nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door monika »

Nic gaat smiddags en savonds over het algemeen lekker slapen. Slaapt smiddags 1,5-2,5 uur. Slaapt snachts van 19:30 tot 5:30-6:00.
Prachtig, behalve dat hij savonds en snachts zo'n 3-5 x wakker wordt en mij nodig heeft. Vaak krijgt hij weer een borst en slaapt snel weer verder. soms slaapt hij niet en wil nog weer een borst. Sinds kort zeg ik dat hij eerst moet slapen voor hij weer mag drinken. Na wat gesputter slaapt hij dan weer een paar uur.
Ik heb een matras in z'n slaapkamer op de grond dus als ik er zelf bij in slaap val, dan slapen we daar samen verder.
Dat gaat nu al ruim een jaar prima en ik heb er niet zo'n probleem mee, en manlief vindt het ook best.

Maar nu... de reden dat ik nu weer nadenk over of het misschien anders moet is dat ik zo ontzettend moe ben. Kort gezegt stoppen mijn ongesteldheidsperioden niet de laatste 9 weken. Ik loop de deur bij de huisarts plat om dingen te proberen, met tot nu toe niet zo razend veel succes. We gaan nu weer wat nieuwe dingen onderzoeken.
Maar goed... erg moe dus. En dan komt de vraag weer op... slaaptraining?

volgens mij ben ik er te moe voor en manlief is of niet thuis omdat hij snachts werkt of hij is total loss van het zware werk dat hij doet.

Mijn oudste ging zelf beter slapen toen hij ongeveer 2 was, maar had me zeker wel 1x per nacht nodig tot hij 4 was.

Hebben jullie suggesties of ervaringen die me kunnen helpen een beslissing te nemen over of ik nog weer iets ga proberen en zo ja wat dan, of dat ik gewoon probeer mijn medische traject uit te zingen en hopelijk weer snel op krachten ben.
Laatst gewijzigd door monika op vr jun 20, 2014 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door juudje »

Roos sliep ook slecht tot ze 2 was en had me vaak nodig. Ik voedde toch gewoon in slaap, want ik had net als jij weinig energie op dat moment om het aan te pakken (mijn man had toen net zijn herseninfarct gehad en ik stond er thuis alleen voor. Later toen hij weer thuis was ben ik het gaan aanpakken. Pas toen ik voelde dat ik het aankon. Binnen een paar nachten was het geregeld en had ik spijt dat ik het niet eerder gedaan had, want ik had toch wel een stuk meer rust zo. Maar op de 1 of andere manier heb ik toch gewacht tot ik wat energie had.

Wat vervellend trouwens dat je zo aan het kwakkelen bent rondom de menstruatie. Is je hb a wel nagekeken?
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Mamalon »

Lieke sliep heeeeeeel slecht, zelfde als Nic zo'n beetje, maar dan bij ons in bed.

Pas toen de psycholoog "dreigde" met slaaptraining/laten huilen, heb ik kunnen doorzetten op "mijn" manier. Ik heb uitgelegd aan haar (ze was toen 1jr9mnd) dat ze 's avonds nog mocht drinken, en dan tot de wekker gaat, niet meer (zij kreeg toen zo'n wekker met een lichtje). Iedere keer startte ik met haar in slaap wiegen, en ik legde haar steeds net wat wakkerder in bed. Dit ging in het begin natuurlijk wel eens "mis" maar dat had ik ingecalculeerd. Dan begon ik weer met wiegen. Ook 's nachts, als dat nodig was. En als ik het echt niet meer trok, gewoon weer bij ons in bed. Binnen een week was het haar duidelijk en ging het slapen beduidend beter. Dwz ik hoefde er meestal maar een keertje per nacht uit. En dan was een aai over haar bol of het aangeven van haar doekje genoeg.

Ik heb toen ook haar speentje vastgemaakt aan haar doekje, een meerdere doekje/speen combinaties in bed gelegd, waardoor ze vaker zelf haar speen kon vinden. Ook heb ik moeten uitleggen dat ze eerst zelf mocht proberen om haar speentje te vinden, en als dat niet lukt, mocht ze roepen. En uitgelegd dat ze mocht roepen in plaats van huilen, als haar dat lukte. Wonderwel bleek ze veel te begrijpen en ook mee te willen werken. En ze bleek ook te huilen/roepen in haar slaap (vaak bleek ze nog te slapen als ik naast haar bed stond) dus ik heb mezelf aangewend om heel even af te wachten als ik iets hoorde.

