kanten.
Voeden jullie je kleintjes nog? Anna drinkt nog zo'n 4 keer per dag, soms een keertje vaker als ze gevallen is oid. Daarnaast eet ze al bijna met de pot mee. Alleen als we kool, uien of prei eten dan krijgt zij iets anders.
Ze is enorm actief, de hele dag aan het kruipen, lopen langs dingen of aan onze hand, de trap op klimmen als ze de kans krijgt, buiten spelen. Ze doet af en toe een poging om los te staan, maar los lopen lukt haar nog niet. Ze brabbelt enorm, echte woordjes zijn het nog niet. Maar wij horen zelf aan de intonatie of ze papa, Nathan of Danielle roept (ze zegt dan dada). Pas liep er een poes op straat en toen riep ze een paar keer: ma, ma, ma. Ze wilde echt vertellen: mama, kijk eens een poes.
Beetje jammer is dat ze 's nachts nog wakker wordt. Zo rond 5 uur wil ze dan drinken (dan ligt ze vanaf ongeveer 20 uur in bed). Dat zou er van mij nu wel af mogen. maar goed, ik geef die voeding lekker in bed en daarna leg ik haar tussen ons in en slaapt ze gewoon verder. Dat is beter dan haar weer in slaap sussen, want dat kost veel meer moeite. Ze is helemaal niet zo'n slaper, ze slaapt al tijden maar 1 keer. En soms slaapt ze dan 30 minuutjes en wordt ze wakker en gaat ze gewoon vrolijk door. Ze is nooit uit haar hum ofzo door slaapgebrek. Pas sinds een paar weken, sinds ik me wat beter voel gaat ze eerder naar bed, rond 20 uur. Daarvoor was het 22.30 uur. Dat vond ik echt te laat, dan kreeg ze wel heel weinig slaap. Gelukkig gaat ze na de borst lekker slapen.
Ben benieuwd hoe het met jullie kinderen is.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

14 maanden alweer!

Ik voed nog vele malen per dag en nacht, net als destijds bij de anderen ;-) Abel eet nog steeds niet veel, en gaat er tegenwoordig soms een halve boterham in. Maar goed, dat komt wel.

Hij loopt echt heel erg goed, binnen en buiten, blote voeten of schoenen, en hij begint nu echt te rennen. En een klimgeit is het ook nog steeds. Hij is nog steeds heel makkelijk en gezellig, al is hij nu net weer een paar dagen soms wat aan het jammeren, ik vermoed dat de hoektanden er aan komen. Maar hij huilt normaal gesproken echt heel weinig. Hij is graag op pad, speelt erg graag buiten, maar zit buiten ook graag in de buggy of draagdoek.

's Nachts wordt hij helaas (ook net als broer en zus destijds) nog te vaak wakker. Naar bed gaat hij ergens tussen 19 en 22u, dat hangt er echt vanaf of hij overdag 1 of 2 keer heeft geslapen, en hoe laat dat laatste slaapje was. We gaan wel steeds meer naar 1 slaapje rond 12u, maar soms slaapt hij al vroeger en dan is hij om 16u echt doodop en slaapt dus even, en soms slaapt hij ook nog eind van de middag doordat we dan bijvoorbeeld in de auto zitten. Op zich is het geen probleem als hij zo laat gaat slapen, hij speelt dan lekker. 's Nachts wordt hij nog minstens 2x wakker, meestal 3 of 4 keer. Zolang hij dan na het drinken direct weer doorslaapt vind ik dat niet zo erg, maar soms blijft hij zo onrustig.

Een paar weken geleden is hij flink ziek geweest, kroep. Voor ons helemaal nieuw, de andere 2 zijn/waren echt nooit ziek. Gebeurde natuurlijk net op vrijdagavond, dus pas op maandag naar de kinderarts. Hij was toen al aan het opknappen, maar de inhaler deed echt wonderen. Hopelijk blijft het bij die ene keer! Wat wel grappig was, hij dronk heel slecht, dus uiteindelijk mijn handkolf erbij gepakt, kolfde ik zomaar 300ml. Voor mij wel zo'n beetje een record!

Praten doet hij helemaal nog niet, hij zegt wel steeds mama, maar tegen alles :-) Gelukkig begrijpt hij wel al heel veel.

Over een paar dagen vliegen we naar NL, wens me maar sterkte met die kleine druktemaker 10 uur in het vliegtuig :shock:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Hemmie, is het goed gegaan met Abel in het vliegtuig?

Hier gaat alles prima. Anna heeft inmiddels 7 tanden en de 8ste komt door. Gelukkig ook deze keer weer 4 achter elkaar. Alhoewel ze er nu veel minder last van heeft dan bij de eerste 4. Ik merk het alleen aan haar luiers, ze poept heeeeeeeeel erg veel.
Sinds vorige week loopt ze echt los. Ze liep al een heel tijdje heen en weer tussen ons in, maar alleen als wij haar op haar voetjes zetten en flink aanmoedigden. Nu loopt ze zelf en staat ook op als ze gevallen is. En ze is zo trots!
Ze zegt ook al een paar woordjes, maar omdat iedereen hier altijd voor haar rent en vliegt voelt ze nog niet echt de noodzaak om te praten :wink:
Hoe gaat het met jullie lentekindjes 2012?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Vandaag vroeg ik me ineens af hoe het toch met alle maart-april-2012 babies is! Ze zijn nu bijna twee; bijna twee jaar geleden begon mijn zwangerschapsverlof.

M@tte is nu heerlijk in de NEE-fase, kletst en zingt heel veel en komt goed voor zichzelf op. Het ziet er niet naar uit dat ze ooit met borstvoeding stopt; ik ben er nog niet uit wat ik wil. Deze week was ik twee nachtjes weg en moest ik kolven. Dat vond ik ontzettend irritant om te doen. De afgelopen maanden heeft ze vaak looporen gehad; woensdag moeten we weer op controle om te kijken of het gaatje in haar trommelvlies weg is.

Ik ben benieuwd naar julli verhalen!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Bijna 2??????????? Neeeeeeeeee joh, nog laaaaaaaaaaaaaang niet (ik zit in de ontkenningsfase :mrgreen: ). Ze is net 1 geworden hoor die van mij. Het duurt nog tot eind mei voor ze 2 wordt. Toevallig deze week waren er 3 mensen die het tegen me zeiden: ze is al bijna 2. Had ongeveer dezelfde reactie als hierboven.

Anna heeft ook het woordje NEE ontdekt. Heel handig, ahum. Ze gebruikt het ook zeer regelmatig en gaat dan gillen om te krijgen wat ze wel wil. Ze weet aardig goed wat ze wil en windt iedereen om haar vinger. Als mama of papa het niet doet zijn er altijd nog 4 grote broers en zussen om het aan te vragen. Ze is een enorm fruitmonster, eet soms wel 5 mandarijnen achter elkaar! Ander eten gaat matig, brood is niet haar ding en avondeten wisselt heel erg. Ze drinkt nog 3 keer aan de borst, soms 4 keer. Als ik over een tijdje ook weer 's middags ga werken gaan we de middagvoeding afbouwen. Ben benieuwd of ze dan nog gaat slapen.

Anna blijft een ukkie. Ze draagt nu maat 80 en sommige dingen zelfs nog 74. Ze is ook niet zwaar, ergens rond de 11 kilo denk ik. Ze wordt ook regelmatig veel jonger geschat. En dan vinden ze haar qua lopen, motoriek en praten heel vlot, terwijl ze volgens mij gewoon gemiddeld is.

We genieten allemaal heel erg van haar, ze is echt ons cadeautje.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Abel heeft ook net NEE ontdekt, ondanks dat hij eigenlijk een heel gemoedelijk mannetje is. Het drama valt dus wel mee, na Marrit ben ik niet snel meer onder de indruk ;-)
Praten doet hij nog weinig, al leert hij op dit moment wel opeens snel bij, erg leuk weer. Verder is het gewoon ook een heel leuk mannetje, ondernemend en wat ondeugend, maar kan zichzelf goed vermaken, nog steeds goedlachs. Eten gaat wisselend, gelukkig eet hij wel graag groente en fruit, en ook wel vlees. Hij lijkt voorlopig wat kleiner te blijven dan zijn broer destijds, maar groter dan zijn zus, nu net mt 86, ik geloof dat hij vorige maand 83cm lang was. In gewicht is hij het afgelopen jaar nauwelijks bijgekomen, de 11 kilo haalt hij nog niet. Niet zo gek, hij was best een stevige baby, maar zowel mijn man als ik (en de andere kinderen) zijn smal en slank, ik ben al verbaasd dat hij nog steeds van die stevige bovenbenen heeft.
Slapen gaat trouwens ook wisselend, op dit moment wordt hij 's nachts nog maar 1 keer wakker meestal, maar het kost nu juist moeite om hem 's avonds in bed te krijgen. Pas als hij bij mij in bed ligt slaapt hij rustiger. Maar goed, die fase gaat ook wel wweer over, kan volgende week weer heel anders zijn.

En terwijl ik dit typ een historisch moment, hij zegt voor het eerst 'Heitie' (papa in het Fries), dat heeft hij nog nooit gedaan!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hoe herkenbaar dat NEE. Ook hier is die al enige tijd geleden geïntroduceerd. Tos doet het verder super. Hij is nog steeds uber-charmant en weet echt iedereen voor zich te winnen. Hij kletst flink, maar echte duidelijke woordjes zijn er nog niet heel veel. Maar dit neemt wel flink toe de laatste weken.
Eten doet hij als een bootwerker. Drinken echter is echt een probleem. Hij haalt al zijn vocht bij mij aan de borst. Op zich niet echt een probleem, maar laatst zijn Ies en ik een weekendje weg geweest en daarna heeft hij nog anderhalve dag ontzettend moeite gehad om te poepen.... veel te weinig vocht binnengekregen ondanks dat mijn moeder het hem zeer regelmatig aan heeft geboden. Hij kan prima uit een beker drinken maar hij heeft er gewoon geen zin in.

Slapen is hier nog steeds een drama. Overdag op bed leggen probeer ik niet eens meer. We doen 's morgens samen een dutje op de bank. Vind ik eerlijk gezegd ook nog steeds heerloijk hoor. 's nachts komt hij nog meerdere keren. Hij krijgt dan geen borst meer en vindt dat ook geen probleem. Als hij wakker wordt ga ik even naast hem liggen en dan slaapt hij zo weer verder. Probleem is dat ik vaak ook in slaap val waardoor ik sommige nachten dus meer naast mijn zoon slaap dan naast mijn man :? . Nou ja, ook dat zal wel een keer goed komen.

Verder is Tos nog steeds een enorm ondernemend typje. Hij is constant op onderzoek uit, klimt overal op en springt overal vanaf. Stoot zich met grote regelmaat, maar is ook wel weer zo'n bikkel dat hij nooit lang blijft treuren. Hij wil alles van zijn grote broers nadoen, of hij het nu kan of niet. Al met al geniet ik iedere dag met volle teugen van hem.

Enne twee, dat is ie echt nog laaaaaaannnnnggggg niet, hij is net geboren joh.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

S ietske, Tos en Abel blijven in veel opzichten op elkaar lijken. Al ben ik blij te lezen dat Abel geloof ik toch nog net wat beter slaapt dan Tos ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Nou dames, ik kan die tweede verjaardag niet meer ontkennen. De kamer is compleet versierd en de ingepakte cadeaus wachten op morgenochtend. En dan maandag is M@tte echt twee.

Hoe gaat het met jullie kleintjes?
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Tos is inmiddels ook twee al kan ik het eigenlijk nog steeds niet geloven. Hij is vorige week voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal geweest. Ik heb hem hevig huilend in de armen van de juf achter moeten laten :cry: . Gelukkig was het verdriet na een minuutje of 10 over en heeft hij de rest van de ochtend heerlijk gespeeld. Toen ik hem weer op kwam halen kwam hij me stralend tegemoet. Gisteren ging hij voor de tweede keer. Weer huilen, maar dit keer was hij al stil voor ik het schoolgebouw uit was. Het gaat dus al beter. Voor mij wel een bijzondere gewaarwording om mijn kind huilend achter te laten. Bij Gijs en Sil heb ik dit nooit meegemaakt. Leuk is het niet hoor, maar ik weet dat hij het uiteindelijk wel naar zijn zin heeft.

Verder doet onze peuter het prima. Zijn spraak is nog niet echt fantastisch ontwikkelt maar gaat de laatste weken wel met sprongen vooruit. Sil was ook zo'n trage starter met praten en die houdt nu niet meer op, dus ik maak me geen zorgen.

