Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Greetje

Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Greetje »

Hallo!

Ik vier zaterdag mijn verjaardag en ik wil zelf taart maken.
Ik ben op zoek naar een niet al te ingewikkeld recept. Simpele cake wil ik niet, het moet wel echt taart/gebak/vlaai zijn!
Mijn man heeft een pot ingemaakte kersen en een pot perziken meegenomen.
Ik dacht dus aan Monchou-taart, maar kan nergens monchou vinden hier.

De ingredienten moeten vooral niet te "ingewikkeld" zijn. Wat je hier wel kan vinden zijn koekjes veel verschillende soorten en smaken. Suiker, bloem, boter, melk, eieren ook geen probleem. Er is ook wel wat essence (vanille- en andere smaken) te vinden. Goede vanillesuiker heb ik nog niet gevonden. Er zijn ook wel wat kruiden zoals kaneel, gember etc te vinden. Vers fruit op dit moment: mango! En verder in pot en blik. Banaan kan ik ook wel aan komen. Slagroom wordt wat moeilijker, dan moet ik gelijk een heel duur pak van 1 Liter kopen... :s Maar goed, misschien mag ik mezelf wel voor 1x verwennen voor mijn verjaardag toch...
En dochterlief ook gelijk, die krijgt borstvoeding :)

Oja, onder het sub 'taarten' heb ik ook al het recept van Clafoutis gevonden, dat lijkt me al een lekker plan, maar kan je dat niet met een bodem eronder maken? Van cake of appeltaart beslag? Of zoals je het van verkruimelde koekjes en boter maakt?

Ik hoop op verrassende/lekkere ideeen!
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door marjolein62b »

Zijn er gelatine blaadjes.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Ana »

Ik heb eens Coca-Cola taart gemaakt, dat zijn eenvoudige ingredienten :)

Hier een recept. Het is niet het recept dat ik ooit maakte, maar misschien kan ik die nog vinden.
http://yummyinmytummy.nl/zoet/taart/coca-cola-taart/
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Hemmie »

Ik dacht ook aan kwarktaart, als je gelatine hebt. Ik heb laatst ook key lime pie gemaakt, weinig meer nodig dan boter, koekjes, limoenen en eenblikje condensed milk. Recepten zou ik moeten zoen, ben op vakantie zonder mijn laptop met bladwijzers.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Greetje

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Greetje »

marjolein62b schreef:Zijn er gelatine blaadjes.
Weet ik niet, heb ik nog nooit naar gezocht eigenlijk...
Greetje

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Greetje »

Hemmie schreef:Ik dacht ook aan kwarktaart, als je gelatine hebt. Ik heb laatst ook key lime pie gemaakt, weinig meer nodig dan boter, koekjes, limoenen en eenblikje condensed milk. Recepten zou ik moeten zoen, ben op vakantie zonder mijn laptop met bladwijzers.
Key Lime Pie?

Dat heb ik ook een keer gemaakt! Indd verkruimelde koekjes met gesmolten boter mengen. Gecondenseerde melk met eieren en citroensap vermengen. Ik vind dat het citroenrasp erin het wat bitterig maakt (het waren trouwens limoenen die ik had...). En zonder dat "lemon zest" vind ik de taart juist weer een beetje flauw en 'vla achtig' worden... Ik had me laatst bedacht dat stukje ananas in de vulling het wat meer smaak zouden geven als je de rasp helemaal weglaat.
Greetje

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Greetje »

Karnemelk (voor in de coca-cola taart) hebben ze hier niet.

Kwark ook niet.

Ik denk dat ik de Clafoutis eens ga proberen. Of anders toch weer gewoon voor die citroentaart...
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Ana »

Kwark en karnemelk hadden ze in Bosnië ook niet (in de eerste jaren dat ik daar woonde tenminste) dus in het recept dat ik gebruikte, zat dat iig niet. Ik ga nog eens voor je op zoek.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Hemmie »

Ja, ik had die lime pie ook zo gemaakt, had me toenbedacht dat het wel lekker zou zijn met een zoet iets er op, meringue of een zoete room.
Gelatineblaadjes zijn in Brazilie slecht te krijgen, maar gelatinepoeder is heel normaal, in India was er echter echt geen gelatine te vinden.
Ander ideetje: Pavlova, makkelijk en zoooo lekker. Ik gebruik het recept van Nigella Lawson. Is meer een toetje, maar lijkt ook op taart.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door monika »

Geen taart maar wel erg makkelijk en snel: boterkoek. Je kan het in een muffinpan doen of als 1 grote koek.

volgens mij: 250 gr bloem; 250 gr suiker; 200 gr boter; amandel essence of cocos essence, snufje zout
boter opwarmen, alles door elkaar roeren, in het bakblik doen. ongeveer 20 minuten bakken op 180 graden. Evt versieren met halve amandelen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Greetje

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Greetje »

Ik heb uiteindelijk de kersen clafoutis gemaakt met een bodem van koekkruim&boter. Mijn man zei dat het 'delicious' was! :)

Ik zat er ook over te twijfelen om er nog 'n boterkoekje bij te maken. Boter is wel erg duur hier. Geimporteerd uit NL, zoals alle melkproducten...

We hebben het zowel voor het eten bij de koffie als na het eten als dessert gegeten, mmm! En zo makkelijk!

Dankjewel iedereen voor het meedenken, er zitten lekkere ideetjes bij :)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Taart/niet te ingewikkelde ingredienten

Bericht door Hemmie »

Oh ja, dat boterprobleem hadden we in India, dan was het meestal Deens. Lupack was dan nog de goedkoopste.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie