nachtzinnelijkheid en camping

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door Annet »

D slaapt snachts nu zonder luier. +/- 1x per week gaat het (goed) mis. Thuis is dat niet erg.
Ze wordt er niet wakker van. en dan komen we er de andere ochtend achter.
Haar snachts wakkermaken en laten plassen heeft geen zin, is drama en ze doet het dan ook niet, en aangezien ze meestal wel droog is is het dus ook niet nodig om het te doen thuis.

Maar nu starks op de camping.
Ze zal op een slaapmatje gaan slapen. het de zeiltjes die we hebben zijn of te groot of te klein (ze is nl nogal beweeglijk). En als het zeiltje groter is dan het matje heb je ook kans dat het er langs gaat lopen, zelfs met een moltonzeil. En dan is de bodem van de slaapcabine nat en waarschijnlijk ook de kuip v/d tent, want die is nl van een soort stof. En de slaapcabine als hij hangt, is dan weer lastig los te maken om de vbodem te laten drogen.

Luiers aandoen zie ik niet zitten aangezien ik weet dat ze met een luier gewoon weer zal gaan plassen snachts en ben bang dat we thuis dan weer vanvoor afaan moeten beginnen.
Ze slaapt dan in een slaapzak en de wc is natuurlijk ook moeilijker te vinden snachts. En ons roepen doet ze tot nu toe niet.

Ik denk dat ik het er gewoon op waag, maar misshien hebben jullie nog ideeën, twee weten meer dan één...
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door Pauline »

Tja, Sjoerd is nachtzindelijk. Maar als hij heel moe is gaat het mis. tijdens de meivakantie had hij zijn plaswekkerbroekje aan. Het gevolg was 2 keer een enorme driftbui omdat hij wakker werd van de wekker en hij zo moe was en niets meer wilde. wij hebben besloten dat een luier makkelijker is. Sjoerd wil geen natte luiers meer, dus plassen in de luier doet hij alleen als hij er echt niet wakker van wordt. andere keren gaat hij gewoon op de plasemmer. geen probleem. bij ons gaan er dus gewoon luierbroekjes mee voor de nacht. Ook omdat ik geen zin in driftbuien heb in de vakantie en zeker niet op de camping.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door drus »

À nton heeft nog tot vorig jaar met kamperen nachtluiets aangehad. Hij ging er niet extra van plassen. Ik was ook gewoon duidelijk: op de camping wel en thuis niet. Is altijd goed gegaan. Ik zag dat echt niet zitten met matjes klooien en natte broeken uitwassen
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
@ri

Re: nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door @ri »

Laten plassen als jullie naar bed gaan (gewoon op een emmer?) En anders idd afspraken maken dat de luier voor op vakantie is.
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door mamaSterre&Sep »

Wij hebben lang 'vakantieluiers' gebruikt. Ging prima, nu hebben we een emmer.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nachtzinnelijkheid en camping

Bericht door Chantal »

Ik zou ook luierbroekjes gebruiken en ze vakantiebroekjes noemen. En als je dat niet wil dan langs de action of HEMA om waterdichte hoeslakens te halen. Die zitten hier om alle kinderbedden.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie