vertaling recept butter pecan cookies

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door marjolein62b »

http://bakebellissima.wpengine.com/?p=1150

Ik kwam deze tegen op pintrest. Ik vind die koekjes er op pintrest er altijd erg lekker uit zien.
Ik ben nog steeds op zoek naar het ultieme koekjes recept (want mijn mede huisgenoten houden niet van gember)

Nu zie dus op pintrest steeds uitgebreide recepten maar het vertalen lukt dan niet.

Wie wil helpen

¾ cup pecans
½ cup (1 stick) unsalted butter at room temperature
⅓ cup sugar (plus more for coating)
1 teaspoon pure vanilla extract
⅛ teaspoon fine sea salt
1 cup all purpose flour

hoeveel is een cup
wat zouden jullie gebruiken bij de boter
welke suiker is hier geschikt

pure vanilla extract, is daar een nederlands product van of mag je ook vanille suiker gebruiken
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door JasmijnLinde »

Voor de boter zou ik gewoon roomboter gebruiken. Vanille extract is vanille extract. Je kunt het in flesjes kopen. (ik maak het zelf met vanille stokjes en vodka) Je zou verse vanille stokjes kunnen gebruiken. Vanillesuiker kan ook wel maar haalt het niet bij het pure.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door Emmy »

Een cup is 236 ml.
Suiker is gewone suiker, net als de hollandse.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door Hemmie »

De grootte van een cup verschilt per land, dus het hangt er van af waar het recept vandaan komt. Een Amerikaanse is 240ml.

Een Amerikaanse 'stick' boter is 113,5 gram, ik zou inderdaad roomboter gebruiken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door Emmy »

Het verschil is niet zo groot in de cupmaten. In de US zie ik 250 ml vaak voorbij komen. In Australië 236, afgerond naar 240.
Mijn engelse neef vertelt mij dat er in Engeland maar weinig met cups gewerkt wordt, eerder met gewicht.
Volgens mij komt het ook allemaal niet zo nauw kijken, hoor. Ik ben zelf helemaal niet zo precies met afmetingen en het gaat altijd goed. :)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door marije1977 »

JasmijnLinde schreef:Voor de boter zou ik gewoon roomboter gebruiken. Vanille extract is vanille extract. Je kunt het in flesjes kopen. (ik maak het zelf met vanille stokjes en vodka) Je zou verse vanille stokjes kunnen gebruiken. Vanillesuiker kan ook wel maar haalt het niet bij het pure.
Volgens mij is de amerikaanse vanilleextract wel anders dan de Nederlandse. Bij mijn weten is de Amerikaanse bruin van kleur en minder sterk. Ik zou nooit een theelepel van de Nederlandse extract ergens in doen. Dat is veel te sterk. Een paar druppels is vaak genoeg. De Amerikaanse vanilleextract kun je in Frankrijk in de supermarkt kopen. Ik neem tijdens de vakantie altijd een flesje mee naar huis.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: vertaling recept butter pecan cookies

Bericht door JasmijnLinde »

marije1977 schreef:
JasmijnLinde schreef:Voor de boter zou ik gewoon roomboter gebruiken. Vanille extract is vanille extract. Je kunt het in flesjes kopen. (ik maak het zelf met vanille stokjes en vodka) Je zou verse vanille stokjes kunnen gebruiken. Vanillesuiker kan ook wel maar haalt het niet bij het pure.
Volgens mij is de amerikaanse vanilleextract wel anders dan de Nederlandse. Bij mijn weten is de Amerikaanse bruin van kleur en minder sterk. Ik zou nooit een theelepel van de Nederlandse extract ergens in doen. Dat is veel te sterk. Een paar druppels is vaak genoeg. De Amerikaanse vanilleextract kun je in Frankrijk in de supermarkt kopen. Ik neem tijdens de vakantie altijd een flesje mee naar huis.
Aah Oke...ik koop het idd ook in Frankrijk en nu maak ik het zelf en is ook bruin van kleur. Wist niet dat het verschilde.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie