Kwakkelen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Dragoste

Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

David loopt al weeeeken te kwakkelen.
Eerst oorontsteking, toen waterpokken, en nog steeds is hij verkouden, hoest hij, is hij huilerig etc.
Ik ben al een keer naar de huisarts geweest maar die kon niets vinden.

Overdag gaat het redelijk. Maar niet geweldig.
Maar 's nachts is een waar drama!
Hij is warm (soms alleen verhoging, soms koorts) hij stinkt mega uit zijn mond, raspt met zijn ademhaling, neus zit vol.

Hij gilt regelmatig alles bij elkaar, slapen is een drama!
Voeden wil soms niet doordat hij dan niet kan ademen.
Maar hij drinkt toch wel een heel aantal goede voedingen weg en zijn luier die een maat groter is dan overdag kan het maar net bolwerken.

Is dit tandjes of is er toch meer?
Ik weet het niet meer maar dit is een drama!
Gideon is maar weer ergens anders gaan liggen.
Want zelf slaap je ook zowat niet.
Regelmatig slaapt hij op of in de armen van één van ons.

En overdag, dan is hij helemaal niet echt verkouden ofzo. En ook geen verhoging.

Zo, hij slaapt weer... Al hoestend maar hij slaapt.
Dus ik ga mijn ogen ook weer sluiten.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Dorien »

Wat ontzettend zwaar! Ik heb geen tips maar wilde je wel laten weten dat ik het gelezen heb! Sterkte. Hopelijk knapt hij snel op!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Dragoste

Re: Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

Dorien schreef:Wat ontzettend zwaar! Ik heb geen tips maar wilde je wel laten weten dat ik het gelezen heb! Sterkte. Hopelijk knapt hij snel op!
Dank je wel! Lief van je!
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door marije1977 »

Zou hij allergisch kunnen zijn voor huisstofmijt? Dan zie je nl veel vaker dat de verkleind alleen 'S nacht is. De oorontstekingen kunnen daar ook wel bij passen.

Probeer je zijn neus al open te houden met neusspray?
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Esther »

Gebruik je neusspray?

Zwaar hoor, je hebt je rust zo hard nodig... Ik hoop ook voor je dat het snel over is!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Mirjam »

Wat heftig Frans. Als de huisarts niets kan vinden zou ik een doorverwijzing voor een kinderarts vragen. Want dit lijkt me niet normaal.
Enne, je jongens mogen best een dagje komen in de vakantie.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Greetje

Re: Kwakkelen

Bericht door Greetje »

Ben je al een beetje aan het "thuisdokteren"? Halve ui naast bed of eucalyptus verdampen? Luuf op het borstje smeren voor slapen gaan? Neusspray? Hoestsiroop? Dat wil wel helpen tegen de klachten. En hopelijk is het niets ernstigers, ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt.

Misschien valt hij beter in slaap met zijn hoofd op een kussen? Of in een draagdoek, dan loopt zijn neus niet zo vol? Misschien 's avonds lekker in bad en in de badkamer goed stoom creeeren dat kan ook helpen om slijm op te lossen en zijn luchtwegen vrij te maken.

Weet niet of je deze dingen al doet, maar hopelijk heb je wat aan m'n tips.
Gebruikersavatar
henringe
J&J SANTORINI
Berichten: 1485
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:24 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door henringe »

Wat ik wel deed was een paracetamol geven voor de nacht om te kijken of ze dan wel sliepen. Zo ja, dan hebben ze dus ergens pijn (toch de oren nog?). Sterkte, het lijkt me zwaar...
!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
Dragoste

Re: Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

Greetje schreef:Ben je al een beetje aan het "thuisdokteren"? Halve ui naast bed of eucalyptus verdampen? Luuf op het borstje smeren voor slapen gaan? Neusspray? Hoestsiroop? Dat wil wel helpen tegen de klachten. En hopelijk is het niets ernstigers, ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt.

Misschien valt hij beter in slaap met zijn hoofd op een kussen? Of in een draagdoek, dan loopt zijn neus niet zo vol? Misschien 's avonds lekker in bad en in de badkamer goed stoom creeeren dat kan ook helpen om slijm op te lossen en zijn luchtwegen vrij te maken.

Weet niet of je deze dingen al doet, maar hopelijk heb je wat aan m'n tips.

Kunnen kleintjes van 8 mnd ook al huisstof allergie hebben?
Maar toch, overdag hoor ik ook wel wat rammelen aan zijn ademhaling, maar niet zooo erg als snachts.
Ik geef hem inderdaad neusdruppels, douchen met een hoop stoom ook!
De ui ga ik nog inzetten inderdaad.
Het in slaap komen gaat savonds goed. Het gaat mis rond een uur of 23.00 als we zelf gaan slapen of net daarna.
Dinsdag maar weer de ha bellen!
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Liesje28 »

Ook gezien Mark zn start zou ik aan een allergie denken. Ik zou die optie zeker meenemen, misschien toch weer een paar weken op een eliminatiedieet om te kijken wat er gebeurt?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Appendix »

Jeetje, wat een rotnachten! Ik heb geen praktische tips, maar:respect!

En een dikke knuffel.
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Dragoste

Re: Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

Liset, heb ik aan gedacht maar hij had dit niet dus lijkt me gek dat hij het na zes maanden wel zomaar krijgt.
Hij krijgt nog geen melk producten oid, hij eet wat erbij maar nog niet veel.
Vooral fruit, soms iets brood en wat groenten...

Dus ffies op dieet...voor wat?
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door monika »

Nic heeft ook zo'n periode van zo'n 6 mnd gehad afgelopen winter dat hij van het een in het ander viel. Uiteindelijk knapte hij op toen het lente werd en echt eindelijk een beetje warm in combi met de meeste tanden en kiezen door in een kort tijdspan en echinea voor babies (met sinaasappelsmaak).

Jort heeft ook zo'n periode gehad in de winter toen hij voor het eerst met kdv begon. Dus bij Nic heb ik me niet ongerust gemaakt, maar vermoeiend is het wel. Sterkte.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Kwakkelen

Bericht door Mirjam »

Geef je vitamine D bij?
Als hij hier iets te weinig vankrijgt kandat een flink effect op zijnweerstand hebben.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Dragoste

Re: Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

Mirjam schreef:Geef je vitamine D bij?
Als hij hier iets te weinig vankrijgt kandat een flink effect op zijnweerstand hebben.
Nee, heb ik nooit gedaan.
Ik herken dit gekwakkel ook niet van de andere kids.
Veel nachtvoedingen wel. Maar niet dat ze dan een half uur nodig hadden om weer te gaan slapen.

Pffff wat een uien lucht hier! Zetpil zit erin!
Voeding erin!

En nu sllllaaaaapppeeennnn!
Dragoste

Re: Kwakkelen

Bericht door Dragoste »

Die zetpil gisteravond heeft behoorlijk geholpen, wel een aantal nachtvoedingen maar niet dat gekrijs erna!
Dus.....of weer de oortjes, of de tandjes of???
Plaats reactie