FB, het heeft nogal wat veroorzaakt....

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Birthe

FB, het heeft nogal wat veroorzaakt....

Bericht door Birthe »

...dat ik een PB openbaar maakte.

Is er een regel wat dit betreft op Jip? Zo niet, kan die er komen?

Jullie hebben je overal buiten gehouden en dat is ok, maar het wordt een welles/nietes verhaal en misschien moeten we het helder hebben?
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

oh birthe, laat het toch. Het gaat mij eigenlijk niet eens meer over het openbaar maken van een pb hoor. Meer het algehele gevoel dat ik heb. Nogmaals dat IK heb en dat is dus ook MIJn probleem, niet de jouwe hoor!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Birthe

Bericht door Birthe »

Ik denk wel dat het wijs is als het helder is wat je moet doen met een PB die voor jou echt niet door de beugel kan. Dus vandaar mijn vraag.

Natuurlijk heb je dan alleen nog wel het probleem van 'wat kan wel, wat niet'... :-k
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8691
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Ik vind wat al gezegd is van doorsturen naar FB en hen laten kijken wat ermee en aan gedaan moet worden. Maar als eerste zou duidelijk moeten worden dat dat soort pb-tjes gewoon niet verstuurd mogen worden.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Bericht door Lampje »

We hebben dit nog niet binnen forumbeheer besproken dus mijn reactie is even met 2 petten op.

Ik vind de discussie zoals die gevoerd is een mooie discussie. We hebben als FB het dan ook niet nodig gevonden om die discussie te sluiten. Juist de voors en tegens staan in die draad mooi verwoord.

Wat ook wel bleek is dat het maar helemaal afhankelijk van de situatie is hoe iemand een PB ervaart. Dat is voor iedereen anders, gelukkig maar.

Ik denk dat er wel wat handvatten gegeven zijn:
- Bij duidelijke scheldpartijen kan je er melding van maken bij FB. Een kwestie van doorsturen en evt. samen kijken of we er iets mee doen en wát we er dan mee gaan doen.
- In principe maak je geen PB's openbaar maar er zijn wat mij betreft altijd situaties waarin je anders handelt. Het is uiteraard niet de bedoeling om prive-gegevens van een ander openbaar te maken.

Ik persoonlijk begrijp heel goed dat B. de PB openbaar gemaakt heeft in haar situatie en in die omstandigheden. Daarmee keur ik het nog steeds in het algemeen af maar in die bijzondere situatie kan ik het begrijpen.

Het feit dat FB niet heeft ingegrepen en ook de PB heeft laten staan, geeft ook al een beetje weer hoe FB erin staat. Daarnaast heeft FB ook van niemand van alle deelneemsters op J&J een melding gekregen dat er een bericht geplaatst was waar men aanstoot aan nam. Dus wat dat betreft lijkt de grote meerderheid zich ook wel te kunnen verplaatsen in de situatie.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door MarietteD »

Wat kun je de dingen toch altijd mooi verwoorden, Janneke!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Birthe

Bericht door Birthe »

Janneke, dankjewel voor je reactie.

Ik hoop oprecht dat er nooit meer iemand een PB zal ontvangen die je echt van je stuk brengt. Dat mensen nadenken voordat ze dingen schrijven/doen. Ook ik. Ik zal ook opletten dat ik niet meer zo hard ben naar iemand die zo in de knoop zit met zichzelf. In deze situatie namen mijn frustraties de overhand, niet goed.

Zoals ik al in het topic van Dorien aangaf: Ik heb de PB weer verwijderd, zal dit niet meer zo doen, maar een volgende keer (hopelijk komt die er niet!) FB inlichten.
Plaats reactie