niet slapen bij oppas

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

niet slapen bij oppas

Bericht door Miranda »

Jesse is nu bijna 5 maanden en gaat al regelmatig naar de gastouder. De eerste paar keer sliep hij er nog wel, maar de laatste paar weken weigert hij daar te gaan slapen.
Thuis kost het manlief ook veel moeite, maar lukt het uiteindelijk wel.
Hij gaat nooit een hele dag naar de gastouder meestal zo'n 4-5 uurtjes maar hij trekt het niet om al die tijd wakker te zijn. Als hij gezellig is, prima, maar dat is hij er dus niet.

Vandaag was hij om 14:00 wakker, ik heb hem om 14:30 gebracht en manlief haalde hem om 17:30 weer op. Normaal is hij zo'n 1,5-2 uur per keer wakker maar vandaag is hij thuis van uitputting in slaap gevallen.
Zodra ik thuis ben wil hij ook niet meer bij manlief zijn, alleen maar bij mij.

Manlief vertelde mij net dat de gastouder morgen met mij in gesprek wil over het niet slapen van Jesse. Maar ik heb echt geen idee wat we er aan kunnen doen. Ze weet op welke manier Jesse slaapt dus dat is het ook niet. Ze zegt dat ze van alles probeert maar ik vraag mij af of ze dan niet teveel probeert. Jesse is echt overstuur als hij er vandaan komt. Hij is ook altijd scheutig met lachjes tegen een ander (zolang hij mij in t vizier heeft) maar naar haar toe is dat niet altijd zo.

Dit ken ik dus totaal niet van Marit en Danique. Toch wel weer lastig... Iemand nog de ultieme tip om hem daar toch te laten slapen?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Ana »

Ik heb hier geen ervaring mee dus het zal niet de ultieme tip zijn en misschien doe je dat al: zorgen dat hij eigen beddengoed mee heeft en misschien een van je gedragen kledingstukken? Alles anders maar de geur hetzelfde?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Pauline »

Uhm, geen idee of de gastouder eraan wil, maar... draagdoek?
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Miranda »

Pauline schreef:Uhm, geen idee of de gastouder eraan wil, maar... draagdoek?
Heeft ze dus vanmiddag in uiterste nood gedaan maar wil ze niet te vaak.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Mamalon »

Och arme Je sse. Het is vast een fase. Wil de GO hem dragen in een doek?
Edit jammer dat de doek de laatste optie is.
Mamalon
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Dorien »

Gaat hij niet gewoon te weinig en/ of te kort?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door AnnemiekD »

Oh wat naar! Voor jullie allemaal!
Ik weet dat Victorine ook nooit sliep op het kdv. Maar ja, die was wel al een jaar toen ze daar heeen ging. Daar werden ze er zelfs wanhopig van. Het probleem bij haar was toen dat ze alleen in slaap viel aan de borst. Tja die hadden die leidsters wel maar daar zat geen lekkere melk in :?

Uiteindelijk hebben we toen maar ge zegt dat ze haar maar gewoon moesten lopen en als ze ergens in slaap viel, prima en anders niet. Wat natuurlijk als gevolg had dat wij vaak een doodvermoeid kind thuis hadden waar geen land meer mee te bezeilen viel.
Maar ik had dat nog liever dan dat ik wist dat ze daar zo overstuur was en ik haar niet kon troosten en ze troosteloos in een bedje lag te krijsen.

Maar Jesse is natuurlijk nog een stuk jonger en heeft echt die slaap hard nodig. Kan ze niet wandelen? Lekker in de wagen en dan hopen dat hij is slaap valt?
Draagdoek is een optie idd.
Wellicht een bandje met jou stem ofzo eroo waarop je zijn favoriete slaapliedje zingt/neuriet en een doek die naar jou ruikt?