Dit was een hele opluchting. Ze is nog steeds de onrustigste slaper van het stel. Gaat overdag overal vol in op/mee alsof ze een jaar ouder is en verwerkt alles 's nachts. Slaapt heel af en toe nog bij ons in bed. Maar het is beter te handelen.

Ik hoop dat je hier wat tips uit kan halen. Het valt niet mee, dat weet ik nog heeeeel goed!
Mamalon
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Hemmie »

Geen tips voor je eigenlijk, want mijn ervaring is dat het erg verschilt per kind en moment, maar met de jongste 2 merkte ik bij beide wel dat het na de 2e verjaardag beter begon te gaan. Marrit werd toen eindelijk nog maar 1, hooguit 2x wakker, en sliep dan (na de borst) weer snel in. Vanaf 2,5 sliep ze de meeste nachten wel door. Abel heeft nu nog steeds wel eens wat onrustige nachten, maar slaapt sommige nachten ook heel goed, van de week nog een nacht maar 1x wakker, en dat was nog geen 1,5 uur voordat mijn wekker zou gaan. Daardoor kan ik de onrustige nachten ook weer beter hebben. Dus houd hoop!
Ik ben wel gestopt met elke keer de borst geven als hij wakker wordt, hij mag in principe nog max. 2x per nacht drinken, dus als hij zoals gisteren al om 11 uur 's avonds wakker wordt mag hij wel bij me in bed komen, maar hij moet dan stil liggen en weer gaan slapen (anders leg ik hem weer in zijn eigen bed). We bouwen de nachtvoedingen dus heel langzaam af, maar eigenlijk hoop ik nog steeds dat dat net als bij de oudste 2 uiteindelijk vanzelf gaat doordat hij doorslaapt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door monika »

juudje schreef: Is je hb a wel nagekeken?
Ja, vanochtend de uitslag van de bloedtest. Ijzer te laag, de rest was allemaal goed.
Dus maar weer aan de staaltabletten.

En zo als gewoonlijk wanneer ik vaag over slaaptraining nadenk kreeg Nic gisteravond weer verhoging bij z'n roggelhoestje.
Dus slaap maar weer even lekker naast me, dan slapen we tenminste.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Appendix »

Ik had niet gereageerd omdat ik geen tips had, maar dat is niet helemaal eerlijk. Ik voel met je mee, ik weet hoe rot het is.

Knuffel, veel wijsheid. Ik weet niet meer wie het tegen mij zei (hier), maar: "blijf vertrouwen houden in je kind". Die mantra helpt mij regelmatig de avond/nacht door.

Het worden vanzelf pubers die je met geen mogelijkheid hun bed uit kunt slaan.
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Jemk

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Jemk »

Hallo Monika,

Ook ik heb niet echt een tip voor je. Het is ontzettend rot!
Bij mij werkt slaaptraining niet wanneer ik zelf moe ben. Niet dat dat bij mijn zoon niet zal werken, maar omdat ik het zelf niet vol hou. Dan ben ik moe, prikkelbaar en het enige dat ik wil is slapen. En dat gaat nu eenmaal het beste met voeden.
Ik denk dat de oorzaak van je blijvende menstruatie aangepakt moet worden en niet zozeer de nachtvoedingen van je kindje. Ja, weet het, lekker makkelijk gezegd van mij! Je had er tot voor kort geen problemen mee namelijk. Heeft de huisarts een idee waarom het niet overgaat? Goed dat je aan de staaltabletten gaat. Daar kun je aardig van opknappen.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Groetjes,
Jemk
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Esther »

Wat naar Monika :(
Ik hoop ook dat je flink opknapt van de staaltabletten!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door monika »

Ja, ik heb dus ook het idee dat mijn bloedarmoede en mijn niet stoppende menstruaties het probleem zijn. Niet het feit dat ik een peuter heb die gewoon snachts wakker wordt, want dat doet de meerderheid van de peuters. En het is cultureel bepaald om je kind in een eigen bed te laten slapen.
Ik probeer hem nu iets vaker terug te leggen in z'n eigen bed. Soms werkt dat wel, soms niet omdat ik al in slaap ben gevallen voor het in me opkomt om hem terug te leggen.
De boosdoeners zijn met grote zekerheid mijn 3 (of meer) vleesbomen. Dat ik maar gauw in de menopause kom he.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Wanda

Re: nog maar weer eens slapen

Bericht door Wanda »

Ik heb me laten behandelen voor mijn heftige bloedingen. (Novasure). Met grote kindjes die al lang doorslapen omdat ik vreselijk moe was. Voel me echt stukken beter nu.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door monika »

tijdens de vakantie sliep Nic in een 'volwassen' bed en dat ging best goed, samen op de kamer met Jort toen.

Since we thuis zijn wil hij niet meer in z'n ledikant slapen en alleen nog maar op de matras op de grond (die er dus al lag). Dat mag van mij zolang hij in z'n bed blijft en niet gilt of schreeuwt. Een paar keer wat gerommel in de nacht gehad dat hij niet meer kon slapen, mij wakker hield en bleef rommelen, dus terug in z'n ledikant. En vanacht sliep hij van 19:30 tot 5 uur op de matras zonder mij. Hij riep een keer, maar toen ik bij hem was sliep hij alweer. Langzaam aan een stijgende lijn, terwijl ik nog niet van plan was om hem uit z'n ledikant te halen, blijkt dat waarschijnlijk wel de oplossing te zijn.

Verder kan hij nu ook achteruit de trap af kruipen onder streng toezicht, da's wel fijn met m'n zere rug.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door LauramvAnneenLisa »

monika schreef:tijdens de vakantie sliep Nic in een 'volwassen' bed en dat ging best goed, samen op de kamer met Jort toen.

Since we thuis zijn wil hij niet meer in z'n ledikant slapen en alleen nog maar op de matras op de grond (die er dus al lag). Dat mag van mij zolang hij in z'n bed blijft en niet gilt of schreeuwt. Een paar keer wat gerommel in de nacht gehad dat hij niet meer kon slapen, mij wakker hield en bleef rommelen, dus terug in z'n ledikant. En vanacht sliep hij van 19:30 tot 5 uur op de matras zonder mij. Hij riep een keer, maar toen ik bij hem was sliep hij alweer. Langzaam aan een stijgende lijn, terwijl ik nog niet van plan was om hem uit z'n ledikant te halen, blijkt dat waarschijnlijk wel de oplossing te zijn.

Verder kan hij nu ook achteruit de trap af kruipen onder streng toezicht, da's wel fijn met m'n zere rug.
ze zijn hier allemaal jong naar een groot bed gegaan, dat hielp prima tegen slaapgedoe (niet voor eeuwig helaas, maar a la)
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door Ana »

Wat fijn zeg!

En wat vroeg... I.van is natuurlijk van dezelfde maand.... ik moet er niet aan denken om hem al in een groot bed te laten slapen. Vorige week mocht hij op een gewoon bed slapen bij mijn ouders op de camping. Ik had hem netjes ingestopt e.d. Hij stond binnen een minuut op de veranda buiten :roll: Maar toen heeft oma hem terug in bed gelegd en dan luistert hij wel :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door Ilse501 »

Even los van alle slaapdingen: ik heb zelf heel veel last van allerlei pre-overgangsverschijnselen en slecht slapen hoort daar helaas bij. Zou dat bij jou niet ook mee kunnen spelen, gezien je leeftijd (hoop dat ik je nu niet beledig) en de erge menstruaties?
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door monika »

O ja, die heftige menstruaties en het slecht stoppen met vloeien hangen samen met pre-menopause en vleesbomen. schijnt vrij gewoon te zijn, maar wel irritant. Het lijkt er trouwens op dat mijn andere minipil beter werkt bij mij en ik weer minder vaak menstrueer. Of misschien sla ik gewoon over vanwege mijn leeftijd, wie het weet mag het zeggen. Nu er toch geen kinderen meer kunnen komen (ik ben 45) mag het van mij ook wel stoppen met dat maandelijkse vloeien. Al hoewel.. was het maar maandelijks een paar dagen.... :oops:
en nee.. ik ben niet beledigd hoor.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door Ilse501 »

Sterkte met die perikelen. Ze zijn pittig! En ben je het met me eens dat het zeer oneerlijk verdeeld is tussen mannen en vrouwen?
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nog maar weer eens slapen; succesjes update onderaan

Bericht door monika »

Ja, oneerlijk, maar ja, ze kunnen ook niet genieten van een groeiend kindje in hun buik, intimiteit van borstvoeding, dingen waar ik toch echt wel plezier van had / heb. Maar ja, als ik naar de huisarts moet is het vrijwel altijd voor 'vrouwen dingen', alleen eens een keer recent voor mijn rug.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie