Bloedprikken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bloedprikken

Bericht door nance74 »

Bij S enn moet er bloed afgenomen worden.

Wie heeft er tips hier mee om te gaan qua voorbereiding?
Ga je naar een bloedafname punt of naar het ziekenhuis?

Bij onze huisarts kan het niet die zeiden dat kinderen tot 4 jaargeprikt moeten worden in het zh.
Vandaag gebeld met diagnostiek voor u, zij geven aan dat zij ook gewoon prikken bij 2-3 jarige maar dat er 2 personen moeten zijn en dat is vaak op zo'n locatie niet.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Bloedprikken

Bericht door Liesje28 »

Ik zou inderdaad even naar het ziekenhuis gaan ja, nog even los van de bezetting hebben ze daar toch ook vaak meer ervaring met kinderen. Ze hebben wel vaak een verdovend zalfje wat er op kan voor ze prikken waardoor de ergste scherpte er af is. Ik ben zelf altijd voor eerlijkheid, dus niet zeggen dat het geen pijn gaat doen. Ook niet te lang van tevoren vertellen, dan gaat het teveel een eigen leven leiden. Succes!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Bloedprikken

Bericht door Dorien »

Hier is een prikpoli in het ziekenhuis en daar hebben ze een speciale kinderprik kamer. Ik zou vragen om een verdovingszalfje .

Wij hebben het Finn ook nooit ruim van te voren verteld, gewoon vlak voordat we er heen gingen. Als hij vragen had over pijn etc sluit ik mij helemaal aan bij Lisette. Altijd eerlijk geweest (want tja, het bleef vaak niet bij 1x prikken en als je dan eenmaal een angst ontwikkeld heb...)

Waarom moet er bloed afgenomen worden? Niets ernstigs hoop ik
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Bloedprikken

Bericht door nance74 »

Dorien schreef:Hier is een prikpoli in het ziekenhuis en daar hebben ze een speciale kinderprik kamer. Ik zou vragen om een verdovingszalfje .

Wij hebben het Finn ook nooit ruim van te voren verteld, gewoon vlak voordat we er heen gingen. Als hij vragen had over pijn etc sluit ik mij helemaal aan bij Lisette. Altijd eerlijk geweest (want tja, het bleef vaak niet bij 1x prikken en als je dan eenmaal een angst ontwikkeld heb...)

Waarom moet er bloed afgenomen worden? Niets ernstigs hoop ik
Hij heeft al een tijd last van opgezette klieren, sinds de pasen. 2 weken daarvoor is hij ziek geweest en na pasen ook nog niet fit. Halve eieren in zijn hals, die zijn na een paar dagen wel minder dik geworden maar je blijft op diverse plekken in zijn hals die klieren voelen. Daarnaast zijn zijn amandelen vuurrood, daar kwam ik een week of 3-4 achter. Af en toe leek het minder en hij klaagde niet over pijn, at goed, speelt goed etc. Maar maandag klaagde hij wel over pijn in de keel. Dus gister maar eens naar de huisarts. Hij heeft nu een kuurtje en omdat het al zo lang duurde en hij er niet echt ziek van is wil de HA toch wat dingen gaan uitsluiten.

Momenteel maak ik me nog geen zorgen omdat hij wel lekker in zijn vel zit. Groeit, eet, speelt, ontwikkelt en is een echte tweejarige.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Jemk

Re: Bloedprikken

Bericht door Jemk »

Ik werk in het ziekenhuis en daar hebben we een speciale kinderkamer. Eentje met knuffels, leuke schilderijtjes en een grote muurschildering. Er staat een gewone grote stoel waarin ook volwassenen geprikt kunnen worden, maar daar gaat dan vaak papa of mama inzitten met hun kindje op schoot. Een armpje op een kussen en het andere armpje wordt vastgehouden door papa of mama (tegen hun buik). Er is verdovende zalf aanwezig, maar ook spray. Zelf ben ik meer voorstander van de spray tov de zalf, want bij kinderen die al lastiger te prikken zijn willen de vaatjes weleens wegtrekken bij de zalf.
Bij de meeste kindjes werkt het het beste om er niet een te groot punt van te maken. Na het prikken krijgen kinderen bij ons een sleutelhanger of een kleurplaat en dan weer lekker snel naar huis!

Maar misschien is er inmiddels als wel bloed afgenomen. Ik ben benieuwd hoe het ging.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Bloedprikken

Bericht door Jo Jo »

Heb het met Anna en later ook eens met Mattias geloof ik gewoon op het Saltro prikpunt hier in het gezondheidscentrum gedaan. Ging prima. Woensdags is geloof ik wel de kinderprikdag, dan zou er iemand zitten die daar meer ervaring mee heeft.
Maar met geen van beiden problemen gehad, 'k was er zelf ook erg rustig onder.

Groet en hopelijk is het idd al gebeurd!

Groet,
Joke
Plaats reactie