Moeilijk hoor. Ik weer dat je daar enorm van wakker kan liggen....sterkte ermee.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door monika »

Nic sliep overdag altijd in de wandelwagen buiten, lekker in een warme slaapzak in de wandelwagen, naar de bomen kijken of wind luisteren. Bij regen onder de carport. Na een wandelingetje lekker laten liggen en zachtjes weglopen. Ik weet niet hoeveel kindjes ze heeft en of dat lukt?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Miranda »

Jesse gaat meestal 2x per week naar de oppas en dan 4 a 5 uur per keer.
Tot voor kort sliep hij daar ook wel in de kinderwagen maar ook dat lukt niet meer. Als hij al tijdens het wandelen in slaap valt wordt hij vrij snel weer wakker, dat is bij mij ook zo.
Ze heeft zelf nog ee meisje van bijna 2 dus hele afstanden lopen zit er ook niet in. Na schooltijd is wandelen geen optie, dan heeft ze totaal 6 kinderen.
Ik heb afgelopen nacht een knuffeltje van hem bij mij gehad, misschien dat dat straks helpt...
Vandaag gaat hij er ook naar toe, op de tijd waarop hij thuis altijd 3 uur aaneengesloten slaapt....
Ik probeer hem daar straks zelf in bed te leggen denk ik, kijken wat er dan gebeurt.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Deborah »

Mijn kinderen worden zo tot een leeftijd van 2 jaar met veel moeite in bed gekregen door een oppas en zelfs door papa. Nou werk ik niet dus op zich geen probleem. Al zorgt het ervoor dat ik daardoor zeer gebonden ben. Gelukkig willen mijn oppassen (oma's en mijn zusje) wel aan de draagdoek en gaat jongste dan wel slapen. Maar s'avonds bijvoorbeeld gaat het zeer moeizaam en dan moet ze zeker niet nog eens wakker worden. Alleen herkenning hier. Sorry verder geen tips.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Hemmie »

Hier bij de jongste 2 net zo als bij D eborah, met als verschil dat wij nooit vrijwel nooit een oppas hebben/hadden.

Maar, ik denk dat het ook gewenning is, doordat ik er altijd was. Oudste ging van jongs af aan naar het KDV, en bij hem was het geen probleem.
Ik zou me inderdaad kunnen voorstellen dat die korte oppastijd het probleem is. Kun je misschien eens een hele dag laten oppassen? Ik ga er van uit dat hij dan uiteindelijk wel slaapt, en misschien dat hij er dan na een paar keer aan gewend is?

Hoe gaat het trouwens thuis met jou, slaapt hij dan makkelijk in? Mijn middelste was hoe dan ook een moeilijke slaper, zelfs bij mij, dus ik denk dat zij bij een oppas ook nooit zou hebben geslapen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Miranda »

Dorien schreef:Gaat hij niet gewoon te weinig en/ of te kort?
Dat zou goed kunnen, zoveel gaat hij er niet naar toe.
Hemmie schreef:Hoe gaat het trouwens thuis met jou, slaapt hij dan makkelijk in?
Ja, dat is geen probleem. Ik leg hem weg en hij slaapt vrijwel direct....
Ik heb ook al gevraagd of ze hem niet te vroeg weglegt, dan gaat hij hier nl ook niet slapen. Idem dito als je te lang wacht, dan is hij zo boos dat hij ook niet meer kan/ wil slapen.
Ze zegt dat dat niet het probleem is. Maar goed, zo vaak gaat hij inderdaad niet, dus het kan best zo zijn dat ze hem niet goed genoeg kent en het dus verkeerd inschat.

In ieder geval heeft hij vandaag 45 minuten geslapen daar! Oké, t is niet veel, maar hij redt het er wel weer even mee.
Vlak voordat ik hem kwam halen was hij weer in de kinderwagen in slaap gevallen. Hij kan daar dus wel slapen. Gisteren was het daar rustig, het zou dus heel goed kunnen dat het hem daar te druk is met al die kids...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Hemmie »

Fijn dat hij wat heeft geslapen, waarschijnlijk zal hij er uiteindelijk vanzelf aan wennen, maar voor nu is het wel heel zielig, zo'n oververmoeid kereltje.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Miranda »

Gisteren heeft hij er zelfs 2 uur geslapen! Het record tot nu toe! :D hij deed er steeds kleine slaapjes maar gisteren dus een wat langere. Heel fijn!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Dorien »

Miranda schreef:Gisteren heeft hij er zelfs 2 uur geslapen! Het record tot nu toe! :D hij deed er steeds kleine slaapjes maar gisteren dus een wat langere. Heel fijn!
Yes! Wat fijn!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door muppet »

heerlijk zeg!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door Mamalon »

Oh gelukkig er zit ontwikkeling in!
Mamalon
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: niet slapen bij oppas

Bericht door monika »

super, zo zie je maar weer, alleen al een berichtje plaatsen over het probleem lijkt al te helpen. :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie