opgezette amandelen *update:19.06*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

opgezette amandelen *update:19.06*

Bericht door Mare »

Ik vroeg het mij al een paar keer af en wilde nu weten of dat bij anderen ook zo is. Sem heeft vaak (altijd?) hele opgezette amandelen. Is dat normaal bij een dreumes? Als ik de kans krijg in zijn keel te kijken dan zie je maar een klein gaatje tussen de amandelen. Ik herinner mij dat niet van David, maar misschien heb ik dat gewoon niet te zien. Kan dit samenhangen met de kiezen die al sinds maanden doorkomen?
Laatst gewijzigd door Mare op do jun 19, 2014 11:24 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: opgezette amandelen

Bericht door Emmy »

Zijn het opgezette of grote amandelen? Mijn kinderen hebben van nature amandelen zo groot als knikkers. Je ziet dus 2 heel prachtige bollen zitten, die vlak tegen elkaar aanzitten.
Aan de buitenkant lijkt het of ze altijd opgezette klieren in de hals hebben, wat dus niet zo is.
Blijkbaar werken ze wel goed, want ze zijn vrijwel nooit ziek of verkouden. :wink:
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen

Bericht door Mare »

Nou, dat vraag ik mij dus af. Ik kan ze ook niet lang genoeg bekijken om te zien of ze echt vurig zijn oid. Ik bedacht mij later wel dat het nu een week geleden is dat hij de bmr prik heeft gehad. Misschien zijn ze daarom nu extra groot?!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: opgezette amandelen

Bericht door Emmy »

Misschien wel, maar zolang hij er geen last van heeft, niet ziek is zou ik het lekker laten.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen

Bericht door Mare »

Sems amandelen zitten nog steeds tegen elkaar aan en er zijn wat dingen bijgekomen. Hij is werkelijk waar constant ziek, zijn groeicurve buigt licht af, maar vooral heeft hij heek veel moeite met ademhalen. Overdag heeft hij een 'habituele mondademing" oftewel hij ademt nooit door zijn neus, altijd door zijn mond. En 's nachts snurkt hij altijd, maar wat nog erger is, is dat hij het echt benauwd heeft. Als hij op zijn rug ligt dan zie je zijn borstkas helemaal inzakken.
Ik was vanochtend bij de ha en morgen kan ik al terecht bij de kno. Ik ben benieuwd.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: opgezette amandelen *update: kno*

Bericht door Truus »

Ben benieuwd, L otta heeft idd ook enorm opgezette amandelen, maar niet altijd last van. Fijn dat je het kan laten checken.
MamaMaggy

Re: opgezette amandelen *update: kno*

Bericht door MamaMaggy »

Hopelijk kan je snel terecht! En kunnen ze er wat asn doen... Klinkt niet fijn als hij steeds opgezette amandelen heeft!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen *update: kno*

Bericht door Mare »

Het gaat ineens heel snel. Vandaag waren wij bij de kno en morgen worden Sems keel- en neusamandelen geknipt en krijgt hij ook gelijk buisjes. Hij had namelijk ook vocht achter zijn trommelvliezen.
De reden dat hij zo snel geopereerd wordt is dat hij last heeft van slaapapneu. Ik had niet in de gaten dat dit een reden tot grote zorg is, maar de kno vond dat dus wel. Zij verwacht dat hij na de operatie snel zal opknappen. Dat hoop ik ook. Misschien gaat ie dan ook eens doorslapen. ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Jo Jo »

Logisch, mooi dat ze snel ingrijpen.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Annet »

Wel even schrikken, maar hopelijk knapt hij snel op. Sterkte morgen!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door maartje12 »

Dat is het betere doorwerken!
Hij gaat er vast van opknappen. Sterkte morgen!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: opgezette amandelen *update: kno*

Bericht door Petra »

Mare schreef:Het gaat ineens heel snel. Vandaag waren wij bij de kno en morgen worden Sems keel- en neusamandelen geknipt en krijgt hij ook gelijk buisjes. Hij had namelijk ook vocht achter zijn trommelvliezen.
De reden dat hij zo snel geopereerd wordt is dat hij last heeft van slaapapneu. Ik had niet in de gaten dat dit een reden tot grote zorg is, maar de kno vond dat dus wel. Zij verwacht dat hij na de operatie snel zal opknappen. Dat hoop ik ook. Misschien gaat ie dan ook eens doorslapen. ;)
Zo wat een snelheid!
Hier gingen ze trouwens alle drie doorslapen nadat de amandelen (weleens waar in de neus) waren geknipt.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mare »

Jo Jo schreef:Logisch, mooi dat ze snel ingrijpen.
Ja wel logisch, maar ik had begrepen dat ze amandelen pas later knippen. Ik ben zeker blij dat ze zo snel handelen. Ik schrok wel. Mijn kleine ventje. Ik kan het hem niet eens fatsoenlijk uitleggen. Maar als hij zich straks beter voelt en niet meer constant ziek is...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mamalon »

Succes morgen!
Ps. wat ik niet wist: in sommige ziekenhuizen is het niet standaard om dormicum te geven (vraag om die via de anus wordt toegediend, het drankje is namelijk heel bitter)
Bij ons moest ik echt op mijn strepen gaan staan "omdat het geen protocol was"
De eerste operaties van de dames waren drama nadat ze wakker werden. En bij Belle werd te laat een zetpil toegediend met PCM. Ze werd meteen geholpen en had na het ontwaken veel pijn in haar neus. Zó sneu. Maar het kan dus anders (oh wat heb ik me daar achteraf kwaad over gemaakt!)
Mamalon
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Eve71ne »

