Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

I.van zit momenteel naast zijn ledikantje op zijn kamertje in het donker. Hij weigert in zijn ledikantje te gaan liggen om te slapen en draait helemaal door als je hem er toch in legt. En gooit zichzelf er dan ook gewoon uit. Hij wilde deze week ook al geen slaapzak meer aan dus dat vond ik op zich geen probleem. Maar nu weet ik het even niet meer.

Mijn man hoopt dat het een fase is (gisteravond zelfde drama gehad) maar ik denk dat het tijd is om het gewone bed van zolder te halen. Hij is 2 jaar en 2 maanden. En inslapen is de afgelopen periode steeds moeizamer geworden, hij gaat zelden meer direct slapen, maar ligt altijd nog een hele tijd te feesten.

Mijn idee is op dit moment om hem lekker te laten zitten met zijn koppige hoofd, zolang hij het licht maar uit laat en de deur maar dicht laat. (Er zit trouwens een traphekje voor zijn kamerdeur dus hij kan er verder niet uit.) Als hij straks slaapt, leg ik hem wel in bed. Hij zal vanzelf wel doorkrijgen dat dit niet zo heel comfortabel is.
Of heeft er iemand een beter idee wat op dit moment uitvoerbaar is. (Kan nu dus geen groot bed neerzetten of een zijde uit het ledikantje slopen e.d.)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Truus »

Matrasje ernaast leggen? Verder zou ik de rest hetzelfde als jij doen geloof ik.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

Ow update - ik ging toch nog even vragen of hij niet toch in zijn bedje wilde liggen. Is hij er zelf ingeklommen met zijn stoeltje. :mrgreen: :roll:

Ow hoe kom ik toch aan zulke koppige kinderen. :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door JasmijnLinde »

Kan hij praten? Kan hij je vertellen wat er is of waarom hij niet in het bedje wil?
Kun je hem misschien bij je in bed nemen? Ik heb het bedje van Linde wel eens op een andere plek in de kamer gezet, toen ging het beter.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

Truus schreef:Matrasje ernaast leggen? Verder zou ik de rest hetzelfde als jij doen geloof ik.
Dat doet met goed om te horen :!: Ik doe ook maar wat terwijl zo'n situatie zich ontwikkelt. Maar heb dan geen idee of het zinnig is want ik bedenk.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

JasmijnLinde schreef:Kan hij praten? Kan hij je vertellen wat er is of waarom hij niet in het bedje wil?
Kun je hem misschien bij je in bed nemen? Ik heb het bedje van Linde wel eens op een andere plek in de kamer gezet, toen ging het beter.
Hij praat al best goed en kan meestal wel duidelijk maken wat hij wil - maar in dit geval ben ik er nog niet uit. Zal het morgen toch nog proberen om erachter te komen.

Bij me in bed nemen werkt averechts bij hem, dat vindt hij veel te gezellig.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door ailay »

Ik zou hem in het vervolg de keuze geven. Wil hij in het ledikantje slapen of er buiten?
Mijn jongste is een paar maandjes ouder en die slaapt ook al een poos in een peuterbed. Op de een of andere manier vind hij dat prettiger. Op het moment wil hij ook graag de deur open. Ik probeer altijd maar een beetje mee te veren met zulke dingen.

Wel mooi dat hij weer zelf zijn bed in is gekropen. Zo'n heerlijke peuteractie...
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door monika »

Ik heb twee bedden in Nic's slaapkamer, een matras op een onderschuif bed (Jort heeft het 'boven' bed) en z'n ledikantje. Sinds onze vakantie in juni wil hij eigenlijk alleen in het grote bed slapen. Mag van mij zolang hij er in blijft liggen. Als hij moe is maar uit z'n bed blijft komen moet hij in z'n ledikant. Het hek is echt te hoog om er uit te klimmen, komt tot aan z'n schouders.
Maar slapen op een matras op de grond gaat eigenlijk heel goed. Ik leg een kussen naast hem zodat hij een knus plekje heeft. Het kussen is zo licht dat hij gemakkelijk z'n bed uit kan duwen als het in de weg ligt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Hemmie »

Kan best een fase zijn, hoor! Al mijn kinderen hebben wel eens een periode van een paar dagen tot een week gehad waarin ze 's avonds maar niet wilden gaan slapen. En dan opeens gingen ze weer probleemloos slapen, weken of zelfs maandenlang, om dan weer zo'n niet-slapen periode te hebben.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

Middagdutje: hij wil geen boekje meer lezen, maar gaat naast zijn bedje op de grond zitten. Stoeltje klaargezet en gezegd dat hij beslist niet mag gaan spelen maar dat hij moet gaan slapen. 'Mama moet weg!' En hij is er netjes zelf in gekropen. Blijkbaar vindt hij dat heel spannend.
Als het een fase is, dan is het vooral de 'I.van doet het!' fase - vanochtend vier driftbuien rond dit thema.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Ana »

Vanochtend het grote bed van zolder gehaald. Prachtig vond hij het. Maar slapen ho maar. 'Als je niet blijft liggen, moet je weer in je kleine bed. Wil je dat?' 'Ja.'
Hmm oke. Dus die er weer bij gezet en daar is hij in geklommen.... Het zal vast nog goed komen ;)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Greetje

Re: Niet slapen - iemand nog een goed idee?

Bericht door Greetje »

Mja die peuter van mij (is al wel bijna 3) die heeft op 't moment ook een beetje van die streken. Ik denk dat ze de dingen vooral heel graag zelf wildoen op 't moment... Dus ja, prima toch, ze kleedde zichzelf helemaal aan van de week incl luierbroekje :mrgreen:
Plaats reactie