Nieuw kind

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Nieuw kind

Bericht door TinekedH »

Oh even een "trots" berichtje...

Vera (20 augustus 2 jaar geworden 8) ) loopt EEEEEEEEEEEINDELIJK... 2 jaar en 1 maand oud. Afgelopen zondag ging de knop om. Ze liep wel telkens een paar stapjes, maar echt doorzetten deed ze al maanden niet. Ik twijfelde langzamerhand, had wel een verwijsbrief voor de kinderfysio (ze is duidelijk hypermobiel, maar niets wees er op dat ze uiteindelijk niet op eigen kracht zou beginnen met lopen). Ik heb de verwijsbrief niet hoeven gebruiken.

Afgelopen zondag begonnen dus, en sinds dien heeft ze niet meer gekropen. En echt, we hebben een ander kind. Zo grappig om haar in huis tegen te komen, lopend, sjokkend, waggelend. :mrgreen: En de hele familie is trots!

Ik moest afgelopen dinsdag naar het buro met haar, ik had al bedacht vorige week dat ik de afspraak af zou bellen, wetende dat ze zouden gaan zeuren over haar niet lopen. Maar nu ze de wereld ook rechtop bekijkt kon die afspraak gewoon doorgaan. En waar Vera erg laat is met haar ontwikkeling op het gebied van de grove motoriek... op andere punten haalt ze het weer in.

Bij de blokjes stapelen kreeg ze 3 blokjes, die ze netjes neerzette, waarop ze de vk aankeek en vriendelijk vroeg: mag ik nog meer blokjes? Waarop de vk mij verbaast aankeek en vroeg of ze hoorde wat ze hoorde?
En toen ze ging stapelen en ondertussen zei; nu een "gloene", en de "lode"... toen kreeg ze de smaak te pakken... Vera ook, het gesprek wat er volgde was werkelijk 1 groot feest! Van alle lichaamsdelen, tot lieve popjes en een liedje over eendjes.. en het mooiste van alles?

..er is geen woord meer gesproken over het lopen...

En toen waren we weer klaar, Vera liep zwaaiend richting aankleedkussen en ik kwam tot de geweldige ontdekking dat er nog 2 consultatiebezoeken gaan volgen en dat ik daarna voor altijd klaar ben bij JGZ!

Oh... en Vera is echt zo schattig. Hoe voorkom ik dat dit een draak van een kind wordt... :roll: iedereen hier in huis adoreert haar... en zij iedereen :oops:
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door Hemmie »

Hahah, mijn 2,5 jarige loopt al anderhalf jaar, maar maakt nog nauwelijks zinnen. Zo grappig die enorme verschillen op deze leeftijd.

Maarre, een 6e meer begrijp ik :wink: ?

En volgens mij moet jij heel snel je onderschrift aanpassen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door Esther »

Wat een heerlijk bericht.
En ja, misschien is een zesde wel een heel goed anti-draakmiddel! Ik zeg: doen! ;)
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Nieuw kind

Bericht door TinekedH »

Hemmie schreef:
Maarre, een 6e meer begrijp ik :wink: ?

En volgens mij moet jij heel snel je onderschrift aanpassen!

6e wat ons betreft niet meer nee :mrgreen:

Onderschrift ga ik nu gelijk aanpassen! :D
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Nieuw kind

Bericht door muppet »

Lekker kletskousje! Fijn dat ze nu loopt.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door Ana »

Mooi hoor en terecht een trots berichtje! Wat kan het dan ineens allemaal snel gaan he. Heel lang lijkt er niets te gebeuren en dan ineens, zoals je zegt, heb je een 'nieuw' kind.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door monika »

fijn dat ze het opeens zelf heeft uitgevonden. Voor je het weet loopt ze opeens ook op de trap, rijdt ze op haar fiets en rent ze de straat uit. :wink:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door jikke »

TinekedH schreef: voor altijd klaar ben bij JGZ!
zo te lezen had ze helemaal geen tijd om te leren lopen. En JGZ blijft nog even, vragen lijsten, prikken maar wel minder intensief dan als ze zo klein zijn.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door LauramvAnneenLisa »

altijd fijn als je kind de zaken in de niet normale volgorde doorloopt ;-)

zo kon anne al heel jong (veel te jong volgens de lijstjes) omrollen en zich opdrukken op haar armen.
bleven ze maar vragen of ze ook op haar tenen sabbelde. Nee dus, want aangezien anne de wereld in wilde kijken lag die nooit op haar rug, en vanaf je buik kan je zo moeilijk op je tenen sabbelen. zucht.
kan me goed voorstellen dat je eerst van plan was de afspraak te verplaatsen.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door Hemmie »

Tenen sabbelen vind ik toch zo'n raar punt, geen van mijn kinderen heeft ooit op zijn/haar tenen gesabbeld. Nu heb ik ook wel eens momenten dat ik denk dat ze allemaal iets mankeren, maar ik geloof dat het toch wel meevalt ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door petra1969 »

Ik ben zo blij dat er hier geen cb's bestaan. Sarah en Elise waren motorisch ook vrij laat. Ik kan me nog wel herinneren dat iemand Sarah, net 1, op de grond zette met het idee dat ze met een jaar toch allang al moest kunnen zitten. Nou nee dus. Ze viel zo om. Maar met 2 jaar spraken ze allebei wel heel goed en kenden al heel veel kleuren. De kinderartsen hier waren ook vrij laconiek. Geen probleem, elk kind heeft zijn eigen tempo. Heerlijk.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Nieuw kind

Bericht door monika »

tenensabbelen? nog nooit als vraag gehoord. Mijn jongens hebben dat nooit gedaan. Jort trok wel altijd z'n sokken uit. Nic kon amper met z'n voeten bij z'n hoofd, nooit gekund.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Nieuw kind

Bericht door Nanda »

wat een heerlijk bericht! ik hoop dat ze zo schattig blijft!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Nieuw kind

Bericht door Hermien »

Onze ooit zwaar schattige twee jarige is nu een draak van een vierjarige..
Dat is vast niet helemaal te voorkomen volgens mij heet dat gewoon ontwikkelen. :twisted:
Geniet gewoon extra..
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Plaats reactie