Oei dat is snel zeg! Hoop dat je nog tijd hebt gehad om ijs in te slaan :wink: Ik schrik wel van wat Mamalon schrijft, je wilt écht dat de pijnstiling goed geregeld is! Ze zijn echt heel zielig als ze bijkomen uit de narcose.. Sterkte!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: opgezette amandelen

Bericht door Esther »

Mare schreef:Overdag heeft hij een 'habituele mondademing" oftewel hij ademt nooit door zijn neus, altijd door zijn mond.
Habitueel betekent dat het een gewoonte is, en die gewoonte los je niet op met een operatie :wink: Dus het is wel belangrijk om na de operatie, als hij is opgeknapt, goed op te letten of hij dan wel zijn mond in principe gesloten heeft (de kans is namelijk groot dat zijn spieren helemaal ingesteld zijn op een open mond). Als dat niet zo is, lijkt het mij goed om een paar keer naar een logopedist te gaan voor oefeningen en tips om het openmondgedrag af te leren, anders bestaat de kans dat je volgend jaar het hele circus opnieuw kunt doorlopen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door juudje »

Hier ook 2 kinderen die slaap apnoe hadden door grote keel amandelen. Ze zijn hier ook geknipt bij de oudste 2. Lola had echt vanaf dat ze 1 was grote knikkers in haar keel. Daardoor prate ze erg slecht en had altijd vocht achter haar trommelvliezen. Hier hebben ze eerst de amandelen geknipt in de hoop dat als deze weg waren de oorzaak van het vocht achter de trommelvliezen weg waren. Bij de controle bleek dat het er nog zat, toen wou de kno arts nog de volgende controle afwachten. Maar dat had k bij de oudste al meegemaakt en heb aangegeven dat ik niet geloof dat het dan weg was en waarom wachten als het kind al een spraak achterstand heeft (de ha deed moeilijk met doorverwijzen omdat ze bijna nooit een ontsteking had en dus geen antibiotica gebruikt had, en pas bij 3 x ab in 1 jaar wou hij doorverwijzen). de kno arts was snel overtuigd en lola had snel daarna buisje.
Beide kinderen zijn echt heel erg opgeknapt van het geheel. Hopelijk heeft het bij jullie dezelfde uitwerking!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
MamaMaggy

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door MamaMaggy »

Sterkte vandaag!!
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door muppet »

succes vandaag!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mare »

Het is inmiddels achter de rug. Hij heeft het goed gedaan en is nu ook vrij rustig. Hij krijgt genoeg pijnstillers.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door channiemam »

Beterschap!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door muppet »

Fijn dat het goed gegaan is. Beterschap.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door debby »

Fijn dat het achter de rug is. Beterschap!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mare »

Dank jullie wel. Ik ben echt trots op ons ventje. Hij heeft het echt goed gedaan. Hij was wel wat zeurderig en had nergens zin in, maar verder ging het prima. Ze hebben hem in het ziekenhuis genoeg pijnstillers gegeven en hebben er ook bij ons op gehamerd om gewoon een spiegel op te bouwen, ook al lijkt het beter te gaan.

Maar wat gewoon het meest bijzonder is? Sem slaapt en ik kan hem bijna niet horen. Ik ben van deze dagen emotioneel op, maar hier kan ik bijna om huilen. Dit toont direct aan dat het de juiste beslissing was.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mamalon »

Wát een verberering! Spectaculair! Ik hoop dat je de komende weken wat kan bijtrekken qua slaap. Wat zul jij je (ook) beter gaan voelen!
Mamalon
Jemk

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Jemk »

Beterschap!
En wat fijn dat je ook het gevoel hebt dat de operatie een juiste keuze was. Dan is het wat minder erg als hij zielig is. Je weet tenslotte waar je het voor doet.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: opgezette amandelen *update:operatie*

Bericht door Mare »

Wat een week was dit. Het is allemaal zo snel gegaan, dat ik amper tijd had om erover na te denken en het te laten bezinken. En nu is het allemaal gewoon achter de rug.

Deze week viel echt reuze mee. Sem was overdag wat aanhankelijker en 's avonds en 's nachts was hij wel vaker ontroostbaar, maar al met al ging het goed. Hij had geen last van nabloedingen, na drie dagen was het ene loopoor weer over en hij at en dronk gewoon normaal.

Het is echt een opluchting dat hij op zo'n relatief eenvoudige manier zo geholpen is. Want wat is het bijzonder. Ons ventje snurkt niet meer, stopt niet meer met ademen, maar ademt gewoon rustig en ontspannen. En hij hoorde dus echt slecht. :( Hij noemde mij altijd al baba en ik dacht dat hij gewoon eigenwijs was, maar nee hoor, sinds zaterdag noemt mijn ventje mij mama. :verliefd:
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: opgezette amandelen *update:19.06*

Bericht door Mamalon »

Wat een goeie update, fijn voor jullie, M are!
Mamalon
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: opgezette amandelen *update:19.06*

Bericht door juudje »

Kijk dat is de update die we willen horen. zou fijn dat je zo snel resultaat ziet.
Ik vond het hier ook de beide keren meer dan de moeite waard. Het is de eerste dagen wat vervelend, maar inderdaad na een week ben je daar doorheen en is het resultaat meestal goed zichtbaar (hoorbaar)
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Plaats reactie