Samen slapen, hoe doe je dat?

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Samen slapen, hoe doe je dat?

Bericht door Sarina »

Dat is wel vaker, de ene dag wel de andere dag niet. Op een gegeven moment wordt het steeds minder tot het helemaal stopt. Al valt R3ns (6 jaar) nog steeds geregeld in slaap in de auto ;)
Br@ndt daarentegen valt niet makkelijk in slaap en had juist dat middagslaapje best lang nodig (omdat hij 's avonds zo'n moeite had met inslapen).
Er is echt geen peil te trekken op zo'n middagslaapje, verschilt per kind en per dag! Sterkte ;)
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Greetje

Re: Samen slapen, hoe doe je dat? *update*

Bericht door Greetje »

Naar aanleiding van jullie tips en ervaringen heb ik het middagslaapje zo wat losgelaten.
En heeft Hannah nu een periode niet meer geslapen 's middags maar de laatste twee weken vaker weer wel een dutje aan het einde van de middag. Ze valt dan zelf in slaap op de bank. Haar op bed proberen te leggen werkt averechts.

's Avonds slapen: De eerste twee maanden in Gambia moest ze duidelijk ook wennen aan de nieuwe situatie. Want sindsdien gaat het stukken beter. Na het eten zegt ze zelf "tandenpoetsen??" en dan gaat ze eigenlijk zonder problemen tandenpoetsen, wissewasje en naar bed. Soms lees ik nog een boekje of zing ik nog een liedje. Nog steeds is het aan de late kant, maar dat komt omdat ML zo laat thuis is en we laat eten...

Zo zie je maar weer, dat je je soms zo op kan vreten over iets, terwijl als je "stug" volhoudt ze er toch een soort van over heen groeien.

:mrgreen:
Plaats reactie