zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door kaatje71 »

Ik had met mezelf afgesproken dat als Me!ke 3 was, we de luier uit methode zouden gaan doen.
Met SIlke heb ik dat ook gedaan, die mocht een sticker plakken voor elke plas en dat ging als een trein.
Enfin, Me!ke is nu 3, dus vanaf zondag heeft ze de luier uit.
Met als resultaat dat ze regelmatig een natte broek heeft, ook al plast ze op de w.c.
Stickers is ze overigens niet in geïnteresseerd.
Dat is tot daar aan toe, maar vandaag waren we in de supermarkt, nog maar net binnen, of ze zegt dat ze poep heeft en idd, dat bleek te kloppen. Ze ging toen in het karretje staan, want een vieze broek vindt ze niet lekker, maar zo wijdbeens staand kon ze wel even door. Ik dacht; ik koop doekjes en ik kijk buiten wel hoe het er voor staat.
Maar in de rij van de kassa, zag ik daar tussen haar benen ook nog een straal lopen, door het karretje heen, op de grond. Oei, oei, oei..... :oops: :oops:
Dat is natuurlijk niet zo handig. Aan de ene kant wil ik het wel even doorzetten, maar is ze er wel aan toe.....??
Als ik de luier uit doe, ben ik er wel voor om het altijd te doen, niet alleen als we thuis zijn.
Wat zouden jullie doen??
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Mamalon »

Niet, lekker aanlaten tot ze niet meer wil. En van de zomer eens kijken of ze het wil proberen. Maar ik ben wat dat betreft een luie moeder :)
Mamalon
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door marije1977 »

Had een heel stuk getypt, maar dat is weg.

Ik ben met Laurens de eerste twee weken vooral thuis gebleven en zette elk half uur een wekker. Als ik wel naar buiten moest ging de luier weer om. Na twee weken ging er geen luier om als ik een tot een half uur weg was en dat werd geleidelijk steeds langer. Ik heb dus bewust niet gewacht tot de zomer met helpen met zindelijk worden. In huis vond ik het veel makkelijker dan in de zomer waarbij we zoveel mogelijk buiten en op pad waren.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Hemmie »

Ik zou ook thuis zonder luier doen, maar wel een luier als je de deur uit gaat.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door AstridJordi »

Hemmie schreef:Ik zou ook thuis zonder luier doen, maar wel een luier als je de deur uit gaat.
Nou dit dus. Lijkt me niet echt fijn dat ze poepte terwijl je in de winkel bent. :oops:
Ik heb het met Robin ook zo gedaan. Thuis de luier uit en als ik weg ging luier om.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Ana »

Hier ook een kind van drie dat de luiers prima vindt :roll:

Hoe doen werkende moeders dit dan?? Ik heb geen gelegenheid om twee weken lang elk half uur een wekker te zetten e.d. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Pauwtje »

Ik heb gewoon 3 keer gewacht tot ze zelf aangaven eraan toe zijn. En vanaf dat moment wel doorgepakt. Bij y was dat een paar weken na z'n 3e verjaardag, en bij d en e had ik geluk, dat was voor hun 3e verjaardag (bij d zelfs ruim daarvoor).

Ik geloof best dat zindelijkheid te trainen is. Maar dat is echt teveel moeite voor mij. Waarom zou ik mezelf weken ellende op de hals halen als het een paar weken of maanden later zo gepiept kan zijn? (Overigens snap ik de moeite wel als de 4 in inzicht komt, en dus school).

Dus wat zou ik doen? Lekker luier aanlaten en potje af en toe spelenderwijs aanbieden. Maar goed, ik beredeneer vanuit een heel ander uitgangspunt, dus wellicht zit je niet op mijn reactie te wachten.

En nog gefeliciteerd met Meike natuurlijk!!!!!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Petra »

Ana schreef:Hier ook een kind van drie dat de luiers prima vindt :roll:

Hoe doen werkende moeders dit dan?? Ik heb geen gelegenheid om twee weken lang elk half uur een wekker te zetten e.d. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen.
ik heb het ook wel gedaan op de dagen dat ik thuis was. Maar vooral regelmatig op het potje zetten en juichen als er toevallig een plas komt oid.

Echt de luier-uit methode heb ik pas gedaan toen er redelijk wat plasjes in een potje terecht kwamen en dan nog alleen als ik thuis was.
Heb voor Jesse in die overgangsfase oefenbroekjes gebruikt. Daardoor is niet meteen alles nat als je net te laat bent, maar een hele plas opvangen lukt daarmee niet.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Sarina »

Ana schreef:Hier ook een kind van drie dat de luiers prima vindt :roll:

Hoe doen werkende moeders dit dan?? Ik heb geen gelegenheid om twee weken lang elk half uur een wekker te zetten e.d. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen.
Bij ons heb ik het bij de oudste in de meivakantie geprobeerd. Ik zie hem nog staan in de tuin met een vies gezicht omdat hij in z'n broek had geplast :lol: Poepzindelijk heeft trouwens nog best een tijd geduurd, dat hebben we uiteindelijk in de zomervakantie 'opgelost' (ander verhaal :roll: ), daarvoor kreeg hij gewoon de luier om als hij er om vroeg.
Bij de jongste ging het vanzelf, dat weet ik echt niet meer.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door marije1977 »

Ana schreef:Hier ook een kind van drie dat de luiers prima vindt :roll:

Hoe doen werkende moeders dit dan?? Ik heb geen gelegenheid om twee weken lang elk half uur een wekker te zetten e.d. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen.
Ik werkte toen ook, drie dagen in de week. Twee van die dagen ging Laurens naar het kdv. Ik vertelde daar dat we bezig waren met zindelijkheid en zij gingen daar mee verder door hem mee te nemen in hun naar het potje/wc gaan ritueel. Ze hebben een potje voor hem in de groep gezet en uitgelegd dat hij mocht gaan als hij wilde. Daarnaast werd hij op vaste momenten meegenomen met de andere kinderen voor het wc moment. Hij kreeg dan van mij wel gewoon een luier aan. De derde dag was hij bij oma en oma deed er niets aan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Annet »

Niet alles gelezen, maar luier aanlaten werkte hier niet om zinnelijk te worden, dus deed ook de luier uit methode (overdag).
Thuis of ergens waar dat kon, bijv op visite bij een goede vriendin of gastouder, de luier uit, en er evt één mee, voor als de reserve kleding te hard ging. onderweg of waar het niet kon bijv winkels luier aan. thuis direct weer uit.
Maa ik begon er wel pas mee toen ik merkte dat ze ook wel toe waren aan de wc, dat het plassen in de luier een soort gemakzucht was. Als dit nog niet het geal is ka het ook gewoon nog te vroeg zijn, ze is nu inderdaad 3, maar nog geen vier, dus het kan nog.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door kaatje71 »

marije1977 schreef:
Ana schreef:Hier ook een kind van drie dat de luiers prima vindt :roll:

Hoe doen werkende moeders dit dan?? Ik heb geen gelegenheid om twee weken lang elk half uur een wekker te zetten e.d. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen.
Ik werkte toen ook, drie dagen in de week. Twee van die dagen ging Laurens naar het kdv. Ik vertelde daar dat we bezig waren met zindelijkheid en zij gingen daar mee verder door hem mee te nemen in hun naar het potje/wc gaan ritueel.
ja hier op het kdv werken ze ook gewoon mee aan de zindelijkheidstraining, al geven ze na een aantal natte broeken wel een luier aan.

Ik denk idd dat ik `m thuis maar zoveel mogelijk uitlaat en uit huis aan. Vanmiddag weer buitenshuis een poepie, ik was blij dat ze een luier aanhad :lol:
En maar afwachten tot ze er echt aan toe is om er meer werk van te maken.
Pauwtje schreef: En nog gefeliciteerd met Meike natuurlijk!!!!!
ja dankjewel!!!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Ess »

Mamalon schreef:Niet, lekker aanlaten tot ze niet meer wil. En van de zomer eens kijken of ze het wil proberen. Maar ik ben wat dat betreft een luie moeder :)
Ik heb ook gewoon gewacht tot ze het zelf aangaven als ze geplast hadden in de luier. Mette was ruim 3, Bente was heel vroeg, nog geen 2,5 jaar (alleen overdag dan, de nachten nog steeds niet...). En zodra ze een paar dagen aangaven dat ze moesten plassen, weliswaar in de luier, waren ze daarna snel zindelijk.

Maar ik vond het sowieso een rot periode als ze net zindelijk waren, als ze dan moeten, dan moeten ze ook METEEN.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ben met iris nog voorzichtig, die heeft nu wel broekjesluiers zodat als ze een keer wil "oefenen" het makkelijk kan, en ik het de creche gevraagd om met stickers te beginnen. het boeit haar nog niet zo.
ik heb bij de anderen nooit de luier uit methode gedaan, altijd gewacht tot ze het met luier aan redelijk konden, en dan nog een hele tijd een luier aan als we onderweg zijn.
en dan nog had ik met Anne genoeg natte kleren want die kon heel slecht aangeven dat ze moest tot het echt ook acuut was. thuis lukte dat wel maar op crèche en school en bso maar heel matig. laat staan met boodschappen doen (ik heb in menig winkel gedreigd dat anne ter plekke zou gaan poepen als we nu niet op de personeels wc konden, ook al mocht dat officieel niet).
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Truus »

Vanaf dat L.otta 2 was (en toentertijd bij M.irre ook), bij elke verschoning, L.otta aangeboden dat ze ook even op WC of pot mocht zitten. Wilde ze steeds vaker, een plasje kwam er nog niet. Tot afgelopen september. Vanaf dat moment de luier uit, thuis gedaan. Als we onderweg gingen, wel de luier aan. Plassen ging vervolgens heel snel goed op de WC. Poepen ging ze ophouden. Om te voorkomen dat ze buikpijn etc. zou krijgen, kreeg ze toen tijdens haar rustmomentje na de lunch even een luier aan, waar ze dan inderdaad in poepte. Na een paar weekjes ging dit ook goed op de WC.
Inmiddels alweer ruimt een halfjaar zindelijk. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Hermien »

Gewoon wachten tot het zomer was en dan alleen met onderbroek laten rondlopen...
Als ik weg moest ging de luier aan als we thuis kwamen hup onderbroek aan...
De eerste dagen waren de dweilmomenten legio. En gingen de stapels onderbroekjes er in een rap tempo door.. was het kwartje dan niet gevallen dan probeerde ik een maand later weer.
Heinrike en Janiek hadden het beide snel door .... Wouter hebben we lang mee getobt.
Janiek vond het poepen eng.. maar wilde ook geen luier meer om dus die heeft nog een tijdje in haar onderbroek gepoept... Dat verschoof uiteindelijk naar poepen op het potje en nu sinds kort verdwijnt het grootste deel linea recta op de wc...
Maar er zijn nog momenten dat ze kiest voor de veiligheid van de pot...
Dat gaat vást wel goedkomen voor ze 18 is....
Ik maak er geen punt van.
Het stinkt alleen wel erg in de woonkamer als ze weer gekozen heeft voor de pot...... :roll:
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Annet »

Hermien schreef:Het stinkt alleen wel erg in de woonkamer als ze weer gekozen heeft voor de pot...... :roll:
Kan ze dan niet in de badkamer op het potje?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
@ri

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door @ri »

O (zelfde lichting) taalt er totaal niet naar. Ik ga het van de zomer maar eens proberen. Maar zelfs een leidster op het kdv zei dat nu ermee beginnen echt geen zin heeft. Wel gaat ze daar met de zindelijke kindjes mee naar het toilet en af en toe lukt het. Thuis komt het er weinig van :oops:
Greetje

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Greetje »

Wow, ik moet even slikken als ik dit topic doorlees.
Ik ben het luier verschonen van mijn peutertje zo beu! Ze vecht 9 van de 10 keer als een malle. Toen ze 1,5 ofzo was, heb ik al een potje gekocht. Toen ging ze erop zitten en plaste gelijk! De keer erna ook. En daarna heeft ze het nog max. 10 keer gedaan. En ze is nu 2,5jr. Maar als ik dat zo lees, kan het dus nog wel eventjes duren voordat ze er echt aan toe is? Sticker systeem heeft ze totaal geeninteresse in.
Op m'n werk (jeugdzorg) in Belgie moesten ze met 2,5jr naar de kleuterschool en werd de zindelijkheidstraining meestal daar voor gedaan. Lukte natuurlijk niet altijd...
Maar als ik het goed begrijp, Pauwtje, komt er dus ook een moment dat ze het zelf aangeven en de zindelijkheid min of meer vanzelf gaat? Hoe geven ze dat aan dan?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Emmy »

Greetje schreef: komt er dus ook een moment dat ze het zelf aangeven en de zindelijkheid min of meer vanzelf gaat? Hoe geven ze dat aan dan?
Mijn kinderen hebben nooit zelf wat aangegeven, hadden ook nooit enige interesse in potjes/wc....als het aan hen gelegen had, liepen ze nu nog met een luier rond... :mrgreen:
Ik ben een luie moeder en zag een langdurige training niet zitten, ik heb er dus ook nooit aandacht aan besteed totdat ze tegen hun derde levensjaar aanliepen. Toen ben ik het gewoon een paar dagen gaan proberen, luier af, potje in de kamer, bloot laten lopen, vaak was het dan ook binnen een paar dagen gepiept. Er zat vaak wel wat dwang achter, aangezien ze zelf er weinig zin in hadden. Als het niet lukte ging de luier gewoon weer aan voor een maandje of 3 en probeerde ik het dan weer. Ze waren allemaal rond hun derde zindelijk.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Ana »

Ik ben nu vierenhalve dag alleen met de kinderen thuis, bezig met een serieuze poging ;)

Eerste natte broek is een feit, met een heel verbaasde en gechoqueerde dochter.
Ik heb nog altijd het idee dat ze niet compleet snapt wat de bedoeling is, maar zonder luier zal ze hopelijk snel haar plan trekken.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Greetje

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Greetje »

Heb nu al een paar pogingen gedaan. In Nederland vond ze de WC enorm interessant en ging ze een tijdje op de brilverkleiner. Helemaal geweldig vond ze het. Maar plassen, ho maar... Hier in Gambia dacht ik: nu gaan we het doen: op het potje. Vond ze ook zeer interessant, voor een week ofzo en nu wil ze er weer niet meer op. Als ik haar luier uitlaat, plast ze gewoon in haar broek en trekt zich daar niks van aan, loopt er gewoon mee verder.

Nu dus mijn vraag: hoe lang duurt het gemiddeld, als je een serieuze poging doet, voordat ze zindelijk (of toch voor het grootste gedeelte) zijn??
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Pauwtje »

Hier is het 3 keer min of meer vanzelf gegaan. Natuurlijk wel eerst een poosje het potje aanbieden, en dan eerst nog zonder resultaat. Af en toe per ongeluk een plasje, maar van zonder luier was dan nog echt geen sprake. Maar van de een op de andere dag leek het kwartje gevallen en gaven ze zelf aan dat ze op het potje of de wc wilden. De oudste was toen net iets voorbij de 3, de middelste bijna 2,5 jaar en de jongste zat daar precies tussen. Met een week waren ze dan echt volledig zindelijk (en alle 3 na een week of 2 weer een terugvalletje). Misschien heb ik gewoon 3 x ontzettend geluk gehad. Maar ik heb dus echt niet het idee dat ik een training of iets dergelijks met ze gedaan heb ervoor.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Hemmie »

Mijn oudste had totaal geen interesse, en vond het ook wat eng. Maar toen hij bijna 3 was plaste hij dan toch eens op de wc, en was toen ook bijna meteen plaszindelijk. Poepen duurde nog een half jaar, en ook daarbij gold dat hij na de 1e poep op het potje ook vrijwel meteen poepzindelijk was.
Bij Marrit had ik het idee dat ze er veel eerder aan toe was, maar heb ik het uitgesteld omdat ik haar tijdens een lange reis in India nog liever in de luiers had. Uiteindelijk toen ze 2jr10m was de luier uit gedaan, en na wat ongelukjes was ze binnen een paar dagen zindelijk.
Met Abel ben ik nog niet begonnen, ben wel van plan het potje weer eens te gaan pakken, maar ik heb echt nog geen idee wat het bij hem gaat worden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Ana »

Dag 2 :toost:
Na ongeveer tien natte broeken (want: extra veel drinken hihi) heeft ze lang genoeg op het potje voor de tv gezeten en jawel, een plas gedaan.
Apetrots was ze.
Pakje speldjes/elastiekjes gekregen - verder plakken we stickers voor het proberen en voor de succesjes.

Ben zo blij dat er dus 1 succesje is want ik vond het echt zielig worden. Ze probeerde het wel steeds, maar durfde dan blijkbaar niet te plassen, want daarna deden we een broek aan en plaste ze binnen enkele minuten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Ana »

Even laten weten hoe trots ik op mijn meisje ben. Ze heeft sinds die eerste plas op het potje nog maar 1 ongelukje gehad. Ze gaat helemaal zelf op het potje, geeft het zelf aan, doet zelf haar broek uit.
We doen vooralsnog wel in bed een luier aan, en als we ergens heengaan. Meestal blijft de luier dan droog en gaat ze daarna plassen.
(Poepen doen we nog maar met een luier, 's morgens even nog laten lopen na het opstaan is meestal voldoende.)

Dinsdag begint school weer, en ik ben heel benieuwd hoe ze het daar gaat doen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door Annet »

Goed joh! van haar!
Zeker iets om trots op tezijn!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: zindelijkheid; wat zouden jullie doen...;-)

Bericht door kaatje71 »

thuis gaat het zonder luier uit redelijk, al gaat ze nooit uit zichzelf naar de w.c.
Buiten met luier aan.
Het maakt haar zelf allemaal niet zoveel uit, met of zonder luier, ook niet als ze in haar broek plast.
Enfin, we komen er wel.
Wel een lekker idee dat dit de laatste keer is dat we dit aangaan.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Plaats reactie