verkleeddagen op kdv

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

verkleeddagen op kdv

Bericht door monika »

Ons KDV is overgenomen door een andere instantie omdat het noodlijdend was. Prima, er waait een nieuwe wind, nieuwe energie en nieuwe aanpak die wel geschikt is. Nu hebben we komende vrijdag de 4e verkleeddag in 4 weken, en daar wordt ik een beetje moe van (als moeder van een kind dat niet zo van het verkleden is).

eerste dag 'action hero and princess day', OK in de spiderman pyama naar kdv want ventje wilde geen verkleedkleren uit de verkleedkist aan.
volgende week 'pyama dag' OK ventje heeft 1 winter pyama, dus weer in andere kleren slapen en pyama aan naar kdv.
week erna: diwali festival, dus culturele kleren; petje zoeken, rode zakdoek met een luciferdoosje, oud streepjes shirt van broer zoeken.
Nu weer haloween op vrijdag.....

Ik krijg de neiging om te zeggen dat ze maar een berg verkleedkleren op kdv moeten aanschaffen en het daar maar moeten regelen. We hebben geen geld om elke keer weer wat nieuws aan te schaffen wat bij een thema past en ik word er een beetje moe van om naast alle kippedriffies die school constant heeft dit nu ook al te moeten voor kdv.

Wat is nou gewoon voor jullie kdv en ben ik nou onredelijk?

(o ja en ik hou al helemaal niet van haloween, het is zelfs geen nieuwzeelandse traditie en voor mij laten ze de doden en geesten maar met rust, want uiteindelijk gaat het daar over)
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door drus »

Gelukkig niet zeg: als het regenvalt zwartepiet en pyjamadag een keer, maar meestal alleen bij de sint
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik heb het zelfs nog nooit meegemaakt.

nu heb ik een kind dat het liefst altijd verkleedkleren aan zou hebben, dus ik moet praten als brugman om te zorgen dat ze in gewone kleren gaat ipv weer in ene of andere prinsessejurk.
meestal trekt ze dan op het kdv meteen daar de verkleedkleren aan. aan haar zou het wel besteed zijn.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door Chantal »

nee hoor, gelukkig niet!
met sinterklaas en carnaval mag het.
en dan is er meestal 1 x per jaar een feestje met een thema, of in het oranje met voetbal bijvoorbeeld. maar niks is verplicht hoor!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door marjolein62b »

Dat is wel veel.

Ik weet niet of je het kunt maken, als je zoon het niet uitmaakt kun je ook weigeren.

Ik heb hier ook met carnaval wel eens, overtuigd niet-verkleders gezien. Die daar zelf totaal geen problemen mee hadden.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door Sarina »

Alleen met Carnaval (ik zou zeggen, uiteraard met carnaval hier in het diepe zuiden ;) ) , maar als een kind niet wil is dat ook geen probleem.
R3ns wil bijvoorbeeld nooit geschminkt worden, daar heeft niemand ooit een probleem van gemaakt, terwijl dat hier echt de gewoonte is.

edit: elke week vind ik inderdaad zwaar overdreven, dan is het ook niets speciaals meer! Zo had R3ns vorig jaar Engelse les en bij bijna elke les kregen ze iets lekkers mee, een cakeje meestal. Van mij hoefde dat ook niet, ik had het genoeg gevonden om dat bij de eerste en de laatste les te doen en eventueel bij Halloween. Toen ze een keer niets kregen, klaagden alle kinderen :) En leuk dat ze de Engelse les vonden! ja, duh...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: verkleeddagen op kdv

Bericht door monika »

Nou hij gaat vandaag in z'n korte haaienbroek met een warm legging-achtig broekje er onder en z'n dino Tshirt. Gewoon comfortabel in kleren die hij leuk vindt.
Het is allemaal wel best. Ik zal extra opletten hoe hij reageert op andere kinderen in dress up, maar ik verwacht dat hij het ook wel best vindt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie