De uitslaap dreumes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

#klaagmodus aan. Ik ben iedere ochtend om 6:30 wakker en ik kan dan niet meer slapen. Ik ben gewoon echt een ochtendmens. Onze dochter helaas niet en slaapt tot een uur om 9:00. Krijg ik constant reacties op dat ik ervan moet genieten dat ze zo uitslaapt van mensen van wie de kinderen om 6:00 naast het bed staan. Jaja, ik weet dat ik ervan moet genieten, maar dat doe ik niet. Ik ben om 6:30 klaarwakker en zit dan iedere keer 2,5 uur te wachten tot er eindelijk wat leven in de brouwerij is (mijn partner vertrekt vroeg naar werk of slaapt zelf ook lang uit). #klaagmodus uit.

Moest er even uit, sorry. Iemand met een vroeg wakker kind die wil ruilen? ;)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Dorien »

Ja ik vind je klagen :wink: ik slaap ook niet uit maar jij hebt gewoon lekker de tijd om rustig te ontbijten, de was te doen, eten koken, de krant lezen, schoonmaken. Daarna alle tijd voor je dochter als ze wakker is. Geniet er nog maar van, straks wordt ze ouder en denk je met weemoed terug aan deze tijd. :lol:
Kan je geen hobby zoeken? Haken? Lezen? Of gewoon jippen?

Hoe deed je dat dan voordat zij er was?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Ana »

Ik wil een dagje ruilen! :mrgreen:
Om rustig te douchen moet ik om 5 uur opstaan op het moment. :roll:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Voordat zij er was? Dat voelt als een vorig leven, ik herinner het me gewoon niet meer. Maar tot een paar weken geleden heb ik gewerkt dus was ik een paar ochtenden per week vroeg op pad.
Wat ik nu doe is inderdaad ontbijten en verder een beetje internetten. Op tv niets te beleven, opruimen niet nodig, douchen doe ik 's avonds.. We willen al een tijdje een hond, misschien moet ik dit argument ook eens aandragen want met een hond heb ik 's ochtends vroeg tenminste iets te doen ;). Ik zit nu op bed met laptop, te wachten op leven. Al 2 uur lang.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Mare »

Euhm, als je over zoiets kan klagen dan heb je vast weinig problemen. ;)

Ik zou wel twintig dingen weten die ik kon doen als mijn kinderen zouden uitslapen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Liesje28 »

Wat Nina zegt 8)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5714
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door kes »

O, ik wil wel ruilen, hoor! :wink:
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Ach ik word meteen gestrafd voor mijn geklaag. Ze is nu een half uur wakker en we hebben nu al de 3e driftbui :lol: Lekker humeur.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door LauramvAnneenLisa »

o ik ken het en ik wil het teug.
want nu is lisa wèl net zo vroeg wakker als ik (die sliep vroeger ook tot 9 uur) en ben ik die heerlijke uurtjes alleen kwijt...... bij nader inzien was dat best prettig.
ik zit graag in mijn eentje aan de keukentafel de krant te lezen.

dus wacht maar ;)
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Chantal »

wat een luxe probleem! :D
maar hoe laat gaat ze naar bed? als dat al keurig 19 uur is of zo dan heeft ze een hele lange nacht.
als dat pas om 22 uur is, snap ik wel dat ze zo lang uitslaapt :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Ze gaat rond 20:00 naar bed maar het varieert wel eens tussen 19:45 en 20:15. Daarna horen we haar niet meer tot de volgende ochtend 9:00. Ze is altijd een goede slaper geweest. Ze lijkt op haar moeder, die slaapt ook graag (niet ik dus, maar haar andere mama :lol: )

Maar vandaag echt in een pesthumeur zeg! Alsof ze me had horen klagen vanmorgen en dacht: ik hou je wel even bezig vandaag. 13 maanden sprong ofzo? Ze ligt nu in ieder geval weer in bed en nu heb ik die ademtijd wel even nodig!
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door petra1969 »

Oh, dat hadden we met Sarah. In die tijd stond ik nog rond 3.30 op, samen met mijn man. Kon ik heerlijk wakker worden en wat klusjes doen tot Sarah wakker werd. Tegenwoordig ben ik meestal rond 4.45 uur wakker. Ik heb gewoon tijd nodig voordat de kinderen ook wakker worden. En vanmorgen heb ik uitgeslapen, tot wel half 6 :wink:
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Hemmie »

Bij oudste ook wel eens gehad, vond het heerlijk. Rustig ontbijten, krantje lezen, alvast wat huishoudelijke klusjes wegwerken, heerlijk begin van de dag. Helaas is op dit moment 7 uur al uitslapen voor ons.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
@ri

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door @ri »

mamavans schreef:Voordat zij er was? Dat voelt als een vorig leven, ik herinner het me gewoon niet meer. Maar tot een paar weken geleden heb ik gewerkt dus was ik een paar ochtenden per week vroeg op pad.
Wat ik nu doe is inderdaad ontbijten en verder een beetje internetten. Op tv niets te beleven, opruimen niet nodig, douchen doe ik 's avonds.. We willen al een tijdje een hond, misschien moet ik dit argument ook eens aandragen want met een hond heb ik 's ochtends vroeg tenminste iets te doen ;). Ik zit nu op bed met laptop, te wachten op leven. Al 2 uur lang.
Ik zou mooi 's ochtends gaan douchen en wel 's ochtends opruimen, die tijd kun je dan later op de dag weer gebruiken voor wat fijns.

Was het hier maar zo... onze jongste komt rond kwart voor zes gewoon haar bed uit tegenwoordig (en moet er dan wel weer in, maar ze gaat echt niet slapen)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door drus »

O, wat klinkt dat heerlijk! Hier begint de jongste eindelijk door te slapen tot een uur of zes en dan nog een uur bij mij in bed. Ik wou dat ik kon ruilen. Ik ken dat eenzame gevoel dus niet. Ik hoor wel dat jij je kleine mist. Dat lijkt me wel lastig
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
mama van b en c

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mama van b en c »

heerlijk! ik zou echt mijn halve huishouden al klaar hebben voor die tijd en dan lekker een bakje koffie te doen met de krant terwijl zij ontbijt! om vervolgens tijd te hebben om lekker te gaan fietsen ofzo
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

En daar gaan we weer. Ik ben alweer wakker en ik ga zo ontbijten maar daar vul ik geen 2 uur mee. En dan? Na het ontbijt? 's Ochtends douchen is geen aanrader als ik niet de rest van de dag met een afro kapsel rond wil lopen en opruimen gaat niet veel verder dan 2 kopjes naar de keuken brengen en kinderspeelgoed in een kist gooien (maar dat doe ik eigenlijk nooit want ze haalt het er straks toch weer uit). Stofzuigen en afwassen maakt te veel lawaai, we wonen in een kleine bovenwoning dus alles op dezelfde verdieping en op elkaar gepropt.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Emmy »

mamavans schreef:En daar gaan we weer. Ik ben alweer wakker en ik ga zo ontbijten maar daar vul ik geen 2 uur mee. En dan? Na het ontbijt? 's Ochtends douchen is geen aanrader als ik niet de rest van de dag met een afro kapsel rond wil lopen en opruimen gaat niet veel verder dan 2 kopjes naar de keuken brengen en kinderspeelgoed in een kist gooien (maar dat doe ik eigenlijk nooit want ze haalt het er straks toch weer uit). Stofzuigen en afwassen maakt te veel lawaai, we wonen in een kleine bovenwoning dus alles op dezelfde verdieping en op elkaar gepropt.
Ik zou het wel weten hoor, lekker opkrullen in mijn bed of op de bank en een goed boek lezen!
Nou kan ik eigenlijk alles doen wat ik wil als mijn kinderen wakker zijn (ook slapen.. :wink: ) dus ik heb al helemaal geen klagen. 8)
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Emmy schreef:
mamavans schreef:En daar gaan we weer. Ik ben alweer wakker en ik ga zo ontbijten maar daar vul ik geen 2 uur mee. En dan? Na het ontbijt? 's Ochtends douchen is geen aanrader als ik niet de rest van de dag met een afro kapsel rond wil lopen en opruimen gaat niet veel verder dan 2 kopjes naar de keuken brengen en kinderspeelgoed in een kist gooien (maar dat doe ik eigenlijk nooit want ze haalt het er straks toch weer uit). Stofzuigen en afwassen maakt te veel lawaai, we wonen in een kleine bovenwoning dus alles op dezelfde verdieping en op elkaar gepropt.
Ik zou het wel weten hoor, lekker opkrullen in mijn bed of op de bank en een goed boek lezen!
Nou kan ik eigenlijk alles doen wat ik wil als mijn kinderen wakker zijn (ook slapen.. :wink: ) dus ik heb al helemaal geen klagen. 8)
Oja, een boek... Ik lees normaal niet zo veel maar ik was toevallig een paar dagen geleden toch in een boek begonnen (nouja, begonnen... halverwege opengeslagen en daar gaan lezen). Goed plan!
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door MarijeO »

Ik vind het wel heel lief dat je haar mist 's ochtends vroeg. ;)
Wat het uitslapen betreft ben ik wel jaloers met mijn slechte slapers en vroege vogels (zou ook wel weten hoe ik mijn tijd gevuld krijg). Maar je gevoel herken ik wel. Ik ben nl altijd blij als ik mijn kinderen weer uit school kan halen. Ik vind er ook niets aan dat mijn jongste inmiddels ook 3 hele dagen op school zit. Al is het niet zo dat ik niet weet wat ik moet doen, ik kom altijd tijd tekort.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Emmy »

Mijn kinderen zijn al wat ouder en zijn er s'avonds vaak niet in te branden, dat is pas ergerlijk....en dan te bedenken dat dit alleen maar erger wordt de komende jaren tot ze het huis uit zijn. :wink:
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

MarijeO schreef:Ik vind het wel heel lief dat je haar mist 's ochtends vroeg. ;)
Wat het uitslapen betreft ben ik wel jaloers met mijn slechte slapers en vroege vogels (zou ook wel weten hoe ik mijn tijd gevuld krijg). Maar je gevoel herken ik wel. Ik ben nl altijd blij als ik mijn kinderen weer uit school kan halen. Ik vind er ook niets aan dat mijn jongste inmiddels ook 3 hele dagen op school zit. Al is het niet zo dat ik niet weet wat ik moet doen, ik kom altijd tijd tekort.
Dat herken ik heel erg met het middagslaapje. Ik kan de uren wel voorbij kijken tot ze weer wakker is. Hoewel ik nu even heel blij zal zijn als ze straks naar bed kan want ze is in een vreselijk slecht humeur al 2 dagen lang. Maar als ze er straks in ligt zit ik waarschijnlijk gewoon weer de uren weg te kijken ;)
Greetje

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Greetje »

petra1969 schreef:Oh, dat hadden we met Sarah. In die tijd stond ik nog rond 3.30 op, samen met mijn man. Kon ik heerlijk wakker worden en wat klusjes doen tot Sarah wakker werd. Tegenwoordig ben ik meestal rond 4.45 uur wakker. Ik heb gewoon tijd nodig voordat de kinderen ook wakker worden. En vanmorgen heb ik uitgeslapen, tot wel half 6 :wink:
Petra, echt waar 3.30u en nu 4.45u??? Man, dan lig ik net in mijn bed! Dat is toch midden in de nacht! Die van mij slapen lekker uit tot 9 uur en ik dus ook! Alhoewel jongste normaal gezien wel wat vroeger is, maar dan tutten we nog wat in bed totdat familie wakker wordt.
HeleenW

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door HeleenW »

Tja als je werkelijk niet weet wat je moet doen zou ik vrijwilligers werk gaan zoeken. Is er geen gezin die het moeilijk heeft waarvoor je de strijk kan doen? Of eten bereiden voor iemand die dat wel kan gebruiken?

Ik kan er eigenlijk niet bij dat je niets weet te doen;-)

De oudste bij ons was ook een enorme slaper. Maar ik sliep dan ook lekker uit.
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Als ik dat kon zou ik het doen natuurlijk. Maar ik ben niet voor niets een paar weken geleden gestopt met werken. Lichamelijk en psychisch trek ik het niet, ik zat er psychisch al heel lang volledig doorheen maar nu heeft mijn lichaam me ook het signaal gegeven dat ik rust moet gaan houden. Ik ben op zoek naar thuiswerk maar nog niets kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Truus »

Leuke nieuwe hobby zoeken? ;-)
Haken? Kaarten maken? Deco-dingen voor in huis?
Leren naaien?
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Petra »

Truus schreef:Leuke nieuwe hobby zoeken? ;-)
Haken? Kaarten maken? Deco-dingen voor in huis?
Leren naaien?
Loomen ;-)
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Annet »

Klinkt alsof je een neiuw ritme moet gaan vinden en dat je alleen zijn niet zo gezellig vind.
Misschien inderdaad de tijd voor een hobby?
Wandelen met een hond zou ik niet doen dan, maar gezelligheid zal hij/zij misschien wel brengen.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Petra schreef:
Truus schreef:Leuke nieuwe hobby zoeken? ;-)
Haken? Kaarten maken? Deco-dingen voor in huis?
Leren naaien?
Loomen ;-)
Nee zeg, dat doet heel Nederland ineens en daarom heb ik er automatisch al een hekel aan, ik hou niet van hypes ;). Ik heb een tijdje voor mijn hobby kaarten en sieraden gemaakt maar nu net al mijn spul verkocht. Ik ben motorisch heel slecht en het was alleen maar frustrerend in plaats van ontspannend. Ik moet iets zoeken waar ik geen fijne motoriek voor nodig heb want anders zit ik me alleen maar te ergeren aan het feit dat mijn hoofd en handen nooit samen werken. Ik ben gek op wandelen en baal er een beetje van dat er hier in de buurt geen wandelplekken zijn, het is tot in de wijde omtrek alleen maar stad. Wat ik wil is verhuizen naar het platteland en dan een hondje erbij en dan heerlijk samen met dochter en hond hele lange wandelingen maken door de natuur :verliefd: . Maar ja, dat is slechts dromen.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Annet »

mamavans schreef:
Petra schreef:
Truus schreef:Leuke nieuwe hobby zoeken? ;-)
Haken? Kaarten maken? Deco-dingen voor in huis?
Leren naaien?
Loomen ;-)
Nee zeg, dat doet heel Nederland ineens en daarom heb ik er automatisch al een hekel aan, ik hou niet van hypes ;). Ik heb een tijdje voor mijn hobby kaarten en sieraden gemaakt maar nu net al mijn spul verkocht. Ik ben motorisch heel slecht en het was alleen maar frustrerend in plaats van ontspannend. Ik moet iets zoeken waar ik geen fijne motoriek voor nodig heb want anders zit ik me alleen maar te ergeren aan het feit dat mijn hoofd en handen nooit samen werken. Ik ben gek op wandelen en baal er een beetje van dat er hier in de buurt geen wandelplekken zijn, het is tot in de wijde omtrek alleen maar stad. Wat ik wil is verhuizen naar het platteland en dan een hondje erbij en dan heerlijk samen met dochter en hond hele lange wandelingen maken door de natuur :verliefd: . Maar ja, dat is slechts dromen.
Wij gaan geregeld met het gezin wandelen, nu is de max 4 km ivm wat D kan wandelen. en het gaat ook nu niet zo snel, maar dat kan wel komen. We pakken dan wel de auto rijden ergens heen en gaan daar heerlijk wandelen, zijn ook lid van een wandel bond, maar daar is de min aantal km 5 en op dit moment nog teveel, en het zal wel een tijdje duren voordat we weer 20 a 25 km wandelen, maar zelfs deze tochtjes zijn heerlijk zo in de natuur.
Wij gaan vaak op zaterdag. Maar als je thuis bent kan je dat ook op een andere dag doen natuurlijk.
maar waar woon je? ik verbaas mij namelijk hoeveel natuur je bijv in een stad in Amsterdam heb, met al die parken etc.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door Hemmie »

Wandelen kun je natuurlijk niet doen als je dochter slaapt, dus dat schiet voor dan niet op lijkt me. Als je niets met je handen wil doen, misschien iets met je hoofd? Een taal leren bijvoorbeeld, en volgens mij zijn er tegenwoordig ook tig (gratis) cursussen via internet te vinden.
Goh, lijkt me ideaal als zoonlief 's ochtends uit zou slapen zodat ik aan de studie kon :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: De uitslaap dreumes

Bericht door mamavans »

Ik woon in Rotterdam Zuid. Je komt hier niet veel verder dan het zuiderpark maar die heb ik inmiddels wel gezien, ik wandel er nog regelmatig maar het interessante en leuke is er allang af. Voor andere parken en natuurgebieden ben ik afhankelijk van de metro want we hebben geen auto. En vaak werkt mijn lichaam gewoon niet mee en gaat reizen niet.

Wandelen gaat natuurlijk niet als ik alleen ben met mijn dochter maar 3 dagen per week en op feestdagen zijn we allebei thuis, slaapt mijn vrouw uit maar kan ik best gaan wandelen. Toen onze dochter nog wat minder lang uitsliep deed ik dat ook vaak met haar. Vroege ochtendwandeling met een omweg uiteindelijk naar de Albert Heijn om daar ontbijt te kopen. Heerlijk! Een taal leren probeer ik al heel lang... Onze dochter wordt tweetalig Nederlands/Spaans opgevoed en ik spreek zelf geen woord Spaans. Ik zou het graag willen leren en ik heb 2 boeken hier thuis liggen en 2 woordenboeken. Maar het komt er maar niet van. Misschien een idee dan voor morgenochtend. Die boeken weer eens uit de kast halen.
Plaats reactie