zelfstandig aankleden...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

zelfstandig aankleden...

Bericht door Hermien »

Janiek kleed zichzelf bijna helemaal zelfstandig aan.. Ik vind dat zo knap ben ik niet gewend van de oudste 2...
Nog meer van die zelfstandige dames en heren op jip?
Makkelijk voor de juf straks met gym.
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Petra »

Als hij zin heeft kan ie het prima, maar hij wordt nog veel liever gewoon geholpen.
Dan zegt ie gewoon dat ie het niet kan.
Net als zijn schoenen trouwens, kan ie ook prima zelf, maar doet dat liever niet.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Miem

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Miem »

Makkelijk he! Hier deden ze dat vanaf aan jaar of 2.5-3. Ik vond het ideaal, vooral ook na zwemles hahaha. Ik gaf gewoon steeds iets aan en ze deden het zelf.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Ana »

J0ela kan (en wil het) meestal ook zelf, maar ze doet er nog erg lang over. Echt een teutebel dus meestal probeer ik toch een helpende hand toe te steken. En soms vindt ze het juist heerlijk dat ik haar gewoon aankleed.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Chabeli

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Chabeli »

Sara kleed zich ongeveer een jaar al alleen aan, Tomas deed dit ook vanaf dat hij 2 is. Ze leggen zelfs 's avond hun eigen kleren klaar voor de volgende ochtend. Saartje is niet heel vlot, omdat ze altijd met andere dingen bezig is, maar we staan altijd ruim op tijd op dus er is tijd genoeg. Ik vind het heerlijk! :)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Pauline »

Petra schreef:Als hij zin heeft kan ie het prima, maar hij wordt nog veel liever gewoon geholpen.
Dan zegt ie gewoon dat ie het niet kan.
Net als zijn schoenen trouwens, kan ie ook prima zelf, maar doet dat liever niet.
Nou dat dus :) al 2 jaar lang ;)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Corina »

Annelieke kan dat al sinds haar tweede, maar meestal doe ik het even snel 's morgens, vanwege de tijdsdruk ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Mara »

"Kunnen" hier ook al vrij jong, maar vlot doen als het echt moet :roll:
Dat gaf op schooldagen 's morgens wel enige strijd, zelfs bij mijn toen 6-jarige.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Hemmie »

Marrit deed dat op haar 2e ook al, terwijl we toen grote broer van 4, bijna 5 soms nog moesten helpen. Ik zie het Abel het komende jaar ook nog niet doen, maar denk dat hij wel wat sneller is dan zijn broer. Hier was overigens de motoriek bij geen van allen het probleem, het verschil zit hem puur in motivatie en doorzettingsvermogen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Greetje

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door Greetje »

Hannah is 2,5 en die kan al best wel wat zelf denk ik. Maar dat houdt ze nog even 'geheim' voor haar moeder... Ze vindt het denk ik wel makkelijk als ik haar help...
mama van b en c

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door mama van b en c »

Ja de oudste 2 vanaf een jaar of 3, de jongste wil wel maar kan nog niet...
mamavans

Re: zelfstandig aankleden...

Bericht door mamavans »

Zelfstandig aankleden...ze zou het heel graag willen maar met haar 13 maanden is dat nog niet aan de orde. Maar haar favoriete spelletje is sokken uitttrekken en weer proberen aan te trekken dus wie weet is dat een begin :lol:
Plaats reactie