Slapen is nog steeds geen succes hier. Middagdutje is nog steeds bij mama op de bank. Maar dat komt ook wel omdat ik daar zelf heel erg van geniet. 's Nachtr wordt hij nog meerdere keren wakker. Hij slaapt wel op zijn eigen kamer. Als hij wakker wordt ga ik bij hem in bed liggen tot hij weer slaapt. Vaak val ik dan zelf ook in slaap dus er zijn nachten bij dat ik meer in zijn bed lig dan in mijn eigen bed. Och, ik ga er vanuit dat ook dat ooit nog wel goed gaat komen.

Al met al is Tos nog steeds een heerlijk joch waar ik intens van geniet.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ik ben nog tot vrijdag in de ontkenningsfase! Mijn grote knul is nog steeds supergezellig. Een heel slim mannetje, snapt alles, maar praat nog steeds heel weinig. De anderen waren ook laat, dus dat komt vanzelf goed neem ik aan. Ook nog steeds veel ondernemender dan zijn broer en zus, dat is soms wat onhandig, maar ook heel leuk. Goedlachs, knuffelig, wat willen we nog meer. Het is ook wel een echte knul, gek op auto's treinen en vliegtuigen, en voetballen. Al speelt hij af en toe ook graag met de poppen van Marrit :lol:
Slapen is niet veel anders dan T os. Hij valt aan de borst in slaap, maar dan kan ik hem wel in bed leggen, en dan slaapt hij 45min-2uur. 's Avonds valt hij nu zelf in slaap terwijl ik naast zijn bed zit, maar hij wordt nog wel minstens 2x wakker, na de 1e keer slaapt hij dan verder in ons bed. Zal vast ook wel goedkomen, Marrit sliep pas met 2,5 door, maar daarna eigenlijk ook nooit meer problemen gehad.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Haha, volgens mij zijn Abel en Tos eigenlijk gewoon stiekem een tweeling. Alles wat jij schrijft herken ik gewoon.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Enige verschil is natuurlijk dat Abel nog laaaaaang geen 2 is ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hemmie schreef:Enige verschil is natuurlijk dat Abel nog laaaaaang geen 2 is ;-)
Nee joh, twee maanden hooguit, maar twee jaar nog lang niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Helaas, nu moet ik er ook aan geloven :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Gefeliciteerd Hemmie! Twee jaar alweer. gelukkig duurt dat hier nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang :mrgreen:

Jij en Sietske schrijven allebei dat jullie kinderen nog weinig praten. Ik ben benieuwd wat ze dan zeggen en hoeveel woordjes ze ongeveer gebruiken en of ze al zinnetjes maken.
Anna praat naar ons idee al aardig. Ze zegt al zoveel woordjes, dat ik ze niet meer kan tellen. Ik denk meer dan 100. Sommigen nog geheel onverstaanbaar voor buitenstaanders (oopepoh bijvoorbeeld, doe maar eens een gok wat het is :wink: ), en dieren noemt ze nog heel hardnekkig bij het geluid, behalve paard. Maar ze gebruikt soms al 4 woorden achter elkaar en gisteren zelfs al 5. Ook gebruikt ze het woord ik en mij al op de goede manier. Het is een echte kletskous.
En ze heeft het puzzelen ontdekt. Ik had bij de kringloop een insteekpuzzel van Nijntje gekocht en na 1 keer samen puzzelen had ze het systeem door! Echt zo leuk, nu wil ze wel 1000 keer achter elkaar die puzzel maken.
Ook de borst krijgt ze nog steeds, ongeveer 3 keer per dag. Nu zegt ze: mammam (=borst) eten :lol:

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Abel zegt alleen losse woordjes, nog geen zinnetjes. En hoeveel losse woordjes, zo lastig in te schatten. 30 of 40 ofzo, incl dierengeluiden. Het zouden er trouwens wel een paar mee kunnen zijn, onze hulp die hier 2 dagen per week is spreekt Portugees tegen hem, maar als hij daar iets van op heeft gepikt versta ik hem niet ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Ook hier gaat Tos weer gelijk op met Abel. Hier ook nog geen zinnen. Hooguit heel af en toe een combinatie van twee woorden. Woordenschat vind ik ook moeilijk in te schatten maar ik denk eerder richting het aantal van Abel dan dat van Anna. Hij duidt zichzelf aan als Tosj, met een wijsvingertje tegen zijn borst gedrukt :D .

E mily, van harte gefeliciteerd met je niet-twee-jarige :mrgreen:
Plaats reactie